Sniper_2003 Vloženo 29. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2011 zase bych to preliti olejem nejak nedramatizoval, pokud tam mas o pullitru vic a nebo par mm nad merkou nema se co stat, rezerva je velika. Čoveče četl jsem už pár tvých příspěvků a většinou jsou to nezkutečná moudra. Prostuduj si nejdříve fakta, pak teprve něco piš na toto fórum. Nemusíš sem psát tvé pohádky za každou cenu. Přelitím maximální hladiny oleje, velmi riskuješ poškození motoru. Pomine-li se vetší tlak v olejové skříni, což má nevalné účinky na ložiska, tak možnost nasání oleje do sání mě docela dost děsí. A to ještě nejsem úplně zdaleka v tom nejhorším co se tomu motoru může stát. Bohužel si již nepamatuji přednášku mého kamaráda mechoše co se všechno může stát takto banální věcí, jakou je přelití oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 29. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2011 (editace) Čoveče četl jsem už pár tvých příspěvků a většinou jsou to nezkutečná moudra. Prostuduj si nejdříve fakta, pak teprve něco piš na toto fórum. Nemusíš sem psát tvé pohádky za každou cenu. Přelitím maximální hladiny oleje, velmi riskuješ poškození motoru. Pomine-li se vetší tlak v olejové skříni, což má nevalné účinky na ložiska, tak možnost nasání oleje do sání mě docela dost děsí. A to ještě nejsem úplně zdaleka v tom nejhorším co se tomu motoru může stát. Bohužel si již nepamatuji přednášku mého kamaráda mechoše co se všechno může stát takto banální věcí, jakou je přelití oleje. hlavne ze ty vsechno znas, videl sem uz O2 kdy sla nafta do oleje spatnou regeneraci filtru a nad riskou bylo o dva centimetry vic nez melo byt. Prislo se na to az pri vymene oleje a nic se nestalo, ani majitel nic nezaznamenal. Tak nevidim duvod jak by mohlo 0.33ml ublizit motoru Za dalsi kdyz meris olej u vypnutyho motoru vetsi cast oleje mas ve vane a pri nastartovani se ti dostava do obehu takze tam logicky ubyde. Netvrdim, ze ty risky na merce jsou k nicemu, ale nejaky dva milimetry nad max a nebo par ml rozhodne neposkodi motor. Editováno: 29. Listopad 2011, autor: jakub benes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 29. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2011 Bohužel vše neznám. Jsem na tomto fóru proto, abych se něco přiučil a budeš se divit ono to funguje. Ale na pohádky jsem už trošičku starý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2011 chlapi kľud Aj veľa oleja škodí Pri dolievaní oleja dávajte dobrý pozor, aby ste ho do motora nenaliali viac ako treba. V takom prípade sa v systéme neprimerane zvýši tlak a ak nedostane šancu uniknúť cez odvetranie kľukovej skrine, môže poškodiť dôležité tesnenia a začne z motora unikať. Určitým problémom je aj spenenie oleja v olejovej vani od rotujúceho kľukového hriadeľa. Vtedy sa do systému dostanú vzduchové bubliny, ktoré spôsobia prerušenie životne dôležitého olejového filmu na mazaných súčiastkach (napr. na vačkových hriadeľoch) a dochádza k ich pridieraniu. Veľa oleja tak paradoxne spôsobí zadretie motora. skopírované z auto.pravda.sk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rendavor Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 mám 1.6MPI, rok 2007. Při 85000km jsem začal dolívat 0,5l oleje za cca měsíc (1500km). Do té doby ani deci, bez problémů. Zkrátil jsem výměnu z long lifu na pevný interval, zkusil hustší olej, ale časem se zhoršovalo až na nynějších (ted mám 100tis)1l oleje/1000km. Po cca 4měs se jednou rozblikala kontrolka emisí a ASR a auto jelo chvíli na 3 válce. Po chvíli se chytlo a kontrolky po novém nastartování zhasly. Diagnostika ukázala sporadickou závadu - vynechání válce. Casem se opakovalo častěji, až se to podařilo předvést přímo mému servisákovi. Šel válec po válci a u čtvrtého našel totálně černou zanesenou svíčku, kvůli které tedy občas jedu na tři válce. Vyměnil jsem tedy všechny 4 svíčky(ikdyž ostatní byli úplně v pohodě) a od té doby to zaškube na tři jen občas za studena a jen na pár vteřin. Ale přes ten válec to teda hodně papá olej...... Co ted? Servisák říká, že bude možná zapečený stírací kroužek,bude se to muset rozebrat a stejně neví jestli to pomůže - odkádám to (potřebuju jezdit, finance). Ted jsem se někde dočetl (jiné auto), že může být i prasklý - vada materiálu,udělá rýhy do válce a je to na výměnu motoru..... Setkal se s tím někdo u tohoto motoru, jak jste to vyřešili? co to stojí? díky za informace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepa8200 Vloženo 20. Únor 2012 Sdílet Vloženo 20. Únor 2012 Co se týče hladiny oleje, tak pár milimetrů nad míru nic neudělá, horší je to pod míru.. Raději u sebe vozím 5l zásobu Castrolu.. Kupuji levně na http://www.czoil.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akire1 Vloženo 20. Únor 2012 Sdílet Vloženo 20. Únor 2012 Myslím, že Libero1071 to vystihl přesně a fundovaně! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Hrábek Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Jak to zde čtu, mnozí si myslí, že stačí jen nalít olej se stejnou specifikací např 5W30 od jakéhokoliv výrobce. To bohužel není pravda.Míchat jdou při dolití všechny oleje se stejnou specifikací a v opravdové nouzi cokoliv co maže. Podstatnějším ukazatelem je norma. Evropská je značena ACEA nebo API, toto je obecné značení,které ovšem málo kdo z výrobců uvádí, proto mnoho výrobců má uvedeny své normy Škoda normu VW 501 01 atd.Tato norma je určující, protože každý motor CR nebo PD má jinou a to je nutné vědět. V době filtrů pevných částic zvlášť, protože při nalití oleje se špatnou normou, dochází k jinému spalování a tvorbě částic, které zanáší filtr. Pokud lijete správnou normu, filtr se umí lépe samočistit vstříknutím nafty. Málo kdo ví, že největším světovým výrobcem olejů do prvovýroby je německá značka FUCHS. Ta dodává koncernu VW (Audi, Seat, VW, Škoda), Volvo, BMW, Mercedes atd. všechny oleje, které plní při výrobě. Poté už je na každém dealerovi, jaký olej plní při prohlídkách. Nejčastěji bývá tak Shell a Castrol. Poslední jmenovaný je na žebříčku z mého pohledu nejméně pro mne potřebný. Castrol sám oleje nevyrábí, ale řekněme, že je to takový "míchač". Každý olej se skládá z dvou složek, olej základní a aditiva. A právě například FUCHS si obě složky vyrábí sám a obě k sobě přesně pasují, kdežto Castrol základní olej kupuje. Když jsem sháněl olej Fuchs, nalezl jsem bezva shop, kde mají dost skladem a ochotně poradí a mají spoustu věcí dalších ) Podívejte se sem http://www.rommar.cz/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarisek Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Dík za info. Konkrétní výběr nejen motorovýho oleje pro běžný značky aut je tuna: http://www.fuchs-europe.de/oelfinder.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 11. leden 2013 Sdílet Vloženo 11. leden 2013 (editace) Když už tady mluvíte o Fuchs, tak teď je dobrá akce http://www.autodily-...3-5w-30-1l.html (http://ebookbrowse.com/fuchs-titan-gt1-pro-c3-5w-30-bmw-ll04-vw-504-507-mb-229-51-c3-a3-b4-2feb11-fes-pdf-d220388390) Dobrý názor http://www.fuchs-oil...ach-motoru.html Editováno: 11. leden 2013, autor: ka-spel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divix Vloženo 8. Duben 2013 Sdílet Vloženo 8. Duben 2013 Zdar, já tam dávám tenhle olej a veliká spokojenost Mobil 1 New Life 0W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 11. Duben 2013 Sdílet Vloženo 11. Duben 2013 Mobil 1 , sám dávám Mobil 1 ESP Formula 5W30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Ahoj, mám 1.6 MPI necelých 5 let a cca od května žere olej (dřív nebyl problém). Teď naposledy jsem dolil litr a za cca 2000 km se znovu rozsvítila kontrolka (tzn. bylo tam už hodně pod minimum). Používám long life plně syntetický Shell Ultra Mega Helix nebo jak se označuje, mám variabilní interval výměny. Pod autem loužička není, parkuji stále na stejném místě. Teď v 90tkm potřebuji vyměnit rozvody a pochopitelně chci vyřešit i ten olej. Máte tipy nebo zkušenosti, čím to může být. V jednom servisu mi řekli, že musí vyměnit pístní kroužky a kompletně rozdělat motor, ale nemůžu uvěřit, že je potřeba tak zásadní zásah do motoru. Díky Pepa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 tu LINK pre teba http://forum.skodahome.cz/topic/119172-vysoka-spotreba-oleje-16-75kw-rv-2005/ a v ňom ďalšie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Diky Libero. Zda se, ze v tom nejsem sam a bud pujdu do GO motoru nebo alespon vymeny oleje (ted long life 5W-30). O vikendu pujdu na diagnostiku a pak se uvidi. Je fakt, ze posledni dobou jezdime vic dalnice, ale zadna divocina (obvykle 130-140 tacho). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bedac Vloženo 17. Září 2013 Sdílet Vloženo 17. Září 2013 Mám podobný problém,O II 1,6 MPI r.v. 2005. najazdené 120 000km.Ak to máš vyriešené napíš čo zabralo.Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
morgana Vloženo 17. Září 2013 Sdílet Vloženo 17. Září 2013 No, nechal jsem tam dat polosynteticky olej a cekam, jak se to bude chovat. Kazdopadne pri vymene svicek mi servisak rikal, ze na ctvrtem valci byla svicka hodne zkarbonizovana, cili vypada to na nejaky krouzek na pistu ve ctvrtem valci. Snazime se taky nejezdit vice jak 130 km/h. Takze uvidim, kolik km to vydrzi na jeden litr oleje a pak se rozhodnu, jestli budu jen dolejvat nebo zainvestuju GO motoru (to je kolem 10tKc). No, myslel jsem, ze ten motor vydrzi vice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PeterB Vloženo 18. Září 2013 Sdílet Vloženo 18. Září 2013 (editace) Podobný problém - spotreba oleja cca. 1l/1200km. Rozhodol som sa pre GO motora. Po rozobratí zistené "zapečené" stieracie krúžky. Motor má najazdených 130 tis. km - 1. majiteľ. Foto piestov prikladám. Dúfam, že po výmene krúžkov a oprave pošľape bezproblémovo ďalej. Editováno: 18. Září 2013, autor: PeterB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 18. Září 2013 Sdílet Vloženo 18. Září 2013 (editace) No tak to ty písty vypadají docela dobře.Já měl po 120 000 ve dvou pístech ty drážky pro horní kroužky úplně rozklohněné a po vyjmutí pístu z válce se mi úplně rozpadly. Takže souhrn: 2 písty KO a k tomu všemu ve čtvrtém válci jsem měl slušnou již neopravitelnou drážku, takže nový motor byla jasná věc.Teď to budou dva roky co ho tam mám, po 15 000 km měním polosyntetiku 10W-40 a je klid, absolutně bez problémů.Navíc mám fůru náhradních dílů z původního agregátu. Spotřeba oleje mi na dálnci dosahovala kolem 1l/1000 km, motoru se v nízkých otáčkách nechtělo jet a při volnoběhu byl docela nekultivovaný. Editováno: 18. Září 2013, autor: schneefall Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vever440 Vloženo 30. Září 2013 Sdílet Vloženo 30. Září 2013 ja som mal to iste pri cca 180tis km to zacalo zrat olej viac nez zvycajne tak som to predal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 tak a teraz sem napíše ten čo to kúpil,ako to vyriešiť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juris.fly Vloženo 27. Duben 2014 Sdílet Vloženo 27. Duben 2014 Ja dělal ve 112000 km take kompletni pretesneni motoru. Krouzky byly zapecene . Jako opatreni jsem prekopal petku v prevodovce za tezsi z Fabie HTP. Ted motam na dalnici o 340 otacek mene. Dale menim olej po 10000 km. Asi je motor spatne chlazen a olej se rychleji nici a karbonuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 27. Duben 2014 Sdílet Vloženo 27. Duben 2014 To si mal ako rocnik octavie a kod motora?? v 112tk vsak to je nic. Na fabii mam 260tkm teraz odisli zdvihatka boli povodne .Co tam lejete za olej vsak ten piest vyzera ako by tam bol raciol naliaty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juris.fly Vloženo 27. Duben 2014 Sdílet Vloženo 27. Duben 2014 Mam 2008 a kod BSE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysolet007 Vloženo 16. Únor 2015 Sdílet Vloženo 16. Únor 2015 (editace) no tak já mám natočeno 130000km a motor jde do hajzlu. Bere olej, 5w30 bral skoro 1l na 1500km. Teď tam leju Fuchs 5W40, je to malinko lepší. Nejhorší je že při zátěži ve formě popojíždění ve městě (rozjezdy) jednotka odpojuje 4. válec, protože tam nedochází k zápalu směsi. Pravděpodobně je právě tento válec/píst v nejhorším stavu a ztrácí se přes něj olej. Vypeklo mě to hlavně v zahraničí, Salcburg, Vídeň, SLovensko a teď Uherský brod, furt se to zhoršuje. Přitom jsem to koupil v podstatě nové, jezdím jenom do autorizovaného servisu... Nevim jestli to nemohl dodrbat ten prodloužený servisní interval QG1... Holt asi budu muset investovat do jiného motoru a doufat že je v dobrém stavu jo a mam 2008 BSE Editováno: 16. Únor 2015, autor: krysolet007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.