Přejít na obsah

Tuhá zima , špatné starty 1.9 TDI


maca TDI

Doporučené příspěvky

Chlapi,potřebuji poradit,možná už to tu bylo,ale nemohu to najít.Při vysokých mrazech dlouho trvá než naskočí mototr,mám 2001 tdi 81kw,145000km.žhavící svíčky jsou nové,aku taky.Jde jen o první start,pak už chytá jak víno.Co se dá dělat se vstřikama,co s čerpadlem?děkuji za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi,potřebuji poradit,možná už to tu bylo,ale nemohu to najít.Při vysokých mrazech dlouho trvá než naskočí mototr,mám 2001 tdi 81kw,145000km.žhavící svíčky jsou nové,aku taky.Jde jen o první start,pak už chytá jak víno.Co se dá dělat se vstřikama,co s čerpadlem?děkuji za radu.

mozna je nizka startovaci davka nafty.. chtelo by to asi diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozna je nizka startovaci davka nafty.. chtelo by to asi diagnostiku.

pro jistotu to asi dám na tu diagnostiku,než začnu s tím něco dělat.Myslíš že by to mohlo být tím,dělá mi to jen v těch velkých mrazech,v minus 5 je to v cajku.ještě zkusím koupit lepší naftu,kupuji jí v globusu,slyšel jsem,že nejlepší nafta je u omw,tak jí trochu dopřeju,nebo máte někdo lepší zkušenosti u jiné benzínky?

Editováno: , autor: maca TDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to děla někdy taky, ale dávám tam zimní aditivum VIF a tankuji ted jen u Eurooil/čepro/.Mají na stojanech známku pečet kvality.Předtím sem tankoval na benzině ale nebylo to ono.Ted jsem spokojen.Ale ja osobně si myslím že ty mrazy se odrazi na tom prvním startu kdy to auto stojí třeba víc jak 12hodin v mazu kolem 12 pod nulou.Mimochodem mam stejnou coctu co ty i rok jen o 10tis více najeto ovšem poctivých.Dyztak napis jak si startoval zitra dnes ma byt v noci i minus 18 tak sem zvedav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to děla někdy taky, ale dávám tam zimní aditivum VIF a tankuji ted jen u Eurooil/čepro/.Mají na stojanech známku pečet kvality.Předtím sem tankoval na benzině ale nebylo to ono.Ted jsem spokojen.Ale ja osobně si myslím že ty mrazy se odrazi na tom prvním startu kdy to auto stojí třeba víc jak 12hodin v mazu kolem 12 pod nulou.Mimochodem mam stejnou coctu co ty i rok jen o 10tis více najeto ovšem poctivých.Dyztak napis jak si startoval zitra dnes ma byt v noci i minus 18 tak sem zvedav.

No to uvidíme,koupil jsem naftu u OMW,jsem z Prahy,tady snad 18 pod nulou nebude.Ty km mám taky poctivý,jinak jsem stím autem spokojen,mám jí rok,najel jsem s ní 20tis.Stálo mě to jen ty žhavičky tj.1000kč a pak baterka74 ah varta za1900kč jinak nic.Zítra si povíme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj,

dneska jsem jel ráno do práce (bylo - 16C). Když jsem otočil klíčkem, počkal až pozhasínají všechny kontrolky a pro jistotu ještě chvilku dýl (což mi poradil v servisu kvůli žhavení) a chtěl jsem nastartovat, nic - ticho (jen cvak). PO chvilce znovu - opět nic. Tak jsem to chviluku nechal odpočinout a na potřetí po opravdu dlouhé pauze po otočení na elektriku, mi teda pomalu chytil a cesta pak v pohodě. Žhaviče mám nový (všechny), startér rok starej. Nafta (dle pumpaře kde beru) je prý do -24C. Nevím, jestli může být problém někde jinde, baterka by snad měl být v pohodě, ale tu jsem nekontroloval...netušim kde by mohl být problém, ale předpokládám, že pokud by bylo všechno v pořádku, tak by chytil hned (byť pomalejš).

Díky za radu a info!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No divím se, že po chvíli ti to vůbec chytlo. Podle mě už trochu načnutá baterka a při tyhle zimě nedostatečná kapacita. Motor jde natočit hodně ztuha, není se čemu divit. Já mám webasto a motor jde nádherně natočit jak za tepla, ale baterku už mám slabší a když to nechám zahřát, tak už má někdy problém si nechat na nastartování. Jak bude tepleji, tak zas vše určitš půjde tak jak má...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak vzala si na to nazhaveni, trochu se pri zapnuti ozivila, pak po chvilce to muze dat, nekdy kdyz se otepli, ohreje, je kapacita dostatecna. Bude to baterka, zkus dobit, mozna to bude stacit, ale jak rikam, v mrazech jako ted to slabsi baterka uz trochu nemusi davat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, taky mně to po přečtení napadlo. Podle toho: "cvak - cvak".

Ale pro jistotu a navíc ty mrazy mají ještě pár dnů trvat:

- baterku nabít nebo na noc připojovat na nabiječku,

- natankovat nějakou "arktickou" naftu rsp. použít nějaký sajrajt na snížení bodu tuhnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dvou dnech jsem zkusil nastartovat...párkrát ztuha pomaličku motor protočil, kontrolky ztrácely barvu a nic, tak jsem to zkusil ještě 2x a to samý, ne - li horší. Zkusil jsem to 3. den a sotva se motor protočil. Tak jsem to dneska zkusil s boosterem kterým se startují staré Avie když se jim nechce a nic. Sice lepší, ale i tak to sotva protočilo.

Je to baterka v hájí? S tím boosterem se totiž dá nastartovat i bez baterky a přitom to nešlo....tak nevím jestli není něco špatně.

Baterku jsem vzal domů ať se zahřeje a dám ji nabít, ale nevím no. Na ten booster jsem se spoléhal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyžy jsem včera odjížděl z PRahy (stálo celý den od rána - kdy do Prahy bylo asi 100km), tak jsem to nastartoval asi na popátý (stejný problém viz začátek), jen s tím rozdíolem, že když už se to chytlo, tak než naskošil, tak se mi zamklo a odemklo auto (centrál), tak z toho soudím, že baterka...? Vzal jsem ji večer domu, pučil jsem si nabíječku od známého, jenže ta mi ukazovala nabito (?), tak jsem ji zase radši vypnul, nevim jestli se něco stane, když nabitou baterku nechám třeba celý den nabíjet. Je teda bezúdržbová (vzhledem k tomu, jak vypdá a snad do oktávek už se jiný ani nedávaj), tak předpokládám, že stačí napojit na el. Zkusil jsem odšroubovat jediný co šlo, viz foto...ale to nemá s údržbou asi nic společného, nebo?...

post-40371-0-86699600-1328251096_thumb.j

Editováno: , autor: misa.jazz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozamykání je zpravidla způsobeno špatnou baterkou. Baterka může být na nabíječce v podstatě pořád, jakmile je nabitá, přestane automaticky odebírat proud, to je dáno fyzikou. To, že ti nabíječka říká, že je nabitá, znamená, že si bere malý nebo žádný proud a tedy že má velký vnitřní odpor. To může znamenat, že je nabitá, ale v tvém případě spíše že je v háji. Na elektrodách se tvoří nánosy, který zvedaní vnitřní odpor a snižují kapacitu i maximální odběr. Nové baterce se podle mě nevyhneš.

Mě původní baterie vydržela 10 let(!!!) a měnil jsem ji preventivně, ale to je opravdu extrém, zpravidla vydrží tak 5 let.

Ce se týče kontaktů baterie, jejich očištění dotažení a konzervace patří mezi pravidelnou údržbu, hlavně v zimě!

Ještě jeden postřeh, když si vezmete domů dobít baterii v zimě. Destilovanou vodu dolít kousek nad min případně vůbec, teplem se voda roztáhne a přes noc vyteče ven, třeba na nový koberec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem baterku dobil a hned na poprvé jsem nastartoval, takže paráda. Projel jsem to a nakonec jsem baterku stejně vyndal, jelikož má být dneska největší zima za celý týden, takže si ji nechám v teple na pár dní. Nic se s tím nestane že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...