Fajfy Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Ahoj, mám problém se spotřebou s mojí fabií 47kW 12V, r.v. 2003, najeto 144000km. Koupil jsem jí zhruba před půl rokem, od té doby jsem najezdil cca 4000km. Když jsem jí koupil, tak jsem měl spotřebu 6l/100km. Pak se to zvýšilo na 6,5l a ted nejdu pod 7l/100km. Ve všech případech jsem jel stejnou trasu krom počasí za stejných podmínek. Jezdím velice klidným stylem. Cesta je ve směs pořád mimo město, kde udržuju na tachometru 100km, nemusím skoro vůbec brzdit. Spotřebu počítam od rezervy po rezervu. Se jiným autem se stejným motorem, stejná cesta mám spotřebu 5,5l (jezdím opravdu na spotřebu). Technický stav vozidla: olej pravidelně měněný po 7500km (plná syntetika), svíčky vyměněny, auto startuje bez problémů, výkon se mi zdá taky v pohodě. Jedinou nepatrnou změnu co jsem zpozoroval oproti tomu druhému autu se stejným motorem je ta, že to druhé auto má lepší reakci na plyn. Konkrétně když vyjíždím z garáže, tak v záběru spojky jede to auto líp než moje (u mého auta musím víc sešlápnout plyn jako kdybych nemohl najít záběr spojky). Tento problém mě napadl, zda není špatná spojka, nevím jak to poznat a přeci by se to neprojevilo na spotřebě. A celkem se mi zdá že moje auto musím o něco málo sešlápnout víc plyn aby motor zareagoval než to druhé testované. A taky po lehkém sešlápnutí plynu při zahřátém motoru motor maličko nepatrně cukne (fakt není skoro poznat). Toto jsem řešil s uživatelem Maltou zda by to nemohl být EGR ventil, dopídili jsme se k tomu že zkusím zaslepit a vyčistit, ale momentálně na to nemám prostory. Jinak když pouze odpojím konektor od EGR, tak cuknutí zmizí, reakce okolo záběru je o něco lepší, ale spotřeba pořád veliká. Jinak žádné cukání nebo nepravidelný volnoběh. Jak pokud možno bez velkých investic zjistit co by to mohlo být? Jinak jediný co to na VAGu hlasí je: 17925 - hlavní relé, el. zavada v obvodu, P1517 - 35-10 -- sporadicky 16825 - system odvzdušnění nadrže - špatná pruchodnost. - původní majitel říkal, že mu manželka přetankovala nádrž, ale že to opravil Děkuji všem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 jak se opravuje přetankovaná nádrž a jak se to hlavně ve vlastnostech auta projeví..? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 12. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Nejsem si jist, ale myslím, že když se přetankuje nádrž, tak tam je ventil na odsávání přebytečných par, kterej se zkurví a znovu podotýkám, že si nejsem jist, lae auto nenastartuje nebo hodně škube + vyskočí check motoru. Ale dost pravděpodobně to může být jinak, jsem amatér. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Aj ja som mal pred polrokom spotrebu cca 6litrov a teraz to vyskočílo pomaly až na 7,5litra Holt teploty -5 až -10 stupňov, auto neparkujúce v garáži a krátke trasy sú kríž na spotrebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 12. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Ale já mám tuto spotřebu i na dlouhou trat přes 100km rovinky, konstatntní rychlost 100km/h. To podle mě není normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fantomas-007 Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Doporučuji se podívat na škrticí klapku vyčistit a udělat zakladní nastavení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 12. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Škrtící klapka je hooodně drahá, nerad bych jí zničil. Navíc jsem se tu na foru dočetl že se spotřeba zlepší tak max o 0,2l. Myslím, že problém bude jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 13. Únor 2012 Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 Ale já mám tuto spotřebu i na dlouhou trat přes 100km rovinky, konstatntní rychlost 100km/h. To podle mě není normální. Aha pardon, zle som prečítal. Čo lambáda? Neskúsiš si spraviť z nej log? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 13. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 To je v poho ;-) To bych jsem mohl, ale nevím jak. Jak se to dělá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fantomas-007 Vloženo 13. Únor 2012 Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 Máš dost luftu v gumách? to taky docela dost zvyší spotřebu. nebo jesli ti nějake kolo nepřibrzďuje (zaseklá brzda) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 13. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 (editace) Tlak v pneu mám dobrý, brzdy jsou také v pořádku. Napadlo mě jak otestuju termostat? Auto se ohřeje po cca 5km (ručička teploměru je v půlce). Dá se nějak spolehlivě otestovat přes VAG, případně kde? Editováno: 13. Únor 2012, autor: Fajfy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 18. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 Nikdo žádné nápady? Přijmu jakýkoliv nápad nebo zkušenost. Dneska jsem opět vyzkoušel moje a cizí auto (stejný motor, karoserie) na stejné trase. S cizím autem jsem měl spotřebu 5,7l/100km a s mým jsem se nedostal pod 6,5l. Přijde mi, že u mýho auta je fakt menší odezva na sešlápnutí plynu. U cizího se sotva nohou dotknu plynu, tak už citi jak to s autem hnulo, ale u mého prostě nic, musím sešlápnout aspon do 1/4 :-( Mám k dispozici VAG, tak mi kdyžtak napište nápady kde co proměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 Zkus proměřit čidlo teploty chladící kapaliny.Už se to taky řešilo. Mohu potvrdit, že porucha snímače teploty chladící kapaliny je dosti častá záležitost. Často bývá chyba sporadická, ale také i stálá. Projevu je se zpravidla nemožností nastartovat při studeném motoru - řídící jednotka nemůže správně nastavit poměr vzduchu a paliva . První pomoc pro nastartování a jízdu je možnost nahradit snímač rezistorem (odporem) s hodnotou kolem 820 ohm (to představuje hodnotu cca 60 C , která se zobrazí i na ukazateli palubní desky ) . Rezistor stačí s konstrukcí pro 0,25W. Hodnota odporu představuje : 300 ohm je asi 90 C 2k ohm je asi 0 C Nahrazení rezistorem je jen možné z duvodu nouze !!! - není však možné s takto provedenou opravou jezdit neustále. Nevýhody : - může se projevit zvětšená spotřeba paliva - zhoršená možnost nastartování motoru při jiné tepotě než je přednastavená - nemožnost kontroly skutečné teploty chladící kapaliny !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 No ja nevim, srovnani dvou rozdilnych aut by muselo probehnout za stejnych podminek, idealne aby jela primo za sebou, pak je mozne porovnavat spotrebu a to jeste zhruba. Ale bez detailnich info tezko soudit. Nicmene jestli jsi auto koupil pred pul rokem, cili nekdy v srpnu a jezdil za 6 l/100km a ted pri teplotach kolem 0°C nebo pod bodem mrazu jezdis za 7 l/100km, rekl bych ze je to OK. Sam jsem zaznamenal zvyseni spotreby za techto teplot u me OII 2.0 TDi o cca 0,8 l/100km, cili zhruba jako ty. Jinak to ze jine auto jezdi usporneji muze mit radu duvodu - od vlivu ridice (trasu proste 2x presne stejne nikdy neprojedes), pres rozmer, typ a nahusteni pneu az po rozdilnou verzi softwaru v RJ motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 19. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 (editace) Vím co máš na mysli, samozřejmě že v zimě se zvýší spotřeba cca o těch 0,8l/100km. Když jsem to aute koupil a jezdil za 6l/100km (dlouhá jízda mimo město se stylem na spotřebu), tak i těch 6l/ mi přišlo hodně. Vím, že nikdy nebudu mít stejnou spotřebu jako u toho druhého auta, jen se mi prostě nezdá reakce motoru na sešplápnutí pedálu. Podle mě i s tím ta spotřeba souvisí, něco tam je špatně a nevím co. Jak můžu zkontrolovat například vstřiky nebo ventily? Dá se to zkontrolovat pomocí VAG? Editováno: 19. Únor 2012, autor: Fajfy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wranic Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 a neni ta druha nacipovana Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 4. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 To druhé auto není nachipované. Nachipované je moje auto, původně jsem to vůbec nechtěl zmiňovat, protože jsou dva tábory lidí. Jeden tábor odsuzují chip, že kurví motor, vyšší spotřeba atd a druhý tábor je zase pro chip. Já patřím do té první skupiny, ALE v případě htp si myslím že chip jenom prospěje zvláště v nízkým rozsahu otáček. Nicméně to auto je chipnuté delší dobu a dřív nevykazovalo vyšší spotřebu, spíše stejnou spotřebu jako před chipem. A určitě mi dá hodně lidí za pravdu že chip u htp motoru neuškodí. Myslím si že ta spotřeba má co dočinění s tím, že motor tolik nezareaguje když sešlápnu plyn, ale spíš nedříve cukne a pak až akceleruje. A taky řpi couvání nebo rozjezdu na spojku se mi zdá že to je horší. Můj tip je že by to mohl být EGR, po odpojední kabelu EGR se reakce motoru maličko zlepšila, ale pořád to není ono. Ted čekám až mi známý vyrobí záslepku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Fajfy Zkus dát autu semtam taky trochu za uši, uvidíš že ožije a reakce na plyn bude blesková mám stejné auto, taky chiplé. Po čipu má auto tentenci přecházet do letargického stavu častěji než před tím a je třeba mu proto častěji dávat. Vědecky to nemám podloženo, ale s chipem mám najeto 35tis.km 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 4. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Auto čas od času protáhnu do vyšších otáček, ale i tak se mi zdá že tomu něco chybí nebo že je něco trochu špatně Jenom prostě nemůžu přijít na to co :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 9. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 Tak jsem ten slabší výkon a větší spotřebu snažil přehlížet, ale včera jsem opět jel s tchánovo fábií kombinovanej provoz a neměl jsem problémse dostat se spotřebou pod 5,7l/100km a u svého auta mám problémse dostat pod 6l/100km ikdyž jedu dálku a šolichám plyn. Ted momentálně jezdím za cca 7l/100km (šolicháním). A taky byl znát u tchána větší akcelerace, když jsem na to šlápnul tak to prostě jede. Čidlo chladící kapaliny si myslím že mám v poho, protože vždycky nastartuju poprvé, ale když mi někdo řekne jak, tak ho klidně přes vag změřím, nevím na jakém kánále. Jinak při pokusu o zaslepení EGR jsem strhnul hranu matky, takže nemám momentálně šanci jí povolit. VAG stále hlásí dvě chyby, na hlavním relé (způsobeno udělátkem proti krádeži) a 16825 která je způsobená přetankováním předchozího majitele. Prej to opravoval, ale myslím že na výkon to nemá vliv. (N80 cvaká). Kdyby někdo měl nějaké napady nebo zkušenosti, tak budu jedině rád, děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 9. Duben 2012 Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 není můj příspěvek,ale mám ho uložený.Čidlo teploty změříš i bez VAGU.Taky se mi zdálo,že mi to žere krapet víc.Čidlo jsem nové,ale po jeho proměření jsem vrátil staré a je klid.Doma jsem to měřil v horké i studené vodě měřákem a hodnoty byly úplně mimo.Při pokojové teplotě to ukazovalo odpor jako by venku bylo -60. Tady máš ten návod: První pomoc pro nastartování a jízdu je možnost nahradit snímač rezistorem (odporem) s hodnotou kolem 820 ohm (to představuje hodnotu cca 60 C , která se zobrazí i na ukazateli palubní desky ) . Rezistor stačí s konstrukcí pro 0,25W. Hodnota odporu představuje : 300 ohm je asi 90 C 2k ohm je asi 0 C Nahrazení rezistorem je jen možné z duvodu nouze !!! - není však možné s takto provedenou opravou jezdit neustále. Nevýhody : - může se projevit zvětšená spotřeba paliva - zhoršená možnost nastartování motoru při jiné tepotě než je přednastavená - nemožnost kontroly skutečné teploty chladící kapaliny !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 9. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 Fosgen: Díky s těmi odpory jsi to psal už dříve, pročetl jsem si to, ale zavrhnul jsem to, protože nechci někam připojovat odpory,\když mi to startuje v pohodě. A jenom taková otázka, kdyby bylo čidlo špatné, nemělo by to ukazovat chybně i na palubovce? Kdybych to mohl změřit VAGem, bylo by to pro mě lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 9. Duben 2012 Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 Právě že mi svítilo EPC a VAG hlásil sporadickou chybu čidlo.Koupil jsem nové a závadu vymazal.Byl klid,ale vzrostla mi spotřeba.Nemusíš připojovat odpory.Vyndej to čidlo a dej ho doma do horké vody.Na vývody připoj měřák co měří odpor a uvidíš.Dalo by se to změřit i na autě,když odpojíš konektor a napojíš tam ten měřák.Viděl by si hned kolik to má odpor při provozní teplotě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 9. Duben 2012 Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 (editace) teplotu chladící kapaliny máš hned třeba v veskupině 001, druhém bloku, nebo také sk.004 třetí blok a ohmické odpory pro domácí laborování najdeš v příloze hodnoty ohm - teplotní čidlo 1,2 HTP.pdf Editováno: 9. Duben 2012, autor: Malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 9. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 Děkuju, zkusím ho vyměnit případně polaborovat a dám vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.