Přejít na obsah

Vybitý akumulátor


PALOG

Doporučené příspěvky

Ano dílenskou příručku mám a relé jsem objevil teď ještě zjistit zda je funkční, jinak mě moc zajímá kde seženu původní hodnoty a popřípadě změny ve Vagu 01_MOTOR / Přízpůsobení_10 / Kanál číslo / hodnoty v poli hodnot od 1 až 57 na to je dílenská příručka krátká nebo se mylím !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mam mensi problem s vybijenim baterky...zapojil jsem CAN prevodnik a podle vseho se po vytazeni klicku neuspi a radio stale odebira 0,42A :-( Muze to byt problem v BSG, ze je sbernice neustale aktivni? Pokud se nepletu tak FII predface ma stejnou elektroinstalaci a tam je vse OK. Dekuji vsem za rady :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Nejmenší co se dávalo byla kapacita 44Ah - standartní typ byla baterka značky Akuma nebo Varta se zaručeným startovacím proudem 320A. Větší (55Ah, 62Ah, 66Ah nebo 72Ah) se dávaly jen do nejvyšších výbav kde jsou třeba výhřevy sedaček a potom hlavně taky do dehťáků, který mají přídavný elektrický topení "PTC" (po nastartování než se ohřeje chladicí kapalina to ohřívá vzduch do introše aby auto dřív rozmrzlo).

 

Rozměry jsou standartizovaný - řada baterek má stejnou vejšku a šířku, ale mají různou dýlku - důvodem je používání stejnejch prefabrikátů desek (z boku jsou všecky baterky stejně velký), pro větší kapacitu se jen použije větší počet desek na 1 článek. Běžný typy baterek jsou vysoký 175 nebo 190mm, široký 175mm a dlouhý od 207mm až někam po půl metru ("náklaďákový" typy s kapacitou přes 125Ah)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jenže když se v 5 ráno po ledovým startu pohybuješ městem od červený k červený stylem "přískokem vpřed", přitom svítíš, rozehříváš zadní sklo, topíš si na sedačce a ještě (u dehťáka) žhavíš PTC, tak prostě altík nemá celou dobu dostatečný otáčky "aby dával dost" - tady přichází ke slovu ta rezervní kapacita v baterce... Jak se auto trošku ohřeje, vypne se PTC a přídavný ohřevy, altík baterku poměrně rychle dostane zpátky do figury - ale těch prvních cca 5 minut je doslova kritickejch a pokud nemáš během nich dostatek otáček, skoro nedobíjíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej mrkni se jestli máš knížku co a jakou baterii doporučuje výrobce. Vždy podle stupně elektrické výbavy! A samozřejmě motorizace. A mít pár Ah v baterce navíc není nikdy na škodu. Ti co parkují celý rok venku mi dají určitě za pravdu. Je obrovský rozdíl mít auto venku,nebo jen ve studené garáži.

Editováno: , autor: Mirek 835
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím doporučením výrobce auta bych si nelámal hlavu - protože například pro mou úroveň výbavy a motorizaci výrobce auta osadil baterku 12V 44Ah (min. 320A startovacího proudu), zatímco všecky konfigurátory a tabulky náhrad od výrobců akumulátorů mi tvrdí, že pro moje auto je určená baterka s kapacitou minimálně 55Ah a líp 62Ah.

 

Všecky moje znalosti a zkušenosti, který jsem za víc jak 35 let práce s olověnýma baterkama nabyl, mi potvrzujou, že pravda je v tomhle případě na straně výrobců akumulátorů - a že automobilky šetří kde a jak můžou i to, že záměrně instalujou do aut kurvítka je dlouhodobě známej fakt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, také mám problém s vybíjením baterie v zimě. Vždy, když teploty klesnou někam k 5 stupňům tak již nemohu nastartovat. Poté, co baterii nabiju, jezdím tak 2 týdny a pak se vše zase opakuje. Nejprve jsem koupil Vartu 45Ah, tu jsem po roce vyměnil za Vartu Blue 52Ah, která je teď v autě 2 roky, ale s tou je to to samé. Klidový odběr mám 30mA a alternátor také normálně dobíjí. Fabie ale jezdí krátké trasy, tak se chci zeptat jestli to může být tím že se nestíhá dobíjet? U předchozích aut jsem také tyto krátké trasy jezdil a nebyl žádný problém. Jinak přes léto nejsou se startováním problémy. Díky za odpovědi.

Editováno: , autor: aufa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je stará ta fábule?

Kdy a dělala se vůbec nějaká kontrola, případně větší údržba alternátoru - uhlíky, kroužky, ložiska, regulátor, diody? 

Měnil se včas mikrodrážkovej řemen, je dostatečně napnutej?

Nejsou zadřený nebo vysypaný ložiska v napínacích kladkách toho řemenu?

Jaký je naměřený napětí na baterce v klidu, po zapnutí zapalování, při točení startérem, po naskočení motoru na volnoběh a při vytočení motoru na 1500 a 2500 otáček (6 hodnot napětí)? 

Když za tmy stojíš s rozsvícenýma světlama proti nějaký stěně (vratům, jinýmu autu apod) s motorem na volnoběh, A NEHEJBEŠ PŘITOM VOLANTEM (aby servo zbytečně nebralo proud) - a přidáš plyn na 1500 rpm, je vidět nějakej vliv na jas světel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie je rok 2006, najeto 65000 km. Údržbu alternátoru jsem nedělal, jenom jsem měřil na baterce napětí - 14,3V na volnoběh. Ostatní zjistím. Ještě je zajímavé, že když s potížema nastartuji třeba na podruhé tak potom mohu ujet třeba jenom 4-5 km a auto startuje celý den bez problémů. Následující den ale zase už nenastartuju. 

Editováno: , autor: aufa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to "nenastartuju" znamená, že se startér točí, ale motor nechytne, nebo se ani nevokulí startér? To je taky důležitej rozdíl...

 

A když to nestartuje, rozsvítí se v první poloze na palubce kontrolky - a při otočení do startovací polohy svítí dál, nebo zhasnou - minimálně se silně ztlumí jejich jas?

 

Vydává auto přitom "nenastartování" nějaký další zvuky - pod palubkou, pod kapotou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, startér točí, ale obtížně - prostě jako když má málo šťávy. V první poloze se kontrolky rozsvítí a při startu se jejich jas silně ztlumí. Auto jinak přitom nenastartovaní nevydává žádné další zvuky, prostě je slyšet, že se startéru nechce točit. Když se pak baterie dá nabít na nabíječku, tak je vše zase v normálu, ale bohužel zas tak na dva týdny a pak se vše zase opakuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, debilní dotaz. Podle mě to něco prostě vymlátí baterku.

Zkontroloval bych spotřebiče (rádio asi jako první) a pojistky.

Ale je mi záhadou proč to dělá jen v zimě pod 5°C - to bych se kouknul jestli nemáš vyhřívaný trysky ostřikovače, popřípadě vytáhnul jejich pojistku.

 

Ale můj postřeh může být naprosto zcestný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto má základní výbavu + centrál + dodělávaný orig. DO centrálu + okna v el. a vyhřívaný zrcátka, rádio je tam orig. Symphony - u něj jsem četl, že by to mohlo být zapnuté dopravní zpravodajství co se ukládá do paměti, ale to mám vypnuté. Asi se to opravdu vlivem těch krátkých tras nestíhá dobíjet.

Editováno: , autor: aufa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, vzhledem k tomu, že baterce jsou teprve 2 roky, ale altíku se od vyrobení nikdo pořádně nevěnoval bych já nejdřív napřel pozornost na něj plus na co nejlepší vodivost nabíjecího a startovacího obvodu.

To znamená vyndat z auta, opatrně rozkopnout, nechat na soustruhu stočit kroužky, vyměnit nebo aspoň zkontrolovat a namazat ložiska, učunit kontrolu dýlky uhlíků, případně vyměnit za nový, nechat přeměřit diody na průraz (musejí pouštět jen jedním směrem, obvykle jsou 2 trojice, každá vede jedním směrem). 

Při zpětný montáži pak učunit kontrolu, očištění ploch, konzervaci vazelínou a nový správný dotažení všech přívodů, šroubovejch spojů a svorek až k těm od baterky a to i kostřicích, nejenom na kladným přívodu.

Navíc z motoru na kastli musí bejt vodivý spojení zajištěný pleteným měděným pásem, kterej není shora vidět - je schovanej pod ním a za ním, musí se k němu zespoda. Převodovka by měla mít stejný ukostření na svým konci (elektricky překlemovanej silentblok). Přes tyhle pásy se uzavírá nabíjecí i startovací proud zpátky do baterky. 

Celý to bude trvat půl dne a dá to kupu práce, ale myslím že v nějakým místě popsanejch prací narazí osoba co to bude dělat na něco, co tam bejt nemá (nebo něco co tam bejt má bude ve skutečnosti chybět) - a to je skutečná příčina toho, proč auto občas nedobíjí. Baterku bych podezříval až jako poslední, naopak si myslím, že i kdyby se vyměnila za fungl novou, nejpozdějc za měsíc se závada zopakuje.

 

To, že to dělá jen v zimě hodně napovídá o tom, že závada souvisí s nízkou teplotou a vlhkostí, která "tam někde" zkondenzuje, vsákne nebo se neodpaří - a vyvolává kolem oxidaci. Krátkýma jízdama to není, to by to dělalo i v létě. Daleko spíš si myslím, že jsou uvolněný spoje někde na "kostře", ty pak občas udělají velkej odpor v cestě proudu - a teprve když se ten zoxidovanej kontakt povede "propálit" a auto nastartuje, tak než se zase odstaví a nechá oxidaci napospas, tak ten spoj funguje.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám jeden svůj včerejší poznatek.V létě jsem dostal digitální voltmetr  do zapalovače,občas jsem ho použil,ale nikdy jsem ho nenechal zapojený trvale.Až před 14 dny jsem ho nechal zapojený a po 2 dnech jsem byl nemile překvapen,protože baterka dávala jen 11.8 V.Auto jsem ještě natočil,a slabou baterii jsem přičítal věku,je origo z roku 2007.Ale baterka se vzpamatovala i bez nabíječky a starty bez problémů.A před týdnem jsem nechal měřák celý týden zapnutý,včera jsem chtěl nastartovat,jen jsem otočil klíčkem a napětí spadlo na 9 V a pochopitelně startér se ani nehnul.Kolega mě pomohl kabely abych mohl odjet.Jezdil jsem asi hodinu.Dnes jsem byl zvědav,jestli nastartuju.A bez problémů.Na první otočení.Na chatě jsem připojil nbíječku,ukázala že v baterce je 50%.Tak jsem jí dobil

Je možné,aby voltmetr s jednou diodou vybil za týden baterku?Jinak všechno v pořádku,žádné mimořádnosti v elektrice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...