Marselus Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 Mam Octaviu 1.6 LXI 55Kw rok 1998 v zakladnej vybave z pravostrannym riadenim a tiez potrebujem alternator len chcem vediet ci mozem dat do mojho auta alternator z octavie ineho rocnika. ak ano ktore mozem pouzit.Som momentalne v anglicku a "pani mechanici" mi povedali ze sa to neda a ze si musim kupit novy co stoji ponad 200 libier, ale ked sa prejdem po srotoviskach tak sa da najst aj za 50 ale nemozem najst z roku 1998 ale iba novsie modely 2000 a vyssie. Poradte prosim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 Můžeš jakýkoli,jen benzíny mám dojem nemají volnoběžku,diesel ano Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 i alternátor pro benzínové motory (konkrétně pro 55 kW 1,6) má volnoběžku ! jinak tam můžeš dát i altík z diesela, je to jedno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 12. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2010 Takze tento by bol dobry pre moje auto http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190465802918&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 13. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2010 jo tenhle jak tě vyjde pls finální cena ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 15. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2010 Kedze si ho zalozim sam tak finalna cena vratane postovneho je 74,99 libier. Este jedna otazka kde ten jednodrat od alternatora? myslim ten tenky, ten hruby viem ze ide na poistku na baterke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mihot Vloženo 16. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2010 Kludne tam mozes dat silnejsi ak ti to kpnstrukcne pasuje,len tam nedaj slabsi-nestacil by dobijat a nemusel by si nastartovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 17. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2010 (editace) No prave o to mi ide ze neviem ci mi bude konstrukcne pasovat.A ze tam mozem dat silnejsi to viem. Aj tak by som stale rad vedel kde vedie ten tenky kabel od alternatora??? A ako zistim ktore relatko naco sluzi? mam stiahnutu DP Jak na to ale tam som to nenasiel ani nijake El.Schemy co by sa mi hodili pri hladani par zavad.nema niekto nejake?pozeral som aj na inych skoda forach ale nic som nenasiel. Editováno: 25. Listopad 2010, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky, téma je potom nepřehledné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 (editace) Tak ako bude pasovat konstrukcne alebo nie? A ma niekto e. schemy? Editováno: 25. Listopad 2010, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky, téma je potom nepřehledné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 alternátor ti pasovat bude, to jsme ti už tady napsali pokud se nepletu, tak tenký kabel z alternátoru vede ke kontrolce dobíjení a je potřeba, aby byl zapojený na altíku je ve svorkovnici, která má 2 piny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 (editace) Teraz som si vsimol ze mam polamany konektor(puzdierko) a to tak ze ho teraz mozem zapojit aj obratene. na alternatore su dva kontakty na ktory to ma byt zapojene? Editováno: 27. Listopad 2010, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Alternator som vymenil a stale to robi to iste. Dal som tam silnejsi 90A a stale svieti kontrolka dobijania. ten kablik je strihnuty a poprepajany na dvakrat cokoladkami. skusal som aj obist tie cokoladky a pripojit kablik od altika k strihnutemu kablu a stale mi svieti kontrolka dobijania a stale ked nastartujem tak aj svetla svietia slabsie aj ventilator topenia slabsie fuka. Kde este moze byt chyba.mam teraz stary altík vonku tak by som ho premeral len mi poradte ako to spravit(teda ak sa to da premerat multimetrom) mam tento konkretne http://cgi.ebay.co.uk/DIGITAL-AUTOMOTIV ... 1884wt_905 a este nieco ten alternetor ma tam kde sa napaja ten jeden kablik 2piny a ja mam polamany ten konektor kde mam iba jeden pin, konektor som odstranil a nechal som iba kontakt ktory som zaizoloval zmrstovacou hadickou. na ktory pin ma byt napojeny?alebo to jedno? ked som to skusal napajit na jeden aj druhy tak pri napojeni na jeden pin mi kontrolka svieti a na druhom nesvieti. Poradte prosim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marselus Vloženo 28. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2010 Tak vie mi tu niekto poradit ako dalej postupovat? Moze to robit niektore z relatok? preco stale svieti ta kontrolka dobijania ked som dal uplne novy a testovany alternator? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rene Drdlik Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 ahoj po čem jit prvni když nesviti vubec kontrolka dobijeni- jako vubec tam neni a altik nedobiji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 (editace) u altiku odpoj kabel s buzenim a spoj ho se zemi, jestli se ti rozsviti kontrolka jestli jo, je problem v alternatoru jestli ne, tak resit kabelaz k budikum zmer napeti v konektoru buzeni u altiku Editováno: 27. Únor 2012, autor: zdesim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dratak Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 Zdravim vás chlapci, odešel mi altík na mé Octě 1.9 TDI 66kW 12/2002. Po vymontování a dodání na repas mi bylo řečeno, že je bohužel nafouklý stator, a že se musí provézt výměna statoru a rotoru. Cena s prací á 3900,- :-D. Sehnal jsem si tedy alternátor jiný s téměř novou volnoběžkou za 2000,-. Bohužel jsem až po dodání altíku do servisu na namontování zjistil, že se jedná o alternátor z Fordu Galaxy. Byl sice o něco větší, ale i přesto se tam chlapcům podařil namontovat. A teď nastává můj problém. Když otočím klíčkem, kontrolka dobíjení normálně svítí, jako svítila. Po té nastartuju a kontrolka dobíjení svítí stále. Přidám plyn a zvýším otáčky na cca 1500 a kontrolka zhasne a už nesvítí ani na volnoběh. Nevím vůbec co s tím. V servisu mi bylo řečeno, že by to mohlo být způsobeno tím, že je alternátor ze starého Galaxy, který měl ještě žárovkové kontrolky, kdyžto moje Octavie má už diodové, což znamená menší odběr. Moc se mi tato teorie nezdá. Jaký na to máte názor vy? Stalo se vám někomu něco podobného? Díky za každou radu a odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 Tohle se mi nestalo, ale ta teorie se zdá být správná. Teď jde o to, jestli to bude správně dlouhodobě fungovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stk Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 Je to tím altíkem z gala,má jiné vnitřní zapojení a musí se prohodit piny aby vůbec dobíjel,což asi udělali,jen to potom takhle zlobí že sám při volnoběhu nenabudí a je potřeba zvednout otáčky nad 1000 a pak to normálně dobíjí,jen to je otravný a ne uplně slušivý když se to chová jako stará š1000 s dynamem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 hmn, předpokládám, že je to ten Galaxy co se do něj montoval motor VW 1.9 TDI, ano? Tudíž alternátor šel ze stejného motoru zase na stejný, čili problém v otáčkách by být neměl. Nebo jak to je? Nehádám se, zajímá mně to jako téma do diskuze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stk Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 (editace) No nevím co tam montoval ale už mě to potrápilo,dělá to bordel i když ho dáš klasicky přes žárovku na tvrdo,tak taky chce přidat plyn aby zhasla,byť stejný altíky ale nejdou zaměnit,pak ještě rozdíl ve štekru hranatej a pulkulatej a tam je prohozený buzení a ještě jestli to má dotaženej kabel na řízení jednotkou,ono to vypadá snadný ale z triviální záležitosti je hned průser... Takže nemyslím že je problém v otáčkách jak si asi chtěl nastínit,ani rozdíl diesel benzín alt při zachování výkonu alt a ani v budíkách jestli dioda nebo žárovka,jen to prostě je altík ze starýho krámu kde se sem tam tenhle jev vyskytuje a neřeším to pokud to dobíjí,co si kdo přiveze tak namontuju,každý má tu možnost si to nechat zrepásnout Editováno: 14. Březen 2012, autor: stk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 Jasně, že motor je VW je jedna věc, ale elektrika je už od Fordu, takže i altík si dali "svůj". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 Dratak:No prosímtě Net je plněj bazarových nabídek na altíky a ty zrovna koupíš kousek z Forda za 2tis? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stk Vloženo 14. Březen 2012 Sdílet Vloženo 14. Březen 2012 Jasně, že motor je VW je jedna věc, ale elektrika je už od Fordu, takže i altík si dali "svůj". Ne ne altík je VW ale líší se vzájemě dle rv,není to tak že pošlu altík z 98 do 2001 atd. nikdo z nás neví co tam má namontovaný žádný číslo altíku nic jak to kdo zapojoval atd prostě nic nevíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomkk Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 (editace) Hodím to sem, ať nezakládám nové téma. Zdravím, zlobí mi dobíjení baterky na O1 TDI 98, tak bych se chtěl zeptat na pár věcí: Regulátor alternátoru stabilizuje napětí na 14,3V na svorce alternátoru, nebo je snímání zatažené až k baterce? Dá se vyměnit regulátor v alternátoru za 14,5V? Jde o to, že už cca dva roky se mi vleče problém, že vlétě vše zdánlivě funguje, ale kolem nuly už nemůžu nastartovat. Loni jsem to řešil koupí nové baterky, ale letos to nechtělo startovat už kolem +5 stupňů. Koukl jsem se na baterku: zasolená, málo elektrolytu, kapacita z původních 70 Ah jen cca 15 Ah. Koupil jsem tedy opět novou baterku a začal s měřením: Po nastartování je zdánlivě vše OK, na nabité baterce 14,3V, podle servisu OK. Pokud ale zapnu světla, napětí na aku klesne na 14.2V. Pokud zapnu ještě ventilátor 14,1V atd. Otáčky motoru nemají vliv. Vytáhl jsem si tedy ještě pro jistotu měření proudu do kabiny (úbytek na silodrátu kostry z baterky) a díval se, jak se to chová za jízdy: Bez světel cca = +- 0,5A. Zapnutá světla = cca 4..5 A teče z baterie Zapnutý ventilátor na II = cca 12 A teče z baterie Jak se aku vybíjí, postupně proud přebírá alternátor. Výsledkem je, ža alernátor udržuje akumulátor stále jen na cca 20% nabití. Jako by byl "měkký" alternátor, nebo přechoďáky v přívodech. K samotnému alternátoru jsem se zatím neprobojoval, takže nemám ještě vyloučené přechoďáky na silodrátech. Trošku mě mate, že vetšina lidí tvrdí, že pokud je na baterce za běhu motoru 14V, tak je vše OK, ale to už teče proud ven, místo aby se dobíjela. Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Vůbec by mě zajímalo, jaké přesně napětí naměříte na baterce na autě bez závady při zapnutých spotřebičích. Editováno: 19. Říjen 2012, autor: Tomkk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 (editace) 1. určitě bych si nechal zkontrolovat alternátor - vypadá to podle toho co popisuješ právě na problém alternátoru. 2. pokud by jsi měl přechodový odpor na vedení od alternátoru, poznal by jsi to pouhou rukou - spoje by se neskutečně přehřívaly... důsledek by byl i viditelný. Alternátor dodává proud 70 - 100A Pořádně si očistit a zkontrolovat spoje ukostření pod baterkou, ukostření motoru (alternátoru), zkontrolovat pojistkový box nad baterkou, kontakty na alternátoru (všechny). Alternátor by měl dávat konstantní napětí a proud při jakémkoliv zapnutém spotřebiči!!! Měl by spolehlivě udržet chod auta i se spotřebiči bez baterie! Zjednodušeně řečeno - alternátor ti nedobíjí, alespoň ne tak jak má. Nebo ti baterku přebíjí. Proto ta nasolená baterka. Tipuji to na odcházející diody v alternátoru... další možnost je jeho řízení je vadné... Editováno: 19. Říjen 2012, autor: Lonanek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.