Kuba Kukol Vloženo 17. Květen 2012 Sdílet Vloženo 17. Květen 2012 Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat vás zkušených na jednu věc. Vím, že o zkroucených kotoučích a házivosti je toho tady hodně, ale mám speciální dotaz. Před rokem jsem koupil Octavii 1,9 TDi 81kw (250 000km) s mírnou házivostí předních kol. Asi po půl roce mi došla trpělivost (s cukáním při brždění) a koupil jsem nové přední kotouče Brembo. Po měsíci jsem zjistil, že není problém ve zkroucených kotoučích teplem (jak tady všichni píšou) ale v házivosti předních nábojů. Tak jsem si tu házivost nechal změřit a byla hodně přes toleranci. Nechal jsem vyměnit za 9 000Kč náboje s ložisky. V opravně mi radili, abych vyměnil i kotouče, ale já jsem věděl, že jsem na ně najel fakt minimum a že jsou jako nový (když to při brždění pocukává, tak si člověk zvykne podřazovat a co nejvíc brzdit motorem). Zkrátka jsem ty kotouče nenechal vyměnit. Házivost se o hodně zlepšila, ale pořád to mírně mlátí do pedálu a při dobržďování to pocukává. Teď ta moje otázka: Ty kotouče jsou na nových nábojích a pravděpodobně špatně zajeté. Mám ty skoro nové přední kotouče nechat stočit? nebo se za čas zajedou a házivost ustane? Pokud tomu tak bude, tak klidně počkám a budu více brzdit, ale aby se mi nezničili ty nový náboje špatně zajetýma kotoučema. Prosím o rady. Nemám chuť kupovat další kotouče, protože už jsem do této závady vložil nehorázný peníze a závada pořád přetrvává. Může bejt ještě křivýho něco jiného než náboje a kotouče?? Auto bourané není. Ještě jednou díky za rady a snad už přijdu na problém. Octavia je jinak v super stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 18. Květen 2012 Sdílet Vloženo 18. Květen 2012 Házivost NEustane. Bude se zvětšovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 20. Květen 2012 Sdílet Vloženo 20. Květen 2012 (editace) ... Teď ta moje otázka: Ty kotouče jsou na nových nábojích a pravděpodobně špatně zajeté. Mám ty skoro nové přední kotouče nechat stočit? nebo se za čas zajedou a házivost ustane? Pokud tomu tak bude, tak klidně počkám a budu více brzdit, ale aby se mi nezničili ty nový náboje špatně zajetýma kotoučema. Prosím o rady. Nemám chuť kupovat další kotouče, protože už jsem do této závady vložil nehorázný peníze a závada pořád přetrvává. Může bejt ještě křivýho něco jiného než náboje a kotouče?? Auto bourané není. Ještě jednou díky za rady a snad už přijdu na problém. Octavia je jinak v super stavu. Když jsem kdysi měnil kotouče (TRW), taky mi po čase začaly házet, ale relativně málo a ca do roka si to sedlo do nezřetelna. Taky jsem teď měnil ložiska, na tvém místě bych kotouče stočil, ale moje už nejsou nic moc, zatím tam zůstanou do jara a před technickou tam hodím Bremba maxíky. Taky mám špatné svědomí co na to nová ložiska, ale jak říkám, ty moje kotouče si časem sedly. Editováno: 20. Květen 2012, autor: Viktor X Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chio11 Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 ahoj ja mam ten isty problem tiez mi pri brdzdeni vibruje a kmita volant.cital som tu diskusie a nasiel som jedneho pana ktoremu nepomohla ani vymena kotucov a dosticiek ani lozisk,a tak nakoniec isiel do jedneho servisu a tam mu to odstranili,precitaj si nizsie tu je jeho sprava auto dajú na zdvihák, dajú dole koleso, odmontujú brzdiče, vyberú brzdové obloženie, náboj totálne očistia od hrdze a každej nečistoty. Potom na veľkom stojane prisunú také niečo ako malý sústruh k náboju. Pripevnia ho k náboju ako keby tam nahodili koleso. Stroj sa sám aktivuje a vycentruje. Potom tam prisunú nože ako na sústruhu a už to ide. Hneď ťi to ukáže ako, kde a koľko to hádže. Pomaly to "obrúsi" celý kotúč. Na koniec tam nasunú taký prípravok, ktorý následne celý kotúč doleští aby tam nezostali ryhy po tom prvotnom opracovaní. Všetky dosadacie plochy na brzdičoch namažú a zložia. Odporúčajú dať nové obloženie (dal som ferodo). Už prvé brzdenie preukazalo, že sa investícia (cca50€) oplatila. Trvalo to cca 1.5 hod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 a kde mu to robili???..ak to nie je tajomstvo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chio11 Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 vravel mi ze v Devinskej Novej vsi pri zeleznicnej stanici ale ja to mam daleko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 OK,díky..dobré vedieť :kol-47: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chio11 Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 rado sa stalo.ja ked budem mat cestu urcite sa tam objednam a dam si to spravit,pretoze mam na mojej oktavke ten isty problem a mam zanovne kotuce a aj platnicky.a citajuc tu diskusie o vibrovani pri brzdeni tak mnoho ludi dali nove bremba ci bremba max a kvalitne dosticky.no po case sa problem vratil.a este ten pan na zaver dodal Žiadne gumené uloženie som nemenil, bol som na geometrii kde sa čudovali, že tak v poriadku GO prednej nápravy tam ešte nemali.Mám 220000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.