Přejít na obsah

Tónování skel


chose.sv

Doporučené příspěvky

Ahoj,

chci si nechat tónovat skla a tak nějak zjišťuji jestli je povolený nechat polepit i okna na předních dveřích. Povoleno je minimálně 70% propustnosti skla.

Chtěl bych se proto zeptat, kolik % mají skla od výroby, nevíte někdo, nechal si to někdo změřit?

Nezdá se mi, že by byly vůbec nějak zatmavený, ale kdesi se uvádělo, že zatmavený ( ona propustnost ) jsou od výrobce.

O1 combi, 2002, verze Style :kol-47:

Dík za každou reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsou čelní a přední boční nějak tónovaná (poznáš to jednoduše, že stáhneš okénko do poloviny a koukneš se na světlou plochu současně mimo sklo a přes sklo) tak na max co dovolí zákon.

Zadní boční lze zatmavit snad na 25% propustnosti a zadní v pátých dveřích nevím.

Mám Sunset a zdá se mí, že v pátých dveřích je sice tmavší, ale světlejší než v bočních zadních. A ty jsou tmavé teda dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to prosté, na přední boční skla nesmí přijít žádná folie, pokud je již tónované z výroby, to znamená že tu nejsvětlejší fólii lze použít jenom u verze clasic, která nemá skla vůbec tónovaná. Verze ambiente, elegance, style a další už mají skla tónované, takže dopředu nesmí přijít nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zas že na předních teď ( nebo v nejblišší době ) nesmíš mít vůbec žádné přidané fólie pokud to není tónování od výroby.

Můžeš mít na předních bočních sklech tónovací fólie. Ale propustnost musí být dodržena. Je to tak jak píše 007. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to nějaký divný, v jiným vlákně lidi řešili že od května 2012 nesmíš mít na bočních oknech vůbec žádne zatmavovací fólie vyjma tínování od výroby ( sunsety atd ), že jich už několik dostalo pokutu a museli nechat odstranit fólie. A firmy co auta polepujou už taky rozjíždí kšefty na odstraňování fólií z předních oken . . .

To že vepředu musíš mít minimální propustnost 72% bylo právě do května 2012 prej tak fakt nevím už čemu věřit a čemu ne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možný, že se to zase změní, těch 70% jsem vyčetl kdesi nedávno....

a pokud tedy na předních oknech nesmí být nic, tak tím pádem asi žádnej problém....teda až na to sluníčko :t

jo a když právě stáhnu okno do půlky tak mě právě nepřijde zatmavený, vidím přes to stejně....ale třeba po změření bych se divil

na kámošovým volvu má okna zbarvený do zelena, tam je to krásně vidět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Optické vlastnosti

Vztah mezi propustností světla a potřebami výhledu řidiče je složitý. Hodnocené parametry

zahrnují ostrost vidě(visual acuity), úroveň kontrastů, rychlost vozidla a umístění zasklení

na vozidle. Teplo pohlcující barevné zasklení a teplo odrážející tmavé zasklení vedle

žádoucího účinku, že omezuje množství tepla ze slunečního záření vstupujícího do vozidla,

má současně i účinek nežádoucí tím, že omezuje schopnost výhledu z vozidla. Při přípravě

návrhu GTR bylo odsouhlaseno, že plochy zasklení, důležité pro primární výhled řidiče, musí

vykazovat špičkovou propustnost světla. Všechny současné národní a oblastní předpisy

glazing.pdf 2007-11-29 6/12

požadují vyšší propustnost pro plochy zasklení potřebné pro výhled řidiče směrem dopředu,

tj. pro čelní skla a některá boční okna. V mnoha případech, kde současné národní a oblastní

předpisy připouštějí sníženou úroveň propustnosti světla za řidičem, je to vázáno

na požadavky uvedené v předpisech pro zpětná zrcátka.

Rozdíly v národní legislativě o úrovních propustnosti světla při výhledu dozadu jsou jedním

z hlavních problémů, který vedl ad-hoc skupinu zpracovatelů k žádosti o stanovisko výboru

AC.3, jaká opatření má začlenit do návrhu GTR pro případ, že se povolí zástavba do vozidla

více druhům zasklení. Pokud však výbor AC.3 rozhodne, že návrh GTR nemá obsahovat

montážní instrukce, nebude možno pokyny pro montáž prvků s nižší propustností světla

dočasně na jiných součástech příslušenství zařadit do návrhu GTR. Tím zůstane použití

tmavého zasklení ve výhledu řidiče dozadu na uvážení smluvních stran.

S ohledem na požadavky na propustnost světla při výhledu dopředu návrh GTR definuje

dolní mez na 70% propustnosti světla. Současné národní a oblastní předpisy deklarují buď

70% (USA) nebo 75% (EHK). Studie laboratorních zkoušek1/ a údajů o dopravních nehodách

neukázaly vliv na bezpečnost se sníženou spodní mezí propustnosti světla. Proto byla přijata

mez 70% do návrhu GTR.

Návrh GTR také definuje meze pro optické zkreslení (visibility distorsion) a oddělení

sekundárního obrazu (double image). Pokud zasklení způsobuje příliš velké zkreslení nebo

zdvojení obrazu, může to vést ke zmatení řidiče. Hlavní rozdíly v platných národních nebo

oblastních předpisech neleží ve stanovených úrovních, nýbrž ve zkušebních postupech pro

oba požadavky. V předpisech USA a Kanady se žádá měřit při normálním úhlu dopadu (tj.

kolmo) vůči povrchu skla. Naopak evropské a asijské předpisy požadují měřit

v předepsaných oblastech výhled pod stejným úhlem náklonu, jaký odpovídá provozní

poloze zasklení. Protože evropské a asijské předpisy hodnotí obraz tak, jak jej vidí řidič, byly

tyto zkoušky zahrnuty do návrhu GTR.

V době, kdy ukončily svůj vývoj prvotní předpisy, montážní úhel čelních skel byl velmi nízký,

blížil se svislici. Moderní čelní skla mohou být složitá z hlediska designu. Jsou rozměrnější,

s vysokými úhly náklonu (typicky přes 60o ke svislici) a ohnutí podle karosérie, aby se

zlepšila aerodynamika. Zkreslení je funkcí úhlu dopadu a může být až 10krát větší při

dopadu při úhlu 62o než při kolmém dopadu. Z těchto důvodů návrh GTR požaduje zkoušet

při montážním úhlu dopadu, aby se zaručilo, že naměřená velikost zkreslení přesně

odpovídá tomu, s čím může počítat řidič.

Návrh GTR obsahuje optické zkoušky v rámci pole výhledu přesně podle evropských a

asijských předpisů. Protože současná čelní skla jsou rozměrnější, je skutečřidičem

využívaná plocha za normálních podmínek menší. Kvůli tvarování okrajů skel, které jsou

často zakřiveny ve více než jednom směru, je účelné zkoumat jen nedělenou (entire) část

čelního skla.

Editováno: , autor: Palči SK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chlapy co jsem zjistil já.

Minimální propustnost na předních bočních oknech by měla byt 70%. Takže pokud máte nějaké zatmavení od výroby tak by na přední okna neměla přijít žádná folie. Avšak já jsem si nechal změřit svá okna ( hlídka Dopraváku, a pak OrigoAutosklo ) na RSce a mám propustnost 82% takže mohu lehce zatmavit ( do těch 70% ). Na zadní boční okna propustnost není, takže je možno uplně černé. Co se týče zadního okna, tak může být taktéž černé avšak vozidlo musí být obě zpětná zrcádka v pořádku ( nechápu proč by nemělo mít je v pořádku, ale budíž ) a tato dolie nesmí zakrývat třetí brzdové světlo pokud toto vozidlo má.

Chytil jsem akci na folie 3M, takže jsem si nechal na zadní boční a zadní okno dát folie se zatmevením o 25%. A těd už je vyvinutá nová folie která je možno instalovat i na přední boční. Avšak otázka zda dávat. Je totiž průhledná a funkci má jen v odrážení UV a že trochu zpevní okna.

Nechal jsem ji také dát na okna a poté hned zmeřil a propustnost 79% takže v pořádku. Hned druhý den v Praze jsem zastavil opět u hlídky se žádostí o změření, byl jsem odkázán na ulici Strakonická, kde měla probíhat akce na toto měření. Přijel jsem, zastavil slušně požádal a bylo mi vyhověno. Propustnost naměřená PČR byla 80%. Já spokojen oni také!!

Editováno: , autor: M.i.r.a.s._
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...