Přejít na obsah

Palči SK

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Palči SK

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj ja ho mam namontovan cca 10000km a nepocitujem ziadny rozdiel.
  2. Palči SK

    Xenony

    H - halogenový světlomet D - výbojkový (discharge) světlomet CR (C/R) - asymetrický potkávací / dálkový světlomet HC - halogenový potkávací světlomet (v praxi jsem jej jako samostatný neviděl) HR - halogenový dálkový světlomet HCR (HC/R) - halogenový potkávací / dálkový světlomet B (HB) - halogenový mlhový světlomet RL - Running Light, světlomet pro denní svícení A - poziční, či parkovací světlo HCR DCR (HCR/DCR) - duální světlomet pro halogenovou žárovku i xenonovou výbojku (existuje to?) DC - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací DR - světlomet pro xenonovou výbojku dálkovou DCR (DC/R) - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací i dálkovou DC/HR - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací a halogenovou žárovku dálkovou PL - povinné přídavné označení pro plastové rozptylové sklo Na tejto stranke je to vysvetlene aj nakreslene uplne do podrobna. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1976L0761:20040501:SK:HTML
  3. Palči SK

    Xenony

    Policejní prezidium ČRŘeditelství služby dopravní policie Č.j. -------------------------- Praha 15. dubna 2009 dle rozdělovníku cestou náměstka policejního prezidenta pro vnější službu plk. Mgr. Ing. --------------- Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98. Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů). Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy Předpis EHK č. 48 (Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci) Zajištění čištění světlometů Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů. Zajištění automatické regulace sklonu světlometů Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů. Předpis EHK č. 98 (Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami) Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR. Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony. V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
  4. To znie ako hydraoulicke nastavenie vaciek ten sponer co sponuje retiazku na vackach
  5. Optické vlastnosti Vztah mezi propustností světla a potřebami výhledu řidiče je složitý. Hodnocené parametry zahrnují ostrost vidění (visual acuity), úroveň kontrastů, rychlost vozidla a umístění zasklení na vozidle. Teplo pohlcující barevné zasklení a teplo odrážející tmavé zasklení vedle žádoucího účinku, že omezuje množství tepla ze slunečního záření vstupujícího do vozidla, má současně i účinek nežádoucí tím, že omezuje schopnost výhledu z vozidla. Při přípravě návrhu GTR bylo odsouhlaseno, že plochy zasklení, důležité pro primární výhled řidiče, musí vykazovat špičkovou propustnost světla. Všechny současné národní a oblastní předpisy glazing.pdf 2007-11-29 6/12 požadují vyšší propustnost pro plochy zasklení potřebné pro výhled řidiče směrem dopředu, tj. pro čelní skla a některá boční okna. V mnoha případech, kde současné národní a oblastní předpisy připouštějí sníženou úroveň propustnosti světla za řidičem, je to vázáno na požadavky uvedené v předpisech pro zpětná zrcátka. Rozdíly v národní legislativě o úrovních propustnosti světla při výhledu dozadu jsou jedním z hlavních problémů, který vedl ad-hoc skupinu zpracovatelů k žádosti o stanovisko výboru AC.3, jaká opatření má začlenit do návrhu GTR pro případ, že se povolí zástavba do vozidla více druhům zasklení. Pokud však výbor AC.3 rozhodne, že návrh GTR nemá obsahovat montážní instrukce, nebude možno pokyny pro montáž prvků s nižší propustností světla dočasně na jiných součástech příslušenství zařadit do návrhu GTR. Tím zůstane použití tmavého zasklení ve výhledu řidiče dozadu na uvážení smluvních stran. S ohledem na požadavky na propustnost světla při výhledu dopředu návrh GTR definuje dolní mez na 70% propustnosti světla. Současné národní a oblastní předpisy deklarují buď 70% (USA) nebo 75% (EHK). Studie laboratorních zkoušek1/ a údajů o dopravních nehodách neukázaly vliv na bezpečnost se sníženou spodní mezí propustnosti světla. Proto byla přijata mez 70% do návrhu GTR. Návrh GTR také definuje meze pro optické zkreslení (visibility distorsion) a oddělení sekundárního obrazu (double image). Pokud zasklení způsobuje příliš velké zkreslení nebo zdvojení obrazu, může to vést ke zmatení řidiče. Hlavní rozdíly v platných národních nebo oblastních předpisech neleží ve stanovených úrovních, nýbrž ve zkušebních postupech pro oba požadavky. V předpisech USA a Kanady se žádá měřit při normálním úhlu dopadu (tj. kolmo) vůči povrchu skla. Naopak evropské a asijské předpisy požadují měřit v předepsaných oblastech výhled pod stejným úhlem náklonu, jaký odpovídá provozní poloze zasklení. Protože evropské a asijské předpisy hodnotí obraz tak, jak jej vidí řidič, byly tyto zkoušky zahrnuty do návrhu GTR. V době, kdy ukončily svůj vývoj prvotní předpisy, montážní úhel čelních skel byl velmi nízký, blížil se svislici. Moderní čelní skla mohou být složitá z hlediska designu. Jsou rozměrnější, s vysokými úhly náklonu (typicky přes 60o ke svislici) a ohnutí podle karosérie, aby se zlepšila aerodynamika. Zkreslení je funkcí úhlu dopadu a může být až 10krát větší při dopadu při úhlu 62o než při kolmém dopadu. Z těchto důvodů návrh GTR požaduje zkoušet při montážním úhlu dopadu, aby se zaručilo, že naměřená velikost zkreslení přesně odpovídá tomu, s čím může počítat řidič. Návrh GTR obsahuje optické zkoušky v rámci pole výhledu přesně podle evropských a asijských předpisů. Protože současná čelní skla jsou rozměrnější, je skutečná řidičem využívaná plocha za normálních podmínek menší. Kvůli tvarování okrajů skel, které jsou často zakřiveny ve více než jednom směru, je účelné zkoumat jen nedělenou (entire) část čelního skla.
  6. Ake su tlaky klimatizacie na nizkotlakej a vysokotlakej strane????? za normal.podmienok pri okolitej teplote cca 25C je na nizkotlakej strane 3 bar a na vysokotlakej strane cca 12 bar az 15bar. pri napl. 750g Tento problem co mas moze mat na svedomi preplnena klima alebo zablokovany redukc. ventil v klimakompresore alebo expanzny ventil, ktory je tepelne zavisli.Treba zmerat tlaky pri 3000 otackach motora. Koli comu si menil ten vyparnik a chladic?????
  7. Ono ani nejde o to či obsahuje alebo neobsahuje silikon aj ked orig. tesniaca hmota určena VW-group ob.č. D 176 404 A2 silikon neobsahuje hlavna zložka ktoru tzv. silikon nesmie obsahovat je kyselina octová ta dokaže poškodit lambda sondu a to tak že sa dostane do oleja a ten ked sa vo válci spali , tak aj to nepatrne mikroskopicke množstvo može nasledne poskodit lamda sondu ale toto vsetko plati len ak sa tam toho tzv.silikonu da strasne vela a velka čast sa vytlači do vnutornej strany olej.vane a dostane sa to stiku s olejom ale pri dneš. prevedeniach stykovych plôch olej. vani ked su to presne a hladke povrch a človek to spravy s rozumom a da ho tam min. množstvo nič sa nemože stat za moju prax cca 12rok v autoservise som sa stretol s pripadom poskodenia LS s dovodu silikonu asi 2 krat
  8. Ahoj riesil som podobny problem tento tyzden v servise , bud budes mat zlu vzdialenost medzi ABS cidlom a snimacim kruzkom alebo spinavy snimac ale ked si ho cistil tak tuto moznost mozes vylucit. Uz som sa stretol aj s moznostou ze je zle nalisovany naboj do loziska respekt neni dolisovany az na doraz a tym sa ti zmeni vzdialenost od ABS cidla.
×
×
  • Vytvořit nový...