Přejít na obsah

Voľnobeh - spotreba


Gwadalupe

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Spozoroval som, že keď idem na voľnobehu a spomaľujem, tak mi rastie spotreba (pozorujem to na ukazovateli aktuálnej spotreby). Čiže idem 90 km/h vyhodím rýchlosť a spotreba je 1liter, pri 60 je spotreba 1,1 litra a tak postupne spotreba ide hore keď znižujem rýchlosť, keď zastavím tak spotreba ukazuje niekedy až 4,5l a o sekundu na to 0,7l. Neviete kde môže byť problém. Diagnostika všetko OK

Auto: 1,2 HTP, 51kW, 2008, najazdených 30000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je snad samozřejmé. Na volnoběhu je přibližně konstantní spotřeba 0,5l za hodinu.

Když za tu hodinu ujedu z kopce při volnoběhu 100km, tj. rychlost 100km/h tak je spotřeba 0,5l/100km

Když ujedu tímto způsobem 10km, tj. 10km/h, tak je spotřeba 0,5l/10km tj. 5l/100km

Je na tom něco nesrozumitelného? Při stojícím vozidle se spotřeba počítá v litrech za hodinu, protože by pro l/100km nastačily místa na počítadle.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno súhlasím okamžitá spotreba by mala byť konštantná, ale v mojom prípade to tak nieje. Napríklad idem k semafóru vyhodím nejakých 40 metrov predtým rýchlosť a mám okamžitú spotrebu 1l, ako znižujem rýchlosť tak okamžitá spotreba pri voľnobehu narastá. Napríklad pri 90km/h je 1l pri 60 je 1,1l pri 55 je 1,2l pri 40 1,7l a keď zastavím tak vybehne aj na 4,5l a o sekundu nato skoči na 0,7l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ti není jasný? Jedeš na volnoběh k semaforu spotřebu máš v km/h, kdybys dojížděl na volnoběh k semaforu 1000km/hod tak máš spotřebu 0.07l, 100km/hod=0.7l, 10km/hod=7l, protože na volnoběh ti to sežere 0.7l/hod. Když stojíš na semaforu tak se po chvilce přepne z km/hod na l/hod, ty tam máš sptřebu 4,5l ale v km/hod a hned protože stojíš se ti to přepne na l/hod (0,7l).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím co myslíš.. Já to mám taky, kamarád tady´.. :) Jedu dojíždíím k semaforu třebas na 4 r.stupeň a pak podražím na 3.. pak na 2 nebo když dám nautrál tak najednou spotřeba skočí 3.5 7.9 10.1 a pak 0.4 :) Nic špatného to prý není. I otec na octávii to tak má

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Keď potrebujem brzdiť dole kopcom, tak zaradím taký prevodový stupeň, aby som mal spotrebu 0,0l/100km (tzn. otáčky nad 1500rpm). Keď nepotrebujem brzdiť, tak dám neutrál.

Do neutrálu dávam hlavne vtedy, keď idem dole kopcom cez obec (alebo všeobecne dole kopcom) ale klesanie je dostatočne malé na to, aby so zaradenou štvorkou bola nulová spotreba (otáčky sú okolo 2000rpm a stále by klesali). Keď vyradím, mám síce spotrebu okolo 1 až 2l/100km, ale je to stále menej, ako keby som mal zaradenú trojku, či štvorku a spotreba by bola 3 až 4l/100km.

Taktiež keď sa potrebujem rozbehnúť dole kopcom, tak namiesto zaradenia rýchlosti radšej vyradím a auto sa plynulo rozbehne. Samozrejme ak za mnou nie je kolóna áut, ktoré by som týmto obmedzoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...