Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Spozoroval som, že keď idem na voľnobehu a spomaľujem, tak mi rastie spotreba (pozorujem to na ukazovateli aktuálnej spotreby). Čiže idem 90 km/h vyhodím rýchlosť a spotreba je 1liter, pri 60 je spotreba 1,1 litra a tak postupne spotreba ide hore keď znižujem rýchlosť, keď zastavím tak spotreba ukazuje niekedy až 4,5l a o sekundu na to 0,7l. Neviete kde môže byť problém. Diagnostika všetko OK

Auto: 1,2 HTP, 51kW, 2008, najazdených 30000km

To je snad samozřejmé. Na volnoběhu je přibližně konstantní spotřeba 0,5l za hodinu.

Když za tu hodinu ujedu z kopce při volnoběhu 100km, tj. rychlost 100km/h tak je spotřeba 0,5l/100km

Když ujedu tímto způsobem 10km, tj. 10km/h, tak je spotřeba 0,5l/10km tj. 5l/100km

Je na tom něco nesrozumitelného? Při stojícím vozidle se spotřeba počítá v litrech za hodinu, protože by pro l/100km nastačily místa na počítadle.

Upraveno od jipol57

  • Autor

Áno súhlasím okamžitá spotreba by mala byť konštantná, ale v mojom prípade to tak nieje. Napríklad idem k semafóru vyhodím nejakých 40 metrov predtým rýchlosť a mám okamžitú spotrebu 1l, ako znižujem rýchlosť tak okamžitá spotreba pri voľnobehu narastá. Napríklad pri 90km/h je 1l pri 60 je 1,1l pri 55 je 1,2l pri 40 1,7l a keď zastavím tak vybehne aj na 4,5l a o sekundu nato skoči na 0,7l.

Co ti není jasný? Jedeš na volnoběh k semaforu spotřebu máš v km/h, kdybys dojížděl na volnoběh k semaforu 1000km/hod tak máš spotřebu 0.07l, 100km/hod=0.7l, 10km/hod=7l, protože na volnoběh ti to sežere 0.7l/hod. Když stojíš na semaforu tak se po chvilce přepne z km/hod na l/hod, ty tam máš sptřebu 4,5l ale v km/hod a hned protože stojíš se ti to přepne na l/hod (0,7l).

  • Autor

Jasne mi nieje to že spotreba pri voľnobehu by mala byť konštantná a v mojom prípade to tak nieje a chcel som od Vás radu kde môže byť problém.

Konstantní je když stojíš, proto pc ukazuje l/h, ale když se rozjedeš, tak se změní na l/km a pak se dle rychlosti úměrně mění.

  • Autor

Ďakujem toto bola odpoveď na ktorú som čakal. Neviete aká tam je úmera? Keď idem pomalšie spotreba narastá alebo aká?

Čím se jede pomaleji, tak se ujede méně km a proto spotřeba roste, jak je již napsáno výše: 1000km/hod tak máš spotřebu 0.07l, 100km/hod=0.7l, 10km/hod=7l, protože na volnoběh ti to sežere 0.7l/hod

tohle je mazec, nevím jestli je to nějakou jazykovou bariérou, ale tazatel dostane stokrát stejnou odpověď a po sto prvé to teprve pochopí :doh a prej kde může být chyba :D

Upraveno od vormen

Tu ma napadá "slávna" otázka.

Podraďujete pri brzdení a brzdíte motorom alebo proste len vyhodíte rýchlosť a dobrzdíte? Je brzdenie motorom úspornejšie?

Pri brzdení motorom je spotreba 0,0 l/km, pri jazde na neutrál je spotreba ako pri voľnobehu. Čo je úspornejšie si hádam vyvodíš sám.

Brzdit motorem znamená spotřebu 0l km/hod ale pouze pokud neklesnou otáčky motoru pod 1500 ot/min potom se začne vstřikovat palivo jako na volnoběh aby motor nezdechl.

Vím co myslíš.. Já to mám taky, kamarád tady´.. :) Jedu dojíždíím k semaforu třebas na 4 r.stupeň a pak podražím na 3.. pak na 2 nebo když dám nautrál tak najednou spotřeba skočí 3.5 7.9 10.1 a pak 0.4 :) Nic špatného to prý není. I otec na octávii to tak má

  • 4 týdny později...

už som čítal hoc čo ale toto :kol-47:

no ale niekedy to nepáli ani mne :kol-32:

  • 2 týdny později...

Keď potrebujem brzdiť dole kopcom, tak zaradím taký prevodový stupeň, aby som mal spotrebu 0,0l/100km (tzn. otáčky nad 1500rpm). Keď nepotrebujem brzdiť, tak dám neutrál.

Do neutrálu dávam hlavne vtedy, keď idem dole kopcom cez obec (alebo všeobecne dole kopcom) ale klesanie je dostatočne malé na to, aby so zaradenou štvorkou bola nulová spotreba (otáčky sú okolo 2000rpm a stále by klesali). Keď vyradím, mám síce spotrebu okolo 1 až 2l/100km, ale je to stále menej, ako keby som mal zaradenú trojku, či štvorku a spotreba by bola 3 až 4l/100km.

Taktiež keď sa potrebujem rozbehnúť dole kopcom, tak namiesto zaradenia rýchlosti radšej vyradím a auto sa plynulo rozbehne. Samozrejme ak za mnou nie je kolóna áut, ktoré by som týmto obmedzoval.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.