Přejít na obsah

Výměna pístních kroužků 1,6 AKL


Jose123

Doporučené příspěvky

Wojnar: tak jasně, hlava může být OK a jenom bude špatný to těsnění, to se uvidí, až se to rozdělá

Jose123: těsnění vyměň až budeš měnit ty kroužky, bylo by zbytečný dávat teď nový a za pár měsíců opět nové. Co se týká druhů kroužků, tak jsou normální (originální velikost) nebo na vyběhané motory, ty jsou o nějakou desetinu milimetru větší než origo. kroužky. Já jsem dal co používá Škodovka http://www.cc-autodily.cz/sada-pist-krouzku-81mm?brand=SKODA&model=OCTAVIA a bez problémů, ale možná by bylo lepší dát kroužky Goetz na vyběhané motory ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně nejlepší by bylo si ty kroužky "půjčit" a vyzkoušet je.

To se jednoduše vloží kroužek do "vyběhaného" válce a změří mezera v zámku. Podle toho se zvolí, které kroužky použít.

Trochu OT:

Třeba já když měnil těsnění pod hlavou, tak jsem si prstem zkusil na stěně válce jak je motor vyběhaný a musím říct, nemám cit v prstech jako slepci, že válec byl jako nový.

Po složení a měření tlaků ten motor tlakuje jako nový - 32 atm a to má najeto dle tacho 180 tkm, podle jednoho skeptika 300 tkm.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale kdo ti půjčí nový kroužky... Servisy určitě mají nějaký zkušenosti a ví co tam dát a pokud se dají kroužky na vyběhané motory, tak se určitě nic pokazit nemůže, max. budou víc natěsno, což není určitě naškodu a už jsem to tu psal, taky jsem při té výměně kroužků projel prstem po stěnách válců a ty byly jako nový, žádný schodek na kraji válců nebyl a to měl motor natočených 199 000 km ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechám to na tom servisu, ale zeptám se na ty nadrozměrné. Jinak samozřejmě těsnění + kroužky při jedné práci. Samozřejmě.

Jak říkám, zítra sem hodím to foto s expanzkou - při dolévání(kontrole v 207000km) to tam nebylo a teď je to docela dost černý po stěnách - expanzka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny:

Kroužek vložený do válce musí mít v zámku určitou vůli. Jinak po zahřátí vlivem tepelné roztažnosti budou ty kroužky moc na těsno, což taky není dobře.

Když není kroužek na změření, změřit průměr válce odpichem (mikrometr do díry), někde budou hodnoty od jakého průměru (stupně vyběháni) jdou kroužky použít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar: vím že kroužek musí mít určitou vůli..., to si ale vyřeší v tom servisu, mikrometr do díry by snad taky měl mít každý servis ;)

Jose: no pěknej humus v té vodě máš, pokud ta voda není ani mastná, tak ti tam jdou zplodiny, to těsnění je 100% KO

PS: vypadá to, že máš i stejnou barvu auta jako mám já, zelená petrolejová 5550 že? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK ;) , jinak tu vodu hlídej, ať nevyvřeš pokud to teda byla voda z chladící soustavy, třeba to byla zkondenzovaná voda ve výfuku... :)

Jinak až to budeš mít spravený, tak nezapomeň že to musíš zajet, takže prvních 1000 km opatrně, na plyn šlapat s citem a pomalu a motor nevytáčet na víc jak 3000 ot., dalších 1000 km tomu můžeš už začít pomalu nakládat no a pak už tomu můžeš dávat v klidu pokouřit (po těch celkových 2000 km) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo slyšel jsem o tom zajíždění už dřív, mám to na paměti, hlavně nezapomenout ... 100 000km najezdíme v rodině tak za 3-4 roky - jezdí se dost, proto to lpg. Ale octávky jako celek by měly zvládnout 500 000km, vůbec ty škodovky jsou skvělé stroje - tady je např. jeden, který má už přes 880 000km a chce to dotáhnout na milion (ale fabia 1,9 tdi) - http://www.skodacomm...unserer-skodas/

K mému údivu to PD vydrželo, někdy odejde hlava do 100tkm, tady zřejmě vyjímka.

Editováno: , autor: Jose123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl následující problém: Motor 1.6 BFQ 75 Kw

Motor byl za volnoběhu nekultivovaný, olej žral podle zátěže, nejvíc při jízdě po dálnici a to až 1l/1000 km, velmi mizerný zátah v nižších otáčkách a při otevření víčka na dolití oleje se inule velké množství páry > motor dýchal.Po přečtení fóra to vypadalo na typický přiznak buď pístních kroužků nebo gufer, ale vzhledem k tomu, že později i ve vagu se objevovala závada špatné zapalování, vypadalo to na kroužky.Motor se rozebral ahle problém....ve válci byla drážka.Válce vyvložkované nejsou takže nezbývalo než sehnat nový motor nebo polomotor.Naštěstí se štěstí přecijen otočilo na mojí stranu a v Praze na vrakáči jsem sehnal komplet motor BFQ vyrobený 10/2010 (auto je 2005) čistounký vonavoučký, bud to někdo ukrad nebo někdo nabořil nove auto.Cena byla opravdu směšná.Kdybych to rozprodal po částech, zarobil bych tak 300% z nákupky + ještě použitelné součástky ze starého motoru. No motor se před necelým rokem dosadil, vyměnil se olej, filtry a 15 000 kmj sem nedolil ani kapku a auto jezdí jako drak.Chystám se na první výměnu oleje.Takže pokud po sundání hlavy není vnitřek nikterak mechanicky poškozen, šel bych asi do těch kroužků, pokud teda třeba není možnost nějaké extra výhodné koupě nového motoru v dobrém stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám auto zpátky doma:

Jezdí hezky, mám nové kroužky Goetze, těsnění hlavy ale prasklé nebylo, což mě překvapuje. Každopádně ve vodě se nacházely spaliny a olej, takže jsem z toho jelen, co vlastně tomu bylo. Nyní je to ale již jedno, doufám že spotřeba oleje ustane a nyní budu již moct spokojeně jezdit. Cena byla 13700kč, je to trochu víc než u Tebe Konny, ale přesto OK. Měnila se navíc napínací kladka řemene alternátoru. A s tím souvisí moje nespokojenost. Přes upozornění, že chci jenom a zásadně značkové díly, tak jsem dostal kladku čína - fa. Vika a novou expanzku téže firmy. Toto jsem samože zjistil až doma, tak příští týden jedu na znovuopravu a díly si dodám již vlastní. Prý mi odečtou cenu, no tak uvidíme ... Toto jediné mi kazí radost na znovu 100% funkčním autě. S Vikou jsou všude kolem tak akorát negativní zkušenosti. Stačí mi představa, že řemen nebude napnutý a rozstřelí mi dekl od rozvodů .... dál již raději nepomýšlím ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem tam byl a octu jsem ještě viděl..., motor měl fakt pěknej zvuk, teď bude mít sice měnší sílu, ale okolo 300 km se začne probouzet k životu a sám uvidíš, jak pěkně pojede ;) . Co se týká ceny, tak já jsem to dělal nadvakrát (nejdřív gufera na ventilech a až potom kroužky), takže mě to vyšlo taky okolo 13 000 Kč, normálně by mě to vyšlo okolo 10-11 tis Kč (tobě se tam dávali nějaký věci navíc) a co se týká těch čínských dílů, tak třeba si to při objednávání neuvědomili že jsi chtěl originál, protože co mi kdysi kamarád říkal, tak většina zákazníků chce opravu co nejlaciněji a proto často používají čínské díly (u mě si už pamatují, že si potrpím na kvalitu a radši si připlatím :) ), ale pokud ti vyšli vstříc a vymění ti tu kladku a expanzku, tak si myslím že není co řešit (tu expanzku si ale myslím, že je zbytečný měnit, protože se mi zdála OK a není co by se na ni pokazilo, ale tu čínskou kladku bych taky nechtěl)...

Na závěr ti přeju ať už motor olej nežere a celkově ať Octa slouží ještě hooodně km :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...