Standis Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Škoda 440 (lidově nazývaná Spartak, jak se nazýval původní prototyp) se začala vyrábět v roce 1955, kdy navázala na vůz Škoda 1200, v roce 1957 se začaly vyrábět také vozy se silnějším motorem a označením Škoda 445. Roku 1958 přibyla nová karosářská verze, kabriolet Škoda 450. V roce 1959 došlo k modernizaci přední nápravy a drobným úpravám karoserie a vůz od té doby nesl označení Škoda Octavia, silnější verze Škoda Octavia Super a otevřená verze se vyráběla pod označením Škoda Felicia. Výrobce Škoda, Mladá Boleslav Koncern Škoda, s.p. Roky produkce 1955–1959 Místa výroby Československá republika Předchůdce Škoda 1200 Nástupce Škoda Octavia (1959) Karoserie 2dveřová karoserie Třída střední Historie Model Škoda 440 vznikl jako náhrada za vůz Škoda 1200. Jako základ konstruktéři mladoboleslavské Škody použili osvědčenou techniku z předchozích modelů, takže i Škoda 440 dostala do vínku páteřový rám, čtyřválcový maloobjemový motor a pohon zadních kol. Motor, s třikrát uloženým klikovým hřídelem, vycházel z litinového typu montovaného již do Škoda 1101 o objemu 1 089 cm3. Na rozdíl od něj však měl již blok vyrobený z hliníkových slitin, přepracované sání a zcela nový karburátor. Výkon motoru byl na tehdejší dobu solidních 40 k (29,4 kW). Podvozek byl konstruován plně podle soudobých trendů. Obě nápravy byly odpruženy příčnými listovými pery a měly nezávisle zavěšená kola. Řízení přední nápravy bylo zajištěno pomocí šnekové převodky. V průběhu výroby byla Škoda 440, několikrát modernizována po vizuální i po technické stránce. Od roku 1956 měla čtyřstupňová převodovka všechny rychlostní stupně mimo prvního synchronizované. Změny byly provedeny také na hlavě motoru, což mělo za následek lepší plnění a vyplachování motoru. Došlo také ke změněně systému větrání a vytápění vozu, upevnění předních sedadel, a na vozidla se také začaly montovat vylepšené stěrače a na podlahy umisťovat pryžové koberce s nalisovaným okrajem, namísto střihaných. Od roku 1957 souběžně se Škodou 440 probíhala výroba vozu Škoda 445, který byl vzhledově stejný, ale poháněl ho silnější motor o objemu 1 221 cm3. Změnil se také motor o objemu 1 089 cm3 který se začal montovat do otevřené karoserie Škody 450. Vozy byly velice oblíbené a to nejen v Československu, ale i v zahraničí. Mnoho vozů bylo vyvezeno na Nový Zéland, do Jižní Ameriky, ale i do západní Evropy. Vůz si získával srdce majitelů nízkou cenou, spolehlivostí a úsporným provozem. Výroba vozidel skončila v roce 1959 s více než 75 000 vyrobenými kusy Škoda 440, více než 9 000 kusy Škoda 445 a 1 100 kusy Škoda 450. Nástupci se staly Škoda Octavia a Škoda Felicia. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 12. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Škoda 445 (typ 985) - model automobilu, který byl produkován společností České Škoda v Mladé Boleslavi od roku 1957 do roku 1959 Model 445 vzhledem byl podobný modelu 440. Bylo to však, posílen s větší kapacitou motoru, který umožňuje získat sílu více než 5 km. V letech 1957 - 1959 vyrobeno 9375 exemplářů této vozu. V roce 1959 byl nahrazen modelem 445 Škoda Octavia Super. Výrobce Škoda Auto Výrobní období 1957 - 1959 Místo Mladé Boleslavi (Československo) Nástupce Škoda Octavia Super specifikace Benzínové motory, 4-cyl., OHV, 1221 ccm 33 kW (45 k) při 4200 ot. / Min Délka 4065 mm Šířka 1600 mm Výška 1430 mm Pohotovostní hmotnost 1280 kg Související Škoda 440 Škoda 450 volně přeloženo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky