Přejít na obsah

Fabia 2 cost cutting


mike_k

Doporučené příspěvky

Taky myslim, ze tech skoro 200k neusetrili na tom svetylku a lanku k nadrzi. :) A ze by si o tolik snizili marze, tomu snad neveri nikdo.

Bud si jistej, ze marze to zasadnim zpusobem zasahlo. Otazka je, jaka marze je ta spravna.

A jsou tady jeste jednotkovy naklady - namatkou takovy naklady na vyrobu airbagu jsou dneska nekde jinde nez pred 10 lety pro FI.

Nehlede na to, ze ten pohyb cen se udal v dobe, kdyz uz bezela FII a za dobu behu modelu se sice delaji optimalizacni opatreni z pohledu nakladu, ale aby pokryli pad cen, ktery se v minulych letech udal, nemaji sanci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, je to jenom o pocitu, a taky ta výbava bude v tom, že za těch 10 let se standarty vozidel nevýšily a proto to mají v základní výbavě. Před 10 lety nebylo povinné ABS, dneska to musí mít každé auto a ESP taky :) doufám že se nemýlím.. Hold konkurence má takovou výbavu za takové peníze a Škodovka jim musí konkurovat, proto to tam musí cpát taky, kdyby nebyla konkurence, tak budeme mít v nové Fabii jak ve Felicii nebo Favoritu a všechno ostatní by bylo za příplatek. Ale je pravda, že i za 250 000 kč s docela slušným motorem, který jede, je výbava docela slušná. Takže třeba za 5-6 let nebude problém sehnat bazarové auto, které bude mít dostatečnou výbavu za 100 000 kč a bude to Škodovka s německou kvalitou :) Což je celkem fajn, dneska jsou většinou ty auta ještě hodně osekaný a nemá to v sobě skoro nic. Čímž si myslím, že se sníží nehodovost na silnicích a úmrtí, protože ty auta budou 20x bezpečnější, než když dneska někdo jede ve Favoritu, kde končí bezpečnost pásy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas.

Ja jen pro zajimavost dodam, ze jsme meli v rodine Felicii LX 1.6 Super.

Z mimoradne vybavy jen airbag ridice, 14" al kola, metaliza, tonovany skla (ta v cene verze Super). Tot vse.

Cena v roce 1998 - 333 tKč.

A jeste jeden priklad - bracha mel chvili ojety Favorit Solitaire 1.3 50kW.

Cena v roce 1993 - 330 tKč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, takže proto to šlo dolů a samozřejmě v tom hraje velkou roli prodeje Škodovky, která za 10 let expandovala do celého světa, výroba těch dílů je mnohem levnější a ve větším počtu, marže asi klesla, ale zisky stouply díly větším prodejům. Standarty aut jsou vyšší úrovni, takže třeba za dalších 10 let budeme kupovat Škodovky za 250 000 kč s automatickým parkováním, dvouzonovou klimoškou, tempomatem, všechno v elektrice, 10 bezpečnostních systémů a budou nám dnešní vozy připadat jako holé bez výbavy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujetí měkčeným plastem na vrchní části přístrojové desky jsem tak nějak nikdy nepochopil. To tu palubku furt někdo osahává? Mně spíš zajímá,jestli auto vydrží nějaký ten kilometr jako celek,ne nějaký plast,na který sáhnu dvakrát do roka,když otírám prach. Což se bohužel nedá říct třeba o mé pracovní FII 1.2 TSI Ambiente,která má sice vrchní díl palubky měkčený,ale motor se furt sype. To samé je otvírání nádrže z místa řidiče. To všichni jezdíte k Shellu,kde vám obsluha natankuje? Tak k čemu mně to je? Ještě k chlazené schránce u řidiče,tu jsem u FI měl a nikdy nevyužil. To mě spíš vadilo,že není kam dát láhev s pitím,což se naštěstí u FII změnilo k lepšímu.

Něco k cenám. Měl jsem předfacelift FI Combi 1.4 16V 74 kW r.v. 2004 Comfort (tehdejší druhá nejvyšší výbava) + nějaké doplňky navíc,např.: klimatizace (ano,ta byla v základu jen pro Elegance...jinak + 35 000 Kč),výhřev předních sedadel,zadní park. senzory,ABS+ASR+ESP,metalíza,hagusy,přední boční airbagy,atd... a výsledek byl podle tehdejšího ceníku těsně pod 500 000 Kč!!! Aby bylo jasno,já to pak koupil jako ojetinu. Půl mega za Fabii bych nikdy nedal. Jen o asi 30 000 Kč víc stála podle ceníku v roce 2010 moje OII 1.4 TSI 90 kW Ambiente...tu jsem ovšem koupil také jako mírně ojetou,to ovšem za 375 000 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad mekceny plast: No uznavam ze na hornim dile palubovky je to spise esteticka vec, nicmene treba ten kastlik mezi radiem a pravym kolenem by si ho opravdu zaslouzil. To je druha vec, co me trochu od Fabie II odrazuje. Proboha jak to mohli takto umistit. Copak v tom aute nesedel zadny vysoky clovek predtim nez to zacali vyrabet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to si pomerne ryhle zvyknes, pri porovnani mista ridice u fl a fll semi zda fll za volantem prostornejsi, jen dodam ze merim 186cm na 110kilo .

Jinak s tim mekcenym plastem na palubce jste me prekvapili, tzn fll ve vyzsi vybave ma mekcenou palubovku? Musim si osahat bratrankovo auto :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je vysoky clovek?

Ja se svou vyskou 173cm nemam absolutne zadny problem, muj bracha ma 183cm a podle svych slov s tim 2DIN kastlikem nema taky zadny problem.

Ergonomie interieru se stavi na rozmerove normovaneho (prumerneho) cloveka, tedy na toho, kdo ma zdaleka nevyssi zastoupeni v populaci. Kdo nejakym smerem vybočuje, musí proste pocitat s kompromisy nebo si koupit vetsi auto.

Stejne jako ja mam smulu, ze nikdy nebudu jezdit na cestovnim enduru, protoze proste nedosahnu z ty motorky nohama na zem.

Nastesti je mou krevni skupinou sportovne cestovni/ cestovni trida motorek a tam uz problem nemam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to si pomerne ryhle zvyknes, pri porovnani mista ridice u fl a fll semi zda fll za volantem prostornejsi, jen dodam ze merim 186cm na 110kilo.

FII je prostornejsi na vysku, je o 5cm vyssi nez FI, to bude zrejme ten zasadni rozdil pri tve vysce.

Jinak s tim mekcenym plastem na palubce jste me prekvapili, tzn fll ve vyzsi vybave ma mekcenou palubovku? Musim si osahat bratrankovo auto :D

Ano, od Ambiente/Ambition má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo od verze Ambiente/Ambition je vrchní díl měkčený

Otázka ovšem je, jak píše Maverick, jestli to zpracování je opravdu aspoň stejně kvalitní jako u FI, protože už od novoty mi přišlo, že u FII je to celé takové fórovější, např. pokud jsem se dotkl rámečku kolem výdechů ventilace, tak to vydávalo všelijaké zvuky apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem Fabii I , mám Fabii II ....s oběma jsem spokojen(nebo byl) ....ten kdo nyní např. FII kritizuje a zároveň jí vlastní nechápu proč si toto auto koupil, pokud si něco kupují, měl bych snad vědět do čeho jdu....kritiku v tomto směru chápu jen od lidi jež mají(měli) tyto vozy jako služebáky a tudíž neměli pořizení(užívání) těchto aut ovlivnit....

doba jde kupředu, hold se s některými věcmi musíme vyrovnat a brát je tak jak jsou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nic nekritizuji, jsem s FII spokojený, jak jsem psal výše, zpátky bych určitě neměnil. Toto jsou jen takové maličkosti, kterých jsem si všiml možná z toho důvodu, že jsem na to, aby vevnitř nic nevrzalo trošku ujetý :D ale to to neřeším na těch našich cestách, třeba v Rakousku je klid, takže tak :) tak jsem to akorát zmínil, když už je tu o tom řeč. Jinak pokud třeba porovnám interiér s předposledníh generací yarisu, tak u mě fabka vede na plné čáře

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem seděl u lukyssek ve Fabce a ta je fakt dobrá a luxusní, ale když to třeba porovnám s F2 před FL, která měla ty šedé rámačky kolem ventilace, tak to na mě působí poněkud lacině, v černé to vypadá dobře :)

Ale osobně bych šel do Seat Ibiza ST, páč se mi líbí designově víc, než F2.. ale kdybych dostal F2, tak bych se taky nezlobil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem Fabii I , mám Fabii II ....s oběma jsem spokojen(nebo byl) ....ten kdo nyní např. FII kritizuje a zároveň jí vlastní nechápu proč si toto auto koupil, pokud si něco kupují, měl bych snad vědět do čeho jdu....kritiku v tomto směru chápu jen od lidi jež mají(měli) tyto vozy jako služebáky a tudíž neměli pořizení(užívání) těchto aut ovlivnit....

doba jde kupředu, hold se s některými věcmi musíme vyrovnat a brát je tak jak jsou...

Proto jsem zalozil tento topic, abych vedel do ceho jdu. Ono to neni tak jednoduche, abych vubec videl jak vypada a jede Fabie Elegance a RS tak jsem musel navstivit uzasny autobazar AAA a predstirat zajem, protoze v Ostrave a okoli Skoda autosalony nic takoveho nemaji s tim, ze vsichni si kupuji pouze ty nejlevnejsi a maximalne stredni verze. Kvuli projeti 1.2 TSI 77Kw jsem pak musel jet asi 70km.

Btw. muzu se jeste zeptat, jak je na tom Fabka 2 dlouhodobe treba po 4 letech. Nevrze pak cely interier a pod. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabii 2(face) mám teprv necelé dva roky(najeto cca 52tis.km).....u mě si tu a tam něco vrzne, ale u mě je to způsobeno spíše tvrdším podvozkem(sníženo cca 6-7cm) v kombinaci s pneu 205/40R17...tudíž co se vrzání na standartním podvozku a 15" pneu nemůžu sloužit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No záleží kde jedeš a asi možná i na konkrétním kusu. Jak říkám, po kvalitních cestách v Rakousku ani ťuk, tady na těch našich tankodromech, kostkách apod. se nějaké pazvuky občas ozvou, není to žádná hrůza podle mě a nedivím se tomu. A abych byl korektní, tak i na FI po faceliftu se po dvou půl letech provozu a najetých 30 000 km ozývalo povrzávání zezadu od plastů v oblasti C sloupku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K vrzání,abych pravdu řekl,tak FII 2010 (standardní podvozek,kola 15") s 45 000 km si minimálně vrzne a to ještě většinou v zimě,na rozdíl od OII (standard,kola 16") 2010 s 36 000 km. :kol-32:

Ke kastlíku 2DIN rádia,no to je takový evergreen Světa motorů. Já mám 174 cm a nikdy se mu ani nepřiblížím. Ovšem sedačku mám ve FII v nejnižší poloze a stejně si připadám,že sedím jak na hajzlíku. To je asi hlavní věc z ergonomie,co mě u FII nejvíc vadí a i po těch více jak dvou letech,si na ten vyšší posaz stále nemůžu zvyknout. :kol-32: Ovšem jeden kolega je takový tělnatější,má někde kolem 185-8 cm a přes 100 Kg a tomu vysloveně vadí,neustále do něj vráží nohou (kolenem) a to i na místě spolujezdce. Musí si posunovat sedačku více dozadu. Ale je to jen v práci,tak to přežijeme. :kol-28: Ovšem v každém typu auta se určitě něco najde,co by konkrétnímu jednotlivci vyhovovalo trochu jinak,než vymyslel výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No coz o to, to koleno si na to casem nejak zvykne, na vsechno se da zvyknout, ale predstava celniho narazu s kolenem zapricenym o ten kaslik me trochu desi. :) Pochopitelne nekupuju auto abych s nim boural, ale stat se to muze.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona ta krytka nádrže u FI otevíraná páčkou od řidiče měla sice něco do sebe, ale jednou v zimě se mi stalo, že ta krytka přimrzla, a bez cizí pomoci (jeden tahá za páčku, a druhý venku odlepuje krytku) bych nenatankoval... :kol-44:

Jinak asi největší rozdíl mezi FI a FII vidím ve výšce sedadla řidiče, a v prostoru pro kolena na zadních sedadlech, oboje ve prospěch FII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak vám, ale mně přijde měkčení u Fabie I na pohled dost neznatelné. Přitom tam skutečně je a třeba kaplička je po stisknutí vyloženě gumová. U první novodobé Octavie měkčení bylo naopak "vidět", asi kvůli členitějšímu tvarování. Chci tím říct hlavně to, že u FII/R sice je šetření vidět, ale často až na druhý pohled. Některé věci ve FI byly nesmyslné.

Nebo jednoduše ze zmiňovaných věcí většina produkce nebyla takto vybavená (kontrola funkce světel, signalizace kapaliny, signalizace odjištěného opěradla, tlumení podběhů, chlazení schránky, ...) a dostalo se to jen do malé částio vyrobených aut. Popř. jak říká Maverick nemají to ani konkurenti nebo to lidi nejsou ochotní platit. Vzpomeňte si jak lidi vzpomínali na technicky předpotopní Feliciu a brečeli nad vyšší cenou Fabie.

Rapid nebude mít měkčeného podle všeho nic a na vzhledu na fotkách to poznat nejde. Vypadá podle mě mnohem líp než u FII/R. Otázka je,jak to bude s odolností,kterou kritizovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...