Přejít na obsah

Benzin v oleji 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

No jo, ale kudy se tedy benzín do oleje dostane, když je jenom pět míst, kde může dojít ke kontaktu oleje a paliva? Čtyři vstřiky a čerpadlo. Když to namontují vše nové, je dost nepravděpodobné, aby něco z toho bylo opět v háji. Jak to ale čtu, čerpadlo neměnili a zrovna to bych podezíral nejvíc. Nikdy jsem ho ale ještě neměl v ruce, tak nevím jestli může dojít k průsaku.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O pár stránek zpět si můžeš přečíst, že čerpadlo nám všem co problém máme, většinou vyměnili jako první. Já se spíš trochu obávám na konstrukční problém, ale jelikož se to neděje úplně u všech, tak spíš vadu nějaké série motorů či série nějakého dílů :-(

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako technik vím, že to může být čerpadlo, nebo vstřiky. Jinde se zkrátka olej s palivem nepotkává.

Víc bych podezíral čerpadlo, tam by to teklo rovnou do oleje.

Být problém se vstřikem, tak to musí být znát na emisích, diagnostice... Navíc si moc neumím představit mechanizmus pronikání benzínu do oleje. Ve válci je horko, palivo se odpaří a i když neshoří tak vylétné ven. Kondenzace na stěnách válce je problém jenom těsně po nastartování.

Že by to byl softwarový problém, tedy že by to hnojilo do válce tolik benzínu, že by se neodpařil a nespálil, tomu nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě už měnili čerpadlo a pořád stejný. Teď je auto v MB a čekám na výsledek. Froggymu dělali tenkrát už snad všechno (čerpadlo, vstřiky i odlučovač) dokonce dvakrát a pořád problém přetrvával. A pozor bavíme se pořád o tom, že se do oleje dostane litr benálu po 1000km u rok nového auta. Takže jediná možnost je asi chyba někde v konstrukci několika kusů... nebo samotného principu tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi právě hlava nebere a mám obavu že hoši v Česaně jsou na tom podobně. Když by to teklo skrz vstřiky třeba po vypnutí motoru, tak toho tam nikdy neproteče tolik. Systém je sice natlakovaný, ale stačí pár kapek a tlak je fuč. Než by to nakapalo litr, to by trvalo. Za chodu motoru se zkrátka nemůže benzín dostávat do oleje, protože v podobě plynu vylétne výfukem ať je ho tam jakékoli množství.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzin se dostává do oleje po studeném startu motoru-proteče přes kroužky do oleje . Kvůli emisím po studeném startu je schválně do válců dodáváno velké množství paliva aby se co nejdříve ohřál katalyzátor. Pokud potom vozidlo jede minimálně 2O km motor se dostatečně ohřeje. Při dlouhých jízdách se benzín z oleje odpaří. Další vliv na tento jev má kvalita paliva. Pokud není benzín 100% v pořádku a je částečně naředěn např. naftou (při stáčení do podzemních nádrží u některých pump) při studeném chodu motoru se nedostatečně   spaluje-přes pístní kroužky protéká do oleje.

 

Kdo z vás máte s tímto problém ,kde tankujete, v jakém jízdním režimu vozidlo užíváte?? :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankuju pouze benzinu nebo ÖMV a samozřejmě jezdím krátké trasy. Ale to už se tady několikrát opakuju, jestli to tak motoru vadí, že bude docházet k tak velkému průniku, měli výrobci napsat do návodu nebo na to upozornit, že to není motor určen do města :-( Jenomže to by to auto nikdo nekoupil. V návodu není o tom ani slovo. Naopak je tam info, že se olej nesmí s ničím míchat jinak dojde k poškození motoru! Takže ač chápu, že k tomu díky krátkým jízdám může dojít, nevěřím tomu, že je to normální. Někde v tom motoru musí bejt chyba.

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muze byt ryha ve valci nebo osa cepu pistu není kolma v predepsane hodnote na povrch pistu,ten potom je ve valci jakoby nakřivo a pistni krouzky potom nemusi dost tesnit,ale to by museli endoskopem kouknout do valcu,jestli tam není vetsi opotrebeni,ale to je ciste teorie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzin se dostává do oleje po studeném startu motoru-proteče přes kroužky do oleje . Kvůli emisím po studeném startu je schválně do válců dodáváno velké množství paliva aby se co nejdříve ohřál katalyzátor. Pokud potom vozidlo jede minimálně 2O km motor se dostatečně ohřeje. Při dlouhých jízdách se benzín z oleje odpaří. Další vliv na tento jev má kvalita paliva. Pokud není benzín 100% v pořádku a je částečně naředěn např. naftou (při stáčení do podzemních nádrží u některých pump) při studeném chodu motoru se nedostatečně   spaluje-přes pístní kroužky protéká do oleje.

 

Kdo z vás máte s tímto problém ,kde tankujete, v jakém jízdním režimu vozidlo užíváte?? :kol-34:

 

Já jsem měl v režimu 20 - 30 km na jaře nárůst necelý litr / 1000 km.

 

Ta první věta, kterou píšeš, je absolutní nesmysl. Chceš vysvětlit??? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muze byt ryha ve valci nebo osa cepu pistu není kolma v predepsane hodnote na povrch pistu,ten potom je ve valci jakoby nakřivo a pistni krouzky potom nemusi dost tesnit,ale to by museli endoskopem kouknout do valcu,jestli tam není vetsi opotrebeni,ale to je ciste teorie

 

Opět nesmysl. Pokud by byla tak významná mezera, kterou by prošla palivová směs, poznal bys to na tlacích válců. A ty dle slov servisního technika je schopna poznat vlastní diagnostika motoru a hlásila by chybu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak po vypnutí motoru v palivové soustavě je, ale není tam zásoba většího množství natlakovaného paliva. Prakticky stačí aby ukáplo pár kapek a je to bez tlaku.

To že tlak klesne známe všichni. TSI nechytá zrovna na první cvrnknutí. Motor se musí dvakrát otočit, než se benzín natlakuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik je tam natlakovaného paliva nevím, ale že to bude jen pár kapek se mně moc věřit nechce. Natlakovaného paliva je plná vstřikovací lišta se vstřikovači, přívodní potrubí atd.

 

To že to nechytá na první cvrknutí by odpovídalo i tomu, že je ve válci nateklé palivo - tj moc bohatá směs a válce se musí vyvětrat ....

 

Každopádně toto vysvětlení dává mnohem větší smysl, než teorie a pronikání paliva za chodu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapalina je téměr nestlačitelná. Vysokotlakká část palivového systému je velice tuhá. Mimo malého akumulátoru ve vstřikovacím čerpadle tam není žádná pružná část. Tlak nestlačitelné kapaliny v tuhé nádobě klesá na nulu při sebemenším úniku.

Pomalé startování je dle mého názoru hlavně softwarová záležitost. Řídící jednotka čeká na dosažení tlaku a až pak začne vstřikovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš samozřejmně pravdu, ale palivo může ze vstřikovače téct i když je bez (vysokého) tlaku. Když tlak paliva netlačí jehlu vstřikovače do sedla, tak může téct i více než pod tlakem. Vytečení paliva ze vstřikovací lišty by napovídalo i to horší (pomalejší) startování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bychom zavrhli vstřikovače, za výše uvedeného předpokladu, pak jediné místo, kde může za chodu motoru pronikat palivo, je vysokotlaké čerpadlo. To je pod tlakem trvale a kdyby byla nějaká netěsnost v pohonu čerpadla (je poháněno od vačkové hřídele) - chcalo by to do motoru trvale. A 10 MPa je dost na to, aby se palivo dostávalo i přes malou škvírku. 

 

cs_tsi_0101.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...