atnarfus Vloženo 24. Únor 2015 Sdílet Vloženo 24. Únor 2015 (editace) No jo, ale kudy se tedy benzín do oleje dostane, když je jenom pět míst, kde může dojít ke kontaktu oleje a paliva? Čtyři vstřiky a čerpadlo. Když to namontují vše nové, je dost nepravděpodobné, aby něco z toho bylo opět v háji. Jak to ale čtu, čerpadlo neměnili a zrovna to bych podezíral nejvíc. Nikdy jsem ho ale ještě neměl v ruce, tak nevím jestli může dojít k průsaku. Editováno: 24. Únor 2015, autor: atnarfus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 (editace) O pár stránek zpět si můžeš přečíst, že čerpadlo nám všem co problém máme, většinou vyměnili jako první. Já se spíš trochu obávám na konstrukční problém, ale jelikož se to neděje úplně u všech, tak spíš vadu nějaké série motorů či série nějakého dílů :-( Editováno: 25. Únor 2015, autor: mkaba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 Ale kterého? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 Jo to je dobrá otázka :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 Jako technik vím, že to může být čerpadlo, nebo vstřiky. Jinde se zkrátka olej s palivem nepotkává. Víc bych podezíral čerpadlo, tam by to teklo rovnou do oleje. Být problém se vstřikem, tak to musí být znát na emisích, diagnostice... Navíc si moc neumím představit mechanizmus pronikání benzínu do oleje. Ve válci je horko, palivo se odpaří a i když neshoří tak vylétné ven. Kondenzace na stěnách válce je problém jenom těsně po nastartování. Že by to byl softwarový problém, tedy že by to hnojilo do válce tolik benzínu, že by se neodpařil a nespálil, tomu nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 Mě už měnili čerpadlo a pořád stejný. Teď je auto v MB a čekám na výsledek. Froggymu dělali tenkrát už snad všechno (čerpadlo, vstřiky i odlučovač) dokonce dvakrát a pořád problém přetrvával. A pozor bavíme se pořád o tom, že se do oleje dostane litr benálu po 1000km u rok nového auta. Takže jediná možnost je asi chyba někde v konstrukci několika kusů... nebo samotného principu tsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 To mi právě hlava nebere a mám obavu že hoši v Česaně jsou na tom podobně. Když by to teklo skrz vstřiky třeba po vypnutí motoru, tak toho tam nikdy neproteče tolik. Systém je sice natlakovaný, ale stačí pár kapek a tlak je fuč. Než by to nakapalo litr, to by trvalo. Za chodu motoru se zkrátka nemůže benzín dostávat do oleje, protože v podobě plynu vylétne výfukem ať je ho tam jakékoli množství. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanosc Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 Benzin se dostává do oleje po studeném startu motoru-proteče přes kroužky do oleje . Kvůli emisím po studeném startu je schválně do válců dodáváno velké množství paliva aby se co nejdříve ohřál katalyzátor. Pokud potom vozidlo jede minimálně 2O km motor se dostatečně ohřeje. Při dlouhých jízdách se benzín z oleje odpaří. Další vliv na tento jev má kvalita paliva. Pokud není benzín 100% v pořádku a je částečně naředěn např. naftou (při stáčení do podzemních nádrží u některých pump) při studeném chodu motoru se nedostatečně spaluje-přes pístní kroužky protéká do oleje. Kdo z vás máte s tímto problém ,kde tankujete, v jakém jízdním režimu vozidlo užíváte?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 25. Únor 2015 Sdílet Vloženo 25. Únor 2015 (editace) Tankuju pouze benzinu nebo ÖMV a samozřejmě jezdím krátké trasy. Ale to už se tady několikrát opakuju, jestli to tak motoru vadí, že bude docházet k tak velkému průniku, měli výrobci napsat do návodu nebo na to upozornit, že to není motor určen do města :-( Jenomže to by to auto nikdo nekoupil. V návodu není o tom ani slovo. Naopak je tam info, že se olej nesmí s ničím míchat jinak dojde k poškození motoru! Takže ač chápu, že k tomu díky krátkým jízdám může dojít, nevěřím tomu, že je to normální. Někde v tom motoru musí bejt chyba. Editováno: 25. Únor 2015, autor: mkaba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Milanosc,kdyby to bylo jak píšeš tak tenhle problém mají všechny motory euro 3 nahoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
metas Vloženo 26. Únor 2015 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Muze byt ryha ve valci nebo osa cepu pistu není kolma v predepsane hodnote na povrch pistu,ten potom je ve valci jakoby nakřivo a pistni krouzky potom nemusi dost tesnit,ale to by museli endoskopem kouknout do valcu,jestli tam není vetsi opotrebeni,ale to je ciste teorie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 A rozdíl mezi teorií a praxí je propastný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Benzin se dostává do oleje po studeném startu motoru-proteče přes kroužky do oleje . Kvůli emisím po studeném startu je schválně do válců dodáváno velké množství paliva aby se co nejdříve ohřál katalyzátor. Pokud potom vozidlo jede minimálně 2O km motor se dostatečně ohřeje. Při dlouhých jízdách se benzín z oleje odpaří. Další vliv na tento jev má kvalita paliva. Pokud není benzín 100% v pořádku a je částečně naředěn např. naftou (při stáčení do podzemních nádrží u některých pump) při studeném chodu motoru se nedostatečně spaluje-přes pístní kroužky protéká do oleje. Kdo z vás máte s tímto problém ,kde tankujete, v jakém jízdním režimu vozidlo užíváte?? Já jsem měl v režimu 20 - 30 km na jaře nárůst necelý litr / 1000 km. Ta první věta, kterou píšeš, je absolutní nesmysl. Chceš vysvětlit??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Muze byt ryha ve valci nebo osa cepu pistu není kolma v predepsane hodnote na povrch pistu,ten potom je ve valci jakoby nakřivo a pistni krouzky potom nemusi dost tesnit,ale to by museli endoskopem kouknout do valcu,jestli tam není vetsi opotrebeni,ale to je ciste teorie Opět nesmysl. Pokud by byla tak významná mezera, kterou by prošla palivová směs, poznal bys to na tlacích válců. A ty dle slov servisního technika je schopna poznat vlastní diagnostika motoru a hlásila by chybu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Hlavně by to olej naopak žralo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 To taky. A pořådně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Já z uvedených teorií nejvíc věřím té, že ve vstřikovací soustavě je tlak i po vypnutí motoru a benzín teče při vypnutém motoru netěsnými vstřikovači do válce a okolo pístů protéká do oleje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Tlak po vypnutí motoru v palivové soustavě je, ale není tam zásoba většího množství natlakovaného paliva. Prakticky stačí aby ukáplo pár kapek a je to bez tlaku. To že tlak klesne známe všichni. TSI nechytá zrovna na první cvrnknutí. Motor se musí dvakrát otočit, než se benzín natlakuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Kolik je tam natlakovaného paliva nevím, ale že to bude jen pár kapek se mně moc věřit nechce. Natlakovaného paliva je plná vstřikovací lišta se vstřikovači, přívodní potrubí atd. To že to nechytá na první cvrknutí by odpovídalo i tomu, že je ve válci nateklé palivo - tj moc bohatá směs a válce se musí vyvětrat .... Každopádně toto vysvětlení dává mnohem větší smysl, než teorie a pronikání paliva za chodu motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Kapalina je téměr nestlačitelná. Vysokotlakká část palivového systému je velice tuhá. Mimo malého akumulátoru ve vstřikovacím čerpadle tam není žádná pružná část. Tlak nestlačitelné kapaliny v tuhé nádobě klesá na nulu při sebemenším úniku. Pomalé startování je dle mého názoru hlavně softwarová záležitost. Řídící jednotka čeká na dosažení tlaku a až pak začne vstřikovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 To máš samozřejmně pravdu, ale palivo může ze vstřikovače téct i když je bez (vysokého) tlaku. Když tlak paliva netlačí jehlu vstřikovače do sedla, tak může téct i více než pod tlakem. Vytečení paliva ze vstřikovací lišty by napovídalo i to horší (pomalejší) startování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Jo, může to tak být. Aby ale palivo vyteklo samotiží, muselo by ho něco v potrubí nahradit (vzduch). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Pokud bychom zavrhli vstřikovače, za výše uvedeného předpokladu, pak jediné místo, kde může za chodu motoru pronikat palivo, je vysokotlaké čerpadlo. To je pod tlakem trvale a kdyby byla nějaká netěsnost v pohonu čerpadla (je poháněno od vačkové hřídele) - chcalo by to do motoru trvale. A 10 MPa je dost na to, aby se palivo dostávalo i přes malou škvírku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 jen dodám, že toto není 1.2 TSi, tak si nevšímejte LP systému (modré potrubí) - to 1.2 TSi nemá, pouze vysokotlaké High pressure Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Jo, může to tak být. Aby ale palivo vyteklo samotiží, muselo by ho něco v potrubí nahradit (vzduch). Po odstavení teplého motoru můžou palivo nahradit benzínové páry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.