Přejít na obsah

atnarfus

Uživatel
  • Počet příspěvků

    247
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2 197 zobrazení profilu

Oznámení atnarfus

  1. Ještě dodám. Trubka má stěnu cca 2mm. Není problém ji svařit. TIG nepotřebujete. Jenom to bylo celé trochu zkroucené, tak je potřeba to před svařením překroutit zpět. Prolis na trubce je proto, že je v tom zalisovaná cca osmička kulatina. Nejak jsem nepochopil na co tam je. Připadalo mi, že je z pružinového drátu a mohla by to být torzní pružina, která pomáhá sedačku zdvedat, ale ve skutečnosti nic takového nedělá.
  2. Sedačka je opravená. Demontáž byla snadná. Tohle auto je tak levně udělané, že je radost ho rozebírat . Není potřeba žádné speciální nářadí ani zkušenosti s čalouněním. Textilní potah je na rám připevněný pomocí plastových lištiček, které stačí opatrně vyháknout. Dokonce ani páku na nastavení sklonu opěradla jsem nezničil, i když v dílenské přiručce je napsáno, že ji není možné bez poškození demontovat. Na čtyřhranu jí drží dva jazýčky pod krytkou, které stačí pomocí šroubováků rozehnout a jde krásně sundat. Praskliny jsem svařil a sedačku smontoval. Zvedání funguje, sedačka se nekýve a nevrže. Jenom pro zajímavost. Nový rám sedáku stojí 16 000Kč. Jestli někomu vrže sedačka, tak tak zkuste výškové nastavení zvednout ze spodní polohy tak o tři-čtyři pumpnutí pákou a pak zatahejte nahoře za opěradlo. Jestli se bude pravá strana sedačky kývat nahoru a dolu, tak máte stejnou závadu jako na fotkách výše. Mrkněte na video, kde to někdo také řešil.
  3. Začala se mi kývat sedačka řidiče. Vypozoval jsem, že se nekýve když je úplně dole, nebo úplně nahoře. Sedačku jsem vyndal z auta a zjistil, že je prasklá trubka, která propojuje levou a pravou část zvedacího mechanizmu (viz. fotky). V dílenské příručce jsem nanašel postup pro demontáž sedačky, tak se do toho musím pustit posvém. Trubku TIGem svařím, ale musí to být kompletně odstrojené. Nemáte někdo zkušenost se sundaváním potahu? Co jsem koukal, asi to drží jenom za okraj potahu pomocí plastových lištiček. Nebo je v tom ještě nějaká jiná zepeklitost? Předpokládám, že odmontuji kompletní opěradlo a rozeberu jenom sedák. Nejdříve se ale zkusím ve Škodovce zeptat, zda se nedá mechanizmus koupit nový. Ono to ale bude za takovou sumu, že stejně budu svařovat.
  4. Já to dělám přesně jako na tomto videu. Není na to potřeba nic extra, jen klíč na lambdu se hodí.
  5. Záleží na zemi pro kterou to bylo vyrobené. Auto do zemí s povinností svítit i ve dne, je nějaký způsob denního svícení ve výbavě. Když je to ale auto vyrobené například pro Německo, nebo Rakousko, tak tam ten spínač nenajdeš a denní svícení to nemá. Teď zrovna bádám, jak to nějak elegantně dodělat do Fabie z roku 2010 přitažené od germánů.
  6. Na záznamu mi to nepřipadá nějak divné, telefon to hodně zkreslí. Tento motor má kovový zvuk normálně - lehký blok, rozvod řetězem a nejvíc cvaká benzínové čerpadlo. Porovnej to s jiným motorem, ať to nerozebíráš zbytečně.
  7. atnarfus

    Zadný stierač

    Do pátých dveří není kostra přivedená drátem? V Roomsteru jsem se ještě moc nevrtal, ale měl jsem za to, že kostření přes karoserii bylo naposledy u Favorita. I Felicie má do pátých dveří hnědý drát (kostra je hnědá v celém autě). Musím mrknout na schéma.
  8. atnarfus

    Zadný stierač

    Po pěti letech se vrátil problém s mávnutím zadního stěrače pri startování. Zapnu zapalování, nic se neděje, jak zastartuju, tak to vzadu setře. Dělá to když auto delší dobu stojí. Protože je baterie deset let stará, tak jsem jí zkusil nabít. Problém se stíráním zmizel. Počkám až to zase začne dělat a zkusím zase nabíječku. Předběžně to vypadá, že při nízkém napětí blbne řídící jednotka.
  9. Nikde v dokumentaci se o polohování svíček nic nepíše. Občas se o tom debatuje na netu, proto jsem se ujistil jak to je. Svíčky do EA111 můžeme montovat postaru bez momentového klíče.
  10. Podrobně k tomu polohování svíček: Svíčky jsem měnil na dvou Roosmterech 1.2TSI 63kW. Oba najeto 50 000km. Oba mi stojí v garáži a vím, že na svíčky nikdo nesáhnul. 1. Roomster z roku 2012. Vytočil jsem první a druhou svíčku, obě stejná poloha elektrody, něco na tom bude. Vytočil jsem třetí a ta byla o 180st otočená. Čtvrtá byla cca stejně jako první a druhá. Tento stav mne trochu nahlodal, že na polohování svíček něco bude. 2. Roomster z roku 2015. Každá svíčka úplně jiná poloha. Stav svíček po 50k km byl úplně vyhovující. Elektrody OK. Mezera větší o 0,1 - 0,15 mm. Ještě by to tam nějaký týden vydrželo.
  11. Abych byl trochu užitečný, napíšu svá zjištění k výměně svíček. 1. Originál svíčka stojí přes 600Kč. Na netu jsem koupil NGK (97153) NG IZFR6P7 za 236Kč. Svíčky jsou naprosto shodné s tím co jsem vymontoval z auta. 2. Koupil jsem si nástavec na golu (ořech) na svíčky velikost 16mm. 3. Vyrobil jsem si vytahovák na koncovky. Výkres funkční části vytahováku je v příloze. Dal jsem tam i rozvin pro vyříznutí laserem z plechu a 3D model pro 3D tisk (myslím že by to plast mohl vydržet). Nějaké držadlo si k tomu už vymyslíte. Vytáhnout to šlo docela dobře. Největší odpor kladou pryžová těsnění. 4. By jsem velmi zvědavý, zda jsou svíčky opravdu v motoru polohované. Každou svíčku jsem si označil lihovým fixem, abych si to ověřil. Ne, svíčky jsou v motoru zcela náhodně, žádné polohování se nekoná. 5. Na nových svíčkách jsem si opět označil polohu elektrody na izolátoru. Svíčky jsem ručně našrouboval na dosed těsnění a potorm citem utáhnul (bez momenťáku). Vyšlo to přesně podle obrázku na krabičce - půl otočky a fous. Půl otočky se mačkalo těsnění a pak už to šlo natvrdo. Po dotažení opět každá svíčka jinak. Závěr: Potřebujete vytahovák na koncovky, jinak nic extra. vytahovak.zip
  12. A co hodit kola na přívěs? Doplnění přívěsu o držáky na kola by nebyl zas tak velký problém. Nemusí to být hned speciál jako tohle http://www.pujcovna-tisnov.cz/images/shop/Pujcovna/max/Fotografie2557.jpg
  13. Chlapy, zapomeňte na metody našich dědečků. Dnes jsou auta úplně jinde a kdyby to mělo nějaký smysl, tak by tam ta clona byla z fabriky a řízená kompijůtrem. Po městě zacpání otvorů nic neušetří. Po dálnici by se to mohlo projevit, ale nebude se to dostatečně chladit. Musíme uchladit turbo, chladit stlačený vzduch a chladit olej. Mimo to je potřeba chladit i převodovku a to jinak než prouděním vzduchu motorovým prostorem nejde. Nezapomínejme, že před chladičem je kondenzátor klimatizace a ten se bude od rozpáleného chladiče také pěkně prohřívat a expandující chladivo ho asi fest natlakuje. Na rychlost ohřevu motoru nemá zacpání otvorů vůbec žádný vliv. Teplotu motoru reguluje termostat, který až do dosažení pracovní teploty do chladiče žádnou vodu nepustí a proto se clona před chladičem nemůže projevit.
  14. Ještě ale dodám, že prodloužený interval se vztahuje na celé auto, ne jenom na motor. Auto s prodlouženým intervalem by mělo mít elektrickou kontrolu tloušťky obložení brzd, bezúdržbový akumulátor a pár dalších prkotin. Dlouho jsem ale žádné auto s QI1 nastavným rovnou z výroby neviděl, tak nevím jestli si komplikují život jestli se na těch autech liší něco víc, než štítek v kufru. Ty brzdy ale už nějak flákají, protože já mám QI4 a od destiček mi žádné dráty nevedou.
×
×
  • Vytvořit nový...