Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny, potřeboval bych radu. Už delší dobu mne na Fabii 1,4 MPI r.v. 2002 bouchá přední náprava, byli vyměněny silombloky na uložení nápravy a dále byli dány nové stabilizátory. Nevím co bych dále měnil. Bouchání se ozívá z levé strany, je to zvuk nějakého mlácení. Auto má najeto 142 000 Km.

Prosím pomozte mi tento problém vyřešit. Všem moc děkuju za rady. Petr

co horní uložení tlumičů?? to by mohlo dělat

jinak velký téma na tento problém je tady

dále byli dány nové stabilizátory.

týmto myslíš tyčky stabilizátora,alebo komplet nový stabilizátor aj s uložením? :kol-32:

Petře pro jistotu si skontroluj zda je dobře upevněný brzdový třmen, už jsem ho viděl uvolněný a mlátí při nerovnostech...

jinak kdy ti to mlátí? pří brždění - akceleraci? při nerovnostech?

jak ti napsal libero, nové stabilizátory myslíš asi jen kosti? uložení stabilizátoru - gumička je ok?

když bez aktivace motoru (nenastartuješ) točíš volantem, nevrže, nemlátí nic?

Mam ten sami problem.......silentbloky vymeneny takze to vypada na horni ulozeni tlumicu......jak psal KIBI......pri toceni volanten mi neco mlati..........co by to mohlo byt?

msmity: pokud jakoby přeskakuje péro, je KO axiální ložisko v horním uložení tlumičů...uložení bývá ok, je to jen kus gumy....pokud budeš měnit, chce to obě dvě strany, pokud uděláš jen jednu, druhá strana většinou odejde chvilku poté ;)

pripada mi ze to spis boucha nez by preskakovalo pero.......je mozne ze boucha to horni ulozeni tlumicu i pri jizde pri prejezdu nerovnosti? Tudiz je to to same i pri toceni volantem?

Upraveno od msmity

  • Autor

Tak mi to dělali ty stabilizatory (kosti). už je naprostý klid. když se zhouplo auto (nerovnosti) stačilo na místě zhoupnout auto a bylo to jasný, na levé straně byl celý uvolněný a už hodně vymlácený. Po rozříznutí gumy okolo čepu se to celé rozpadlo. Byl ještě původní.

Děkuju všem za rady a pomoc :-)

dostal jsem se k PC pořádně až teď a sláva je vyřešeno :)

KO axiální ložisko nebouchá - spíš lupe pružina, prostě a jednoduše se netočí uložení péra, ale celý péro a to si "přeskočí" = lupne v něm...klepání na nerovnostech dělají většinou právě kosti, nebo uložení stabilizátoru tzv gumičky

  • 7 měsíců později...

Ja som bol dnes prezúvať zo zimných (plecháčov) na letné (elektróny) a po odchode z pneuservisu a prejdení cca 3 km mi začalo niečo silne búchať,klepať od ľavého predného kolesa,podotýkam že buchot stabilizačných tyčiek,spodných čapov je proti tomuto absolútne ticho.Tupý,silný buchot závislý od otáčania sa kolesa,čím sa koleso točilom pomalšie tým bol buchot s väčšími medzerami no sila zvuku bola taká istá,podobalo sa to nato ako ke´d je v dezéne kamienok a ten cvinká.Zastal som vytočil koleso do oboch strán preskúmal okolie kolesa v podblatníku ale nič som nenašiel.Vydal som sa na cestu domov asi 5 km a zrazu nič nebúchalo.No po prejdení asi polovice trasy sa to znova ozvalo.doma som dalô dole koleso ale nič som nenašiel.Jedine na zvnútra elektrónu prázdne miesta kde boli niekdey nalepené závažia asi staré pretože tam daľšie boli.Na priestrannej ploche som vyskúšal  vytočiť volant na full do strany a stále točiť do oboch strán či nieje včudu náhodou niektorý homokineťák,nič necvakalo,alebo nerapkalo ako to býva pri probléme s hom.kľbom.Bol,som sa previesť po meste a aj mimo a nič nebúcha.nestretol sa niekto s takýmto problémom,nerád by som aby som niekde musel odstaviť a volať odťahovku.

Čo mohlo spôsobovať takýtyo zvuk,závislý na otáčaní kolies ak nič nezapiera (hom.kľb,ložisko?).

Pokud máš 14" elektrony, tak to mohlo dělat špatně nalepené závaží o třmen brzdy. Je to tam dost natěsno.

Mám 14" elektróny a tiež ma to napadlo s tým závažím,no podozrieval som aj homokľb lebo cca pred 22 000 km bola menená manžeta práve na ľavom kľbe a mechanik to celé rozobral,vyčistil a bol už od toho bordelu čo tam bol trochu chytený ale povedal že to ešte vydrží ke´d tam dá nové mazivo a aj tak bolo,ale ako sa tu píše a aj on hovoril že by pri zatáčaní na full rapkal a jasom také nič nebadal.

  • 2 roky později...

Včera sa mi stalo to isté ako som hore popisoval.Bol som v servise na nejaké opravy,čo sa týkalo ľavého ĽP kolesa tak išlo iba o osústruženie kotúča.A zasa sa ozvaly tie silné rany ,ale podotýkam že iba pri brzdení,čím som viac pribrz´doval tým bol klepot razantnejší.Vrátil som sa do servisu,no ani mechanik nevedel od čoho to može byť.Skúsil som to trochu prebehnúť s opatrným brzdeným a asi po 20km to prestalo.

Aj minule pri výmene kolies aj teraz pri stočení kotúča iba ľavá strana.

Včera sa mi stalo to isté ako som hore popisoval.Bol som v servise na nejaké opravy,čo sa týkalo ľavého ĽP kolesa tak išlo iba o osústruženie kotúča.A zasa sa ozvaly tie silné rany ,ale podotýkam že iba pri brzdení,čím som viac pribrz´doval tým bol klepot razantnejší.Vrátil som sa do servisu,no ani mechanik nevedel od čoho to može byť.Skúsil som to trochu prebehnúť s opatrným brzdeným a asi po 20km to prestalo.

Aj minule pri výmene kolies aj teraz pri stočení kotúča iba ľavá strana.

Ešte dodám že som brzdový pedál viacrát silne prešlapal.

mrkni, zda nemáš prasklou manžetu na vnějším homokloubu ... měl jsem něco podobného na pravém kole, kdy byla prasklá manžeta a kloub byl nasucho, tak se mi vždy jednou za čas ozývalo klepání na pár km a zase na nějakou dobu přestalo, naprosto nepravidelně. Pak jsem na rampě zjistil že je mažeta prasklá a když jsem na ní zatlačil, vytekla jen hnusná špinavá voda, bylo to v únoru. Naštěstí kloub ještě nebyl v háji, takže výměna manžety a nová dávka vazelíny vrátila vše do normálu

Manžeta je ok,bola už sice menená ale je ok,menil mi tyčku riadenia na (spolujazdcovej)pravej strane,gumy stabilizátora a osústružil kotúče.Keď dá auto na zdvihák tak vždy skontroluje všetky manžety.

  • 3 roky později...

Dnes sa mi opäť ozval problém s búchaním ako som popisoval vyžšie príspevky z roku 2015.

Pri brzdení triaslo volantom=zvlnené kotúče ATE po 33 000 km,kúpil som TRW.

Výmena: zaradená 1,ručná brzda,čiastočné uvoľnenie kolesa,heverom zdvihnutá strana vodiča,dole koleso,dole strmen s platničkami,dole kotúč ATE,hore kotúč TRW,hore strmeň s platničkami,hore koleso,čiastočné dotiahnutie,dole hever dotiahnutie kolesa,hotovo.

Tak isto aj strana spolujazdca.

Skúšobná jazda s opatrným brzdeným,trasenie volantu zmizlo,no po chvílke som opäť spozoroval klepanie od predu pri brzdení,závislé od točenia kolies,bez brzdenia ticho.

možno sa niekto odvtedy stretol s takýmto klepotom po výmene brzd,no možno sa to stratí ako predtým.

 

PS: platničky som nemenil,zostali ATE,majú 3000 km,tým to určo nebude.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.