Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám problém, že zhruba v polovině případů, kdy šlápnu na plynový pedál (stačí jemně, nemusí to být až na zem) nebo jej úplně uvolním, cítím z auta takové lehké škubnutí. Hledal jsem tady v různých tématech, ale vůbec netuším, kudy se vydat. S motorem jinak žádný problém nemám. Táhne a zní jako vždy.

HTP 12V, BME, MR2006, 91000 km

mrkni na silentblok vzpěry - je to toto, siletblok - guma v kulaté objímce, co drží kovový hranol nesmí být potrhaná ;)

http://www.cc-autodily.cz/vzpera-zadni-fabia-2_2

PS: já to tedy zatím řešil jen na TDíčkách, ale první fáze je cukání při hraní si s plynem...

  • Autor

Díky za tip, bylo by upřesnění, kudy to mohu v autě zahlédnout?

vlezeš pod auto, koukneš se na nápravnici...kulatá část je vsunutá do nápravnice, drží ji jeden šroub....druhá část je chycená k převodovce, tuším dva šrouby....pokud je to jako ub TDI, tak vyndání nandání je práce na 10 minut...

Jak kibi piše a ešte mrkni silenblok motora pod expanzkou. Nedavno som to riešil len pocukaš motorm a bolo to počuť.

  • Autor

Díky, už jsem si to dohledal v DP, zítra na to kouknu. Je v případě té vzpěry nápravnice nutné dělat po výměně geometrii?

není, s nápravnicí, ani dílama nápravy nehýbeš....odšroubuješ vyndáš, mrkneš - pokud KO pořídit dobrou, pokud OK, vrátíš = chytíš k převodovce, přitáhneš rukou převodovku k nápravnici, vsuneš tam vzpěru a chytíš šroubem...není tam žádná věda...jestli je u HTp nějaký fígl navíc, tak se omlouvám že matu, ale dle mně je to stejný :)

PS: známýmu dělala Fabka neskutečnej bordel, když sem vytáhl vzpěru, tak tam už neměl ani kousek toho silentbloku....navíc byl pátek podvečer a on musel pryč...tu gumu jsem vyřezal z gumové "patky" co je na spodku invalidní hole :D pár stovek km, než dorazila nová vzpěra držela :D

  • Autor

Jeste dotaz, jsou tam ty vzpery dve u kazdeho ramene jedna nebo to je jen na jedne strane pridelane k prevodovce? Jestli mam shanet berle dve nebo staci jedna : )

Len jedna je tam.

Přesně toto mi dělá moje HTP také (BME, 2005, 124000 km). Ale už se to nedá úplně označit za lehké škubnutí... Plyn musím přidávat skoro po mikrometrech a stejně je to trochu cítit. To cuknutí pozoruju už asi od 50000 najetých km a postupně je znatelnější. Oba silentbloky motoru + reakční vzpěru jsem měnil letos na jaře. Vyčištění škrtící klapky taky nepomůže. Už jsem se s tím smířil. Tipuju to na součet vůlí v převodovce (v diferáku) a na poloosách.

Taky mi to dělalo, ale já měl problém někde jinde, bylo to něco v elektronice, ale kdyby jste mě zabili nevzpomenu si jak se to jmenovalo, vyměnilo se nějaké čidlo a jezdilo se dál..

niekedy to cukne aj mne ale za studena ked prepne na plyn teda 35°c mam nadstavenú prepínaciu teplotu ale to bude asi v lpg tak som to neriešil ale pozriem tie silentbloky mam tam 174000 km

už vím, svítila kontrolka EPC a byla vadná lambda sonda

Přesně jak píše rkonf, také je při lehkém sešlápnutí nebo sundání nohy z plynu cítit škubnutí, pokud chci jezdit plynule, musím mít hodně citlivou nohu. Vyčištění škrtící klapky nepomohlo, kdyby jste někdo na to přišel co s tím, tak dejte vědět.

Také mám teď přesně ten problém. EPC mi nesvítí, pomáhá jedině velice jemná a pomalá práce s plynem nebo při sundání nohy z plynu velice těsně vyšlápnout spojku. Ve středu jsem objednán na servis, poprvé neautorizovaný (pěkně mi teď v autorizovaném hnuli žlučí), tak jsem zvědav :-)

Tak pak dej vědět, jak jsi dopadl a co to bylo :-)

Jasně, zítra dám vědět. Snad to bude ta vzpěra, to se jeví jako nejekonomičtější řešení situace :-)

Takže po servise a nikam se to neposunulo. Projížděli to 2x, a že se jim to zdá normální, čistili škrtící klapku, dělali diagnostiku a nic zvláštního. Že to mám zkusit projet já a přijet, když to bude pokračovat - pokračuje. Ještě zjistili zajímavou skutečnost, že na roční prohlídce v autorizovaném servise, když mi měnili svíčky, tak mi dali jednu jinou než zbývající dvě, takže k tomu jak mě vytočili už minule mě potěšili ještě dodatečně . . .

To ti řekli přesně to samé co mě v servise. Myslím si, že to je neřešitelný.

Zítra jdu zkusit ještě jeden servis, na který jsem dostal tip.

Na mé připomínky k silentblokům a reakční vzpěře se tvářili vcelku pozitivně, tak snad to také řádně prohlédnou.

Zítra dám vědět.

U mě nic z toho bohužel nepomohlo...

To jsem teda zvědav co ti řeknou, snad to odhalí. Docela rád bych se tohoto nežádoucího jevu zbavil.

A ten můj typ na lambda sondu?

No, lambda by snad měla házet nějaké chyby a rozsvěcet kontrolku, i když bych přísahal, že už jsem tady viděl téma (nedaří se mi dohledat), kde se lambda chovala diagnosticky korektně, ale její výměna vedla k vyřešení problému.

To bylo i u mě, to EPC nesvítilo vždycky, jeden čas pak "pořád" ale před servisem už ne, a na dignostice že je ok, pak ale nebyla a vyměnila se, od té doby zase plynule jako po másle :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.