Přejít na obsah

Nefunkční el. otevírání zámku pátých dveří


Píst

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
V 24. 7. 2006 na 14:13, Cerf napsal:

2Sinius: To se mi uz taky stalo, ale uz si nejsem jistej cim to bylo. Zkus se mrknout jestli nemas vypadeny konektory s kabelama ktery vedou do dveri (u pantu). Myslim ze mi to zaclo delat potom, co sem jedny zadni dvere odpojil.

Ahoj chlapi, jsem tu nováček a rád procházím toto fórum. Na autě se snažím co se dá udělat sám... Najednou mi nejdou otevřít páté dveře (mám fabii sedana), centrál na klíč, otevírání spínačem na kufru nebo od řidiče. Nefunguje spínač (cvaká). Začalo to dělat, když jsem odpojil dveře spolujezdce, vzhledem k tomu, že jsem je potřeboval zatěsnit. Pojistku 31 jsem vyměnil (byla prasklá), ale i přesto to stále nejde. Nevíte prosím čím to může být, abych to nemusel vézt do servisu??? Moc děkuji za každou reakci. Aleš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, rád bych se zde zeptal: nejdou mi otevřít páté dveře u fabie, otevřel jsem je páčkou z kufru a zatím bez demontáže se mi pohledem zdá, že nejde vůbec motorek: zkoušel jsem dálkou i spínačem v madle při otevřených dveřích zamknout a odemknout, ale motorek se vůbec nepohnul. Páčka mechanismu je zřejmě taky vypadlá, neboť s ní šlo velmi lehce hýbat. Lze takto jistě určit, že je motorek špatný a mám si před rozděláním zrovna obstarat nový anebo může být motorek v pořádku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem sundal obložení  a zjistil, že k motorku na dvoupólovou svorkovnici nejde žádné napětí. V pojistkové skříňce mám u poj. 31 napětí asi 8.4 V. Koukal jsem i pod husí krk dveřmi kufru a podvozkem a dráty se zdají v pořádku. Zdá se mi, že v době, když přestalo fungovat odemykání dveří kufru taky přestala fungovat signalizace rozsvícených světel při otevření dveří. Mikrospínače ve dveřích již téměř nefungují, ale občas asi ano neboť se rozsvítí stropní lampička. Kufr je ale i přitom stále zamčený. Dokázal by mi někdo poradit, kde bude pravděpodobně závada?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký máš modelový rok a kod motoru?

Pro molový rok 2006, motor BME to je takto a snad, že se to pro ostatní moc líšit nebude.

Přívod pro pojistku 31 jde z A98-propojení s kladným pólem (30a), v kabelovém svazku za přístrojovou deskou a ten je napájen z pojistkového boxu na akumulátoru - pojistka S 163, 110A

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, mám modelový rok 2005 BKY. Jestli dobře chápu co jsi napsal, tak problém by měl být před vstupem do pojistkové skříňky. Jaké napětí bych tam měl vlastně naměřit? Dnes jsem se díval pouze na pojistku 110A a ta je v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za schémata, až bude tepleji tak to zkusím najít. V pojistkové skříňce jsem včera chybně změřil napětí mezi póly pojistky, dnes mi to došlo a po kontrole tam je tedy napětí v pořádku jako na akumulátoru. Přerušení zřejmě bude tedy mezi centrální ŘJ a motorkem.  Ještě zkusím u motorku kontrolu napětí proti karoserii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vracím se ještě k tomuto problému, poradil by mi někdo, jak přesně určit, zda spínač centrálního zámku v madle je funkční nebo není.  Kontroloval jsem dráty pod husím krkem a ty se zdají být v pořádku. Nevím, kde by bylo nejlépe začít hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci. Já mám spínač již vyndán z vozu (a jsem nyní mimo domov), takže asi by se zobrazilo rozepnuto, nemohu tedy nyní vyzkoušet. Ale měřil jsem ráno napětí mezi žlutočerveným a hnědým vodičem spínače a to je 3,43V. Zkoušel jsem propojit konektor spínače svorkou, motorek se vůbec nepohne a pod palubovkou zaslechnu sepnutí. Na konektoru motorku dole se mi nedaří naměřit žádné napětí. Lze z tohoto určit, kde je problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za rady, to BSG zkontroluji a pokud bude napětí tak se pokusím asi natáhnout drát, jak navrhuješ.  Kostru jsem zkoušel u konektoru i ke karoserii (šrouby světel). V obrázku je anglicky napsáno u tlačítka madla víka kufru:  Not Oper. (předpokládám, že to znamená, že není operace, protože ho mám vyndané). A zámek servisní polohy je OFF, tedy stále zamčený kufr.

Výstřižek5d.MHT

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chtěl jsem ještě zkusit zkontrolovat motorek kufru, natáhl jsem si od akumulátoru dráty a motorek se ani nepohnul a po chvíli se z něj zakouřilo, takže je nyní určitě kaput. Možná byl dobrý ale nejsem si vědom opačného zapojení (hnědý na mínus). Chtěl bych se zeptat, lze motorek takto vyzkoušet přímým propojením s akumulátorem a já ho tedy musel omylem opačně připojit anebo to musí být jen nějaký impuls a tato zkouška nelze provést?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dnes jsem zkontroloval pro jistou ve VCDS madlo, při jeho stisknutí se zobrazí Aktivováno a je na něm napětí asi 3,5 V, takže bude ok. A dokopal jsem se k tomu, co mi bylo poraděno výše a změřil jsem výstup pro motor centrálního zamykání na BSG (XP1-T6o5) a na něm je nula, ať mám madlo zmáčknuté nebo ne a nezáleží, ani zda mám zapnuté zapalování. Takže chyba bude v BSG a mě napadlo, když je na zámku příprava pro bowden, že by tam šlo lehce dodělat ovládání mechanické..

Editováno: , autor: psurn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dveře konečně fungují, vyměnil jsem zámek víka (v něm je spínač otevření). Ještě předtím jsem zkontroloval vagem kromě madla i motorek, jenž fungoval. Napětí na madle i zámku je kolem 3,5 V, na motorku v klidu je 0. Ke kontrole zámku jsem se inspiroval v tomto vláknu výše a opravdu stačilo odpojit konektor a zámek již fungoval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...