Přejít na obsah

První dojmy z nové Škody Rapid?


SOLTEK

Doporučené příspěvky

sterace se moc nekradou, protoze je ma na aute kazdej, ale ja zadnou reklamni skrabku nemam... a sehnat nejakou, ktera skrabe dobre, to je umeni

jestli bude pozitivni ohlas na ty skrabky z rapidu, tak proc doma nemit zadaco reklamni skrabku od skody, vlastne rapida :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem si byl konečně projet Rapida :)

Testovaná motorizace tedy 1,2 TSI 63 kW. Výbava Ambition bez příplatků - tzv. holátko :)

VZHLED:

Stříbrná Rapidu celkem sedne, kola byly 15" s pneu 185/60 R15, značka Barum Polaris 3. Celkem se mi to auto i líbí, ale kdyby to nebyla taková koza. Jinak 15" litá kola .. no 16" by byly hezčí, ale rozhodně Rapid nemá vzadu tak zapadlý kola jako O3, řekl bych, že tak nějak v normálu. Zhruba stejně, jako přední kola.

POCIT Z JÍZDY:

Vůz se velmi lehce ovládá, motor je tichý, zvukový projev je až od 3000 otáček. Co se týče pazvuků apod., tak jediné co jsem pocítil zvukově, tak bylo něco na palupce, které na kostkách občas rezonovalo, jinak proti O3 jsem o dírách skoro nevěděl. Ani komfortem, ale hlavně vůbec zvukově. Žádné hlasité rány od zadní nápravy se nekonaly! Brzdy u Rapida jsou stejný, jako třeba u F2 nebo podobně, rozhodně nejsou tak jedovaný, jako má O3.

MOTOR:

Není to žádný závodník, ale proti HTP určitě 100x lepší. Při usednutí do vozu byla průměrná spotřeba 7,1 litru. Při cestě přes Prahu se vyšplhala na 7,8 litru (sněžilo a všude to klouzalo, tak možná proto), ale po chvilce spadla na 7,4 litru a po najetí na Jižní spojku (předpisovou rychlostí) začala rychle klesat. Ve finále, po asi 40 km na dálnici, kde jsem jel 80-100 kmh (zas kvůli tomu hnusnýmu sněhu) klesla spotřeba na 6,4 litru. Motor šel do vysokých otáček celkem snadno, ale výkonová rezerva tam moc není. Na dálnici chybí 6. převodový stupeň. Proto doporučuji spíše 1,2 TSI 77 kW. Silnější motor a má tu šestku. Na dálnici se to určitě bude hodit, auto nebude v tak vysokých otáčkách = nižší spotřeba.

VÝBAVA:

Jak jsem psal, bylo to holátko :) takže jenom denní svícení, klimoška, elektrický zrcátka, přední okna v elektrice, palubní PC (ten mimochodem ukazoval i tempomat, který v autě nebyl), loketní opěrka vpředu.

Hodně mi tam chyběl Tempomat, parkovací senzory a stěrač zadního okna.

MŮJ POCIT Z VOZU:

Když člověk přehlédne, že je komplet interiér jen tvrdý plast a nic jiného, tak vůz mi přišel dílensky lépe zpracovaný, než O3. Sedělo se mi v něm dobře, jízda taky dobrý. Myslím si, že je to velké a levné auto pro lidi, kteří nepotřebují luxus a chtějí prostorný kufr pro batohy, kočarky apod. Klidně bych si ho koupil. Akorát bych zabrouzdal do výbavy Ambition Fresh + paket dinamic (kožený paket + sportovní sedačky) .. a za příplatek bych si dal už jen tempomat, stěrač zadního skla a 4 letou záruku.

CO NA AUTO OSTATNÍ?

Dnes jsem měl auto půjčené asi na 3 hodiny, mohl jsem i celé odpoledne, ale už jsem nějak nevěděl, kam s ním jet, navíc to hnusné počasí, no fuj dneska prostě..

Tak jsem svezl aspoň mámu a jejího kolegu z práce. Mámě se auto celkem líbilo, akorát říkala "plasťák" a chválila velký zrcátka a velký kufr. Její kolega se ptal, jak se nám vedle sebe sedí .. no nemačkali jsme se, ale oba jsme hubení, takže nám prostor nechyběl. Kolega byl také nadšen z kufru a dokonce pronesl "myslím si, že tímhle je konec Octavie pro běžné lidi, kdo by si kupoval auto, které je o 200 000 kč dražší, když může mít tohle"

A celkem s ním i souhlasím. O3 je sice pěkné auto, které má opravdu výborné bezpečnostní prvky a nabídne ještě více prostoru. Avšak z mého pohledu je O3 zbytečně veliká a ty bezpečnostní prvky bych si do ní stejně nedával. Takže mě by Rapid i celkem vyhovoval. Dnes s cenou kolem 330 000 kč s velmi líbivou výbavou.

Toť ode mne asi vše, dyžtak se ptejte.

post-68241-0-42572100-1360678880_thumb.j

post-68241-0-32979700-1360678881_thumb.j

post-68241-0-98361900-1360678881_thumb.j

post-68241-0-63940500-1360678882_thumb.j

post-68241-0-34331400-1360678883_thumb.j

post-68241-0-08255900-1360678884_thumb.j

post-68241-0-72569200-1360678884_thumb.j

post-68241-0-37517600-1360678885_thumb.j

post-68241-0-04709500-1360678886_thumb.j

post-68241-0-51089900-1360678892_thumb.j

post-68241-0-51452300-1360678893_thumb.j

post-68241-0-13938600-1360678894_thumb.j

post-68241-0-78877800-1360678894_thumb.j

post-68241-0-45375000-1360678895_thumb.j

post-68241-0-10817600-1360678896_thumb.j

post-68241-0-78898600-1360678896_thumb.j

post-68241-0-53189700-1360678905_thumb.j

post-68241-0-65087300-1360678906_thumb.j

post-68241-0-95841300-1360678906_thumb.j

post-68241-0-60258900-1360678907_thumb.j

post-68241-0-26141700-1360678908_thumb.j

post-68241-0-90455600-1360678908_thumb.j

post-68241-0-57815000-1360678909_thumb.j

post-68241-0-28767600-1360678910_thumb.j

post-68241-0-24157500-1360678918_thumb.j

post-68241-0-88206900-1360678918_thumb.j

post-68241-0-59491200-1360678919_thumb.j

post-68241-0-23117500-1360678920_thumb.j

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příjemné hodnocení, které tomuto autu sluší. Akční model Fresh Rapid dostal tam, kam patří, otázkou je, jestli není pozdě, a nemá tak nálepku levného auta za velký peníz (čemuž pomohla média).

Každopádně testovaný model je ideální pro typickou českou rodinu, která chce jet jednou za čas na chalupu, v létě na Slapy :) Bezpečná, kvalitní, designově bez velký výstřelků, takže nebude vypadat za 10 let trapně.

Opravdu mělo tebou testované auto již řemen?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdo to píše? Já ne. Původní informace byla,že nové 1.2 TSI EA 211 jsou určeny jen pro novu platformu MQB (v současnosti OIII). To posléze škodovka vyvrátila,konkrétně p.Hrdlička v jednom rozhovoru,když řekl,že v Rapidu se tyto motory objeví se začátkem platnosti emisní normy EURO 6 - tuším někdy v roce 2015/6 (datum si už přesně nepamatuji). Jestli to bude zároveň i facelift nevím,ale je to možné. :kol-28: Máš fotku motoru toho Rapida co jsi testoval? Jestli ano,dej ji sem. Musí vypadat tak jako v tomto článku: http://www.auto.cz/test-vw-golf-1-2-tsi-epizoda-vii-71831

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to jsem to jen blbě pochopil. Tak to určo měl ještě řetízek. No tos mě tedy moc nepotěšil, jestli to tam budou dávat až za 2-3 roky :/ Já byl právě nadšený, že už by to mohlo mít motor, který snad vydrží :( tak zas nic no :/

Fotku motoru nemám, nějak se mi v té zimě nechtělo ani tu kapotu otvírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem se divil, že by měl nový typ TSI. Nicméně to nic nemění na rozumném pohledu tvého příspěvku na auto jako celek...Dokonce jsi neodsoudil 1DIN radio Blues, které mému oku opravdu nelahodí ;) Máš pravdu, že "kozovitý" styl novým škodovkám trochu škodí. Zajímavé je, že třeba můj forman vypadá na originálních a docela vysokých pružinách naopak hezky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On Rapid těch odkládacích schránek má strašně moc :) jen v konzoli před řadičkou jsou asi 3 místa, kam se dá hodit mobil, peněženka apod. věci :)

Přesně tak, v Praze čím nižší výbava, tím lepší :D nebo aspoň taková, která se nedá ukrást z auta. Velká rádia s displejem je to první, co zmizí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mel O1 Elegance, roky si toho auta nikdo nevsiml, prestehuju se do Prahy a 2x vykradený za půl roku - ještě že u O1 lze auto otevřít šroubovákem, jinak by to končilo vymlacenym oknem a v autě nic viditelně nenechávám

poprvé jsem šel s přítelkyní na oběd, tak jsme to nechali u nemocnice na homolce (kolem poledne)

a podruhé u paneláku (přes noc)

teďka mam tourku bez výbavy a nikdo si toho auta opět nevšímá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v Praze se kradly: znaky, poklice, anténní pruty, čelní skla. A to už i za dob Felicií. Takže v "moderní" době se budou krást i např. ty zmiňovaný rádia. ale je to furt o tom stejném - pokud je poptávka po kradeném zboží (internetový aukce atp.), bude i nabídka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pěkná recenze a docela bych s ní i souhlasil, já mám 77kw tedy 6ku, zadní kotouč brzdy, climatronic ve výbavě Ambition fresh extra+ a nemohu si stěžovat, mám navíc rezervu a ten zmiňovaný zadní stěrač (u O1 jsem ho neměl a ani mi nechyběl a ani tady si myslím, že není nezbytností, ale protože jsem kupoval skladovku kde už vše bylo, tak ho rvát z kufru nebudu :-) ). Zatím najeto 600km a jezdí to mooooc pěkně a to není motor ještě zajetej, zatím spotřeba 6,7 a spíš jezdím mimo město. Taky bych ocenil tempomat, ale ten nemám. Jinak Swing je už 2din rádio, které mám a jsem s ním spokojený - hraje pěkně a hlavně velmi dobře chytá radio signál, škoda jen že nemá BT. Jinak dle informací k rádiu, tak dle prodejce jsou již tyto rádia zabezpečeny tak, že nemají klasický pin, ale něco jako imobilizér, kdy se to rádio propojuje s řídící jednotkou daného vozu a pokud se vyndá a namontuje do jiného, tak nefunguje a musí se to nově spárovat, což ve škodě udělají po prokázání původu. Nevím jak je to ale u základního Blues, který byl v recenzi. Ne jen v Praze se krade a tak jsem si naivně origo poklice na oceláčích se zimákama přichytl stahovačkou, sice vím, že když někdo bude chtít ukrást ukradne, ale alespoň nějaká překážka. No jinak mne překvapila snadná demontáž (oproti O1) antény, dá se vyšroubovat úplně a odnést domu, u O1 jen povolit a sklopit, tak časem bych se nedivil kdyby se kradla i ta anténa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...