Přejít na obsah

Čekání na Rapida - koupě nového vozu


manfroto

Doporučené příspěvky

Víš, pokud chceš poradit s Rapidem, narazil si bohužel (a celkem překvapivě pro tebe určitě na špatnou diskusi)... Hanit tohle auto je zde jedna z velkých radostí.

Podle mého soudu raději kvalitní Rapid, který se ti nerozsype pod zadkem, než varianty, o kterých zde mluvíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzes nam teda ukazat nejaky relevantni test, kde by bylo receno, ze Rapid ci jakakoliv jina skodovka (prece jen Rapid je prilis novy na pouzitelne zjisteni spolehlivosti) je vrcholem spolehlivosti a ty ostatni auta, o kterych je tu rec, jsou takove krumply jak pises. Ja chapu, ze na Skoda foru jsou vetsinou majitele Skodovek a ti vetsinou maji potrebu se ubezpecovat o tom, ze maji vrcholne spolehlive auto a vse ostatni je krumpl, ktery se rozpadne uz na ceste z tovarny do autosalonu, ale tak to vskutku neni. Nevim, ja jsem take majitel Skodovky, ale v takoveto iluzi, jsem prestal zit uz asi pred 10ti lety. Tim nechci rict, ze Skoda je nespolehliva, ale je to tezky prumer a vsechny ostatni auta, o kterych se tu psalo, jsou na tom minimalne srovnatelne. Nemluve o tom, ze nektere z nich maji uz v cene mnohem delsi zaruku, za coz mohou jejich budouci majitele podekovat v podstate podobnym mytum jake tu siris. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatím je Rapid dá se říct novinka..kdybych ho kupoval,tak asi nejdřív za rok..neříkám,že má výrobní nedostatky,ale až čas a provoz ukáže technikům z avíz servisů,co je potřeba doladit a tak..takže možná nedočkavci pomůžou vlastně k zkvalitnění daného modelu...a pokud jde o cenu,tak ve srovnatelných výbavách má vždy navrch konkurence..

Editováno: , autor: manfroto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nadsazená cena,ještě neznamená "kvalitní Rapid"..ještě projedu i30 combi a uvidím..někdy se větší kufr hodí..a na větší předměty máme malého tranzitka.. :kol-47:  určo je liftbeck praktičtější než sedan,ale jak jsem psala,na větší předměty máme jiný vůz..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAK ZA ME MUSIM RICI KDYZ TU TAK CTU, ZE ME OSOBNE SE RAPID LIBI,... VSEMI DISKUTOVANE PLASTY APOD. ME VUBEC NEZAJIMA, S RAPIDEM O MOTORIZACI 1.2 TSI ( 63 kw ), jsem najezdil nejakych 150 km a musim rici ze to je proste takova fabie, je pravda ze ma trochu tvrdsi podvozek, ale za me se ucite libi vic nez vyblitej PEUGEOT 301 ....... ta predni maska mi tak k lacinemu vozu proste nesedi, sel bych spise do CITRONA tam je ta maska hezci. 

Kazdopadne bych chtel rici ze jsem urcite skodovkar takze bych sel rozhodne do rapida, ale aspon s tim silnejsim motorem a 6q prevodovkou a to tech 1.2 TSI  ( 77 kw ) .....

 

taky bych chtel rici ze pokud by byla nouze o penizeasi by mi nic jineho nezbylo, ale urcite bych sel do CITRENA nez do PUGa ten predek se mi proste nelibi a co se tyce te ATMOSFERY ona umi s autem taky docela pekne hejbat ;)

viz. video

 

ale taky je pak otazka jak jsou na tom motory co se tyce atmosfera vs. TSI ........ nevim ale podle me to je ze clovek kdyz jde neco kupovat musi asi nejspis se v aute projet a nejvic ho asi zaujme desing ono jsou to prece jenom nove auta a ty reference tam nebudou takovy jak treba za rok ci dva ;)

 

   vyzkousej i30 a uvidis ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já přeci nepsal že rapid je bůh a ostatní (francie a korea) je póvl. jen sem naznačil že je tam cca 50tis příplatek za nový motor. pokud chceš tvrdit že je stará atomsféra (neříkám že špatná) pružnější než turbo , tak jsi v tom prostě nikdy nejel. nebo si aspoň přečti nějaký test. ty motory můžou mít podobný zrychlení 0-100 , ale 80-100, 60-100, 100-120 je prostě turbo lepší. včetně spotřeby. navíc nelze na auto koukat jen z venku, kouni se použítý konstrukční řešení, síla a druh plechu, výztuhy a pevnost karoserie při bočních a čelních střetech. verze ABS, ASR, airbagy apod. je toho mraky. pokud někdo ale vybírá podle pěknejch budíků a že to houpe jak stará 405 tak fajn.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosimte a tys jako porovnaval tloustku plechu, konstrukcni reseni a fungovani ABS na obou tech autech, ze o tom tak fundovane hovoris?

Jinak ta 1.6ka atmosfera v 301ce je ve vsech ohledech lepsi snad az na spotrebu, ktera ale neni o moc horsi. Jel jsem v obou. Jinak na youtube jsou i videa tak to muzes porovnat.

Treba 1.6ka atmosfera v Aurisu, ktera ma jeste o 10kw vice, ta je opravdu lina, ale ta u Peugeotu je hodne slusna.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jozinec :D tloustka plechu ??????????? co to placas za hovna ? ......... muze bejt klidne plech tlustej 15 mm a 25 mm ale i tech 15 mm muze mit lepsi schopnosti nez nejakejch 25 mm, nejakej plech te nezachrani :D zalezi na deformacnich zonach,... na tloustku plechu tady nehraj :D to je dobrej ulet :D

 

  nehlede na to ze ja netvrdim ze atmosfera v PUGU je nejaka lepcejsi,... jenom sem tim videem chtel naznacim ze je docela celkem pruznej a zadnma lenota ;) ........ ale samozrejme turbo je turbo a kor kdyz tahne u benzinu uz od spodu tj. od cca 1000 ot/min az do nejakych 4000 ot/min.  

 

  co se tyce toho ze nekdo vybira podle desing a ne podle toho jak to auto jede a atd..... tak bohuzel a troufam si rici ze  cca 70 % uzivtelu na to kouka, pak uz resi jenom co v tom je za motor vybavu a atd ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid naráží prostě na fakt, že škodováci neumí vytvořit totálního levňáska typu Renault Thalia, kdy Cliu nabourala do zadku kráva, z čehož vznikl sedan, a jako vychytávku ohnuli výfuk do boku, aby připomínal jiného úspěšného levňáska - Trabant 601. Popravdě řečeno šetřili takovým divným způsobem, který degradoval na internetu auto k špatnému dojmu. Plastové obložení sedaček je totiž pro cestu z místa A do místa B docela v pozadí, aspoň podle mého názoru. Zajímalo by mě, jak moc na fórech řeší 301 ve Francii. Cenová skupina, kde se Rapid pohybuje se vyznačuje tím, že budoucí majitelé dlooouho rozmýšlí každou korunu (nemyslím zle), a tak prostě nepožadují tolik kvality třeba ve zpracování.

Samozřejmě, že přeháním, takové auto může vykonat dobrou službu, dříve také jezdili s auty, které měly pro nás nepředstavitelné vlastnosti. V otázce motorů fandím atmosférickým benzínů, ale doba a legislativa se nedá zastavit, proto vím, že turbomotory vyhrají ve většině faktorů. Co se týká 1.2 TSI, řekl bych, že jde o lehce náladový motor, umí být šetřivý jako diesel, ale při jízdě na plný plyn se spotřeba citelně zvýší, jenže kterému motoru ne?

Testy, porovnání, těžko říct, kde je pravda (mimochodem: http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n2612-Spolehliva-a-nespolehliva-auta-podle-zlutych-andelu-ADAC-vedou-nemecke-modely - překvapivě vysoko Dacia, zřejmě pro jednoduchou konstrukci), je jasná věc, že jsou předsudky velkým faktorem, který francouzským vozům nepomáhá, ale zeptejte se spíš servisáků, jak jsou spokojeni s novými Peugeoty atd. Je otázkou k výběru, který tu probíráme, na jak dlouho chce auto pořídit. Co nemůžete popřít, tak škodovka musí za pár let musí mít minimálně vyšší hodnotu pro prodej, pravděpodobně bude mít méně závad. Rapid je složen z ověřených dílů, nebál bych se nějakého vychytávání...

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lukason:  asi si to špatně pochopil, ktý tloušce , jsem psal ještě druh (mohl jsem napsat třídu oceli), taky jsem to nedávál do souvislousti s bezpečností.....

ale spíš s cenou. právě protože rapid je z modernějšího materiálu (pevnost při menší tloušče, hmotnost, atd) . jistě tedy i svitek tohodle plechu bude cenou jinde než starší typ.

k motoru prostě je fakt že 1,2t je modernější a jistě i dražší, a další a další..... neříkám, že s 1,6 nebudou lidi spokojený. osobně si myslim, že kdyby škoda davala do rapida starou 1,6 s okty (nebo třeba nějak inovovanou) a cenovka by díky tomu šla dolu o cca 50tis tak nestačej vyrábět.

 

další věc je , že škoda jako jedna z mála automibilek v evropě měla nárust v prodeji (francouzi cca 20-25 procent propad) fabriky už toho moc navíc nevyroběj, takže je asi jasný , že není moc důvodů jít s cenou a výrobou někam dolů. nato je času dost. v Čr prodá sotva 5 procent produkce,  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jozinec: ja porad nevim, kde jsi prisel na to, ze Rapid je nejake moderni pokrokove auto. Rapid je ultralowcost auto plne starych dilu, starych technologii a k tomu je pribaleno tristaosmdesat uspornych reseni a jakz takz nove motory. Netvrdim vubec, ze to je spatne, jen konstatuji. Sam davam spise prednost dlouhodobe vyzkousenym technologiim nez nejmodernejsim vecem, co nikdo poradne neotestoval a o nejmodernejsich ekologickych eurokurvitkach radeji vubec nemluvim.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...