kubasta Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Já netvrdím že auto netopí,nebo že je tam zima. Jen tvrdím,že když jedu 1500ot tak klesne teplota na budíku. Auto jsem kupoval nové a dělá to od novoty. Kamaráda to samé. Dal clonu a neklesá ani s kopce. Stačí jet 2000 a výš a je vše jak má být. Auto mám 4 roky a žádný problém a ani se to nehodlám řešit. V mém okolí nejsem jediný s dieselem od vw co to tak má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Docela zajímavý počtení na to že se toto řeší všude možně každý rok. Měli byste víc číst co vám říká kubasta. Např. s tou bundou, autor píše když vypne climatronic tak mu začne bejt kosa. Tyhle motory tohle dělají a můžete to řešit několik zim, měnit vodní pumpu, termostat, kdoví co ještě a prd. Mě to topí po pár km i když je tam pořád ještě 50 a stejně tak při 70 a úplně stejně při 90. Golfino>> Neřeš tady vodní pumpu (kolem tohoto "neproblému") a začti se do odborné literatury nebo se zeptej odborníků proč se v zimě vytváří emulze na víčku k dolévání oleje, proč se k těmto motorům kupují clony, proč se k nim dává PTC (do zemí s chladnější klimatem), proč se doporučuje nastartovat a hned vyjet, atd.? Pokud potřebuješ těch 90 na budíku tak mu dej víc napít nebo si kup benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubasta Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Přesně tak. Taky topím a to se sotva hne rafika na vodu a s kombinací vyhřívaných sedaček je to Amerika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 U těch motoru je to vcelku normální, proč myslíš že dávají topné články a u luxusnějších aut nezávislé topení. Tady to píšu, ale pořád se mi tady nevěří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 jj, vím Ještě jsem zapoměl autorovi napsat odpověď na otázku v názvu témy - ano, je to normální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RPJI Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Přesně tak, víc plynu anebo benzín a ta vodní pumpa je úplná blbost. kdo tomu aspoň trochu rozumí tak se musí smát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubasta Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Pánové. Tahle druhá stránka příspěvku je plná členu opačného názoru stránky první. Co asi přijde na straně 3? Ne je to sranda,ale je to opravdu tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 „Máme O2 1.9tdi 2006. A v zimě se ručička málo kdy dostane na 90.“ … Vám tohle vážně přijde normální??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubasta Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Pokud budu jezdit na spotřebu,podtáčet a huntovat si auto,tak to není nic nemožného. Ale jestli budu jezdit tak jak se má tak se bude pohybovat rafička okolo té hodnoty která je optimální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Paulie_cz Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Je to uplně normální u nafty, když je venku -15, tak se smířím s tím, že ve městě dám místo 4ky 3ku , na okresce v 70km/h čtyřku a pojedu o 0,2l/100 víc, moderní diesely jsou tak účiné, že produkují málo odpadního tepla ... Řešením je, jak bylo zmíněno, dát kryt na masku chladiče, nepodchlazuje se(netrpí) potom motor při delší cestě bez plynu dolů kopcem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 10. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 (editace) XTomos>> A podruhé, ano je to normální, stejně jako to v zimě víc chlastá btw na tu spotřebu se dá jezdit i bez huntování Editováno: 10. Prosinec 2012, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BiGGy Vloženo 11. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2012 Stači dat kus nejakeho kartonu nebo neceho pevnejšího rovnou před chladič bude to mit lepší učinek než kryt na masku... ale jen v zimnim obdobi :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek253 Vloženo 12. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2012 Teď mám služební 1.6TDI, a stačí jet z kopce, hned vidím jak padá teplota oleje, a nebo chvilku stát na křižovatce.Bez PTC bych asi prvních 10km mrznul(to mám vyhřívané sedačky.2.0 TDI BKD se v tomhle směru chová líp(asi má výkonnější alternátor), bývalá Felda 1.3 s přídavnou izolací kapoty a výměníku topila hned.Holt nové TDI jsou čím dál úspornější, teď jsem v Polsku a sníh na chladiči za 3 dny dojíždění do fabriky ještě neroztál(díval jsem se pod kapotu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 13. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2012 Četl vůbec někdo z vás dotaz uživatele Golfina??? On neřeší že mu padá teplota když jede z kopce, jeho dotaz zněl „v zimě se ručička málo kdy dostane na 90“, ani po 50 km a že „ problém už řeší druhým rokem. Máme O2 1.9tdi 2006.“ Možná se jen špatně vyjádřil, ale já z toho pochopil, že dříve tento problém neregistroval, nyní ano. Sníh na chladiči nemusí roztát, led a sníh jsou celkem dobré izolanty, iglú taky neroztaje, a rybník ti nezamrzne až na dno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubasta Vloženo 13. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2012 No jo,ale nenapsal jestli to před tím nedělalo. On totiž to auto muže mít 2roky,protože ho koupil ojeté a v zimě se setkal s tímto problémem. Měl by napsat co a jak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 13. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2012 ja nevim, ze vas ta rucicka teploty tak zajima Novy mercedes a i dalsi vyrobci tohle vubec nemaj a nikdo to neresi. Je to tu napsany xkrat a furt dokola. Pokud pouzivas climatronik na auto tak o to vic se teplota nezveda a nebo ruzne lita podle zatizeni motoru. Pro klid dusi si muzes otestovat termostat, tak ze pod altikem sahnes na hadici co jde od plastovyho kolena pod kterym je termostat. Z vlastno zkusenosti rikam, ze ta hadice je v zime z 90% studena jako psi cumak Na nejaky clony, kartony atd se moc nespolehej, protoze kdyz je ta hadice studena je studeny i chladic a pak nema smysl ho zakrejvat. Topeni bych na AUTO a nejaky budik neresil Pak je jeste jedno poradny reseni a to je webasto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 20. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2012 mám 2.0 tdi CR, pokud prostě motor více nezatěžujete a jedete v koloně 50-90km/h,tak se mě to také neohřeje více než na 70 stupnu (venkovní teplota cca -2) jedu cca 30km... další věc jestli máte manual climatronik nebo automat... prostě manual naplno a topí to, u automatu nemusíte, ten by to měl sám nastavit.... clona na masce mě moc nepomohla, musel bych asi zadělat i dolejšek, ale toho se bojím když začnu motor zatěžovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 22. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2012 Omlouvám se, ale mě to stále vrtá hlavou. Topení je jasné to je malý okruh, pokud funguje termostat(termoregulátor) tak motor jen topí a do chladiče by nic jít nemělo. Až se blok motoru zahřeje na 87°C začne se otevírat termostat, tím se otevře velký okruh přes chladič. Ok? Tak situace předpoklad: Vodní pumpě chybí nějaké lopatky, co by se stalo? 1. První projev, auto by velmi málo topilo, protože by šlo málo vody do malého okruhu. Souhlas? 2. Malý průtok vody (o velmi nízké teplotě cca teplota okolního vzduchu) ve velkém okruhu přes chladič, by nedokázalo uzavřít termostat, protože termostat je primárně otevírán teplotou bloku motoru. Můj dotaz zní, je možné že by se termostat neuzavřel a byl otevřen, třeba jen částečně díky teplotě bloku motoru? Omlouvám se, že to řeším, ale na O1 1,8T jsem měl obdobný problém, ve 195 tis. km po koupi při výměně pumpy se lopatky jen vysypaly. Znal jsem historii auta a byly tam neustálé opravy topení, včetně jedné velké výměny. Já za 2 roky nepozoruji jediný problém. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beny250 Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 (editace) Zdravím, poté co jsem si přejel plasty pod motorem a utrhnul celý levý plastový kryt - tak se mi děje to samé. Topení topí dobře, ručička teploty poooomalu stoupá, ale jak se motor po cca 10km celý prohřeje - je to OK. Pokud jedu na pohodu a vyřazuji - ručička teploty malinko padne na těch cca 70-80°C. Jak není motor zakrytován a běží na volnoběh, tak se rychleji ochlazuje. Je to hodně patrné při okolní teplotě -10°C. Plasty pod motorem máš? Ještě doplním mám motor AKL1,6/74Kw benzín+LPG Editováno: 4. leden 2013, autor: beny250 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 (editace) je to normální...... jak ten motor nezatěžuješ, tak to tak prostě je no....a ještě topíš kabinu Editováno: 4. leden 2013, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hormon Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 (editace) Omlouvám se, ale mě to stále vrtá hlavou. Topení je jasné to je malý okruh, pokud funguje termostat(termoregulátor) tak motor jen topí a do chladiče by nic jít nemělo. Až se blok motoru zahřeje na 87°C začne se otevírat termostat, tím se otevře velký okruh přes chladič. Ok? Tak situace předpoklad: Vodní pumpě chybí nějaké lopatky, co by se stalo? 1. První projev, auto by velmi málo topilo, protože by šlo málo vody do malého okruhu. Souhlas? 2. Malý průtok vody (o velmi nízké teplotě cca teplota okolního vzduchu) ve velkém okruhu přes chladič, by nedokázalo uzavřít termostat, protože termostat je primárně otevírán teplotou bloku motoru. Můj dotaz zní, je možné že by se termostat neuzavřel a byl otevřen, třeba jen částečně díky teplotě bloku motoru? Omlouvám se, že to řeším, ale na O1 1,8T jsem měl obdobný problém, ve 195 tis. km po koupi při výměně pumpy se lopatky jen vysypaly. Znal jsem historii auta a byly tam neustálé opravy topení, včetně jedné velké výměny. Já za 2 roky nepozoruji jediný problém. Zdravim mam oct.1,9Tdi r.2003 pred rokom som vymenil termostat, lebo pri jazde sa mi auto zohrialo max na cca 70-80stupnov(na pristrojovke). Po zastaveni sa to vysplhalo na 90, ked som sa rozbehol teplota znovu klesla na cca 70-80stupnov.Po vymene to bolo v poriadku, auto sa mi ani pri -20 naschladilo stale drzalo 90stupnov. Ale tento poroblem sa mi objavil teraz pred silvestrom. Tak som si povedal ze si rychlo vymenim termostat a spokojne mozem ist na chatu. Ale prdlajs, po vymene sa nic nezmenilo auto stale drzi 80 po zastaveni a stati cca 3min sa auto zohreje na 90. Tak som si povedal: Asi to bol zly termostat pre istotu som si kupil kvalitny a dnes vymenil znovu. Ale znovu nic stale max 80 po zastaveni 90. Tak preto som sa rozhodol sem napisat a najrozumnejsia odpoved sa mi zda byt XTomos-ova. Ma este niekto takuto skusenost? Editováno: 5. leden 2013, autor: hormon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 (editace) No tak konečně odpověď i pro uživatele Golfina, auto normálně devadesátku drží, tedy auto s motorem ala roky 2003 a 2005, nove CR motory s 2. vodní pumpou můžou opravdu fungovat jinak... ostatně co v systému chlazení může být špatně, co se tam může pokazit? Hladina chladicí kapaliny, termostat a vodní pumpa. Tedy čistě teoreticky může být špatně to čidlo teploty chladicí kapaliny:) Poslední co mě napadlo je ovládání ventilátoru chladiče, netuším co ho řídí?ale kdyby se ventilátor zbytečně točil, přes chladič by k motoru protáhl více chladícího vzduchu a tím by více ochlazoval motor aniž by byl otevřený termostat, ale fakt nevím jak jsou tyhle ventilátory řízené a jestli vůbec???Ví to někdo? Editováno: 6. leden 2013, autor: XTomos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BHMarten Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 (editace) Stači dat kus nejakeho kartonu nebo neceho pevnejšího rovnou před chladič bude to mit lepší učinek než kryt na masku... ale jen v zimnim obdobi :-) ty kryty pred chladic mi hlava nejak nebere... k cemu to je ? preci pokud termostat nepusti studenou vodu z chladice do motoru, diky tomu ze motor neni ohratej tak je to uplne jedno, nebo se pletu ? tohle by pomahalo kdyby mel nekdo termostat (velky okruh) stale otevrenej a omezil by ochlazovani vody v chladici naporovym vzduchem. Editováno: 5. leden 2013, autor: BHMarten Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Tak ty kryty chápu, sám ho mám… Vliv na teplotu motoru a výkon tam je, ale hlavní smysl masky je jinde. Ve předu máš 3 chladiče na sobě, klima, mezichladič turba a chlazení motoru, takže přes ty všechny chladiče ti projde vzduch až na motor, tím to trochu omezíš, pak tolik nepodchlazuješ vzduch co ti jde do spalování (intercooler) takže taky přínos a pak hlavně v zimě si zbytečně nešpiníš ten první chladič klimatizace, což pro mě je ten hlavní důvod proč mám masku.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 6. leden 2013 Sdílet Vloženo 6. leden 2013 Už se sem motá starší TDI, dokonce i benzin + plyn a výsledek je podle tebe že v každý O II TDI v které se to za určitých klimatických podmínek takto chová je něco pokaženýho, v tom případě to má pokažený asi každej, doporučil bych dotaz přímo na výrobce aby se to tady mohlo uzavřít jako v každým stejným vlákně založeným vždy na začátku hodně chladných dnů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.