Přejít na obsah

Pískání ventilátoru


rdrahota

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni, jelikož jsem podobné téma nenašel, vytvářím nové...

Mám OII 2.0 TDI a po nastartování mi píská ventilátor topení(chlazení), při rychlosti 1 to je nejlépe slyšet. Někdy to ale přestane. Pokud ventilátor vypnu (na 0), tak to ztichne.

Nemáte někdo ponětí, jestli to je nějaké ložisko, případně jak ho promazat/vyměnit? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

 Nechcel sem se rozepisovat znovu tak jsem chcel vlozit odkaz na novy forum kde sem o tom napsal dosti. ale pac to admin nepovoluje (rivalita?? jde nam prece o to poradit si ne?), mrkni na nove forum do OII interier, tam je tema piskani vetraku a mam tam popis opravy i foto jak ho demontovat atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Podle mých zkušeností je jakýkoliv pokus o promazání chybný a je jen škoda vynaloženého úsilí. To platí i pro Fabii i OI - jakékoliv promazání vydrží jen dočasně, protože ventilátor je nerozebiratelný a navíc, když ho násilím "nevratně" rozeberete tak zjistíte, jak vypadají kluzná ložiska vybroušená směsí prachu, otěru z uhlíků a maziva...

Tedy když začne ventilátor pískat (což je převážně v zimě než se prohřeje a přestane pískat, ale stejně hlučí), existuje pro toho kdo jezdí denně jen jediné řešení a to výměna:

- buď za nový, který nesmyslně drahý (ale vždy použít jen origo, žádnou Čínu)

- nebo zánovní z vrakoviště - vybraný pokud možno co nejnovější dle vylisovaného data výroby a vyzkoušení lehkosti otáčení

A pak budete překvapeni, jak je zase ventilátor tichý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 5 měsíců později...

Jako bonus přikládám postup, jak promazat ložiska ventilátoru, bude to zajímat hlavně ty, co jim začne pískat ventilátor.

 

Neříkám, že to musí pomoci všem, záleží jestli nejsou ložiska úplně v háji, ale já to udělal pře 4-mi roky, kdy se mi ventilátor poprvé "rozpískal" a až nyní se opět ozval, takže se to hodilo a udělal jsem to hned při jedné práci  :kol-47:

 

 

PROMAZÁNÍ LOŽISEK VENTILÁTORU

 

1. demontovat schránku spolujezdce

- povolit 5x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky

post-48545-0-10339000-1437699798_thumb.j post-48545-0-42549500-1437699799_thumb.j

 

2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce

- povolit 2 vruty a sundat polstrování

post-48545-0-59030800-1437699800_thumb.j

 

3. povolit 1x torx a sundat výdech ventilace

post-48545-0-84991700-1437699808_thumb.j

 

4. demontovat ventilátor

- otočit za páčku ve směru šipky a ventilátor "vypadne", chce to trochu šikovnosti a vysunout ho úplně ven, já osobně jsem nepřišel na to, jak snadno odpojit konektor, ale není to vůbec nutné řešit

post-48545-0-13338300-1437699810_thumb.j post-48545-0-44616600-1437699811_thumb.j

 

5. vyčistit obal ventilátoru

- já tam měl prach a dokonce i listí, takže jsem vše vysál a vyčistil hadrem

post-48545-0-87941500-1437699812_thumb.j

 

6. vyndání vlastního ventilátoru

- odpojit černý konektor, sundat gumovou průchodku a šroubovákem zatlačit 3 gumová zajištění, je třeba je zamáčknout a zastrčit směrem dolů, potom celý ventilátor vyndáte z toho krytu

post-48545-0-35097200-1437699814_thumb.j post-48545-0-42945300-1437699815_thumb.j

 

7. promazání ložisek

- všechno co nejlépe očistit (pouze kam se dostanete, moc se toho už rozebrat snadno nedá) a ložiska promazat, já používám silikonový sprej pro vysokootáčková zařízení, je lepší v tom, že tomu nevadí voda, ani teploty, zase se na to chytá víc prachu, ale to jsem měl i při prvním rozebrání, že ložiska byla zasviněná, takže prostě nějaký mazací přípravek - WDčko nepomohlo, zkoušel jsem ho a pískalo to pořád  :kol-32:

post-48545-0-51913500-1437699816_thumb.j post-48545-0-65646100-1437699817_thumb.j

 

8. zpětná montáž

- provede se opačným postupem

POZOR: při prostrčení kabelu ventilátoru a vlastního vložení ventilátoru do krytu, musíte zase ty gumová zajištění vrátit do zajištěné polohy, to se zase udělá tím šroubovákem a to tak, že se po maximálním nastrčení ventilátoru na kryt podeberou ty zajištění šroubováčkem a nadzvednou se až vyskočí ven z drážky a vylezou, jinak by ventilátor vypadl ven!!!

 

Snad to také někomu pomůže  :kol-47:

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...