Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

@ Jirka Brno: Jasan, ty jezdíš jestli dobře počítám 26000 km/rok. Průměrný nájezd auta v ČR je tuším okolo 15000 km/rok, ale jsou tam i důchodci co jezdí dejme tomu 2-5000 km/ročně, medián bude třeba okolo 18000 km ročně. U lidí co jezdí na LPG možná i trochu více, i když znám takové co LPG mají a najedou 12000 km za rok. Věřím tomu, že pokud si vybereš dobrého a spolehlivého montéra na přestavbu LPG, kterým Svěrák z Boskovic bezesporu je, nebudou náklady na servis nikterak vysoké. Ale s tou návratností... Pokud budu počítat těch 0,50 Kč/1 km, což je u rapida realita, budeš s návratností na třech letech. Pokud si koupíš auto s vyšší spotřebou benzínu, bude to samozřejmě jiné. Ale ruku na srdce: Šel bys do takové přestavby za takových podmínek? Myslím, že když dojdeš za Svěrákem a řekneš mu, že chceš přestavět nějaké "normální" čtyřválcové auto, i když jsi jeho dlouholetý a asi dobrý zákazník, nebudeme s cenou od oněch zmiňovaných 40 kkč daleko, pokud si budeš přát nějaký trochu "vychytaný" systém a nepůjdeš třeba do STAGa. Mně vychází nájezd za poslední rok 25000 km ale vím, že do takové transakce bych nešel, alespoň ne za současných cen přestaveb a úspor okolo 0,50 Kč/km

 

edit; příspěvek# 2 @ Jirka Brno: No počítat a rozhodovat se musí každý sám. Je jasné, že se spotřebou 9 l BA95 bude úspora při přestavbě na LPG zcela jiná než se spotřebou 4,8 l BA95/100 km. U vozidel s vysokým objemem motoru a vysokou spotřebou paliva může přestavba dávat smysl i u přímovstřikového motoru a drahé investice za přestavbu. Ale původní diskuze byla o rapidu 1,2 TSI 63 kW, kde jsou spotřeby benzínu celkem nízké a cena za přestavbu vysoká, což je dosti nepříznivá kombinace. Ovšem někomu, kdo jezdí po dálnici stylem brzda/plyn a bere mu 8 l benzínu /100 km  může přestavba dávat smysl i při relativně nízkém ročním nájezdu. Ovšem kolik % takových lidí bude? Troufnu si tvrdit, že velká většina lidí se bude pohybovat okolo těch 5,5 l /100 km a tam je to jiné kafe...

Upraveno od Rob1
doplnění

problem je ten, ze Sverak- teda pokud se nestala zasadni zmena- Tsi prestavby nedela.. pravda, neptal jsem se ho, mozna malta bude vedet aktualni informace.... posledne tam mel postavenou jednickovou Oktu 1.6 75kW.. Tsi motor dokaze jezdit za min nez atmosfera, dejme tomu, ze se s nim da jezdi kolem 6l BA, coz pri cenach prestaveb techto motoru a meho najezdu + vyssi spotreba BA ..  mne osobne nedava  prestavba smysl.. 

To jsem si myslel a předpokládal. A to si myslím, že máš i na uživatele LPG celkem nadprůměrný roční nájezd. A když se oslím můstkem vrátím zpátky, pokud taková přestavba není zajímavá pro tebe s poměrně vysokým ročním nájezdem a ostřejším stylem jízdy s vyšší spotřebou, jak to potom bude ekonomicky vycházet pro valnou většinu ostatních lidí, kteří mají o desítky procent nižší roční nájezd než ty..?

 

Jinak předpokládám, že pokud Svěrák přímovstřiky toho času nepřestavuje, tak v dohledné době ho situace donutí, protože MPI motory jsou na ústupu a v brzké době jiný než přímovstřikový motor nebude možné v novém autě pořídit.

  • Autor

řekl bych, že se do přímovstřiku nepohrne, zatím se k tomu staví vyloženě negativně. Má nějakého kamoša, co má golfa s 1,4 TSI na LPG a říká že neuběhne měsíc co měsíc, aby nepřijel s rozsvíceným checkem. Nevím co tam dotyčný má za systém, ale není od Svěráka. A jak ho znám, nebude to dělat už ze zásady, aby mu každá přestavba generovala tisíce dalších problémů. Má rád zákazníky jako já, že se auto naladí, nic se nesere a přijede až mu pípák řekne, že se má zastavit na garančku. To je dobře odvedená práce.

Řekl bych, že dělá dobře, že se do toho nehrne. Přímovstřikový motor z mnoha důvodů není pro provoz na LPG ideální a pokud má dost kšeftů v souvislosti s MPI motory není důvod se do toho hnát. Je jen otázka jak dlouho mu taková strategie vydrží a kdy obrazně řečeno nouze naučí Dalibora housti. Ale řekl bych, že by ještě chvíli se zaměřením pouze na MPI motory mohl vydržet ;-)

Sverak dela i opravy motoru, elektroniky, minule jsme spolu kecali o vymene rozvodu, rekl bych, ze to by zvladl taky, ale zatim ho patrne nic nenuti se do toho poustet.. Ma malou dilnu kde bych rekl plati nejaky smesny najem, nema zamestnance, krome sveho brachy, ktery mu tam pomaha a pokud mu tam prijedou 2-3auta denne jen na servis, pripadne nejake svicky, revize atd.. tak mu to, rekl bych, staci... minule, kdyz jsem tam byl rano, jsem tam byl ja+ jeste jedno auto, pak mu kdosi mobiloval, ze dojede dalsi den na nejaky vetsi servis, do toho tam mel tu octu na prestavbu.. takze bych rekl, ze se mu asi dari vcelku dobre.. nez se poustet do tragedie jmenem Tsi

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.