Přejít na obsah

Plachtící mód automatické převodovky


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

Pro model škoda Octavia III jsou automatické převodovky nově vybaveny funkcí volnoběhu neboli

plachtícího módu, při kterém je odpojen točivý moment motoru od převodovky. V případě, že je funkce aktivována, pak po uvolnění pedálu plynu řidičem, dojde k rozepnutí spojky a odpojení

motoru od převodovky. Točivý moment motoru tak není přenášen na spojku. Motor běží ve volnoběžných otáčkách,

vůz nemusí překonávat brzdný moment motoru. Maximálně tak využívá svou kinetickou energii při jízdě

setrvačností vpřed.

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý to měl již Wartburg, neboli tzv, volnoběžku u klasický převodovky, ale před 50 lety. Osobně bych to nepotřeboval, pravda jezdím pouze s manuálem a tam právě požívám brždění motorem a tím i šetřím brzdy a palivo. Proto taky u O1 mám 180 Tkm stále původní přední brzdy a to od roku 1999.

U automatu to možná bude ale rozumný řešení.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

brždění motorem je např. na dlouhých rovných úsecích či tam, kde je pozvolné klesání značně neekonomické, protože ztrácíš na rychlosti. Tam můžeš na volnoběh "plachtit" (v němčině tzv. Segelfunktion). Opravdu to odpovídá tzv. vyřazení na neutrál a udržování volnoběžných otáček. Ve spojení se správně nahuštěnými pneumatikami (snížení valivého odporu) je možné takto uspořit až 15% paliva.

Sice je toto známé již z Wartburga, ale tehdy byla účinnost tohoto řešení mizivá. Větší rozmach se v tomto směru konal až po roce 2001, kdy se podobného konceptu chytily výrobci nákladních automobilů a začaly toto řešení využívat nejdříve na automatických převodovkách a posléze i na manuálech, kde jsou zpravidla poslední či poslední dva stupně jako tzv. rychloběžné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré využití vidím na Německých rovinách kde se to využije perfektně a myslím že to dokonce mělo již předválečné DKW a pak to převzal Wartburg ale na zcela jiném technickém řešení, poplatném tehdejší době. U nás si nejsem jistej zda je to nutný když delších rovin máme celkem málo a je to samej kopec. Ale myšlenka je to zajímavá protože při tomto řešení hrajou roli pouze valivé odpory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré využití vidím na Německých rovinách kde se to využije perfektně a myslím že to dokonce mělo již předválečné DKW a pak to převzal Wartburg ale na zcela jiném technickém řešení, poplatném tehdejší době. U nás si nejsem jistej zda je to nutný když delších rovin máme celkem málo a je to samej kopec. Ale myšlenka je to zajímavá protože při tomto řešení hrajou roli pouze valivé odpory.

kámo asi si zapoměl na aerodynamiku a ta v tomhle bude hrát mnohem větší roli než valivé odpory.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Passat, Octavia nebo Superb se dají zvlášť na D1 provozovat na neutrál často. Většina z dlouhých kopců se dá při počáteční rychlosti cca 160 udržet dole i na 140km/h. Je to ale otázka provozu a naložení. U Roomsteru to bez plného obsazení moc nejde, má velký odpor.

Já jezdím jinak s neutrálem jenom tam, kde rychlost překáží. Většinou hodím vyšší stupeň a jedu se zařazenou rychlostí. Což je podle všeho současná realita u automatů, když řadí nahoru i při 1500ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Šiel som s takým Automatom ale v passate. Pri tomto plachtení som začal brzdiť, v tom okamihu sa motor pripojil a vyzeralo to

ako keby som šoférovať prvýkrát a nevedel plynulo brzdiť.

Možno ten softvér prevodovky nejako zmenia, ale bola to katastrofa.

Editováno: , autor: tomihanus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se tu sice rozplýváte nad tím jak to měl předpotopní Wartburg geniálně vyřešené, ale tam ta volnoběžka byla z úplně jiného důvodu.

Dvoutaktem je totiž životně nebezpečné (pro motor) motorem brzdit. Motor je mazaný olejem v palivu a při brzdění je omezen přívod paliva a tedy i maziva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...