Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

včera nahozena Exide premium 77Ah, po výměně bylo nutno "nastavit" stahování oken a po chvilce jízdy zhasly kontrolky esp apod. origo rádio si zachovalo vše v paměti. Původní 61Ah noname vydržela 5zim.

Vloženo

Kvůli fusaku jsem koupil "jen" Exide Premium 640 (64Ah), větší (rozměr) se tam už nevejde. Předtím Varta Silver Dynamic vydržela jen 2,5 roku, tudíž jsem zkusil jinou značku a snad vydrží dýl. Jinak nechápu, proč OII fl má už z výroby menší kapacitu než před fl a ten fusak to je bez debat, šetří se všude...

Vloženo

Tak moje OII FL MR2011 má furt plastovou bednu. Od někoho už jsem slyšel, že to nový provedení je na nic a při větší baterce to musel vyhodit a má tam baterku bez krytí. Ale že je to tak malý jenom na 64Ah, to jsem netušil.

Vloženo

Já mám Scouta MR2010 a byl tam fusak a to byl dovezen ze "západu". Dokonce ta originál baterka byla tuším jen 61Ah. Jinak ono zase nejde tolik o to kolik to má Ah, stejně větší kapacita se musí dobíjet dýl. Důležitý je startovací proud. Proto jsem třeba nevzal Banner, protože při těch malých rozměrech co je ten fusak měl strašně malý startovací proud.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Neviem preco sa stale riesi kapacita.

6 rokov mi vydrzala 61Ah a to som ju menil len preventivne, na Passate vydrzala originalna 9 rokov a to je TDI.

Zbytocne tam pchat vacsiu.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Co to tady plácáte, prvovýroba vydržela 6 let a pak druhá baterie 7.5 let. Teď mám auto s baterií 6 let a před dovolenou ji asi preventivně vyměním. Kolegové třeba potom šli pěšky do obchodu pro baterku několik km, nebo si ji pak museli koupit v cizině 3x dráž u nějakého vyčůránka atd., to ji radši vyměním včas a nebudu čekat na nějaké dobrodružství.

Návštěvník
Vloženo

Nechcem riskovat, ze v mraze -20 na vylete (600km od domu) nenastartujem.

Vymenil som preventivne, verim tomu, ze niekto by nanej dal este takych 50 000km...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Hoj, potřeboval bych poradit co za kapacitu dát do 1.6 TDi 77kW CR 2010, nyní tam je jakási černá bestie ale je na ní vyraženo koncernové logo a parametry 61ah 330A, to je v naftě vážně tak malý start.proud? Koukal jsem co stojí originál a je to docela ranec, co dávate za alternativu?

Musím po výměně baterky něco kodovat nebo něco podobného?

Díky za pomoc.

 

Vloženo

Já jsem se dlouho rozmýšlel a nakonec jsem tam hodil Exide a super. Takže doporučuju https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-premium/autobaterie-exide-premium-77ah--760a--12v--ea770/ . Nech si to tam hodit v autorizáku na počkání (cca 20 minut), řeknou si za to max. 200, je k tomu docela blbej přístup. Navíc v servisu to cvaknou na zdroj, takže pak není potřeba ani nastavovat dojezdy oken apod..

 

Vloženo

Jo je to max. co tam jde dát. Já mám ten plastovej box a je tam akorát a lze zavřít. Stejně tak jsem to měl u OII 1.9TDI, kam jsem dával 77Ah Vartu.

Alternátor v poho, Exide se dobije cca za 12 minut (Bannerka asi za 10, Varta za 18).

Ve výrobě se šetří, tak když už to měníš, tak proč si tam nedat lepší? Ten rozdíl v ceně je směšnej. Navíc u traktoru se vyšší startovací proud hodí.

 

Vloženo

Já tam mám Exide EA612 což je jako origo 61Ah. Podle mě je zbytečný tam dávat tak silnou ikdyž je rozdíl je pár stovek(když to převedu na mou oblíbenou měnu pivo Krakonoš dělá to více jak 15 piv:D a to už jsou aspoň dvě návštěvy podniku:w00t1:) . Chtěl jsem tam dát nějakou cca 64-65Ah, ale zrovna neměli skladem kde jsem jí kupoval a nebyl čas čekat nebo jít jinám. Těch 64Ah úplně stačí.

Vloženo

při větší baterii se ten hadrový futrál musí vyhodit.

před 18 hodinami, Grooverider napsal:

a parametry 61ah 330A, to je v naftě vážně tak malý start.proud?

 

těch 330 ampér je měřeno podle nějaké normy, podle jiné normy by to bylo dejme tomu kolem 500 A. Taková malá nástraha marketingu...

Vloženo

Tak pokud si někdo nechá dát dobrovolně nižší řadu Varty nebo Exidu tvářící se jako originál s 64Ah 330A za 2450, tak co k tomu víc říct, když je možný si dát vyšší řadu Exide Premium 77Ah 760A o 400 levněji. :rolleyes:

 

Vloženo

no ona to není úplně stejná Varta - tohle je poněkud naivní představa a u celé řady dílů je z praxe zřejmé, že "originál vyrobený značkou XY", ani omylem není totéž, co "náhradní díl" vyrobený téže značkou. Jestli je tenhle rozdíl ocenitelný částkou 400 Kč samozřejmě posoudit neumím.

Vlastně úplně stejně by se dalo říct, proč si někdo zbytečně kupuje 77Ah baterii za 2000,-, když může mít plně dostačující 61Ah za 1600,-.

Prostě spotřební chování má vždy spoustu iracionálních zákoutí

Vloženo (editace)

Já mám třeba zkušenost, že silnější baterie docela škodí altíku pokud se jezdí krátké trasy, proto jsem se ptal na kolik je altík v 1.6 CR dimenzován.

 

A co jsem dneska mluvil s kolegou co dělá ve škodovce tak dle servisky (vedené u nich) tam mám stále původní mrchu, takže čekám kdy vyplivne. Viz foto originálu ve fusaku.

 

 

IMAG1536.jpg

Editováno: , autor: Grooverider

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...