Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

> paldous - ano, to je presne ona, kupoval som to tu: http://www.autocerny.sk

> mils - "polarita Pravá" a uchycení spodní typu B13 - to sedi s tou mojou novou, takze to bude ono

Keby to niekomu nahodou nejako pomohlo, davam sem foto starej aj novej.

Inak vseobecne plati, ze cim viac Ah tym lepsie. Teoreticky tato moja nova 77Ah moze kludne stratit 25% zo svojej "sily" (napr. kvoli extremnemu mrazu) a stale je rovnako dobra ako naplno naslapana 61Ah. Po tej mojej skusenosti ako ma to nechalo v -15°C (nemal som ani start. kable, to tiez odporucam do vybavy), radsej som kupil lepsiu baterku. Ten cenovy rozdiel zasa nie je taky priepastny a je to investicia na vela rokov. A darmo budem mat zlatom vysivany volant ked mi to nenastartuje :-) Baterka je zakladna vec v aute, na tej sa podla mna setrit neoplati.

Na vsetkych forach sa pri diskusii o bateriach objavuje nezmysel, ze silnejsiu bateriu alternator nebude stihat dobijat. Toto je total nonsens a koho to zaujima tak nech si o tom precita tu: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-do-auta-t4685.html

Moje rada: napchajte tam najsilnejsiu ktora vam tam vojde, ta 74Ah je v tiez poho

Este by som dodal, ze vymenit staru za novu nebolo az take trivitalne a rychle ako som predpokladal. Potrapil som sa s tym dobrych 20 min za vydatneho mrazu. Na spodu na lavej strane je taky uchyt, pod ktory treba spodok novej baterky dostat, co sa vo finale ukazalo ako nelahka uloha :-) Ale ide to.

post-34243-1261860567_thumb.jpg

post-34243-1261860579_thumb.jpg

Editováno: , autor: sector
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako elektrikář jsem zde ve snaze poradit v této odbornými vědomostmi naprosto zamlžené oblasti napsal několik docela dlouhých článků, takže se nebudu opakovat...

proto jenom ocituji některé perly z výše uvedeného s komentářem...

Inak vseobecne plati, ze cim viac Ah tym lepsie. NE NAPROSTA BLBOST!!

Po tej mojej skusenosti ako ma to nechalo v -15°C radsej som kupil lepsiu baterku. POKUD TO NENASTARTOVALO V -15, TAK TO CHTELO PRED ZIMOU NOVOU, NIKOLIV LEPSI BATERKU!!! I SEBELEPSI A SILNEJSI BATERKA MA ZIVOTNOST 5LET A PAK PRI -15 NENASTARTUJE....

Baterka je zakladna vec v aute, na tej sa podla mna setrit neoplati. ANO NAPROSTO SOUHLASIM, KAZDY 5. ROK NOVOU, NIKOLIV VSAK SILNEJSI BATERKU.

Na vsetkych forach sa pri diskusii o bateriach objavuje nezmysel, ze silnejsiu bateriu alternator nebude stihat dobijat. Toto je total nonsens a koho to zaujima tak nech si o tom precita tu: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-do-auta-t4685.html TEN ODKAZ ANI NECTETE, JE TO SBIRKA NAPROSTYCH NESMYSLU A POLOPRAVD. CELA SOUSTAVA BATERIE + ALTERNATOR + SOUCET ODBERU VSECH SPOTREBICU JE VYVAZENA A SPOCITANA NA RUZNE VARIANTY PROVOZU - JAK REZIM SOUVISLYCH DALKOVYCH JIZD (TISICE KM) TAK REZIM ROZVAZKOVE SLUZBY (1KM-STOP-START-1KM-STOP-START-1KM-STOP-START). PRAVE V TOMTO REZIMU V ZIME MUZE DOCHAZET K POSTUPNEMU NEDOBIJENI KAZDE BATERIE, ALE SILNEJSI BATERIE JE ZDE UDRZOVANA V PROCENTUELNE SLABSIM NABITI VZTAZENO K NOMINALNI HODNOTE NEZ PREDEPSANA BATERIE. MRAZ SE DALE PODEPISE NA DALSIM SNIZENI KAPACITY AZ O DESITKY PROCENT A HODNOTA TECHTO PROCENT JE ODVISLA OD VYCHOZIHO STAVU NABITI.

100% nabita baterie poklesne pri -20 o cca 25% ale baterie nabita jen na 75% nepoklesne o 25 ale o 30-40%

SILNEJSI NEDOBITA BATERIE BUDE MIT V MRAZU MENSI STARTOVACI VYKON NEZ SLABSI, ALE PLNE DOBITA BATERIE.

Teoreticky tato moja nova 77Ah moze kludne stratit 25% zo svojej "sily" (napr. kvoli extremnemu mrazu) a stale je rovnako dobra ako naplno naslapana 61Ah -JAK JSME SI PRAVE VYSVETLILI NENI TOMU TAK....

Moje rada: napchajte tam najsilnejsiu ktora vam tam vojde, ta 74Ah je v tiez poho

MOJE RADA - DEJTE TAM TAKOVOU BATERKU, KTEROU PREDEPSAL VYROBCE. SILNEJSI VAM NIC NEPRINESE, BUDE STAT VICE, ODEJDE DRIVE NEZ PREDEPSANA (CÍM VICE NEDOBITA BATERIE, TIM RYCHLEJSI SULFIDACE DESEK KTERA JE PRAVE ODPOVEDNA ZA STARNUTI BATERIE), NECHA VAS NA HOLICKACH UPLNE STEJNE, JENOM O 14 DNI DRIVE.... JE POTREBA VYMENIT VCAS ZA NOVOU, NIKOLIV POD DOJMEM ZMRZLEHO ZAZITKU S NESTARTUJICIM AUTEM ZA SILNEJSI....

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, na té druhé fotce poznávám tu původní baterku. Jo, tak ne 340 ale ještě hůř, jen 330A má možnost dát max. proud ten původní akumulátor. To je na dnešní nabídku akumulátorů dost chabá hodnota. Ono, když to vyjádřím trochu jednodušeji, tak hodnota udávající tento max.možný proud ovlivňuje kvalitu jednotlivého startu a kapacita uváděná v Ahodinách ovlivňuje cca možnost, kolikrát je možno startování provést. Max. možný proud ovlivňuje hlavně vnitřní odpor zdroje (iR), a kapacita např. 70Ah udává možnost akumulátoru dávat jednu ampéru po dobu 70 hodin, nebo 70A po dobu jedné hodiny. Tak nějak nás to na škole učili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je tam 300, 320 nebo 340 nebo 1000 je úplně jedno!! Jedná se o zkratový proud daný výhradně a pouze napětím a vnitřním odporem zdroje. Ale startér který se pere s totálně zamrzlým motorem stejně bere jen proud daný jeho konstrukcí.. a to nepřesáhne nějakých 200A max

tato hodnota neovlivňuje nijak kvalitu jednotlivého startu, zkratový proud se nevyužívá... pro akumulátor je jeho využití něco jako infarkt... moc by jich nepřežil...

Kapacita v AH neovlivnuje kolikrát můžete startovat, to ovlivnuje jeho skutečný náboj. Samozřejmě že baterie s vyšími Ah může déle startovat, ale jen pokud je plně nabitá.... coz v zime neplatí teměř nikdy a jsme zase u toho ze silnejsi baterie jsou jen vyhozene prachy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by zajímalo proč v mé první OII byla 72 ah baterie r.v 2004 a v nové mám 61 ah r.v 2008. Ještě ke všemu v té nové mám vyh. sedačky které běží celou zimu. .Já jsem se při koupi ptal proč mám slabší baterku a bylo mi odpovězeno že se dává baterie taková podle klimatických podmínek kam se auto prodává. (obě dvě auto alternátor 140A)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, někde na webu si přečetli že do Skandinávie se dávají baterky s více Ah tak to zapapouškovali abys neotravoval...

Mému kámošovi řekli na podobnou otázku, že to způsobovaly žhavicí svíčky... Když se jich zeptal, jaké že jeho benzínová 1,6 má žhavicí svíčky bylo 10sec trapného ticha a pak řekli Jo aháá vy vlastně máte benzín.... Prostě neotravuj...

Slabší baterka je z důvodu přechodu na tzv vápníkovou která má třetinové samovybíjení a úplně jinou charakteristiku dávání náboje...... Snížením samovybíjení má za následek že drži svoji uváděnou kapacitu celou životnost a pak umře okamžitě...

Původní baterky stárly plynule a postupně se snižovala jejich kapacita.... dalo se na nich pozorovat to lenivé otáčení motorem. To s vápníkovou nezažijete, tam prostě jednoho dne (i v létě otočíte klíčkem a NIC) Proto je potřeba vápníkové baterie měnit po 5 letech automaticky i když "startuje skvělě"...

Vápníkové baterie mají však jinak seřízenou dobíjecí soustavu - na vyšší napětí!!! Použijete -li obyč baterku, bude přebíjena a bude se vám vyvařovat voda... a použijete-li do auta seřízeného na obyč akumulátor akumulátor vápníkový, bude tento nedobíjen do plné kapacity, tím bude docházet rychlejší sulfidaci desek a bude v obou případech zkrácena její životnost...

Měli by jste se starat o to, zda do vašeho auta patří obyč nebo vápníkový accu.... místo nesmyslného kupování vyšších Ah.... Dočtete se to v instrukční knížce ke svému autu...

Dalším důvodem snížení kapacity Ah mezi roky 2004 a 2008 je zcela nová konstrukce starteru... menší odběr - vyšší účinnost a zavedení vyšší generace řj která hlídá nabití accu a umí šetřit energii ignorováním některých vašich pokynů... v okamžiku zapnutého zapalování a stojícího motoru vám zhasne denní svícení, omezí rychlost ventilátoru, rozmrazování zad okna a a zrcátek atd...

vyhřívané sedačky a accu spolu vůbec nesouvisí, je to čistě záležitost alternátoru...

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak vidiš. Když ti to vysvětlí odborník , tak je vidět, že parametr o max proudu je zbytečný > "Jestli je tam 300, 320 nebo 340 nebo 1000 je úplně jedno!!" < a kapacita v AH je také v podstatě nepodstatná. To jsou ale pytlíci, že vůbec vyráběj různé akumulátory a ještě na ně píšou trapné informace. Že by jen kšeft?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by zajímalo proč v mé první OII byla 72 ah baterie r.v 2004 a v nové mám 61 ah r.v 2008. Ještě ke všemu v té nové mám vyh. sedačky které běží celou zimu. .Já jsem se při koupi ptal proč mám slabší baterku a bylo mi odpovězeno že se dává baterie taková podle klimatických podmínek kam se auto prodává. (obě dvě auto alternátor 140A)

Ahoj, ja mam tiež Octaviu II 2008 a mam tam batériu 61 ah Varta bez udržbova, plná el. výbava..., doviezol som si ju zo Španielska... takže kvôli klimatickým podmienkam? ...slabšia batéria... ale pri -20 točila na šup...

Editováno: , autor: maros112
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

vybral som si Varta silver dynamic 12V 63Ah/610A, ale maju tam taku ale je tam ze pólovanie 1, neviete co to je?

Pokud vím tak je to polovaní baterie.To znamená,že plus je bud na pravé nebo na levé straně baterie.Těžko bys připojil bateriji na Octavii kdyby plus pol byl na pravé strane a mínus na levé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

NO, jsou skutečně úvahy nad kterými mi zůstavá rozum stát......

1) baterku si samozřejmě můžeš koupit větší, elektronice dobíjení je tu skoro jedno, není seřízená na žádnou konkrétní kapacitu, navíc proud tekoucí do baterky klesá více méně s jejím stupněm nabití sám

jde pouze o první dobití pak už je jedno jestli ti chybí 8Ah v baterce s kapacitou 61Ah nebo 72Ah.

2) samozřejmě pokud bys tam dal baterku z traktoru třeba takových 600Ah mohl by být problém, že pokles napětí bude natolik malý že se to nebude líbit startéru (většinou pracuje ve svých otáčkách mezi 9V a 12V), ale je to spíš spekulace myslím, že ty nové moderní těm to bude taktéž jedno (s nějakým úbytkem napětí se počítá)

3) já si třeba koupil Columbus a jelikož se občas dívám na filmy, popřípadě si pouštím hudbu za stojícího vozu a ty rádia dneska něco žerou) tak rozumně silnější baterka je vždycky lepší (rozumě silnější ne traktor)

4) já si 72Ah baterku kupoval již z výroby jako příslušentsví když jsem objednával auto určitě tam není jiná elektronika dobíjení prostě tam zmontovali něco jinýho....

jestli se tam vejde ten rozměr netuším, ale rozhodně Vartu bych si nekupoval to už si kup raději TESCO baterku nebo jinou supermarketovku stojí 1/2 a vydrží 2x tolik (jako prodejce vím co říkám) - ovšem osobní zkušenost tek mě hnedka nekamenujte..... a hlavně stojí 1/2 takže záruka 2x 2 roky je lepší než 1 x 2 roky kdyby ti ta TESCO odešla,a le ještě se mi to nestalo...

Honza

Já tedy nevím, ale od doby co mi AKU VARTA Silver vydržela v autě 11let a byla v poho (do doby kdy to manželka rozvěsila), tak si myslím že špatné nejsou. A učitě ne marketové AKU. ROZMĚRY 278mm x 175mm x 190mm se vejdou. A co se týče kapacity tak pro diesel určite kolem 70Ah +/- - závisí na množství spotřebičů ve voze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co znám lidi tak mají buď Varty (Silver, Blue) nebo Bosch, a nikdo neremcá, takže bych se Varty nebál. Taky přemýšlím nad novou bateriií, mám Vartu starou 5 let a v zimě v těch mrazech v pohodě i po 5 dnech stání, ale chtěl bych s větší kapacitou. Ještě uvidím, všichni mi říkají že by měla ještě dva roky určitě vydržet.

Dá se někde na autobateriích (všeobecně - ne jen Varta) najít datum výroby?? Na mojí mám nalepený štítek kde to je. Jde mi o to, že někde v krámech, eshopech... se jim to válí na skladě věčnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj všem,chystám se na výměnu baterie a ted pro někoho asi hodně hloupý dotaz,ale pokud na kabely od baterie před samotnou výměnou připojím nabíječku a následně baterii odpojím,stane se něco zásadního? Jde mi o to,že nejspíš neznám kod radia a pak nevím co všechno se resetne.

Děkuji za jakoukoli odpověd...

1.9 tdi dsg.

Editováno: , autor: VTRSP2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že to nie je najlepší nápad. Nie je to bezpečné a obávam sa, že to ani nebude fungovať.

Použi radšej nejaký náhradný akumulátor (napr. aj motocyklový) alebo prepoj svoje auto štartovacími káblami s iným autom.

Ale keď odpojíš akumulátor a rádio je stále v aute, tak to PIN nebude chcieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha ja si to myslel jen jsem se chtěl ujistit než udělam nějakou volovinu..radio je v aute samozřejmě.děkuji tak to asi nemusím ani propojovat,když potom auto zjistí,že je vše ok.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymažú sa ti len hodnoty v palubnom počítači, posilňovač riadenia aj ABS zabudnú svoje hodnoty (napr. kontrola tlaku pneu tiež), taktiež elektrické okná bude potrebné znova nastaviť. Všetko to ale ide spraviť, okná napríklad musíš všetky spustiť dole (držaním tlačidla, impulzne to nejde) a potom zase zavrieť a v zavretom stave ešte raz podržať zatvorenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...