Přejít na obsah

STUDENÝ MOTOR+CLIMATRONIC TOPENÍ+OTÁČKY POD 1400=ŠKUBÁNÍ


Petrrr

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych se zeptat. Mám 1,2 TSI-77kw a když pustím climatronic s nastavenou teplotou se studeným motorem (tedy topení běží naplno)tak při jízdě s jakoukoliv rychlostí bez plynu, třeba z mírného kopce, klesnou li otáčky pod cca 1400 motor začne lehce škubat, jakmile přidám plyn přestane to. Jakmile se motor zahřeje na provozní teplotu přestane to, nebo když vypnu topení přestane to. Zajímá mne jestli to dělá i vám ostatním a nebo jsem vyjímka. Ještě uvidím co to bude dělat v létě při zaplé klimatizaci. Zatím si to vysvětluji tak, že díky tomu topení jsou zvýšené nároky na otáčky motoru za studena a tak mu ty nižší provozní otáčky nedělají dobře. Díky všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, no zeptej se a odpověz si sám  :kol-32: . Věc jsem tedy postoupil k reklamaci u Škody a oficiální stanovisko k tomuto je následovné, přímo z centrály Škoda, protože servis veškeré zásahy u nových vozidel musí před tím konzultovat s centrálou. To jen pro ty, co by si toho všimli také a zajímalo je to, protože i dle testu na předváděcím voze to dělalo také:

 

Jedná se o sériový stav, závislý na teplotě okolního prostředí při studeném startu. Ř. jednotka motoru se snaží co nejrychleji zahřát motor a katalyzátor, proto se do motoru a následně do výfuku dostává extrémně bohatá směs, která dohoří až v katalyzátoru a proces spalování ve válcích tak není úplně ideální. A to i při brždění motorem - protože motor ještě není zahřátý. U zahřátého motoru ř. jednotka dodávku paliva zcela vypne (při brždění motorem) a k tomuto jevu tak nemůže dojít. Studený motoru si neporadí s vysokým zatížením tak, jako motor zahřátý. Při zapnutí klimatizace/topení se zvyšuje proudové zatížení alternátoru, který klade motoru vyšší odpor a efekt nepravidelného chodu se může projevit více.V návodu k obsluze, je na straně 104 poznámka, že v případě nepravidelného chodu motoru na vyšší rychl. stupeň, je potřeba přeřadit na stupeň nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ty nižší otáčky mu nedělají dobře,protože zřejmě není dostatečný tlak v napínáku,to jsou ty slavné rozvody....v létě to zřejmě bude škubat ještě víc u zahřátého motoru,kolik to má najeto?Prí se to vyřeší přehráním softu,ale jen hádám,nejsem odborník

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Tavič, jak jsem psal úplně v úvodu, při zahřátém motoru na provozní teplotu, se tento jev neprojevuje. Jak píše Maweric, vyjádření ŠA je jasné a logické a vyjímečně bych tomu i věřil. Prostě nejsem zvyklý na tyhle malo-objemové benz. motory "vyhoněné práškama" :kol-28: u předchozího vozu 1,9Tdi bylo úplně jedno kdy a co bylo zaplé (samozřejmě diesel, vyšší krouťák a jiný princip spalování atd.)  

Tady při manévrování na místě, např. při parkování, kolísá při té zátěži (točení volantem na místě-servo, atd.) napětí, že je to vidět na světlech, což tento jev už jsem spozoroval u starší fiesty 1,2 manželky co měla a nebo nyní i u novější Thálie 1,2. U Octy jsem si mohl točit jak chtěl a jediné co se stalo při otočení volantem na místě tak vzrostla o 0,1l okamžitá spotřeba. Tady také, ale zároveň zakolísá na okamžik napětí, jak se zatíží asi alternátor servem, je to nepatrné, ale vidět to je na světlech, ale to jsem trochu odbočil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jel jsi s ním někdy? Myslím si, že ne. Vzhledem k tomu, že max. kroutícího momentu vrcholí už od 1550 - 4100 ot. za minutu, tak 1400 není pro motor žádný problém. Doporučuji přečíst toto http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv

Je taky ale pravda, že pod 1400 otáček už nejdu, myšleno na rovině, do prudkého stoupání ho samozřejmě netrápím ani na těch 1400.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak článeček s panem Hrdličkou už je profláknutý...zase nesmíš věřit všemu, co škodovka vypustí do éteru... 1400 ot. u 1.2 TSI je skutečně jen na lechtání plynu na rovině, jinak podtočený motor protestuje duněním a vrčením. Vím o čem mluvím, mám s tímto motorem najeto 60 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim.Taky pod 1400 otacek nejezdim prave protoze neverim vsemu.Mam totiz usi.Jen jsem chtel poukazat ze dle meho nazoru neni 1400 otacek malo.Ukazatel prerazeni je taky kapitola sama pro sebe.Ikdyz pri prerazeni nahoru bych rekl naseptava dobre tak u prerazeni dolu absolutne ne.To bych musel podrazovat az pri 900 otacek na coz nemam usi ani srdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s dotazem jsi mne trochu zaskočil, páč jsem se naučil jezdil tak aby to nedělalo, myšleno brždění motorem za studena s puštěným topením (tedy držím vyšší otáčky za studena resp. mám zařazený nižší rychl. st. nebo topení zapínám po zahřátí motoru- až zhasne modr.kontrolka) . Každopádně dnes ráno 12,5 st. C jsem to otestoval obdobně jako tehdá když to dělalo a kupodivu nic, buď se stal zázrak a nebo to spíš přikládám tomu, že 12,5 st.C je už docela dost, přeci jenom v tom únoru, březnu panovaly jiné teploty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mi to dělá podobnou věc akorát ne na volnoběch , tedy v při normálním zaběru motoru, mezi  1300 ot až 2000 ot  motor nepatně škube , klimatronik nemám , motor 1.2 tsi 77 kw , dělalo od novaty dneska najeto už 1870 km , jak bych řekl pocitově se to škobaní hodně zeslabilo , ale pořát je patrne , tak ještě počkám co bude

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však já nepsal, že mi to dělá na volnoběh. pouze za studena při puštěném topení (climatronic) při brždění motorem (tedy se zařazenou rychlostí bez plynu při nižších otáčkách jak 1400) v létě to nedělá, jen při nižších teplotách, cca méně jak 10 °C .  Když cokoliv pomine, nedělá to (tedy když přidám plyn, motor se zahřeje - zhasne modrá kontrolka, vypnu topení atd.). je to vlastnost výrobku, dělala to i předváděčka a platí to co je psané jako odpověď škody - zní to věruhodně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chlapi moc nechápu, co jste tady zkoumali. Princip je jasný, volnoběžné otáčky mají určitou úroveň. Při zahřátém motoru cca 750. To je hodnota při které jednotka dodává palivo ať chcete nebo ne. Když budete brzdit motorem, tak jednotka už snad kolem 900 - 1000 otáček začne postupně přidávat palivo aby to při poklesu na 750 nebylo tak Skokové nebo aby nebylo až moc pozdě. U studeného motoru jsou otáčky asi 1100 nebo vyšší, takže to funguje úplně stejně. Při úplně studeném motoru byste vůbec neměli brzdit motorem, protože tím motor chladíte, což je opak toho, co chcete :-) Brzděte motorem až volnoběžné otáčky klesnou na hodnoty teplého motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen že, když vypnu Climatronik, tak to nedělá a v tom byl celou dobu právě ten vtip. Žádné jiné auto mi toto nedělalo. U studeného motoru máš pravdu že se otáčky pohybují 1000 max 1100, škubání začíná ale už od 1400 někdy 1500 a níže. Pokud jedu na vyšší otáčky např. 1600 s brždění motorem, tak to nedělá a při tom dle tvé teorie by se motor taky ochlazoval ne? No je to podivná vlastnost, navíc proč Ti tedy indikátor přeřazení neukazuje, že máš podřadit. Důvod proč to tak je sice chápu, ale je to věc nekomfortní, hold honba za co nejnižšími emisemi a nutností i za cenu nekomfortu co nejrychleji zahřát kaťák. 1,8 TSI třeba kucká i na volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mi připadá, že to vysvětlení s tím katalyzátorem je "my o voze, vy o koze". Podle mě došlo ke zkreslení mezi tím, kdo to vysvětloval a tím, kdo to tady napsal. Není pravda, že hned po startu u studeného motoru je palivo do válců vstřikováno i u brždění motorem. To by samo o sobě bylo proti smyslu brždění. Vstřikováno tam je až když otáčky motoru klesnou pod "kritickou mez", kdy se řídící jednotka snaží zabránit zhasnutí motoru. Specifikem těchto motorů je, jak jsem psal, že palivo začne být do válců vstřikováno s předstihem, tedy ještě dříve než klesnou k požadované hranici, tedy těch asi 1100 otáček.

 

Takhle je to třeba dobře vidět i u tempomatu. Zatímco třeba u dieslu (Octavia) když nastavíte rychlost na 130 Km/h (3000 ot/min) a šlápnete na plyn, dostanete se na 160 a pak plyn pustíte, tak motor dostává nulovou dávku paliva a až když rychlost klesne na tempomatem nastavených 130, začne se vstřikovat palivo. U maloobjemového a míň pružného TSI motoru to vstřikování začne mnohem dříve. Vaše rychlost ještě neklesla na 130, jedete nějakých 140 a řídící jednotka začne postupně vstřikovat palivo. Prostě jej tam nezačne vstřikovat až těsně v okamžiku, kdy motor bude mít 3000 otáček ale už při 3300 např. Pokud ale jednotka ví, že máte zapnutý climatronik a další spotřebiče které zatěžují motor, tak začne se vstřikem třeba už při 3400 otáčkách.

 

Teď se vrátím k Rapidu. Jednotka vyhodnotí, že motor je v záteží a studený, že jej musí udržet na 1100 otáčkách, tak jakmile otáčky klesnou na těch cca 1400, začne vstřikovat palivo, takže to začne cukat, protože se otáčky zvýšily, čímž se vstřik vypnul, ale zároveň hned začnou zas klesat, tak se vstřik obnoví - proto to cukání. Když climatronic ráno vypnete, jednotka vyhodnotí, že motor je podstatně méně v zátěži, tak začne se vstřikem až třeba při 1200 otáčkách. To, že vám to při vypnutém climatronicu necuká je nejspíš dáno tím, že podřadíte dřív, než je jednotka nucena vstřikovat palivo, např. při 1300 otáčkách. Takže vám to cukat bude taky, ale až při nižších otáčkách. Na ty vy se ale nedostanete, protože podřadíte...Tak můžete zkusit, jak moc motor můžete podtočit, než vám začne cukat.

 

To s tím chlazením motoru jsem myslel tak, že hned po startu chcete, aby se motor ohřál co nejrychleji, takže je lepší při klesání vyřadit a nechat běžet na volnoběžné otáčky, než tam nechat rychlost a hnát fo něj hned po startu znovu studený vzduch, čímž oddalujete jeho zahřátí a prodlužujete dobu, kdy do něj je vstřikována velmi bohatá směs.

 

Katalyzátor bych do toho moc netahal, těch důvodů, proč rychle zahřát motor je víc. Každopádně to nepravidelné spalování a větší odpory v motoru dané třeba hustším studeným olejem způsobují kolísání otáček po startu, resp. nepravidelný chod. Cukání při brždění motorem je dáno tím, co jsem psal...

 

Snad jsem to nějak normálně vysvětlil :-)

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

To: Tavič, jak jsem psal úplně v úvodu, při zahřátém motoru na provozní teplotu, se tento jev neprojevuje. Jak píše Maweric, vyjádření ŠA je jasné a logické a vyjímečně bych tomu i věřil. Prostě nejsem zvyklý na tyhle malo-objemové benz. motory "vyhoněné práškama" :kol-28: u předchozího vozu 1,9Tdi bylo úplně jedno kdy a co bylo zaplé (samozřejmě diesel, vyšší krouťák a jiný princip spalování atd.)

Tady při manévrování na místě, např. při parkování, kolísá při té zátěži (točení volantem na místě-servo, atd.) napětí, že je to vidět na světlech, což tento jev už jsem spozoroval u starší fiesty 1,2 manželky co měla a nebo nyní i u novější Thálie 1,2. U Octy jsem si mohl točit jak chtěl a jediné co se stalo při otočení volantem na místě tak vzrostla o 0,1l okamžitá spotřeba. Tady také, ale zároveň zakolísá na okamžik napětí, jak se zatíží asi alternátor servem, je to nepatrné, ale vidět to je na světlech, ale to jsem trochu odbočil.

Ee, to je tim, ze v tom aute nemas poradnou baterku. Alternator je malej a baterka slaba, takze proudovy spicky to nikdo nepokreje a tak svetla pohasinaj. 1.9 TDi ma lepsi alternator a baterku s dvojnasobnou kapacitou.

Ps,

vse jde pres baterku, alternator jen dobiji (pripadne reverzni alternator i startuje). Kdyby bylo neco zraveho napojeno primo na altik, tak driv nez pozdejs odpalis diodovej mustek.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze alternator to nezachrani, tohle musí vykrýt nějká kapacita... v autě tedy baterka. A ta je oproti TDI hodně slabá, ale třeba by mě zajímalo jak to má rapid se startstop systémem kde by měla být baterka silnější a navíc tyhle baterie by teoreticky mohli mít na sobě nějakej supercap a ten by tu špičku dát mohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...