Přejít na obsah

Motor běží na tři válce


Tomas.cz

Doporučené příspěvky

Fabia během jízdy skočila do nouzového režinu a na panelu začala blikat kontrolka ''chek engine'' a auto začalo jet na tři válce. Doma byly vyměněny svíčky to, ale ničemu nepomohlo - stále na tři válce. Po napojení diagnostiky psala diagnostika chybu zapalování, tu jsme vymazali a skočila tam znovu, tak jsme si mysleli, že je špatná zapalovací lišta, tu jsme však ozkoušeli v jiné Fabii a tam byla OK. Nevíte co by to ještě mohlo být? Pozn. Fabia je garážovaná, nebouraná má najeto cca 40tis. ročník 2002. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chybu vstřikování to psát nebude, pokud nebude správně dávkovat vstřik, bude to psát chybu zapalování, páč ŘJ bude zap. odpojovat z důvodu hrozby zničení katu nespálenou směsí. Takže pokud nepomohlo to co jste už vyzkoušeli, opravdu bych se zaměřil na ty vstřiky jak tu radí kolegové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zítra to vyzkoušíme, ještě mě napadlo jestli nemůžou být poškozeny kroužky na pístu a nebyl by schopen vytvořit dostatečnou kompresy pro spálení směsi a řídící jednotka by odpojovala zapalování z důvodu nespálení směsi a tím poškození katalyzátoru. Ale podle mě kdyby tam bylo tohle tak by to taky napsalo něco jiného ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak takový motor má ve FAB model 2003 moje sestra. Když jí to začolo asi přeeddvěma lety jet na 3 válce automaticky jsem řešil totéž co ty svíčky, lišta, pořád v diagnostice chyba zážehu 2. válece. Ještě jsem vyndal vstřikovače a na Bosch stolici s nima. Taky OK. Konečně mi došlo, že tam může být mechanická závada Motor měl najeto asi 190 000 (dnes má asi 225 000 a jede bez problémů). Tak jsem změřil tlaky a ano 2. válec bez komprese. Zběžně jsem pod víkem ventilů prohlédl kozlíky - všechny makaly, žádnou chybu jsem neviděl. Tak hlava dolů a světe div se Pootevřený sací ventil 2. válce. Byla prasklá ventilová pružina tak, že to shora nebylo vidět. Jinak nic poškozeného. Hlavu jsem nechal přerovnat, všechny ventilové pružiny nové, ještě když už jsem se v tom hrabal tak rozvody(byly původní) a motor ševelí jako by byl v nejlepším stavu.

Ještě to čtu znovu co píše Malta. Ano tato ř.j. motoru po tom když vyhodnotí, že některý válec nepálí tak do něj odstaví dodávku paliva Je to z důvodu ochrany katalyzátoru. Aby ho nespálené palivo nezničilo.

Editováno: , autor: Pepa007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém jsem řešil nedávno,blikala kontrolka motoru a psalo chybu zapalování na prvním válci,tak jsem vyměnil vstřik za nový a po 20km opět auto jelo na 3 válce a psalo chybu vynechávání zapalavání tentokrát na třetím válci,tak jsem vyměnil i tento vstřik za nový a zatím mám  najeto 4000Km a tak čekám kdy odejdou zbylé dva. Mechanik říkal že jakmile odejde jeden tak brzy i ostatní,tak jsem zvědavej.

Nemáte někdo zkušenost zda tomu tak je?

Editováno: , autor: sturgeon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte ja mam podobný problém  mam Fabiu  1,4 MPI  rok vyroby 2000  mam tam namontované LPG . Ked  idem na LPG  tak ide auto ako má ale ako nahle  prepnem na benzín ako keby mi  nešli všetky valce a robí to iba s benzínom.  Mali ste niekto podobný problem ?   dakujem za odpoveď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte ja mam podobný problém  mam Fabiu  1,4 MPI  rok vyroby 2000  mam tam namontované LPG . Ked  idem na LPG  tak ide auto ako má ale ako nahle  prepnem na benzín ako keby mi  nešli všetky valce a robí to iba s benzínom.  Mali ste niekto podobný problem ?   dakujem za odpoveď

Zdar,

  • nahod na diagnostiku
  • ak bude o.k. nesetri, kup kvalitne cistiace aditivum do benzinu, natankuj plnu nadrz benzinu a daj mu 500 - 1000 km na benzine (nezabudni ho obcas pretiahnut) , je to mozno najlacnejsia alternativa pred dalsimi moznymi rieseniami
  • poznas rozdiel, znova diagnostika

Jazda s tymto motorom na dva druhy paliv, ma svoje specifika...napr. "zahadzovanie" vstrekovacov pri velmi uprednostnovanej jazde na LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Dobrý den, mám problém s fabii 1,4 55kw typ: AQW  Vynechává mi 4 válec, když je teplý motor někdy nejde nastartovat. Diagnostika píše: 16688 - valec 4 zjisteno vynechavani zazehu a 16502 - cidlo teploty chladici kapaliny (G62) Četl jsem v jiných vláknech co to způsobuje, tak jsem dal nové svíčky, novou zapalovací lištu, nový vzduch filter, měřil kompresi ( 12barrů cca, všechny 4), přehodil jsem vstřikovače a stále to dělá 4 válec, koukal na el. kabely a momentálně nevím co dál. Díky předem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...