Přejít na obsah

Zimní pneumatiky na Škoda Rapid


petrkopecky92

Doporučené příspěvky

já mám zimáky 16" dione v tom samém rozměru co jsou letní, tak jsem zvědavej. Určitě na uježděném snéhu a ledu je lepší široká guma, pokud napadne hodně sněhu a nikdo to neujezdí, je asi lepší úzká, jenže takovouhle situaci kdy jsem razil cestu velkou vrstvou sněhu jsem naposledy zažil před 10 lety...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letní mám 215/40 R17 a ty vím že na zimu opravdu nechci. Jsem z vysočiny a cca 1/4 každé cesty apsolvuji na komunikaci "v zimě se neudržuje".a pak nasolené hlavní, nebo s břečkou. Půjdu teda do 185/60 R15 Goodyear UltraGrip 9 - snad dobře poslouží. Na minulým autě jsem měl Nokiany W+ a totální zklamání - hlavně na mokru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja zatim nelituju ze jsem koupil Barum Polarisky 3 15ky, relativne jsem usetril, lonska zima stala za prd, 90% jezdim mesta, 0% hory, jezdim pomerne klidne, zadnej extrem...pokud bude zas tepla zima tak si nicit ve meste drahy UltraGripy, Alpiny apod. je zbytecnost....

Proste opet je to o tom kdo jak a kde jezdi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak ostatní značky, ale Micheliny Alpiny 195/55 R15 jsem měl na mém minulém autě (Fiat Marea Weekend 1,9JTD) tam mi vydržely čtyři zimy a to měly ještě 4mm vzorku. Navíc jsem je dostal s autem a už měly jednu zimu za sebou. Najeto mnou měly skoro 36 000km, přezouvám vždy před a po povinným přezutím cca o 2-4týdny jelikož bydlím v Beskydech a jezdím brzy ráno do práce, kde bývají často přízemní mrazíky a námraza na cestě... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Micheliny mají jednu výhodu oproti ostatním, je tam fakt zantelně znát, že se tolik nesjíždějí... Ale podle mě je to zbytečná věc navíc, protože po 4 letech je stejně lepší koupit nový zimní a v půměrném nájezdu, ti ty 4 roky krásně vydrží všechny gumy těch značek co jsem vyjmenoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já teď právě řeším koupi zimáků, tak jako před rokem :-) nikdy jsem neměl nic jinýho než Sava Eskimo a taky jsem nikdy neměl problém. Barák na kopcu, kde se příjezdová cesta udržuje až v poslední řadě a když napadne sníh, tak tam vyjedou 3 auta z 10. už loni jsem váhal, že změním značku, ale zůstal jsem u Savy. teď zase váhám, jestli nezkusit ty continental nebo michelin, ale mám obavy, že dám za gumy víc peněz a pak budu po kopcem u baráku nadávat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máš vyzkoušený, nebo si to myslíš? mně nejde o hlučnost ani o opotřebení, protože kupuju zimáky po dvou letech nový, vzorek nevzorek a taky je mi jedno jak jedou na suchu, ale hlavní je sníh a led. v těch testech má třeba sava stejný hodnoty sníh a led jako vítěz, ale na prvním místě je pak třeba jiná značka, protože je míň hlučná a líp jede na suchu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to pár stránek zpět napsaný.

 

Mám jich více vyzkoušených a Continental zatím dopadl nejlépe a například od Matadorů a Barumek se lišil diametrálně. ( Barum a Matador funguje dobře první rok, pak to jde rapidně dolu... )

 

Sava. jsou velmi dobré, ale né univerzální. Většinou tyhle gumy jsou velmi dobré na shlubší sníh ( ono je to poznat i na vzorku je to spíš jak drapák ), na led už né tak dobré, ale furt OK, v čem ale pokulhává je břečka a hlavně mokro. Sucho taky nic moc, díky tomu "drapáku" to jakoby klouže. Hlučnost a opotřebení je diamtrálně horší a tam také ztrácí nejvíce bodů. 

 

Ale abych to řekl jednou větou. Jsou značky který fungujou první rok, pak moc ne. Ty bych nekupoval vůbec. Pak tu jsou takový, který fungujou pořád dobře celý 4 roky a mezi ně Sava patří, akorát na určitý podmínky je prostě horší, otázka je, jestli to někomu k něčemu je a jestli to pozná. Ty první 4 Continental, Goodyear, Dunlop a Michelin, fungujou všude fakt dobře a hlavně celý 4 roky fungujou dobře.

 

Já osobně bych z těch levnějších koupil radši Kleber, nemám s ním sice zkušenost, ale od hodně lidí mám jenom velmi pozitivní zkušenosti, hlavně na sníh jsou prý super. Savu já mám furt zařazenou mezi jako hodně dobrý gumy, ale tak na Felici, Favorita a první Fabii ( v menších a užších rozměrech... )

 

Letos budu zkoušet Micheliny, tak jsem zvědavej...

 

PS: proč měníš gumy po 2 letech ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych vzal Continental. Před pár lety jsem měl pneu Sava, jízda dobrá,ale po jedné zimě na vyhození cca 15000km. Pak jsem jezdil na Nokianech, tam jsem byl spokojený, jízní vlastnosti super až na velkou hlučnost na suché případně mokré silnici. Poslední dvě zimy jezdím na Continental TS 800, vyzkoušeno ve všech podmínkách a velká spokojenost. Na nového Rapida půjdou TS 850 a jsem si jistý, že budu spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dřív byla 800, pak 830, teď jsou 850.

 

Já nedokážu posoudit a ani jsem to neslyšel že by mely být horší... já měl 800 a ty byly super ( myslíš že pávě nastartovaly tu sérii vítěztví zimních Conťáků v testech ) a podle typu vzorku, který byl spíš šípovitej a takovej hodně zvláštní, asi ta guma byla lepší na sucho, mokro a led, nejvíce podobný Ultragripům od Goodyearů, 830 a 850 je trošku jiná, i tvar lamel asi bude lepší na sníh, břečku ale na ostatní asi o trošku horší ) - ale podle mě ten rozdíl nikdo nepozná... Takže je to zbytečný řešit a je to jenom domněka níčím podložená :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty předchozí TS8xx nevím přesně to číslo, ale někdo se ta vyjádřil, že nic moc. a taky docela často zmiňujou, že v hlubokým sněhu naprd a to já právě potřebuju něco na pořádnej sníh. a ten vzorek mi přijde takovej jemnej, že s tím sněhem na tom možná něco bude. nejvíc se mi líbí vredestein, ale tam zas někdo píše o špatným bočním vedení, což možná bude pravda, ale jinak je to pořádnej drapák

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se s TS800 hrabal několikrát hlubokým sněhem a super, taky jsem si říkal že to bude špatný kvůli typu vzorku, ale fakt dobrý. Podle mě třeba ta Sava, nebo i ty Polarisy budu díky drapáku do opravdu hlubokého sněhu lepší, ale na zbytek - led, mokro, sucho, uježděný sníh je Conťák daleko lepší... A hlavně si drží výkon celý 4 roky, což ostatní ( Barum, Matador apod ne ).

 

Já když si po těch TS800 přejel rukou, tak to bylo jak packa Gekona :) vůbec po tom nešlo přejet rukou jakou to mělo přilnavost a zadrhávalo se to... :)

 

PS: teď když nad tím přemýšlím, tak podle mě TS830 asi nebyl tak skvělý jako TS800 a proto hned přišel TS850, ale i tak, TS830 vyhrával testy... A jak jsme psal, podlě mě se to nedá poznat ten rozdíl :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...