Přejít na obsah

Teplota a chlazení motoru


Jirka345

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám problém s teplotou motoru. Motor se ohřeje a ručička teploměru vyleze na provozní teplotu, vše je v pořádku. Motor je plně zahřát po několikakilometrové jízdě. Jakmile třeba vykvaltuji a ujedu 100 metrů, tak hned opadává a jakoby motor vychladnul za minutu. S tím souvisí druhý problém. Z ničeho nic mi přibyla chladící kapalina. Měl jsem jí na minimu a teď je na maximu. Všude na netu čtu o ztrátách a jak to spravit, ale to, aby přibyla jsem nikde nenašel.

 

Nevíte co by tyto závady mohlo způsobovat? Ten ukazatel by mohlo mít na svědomí nějaké teplotní čidlo, ale ten přírůstek kapaliny mi je divný. Nemá to nějakou souvislost? 

 

(Jinak mi teď hodně často svítí kontrola elektroniky motoru, ale to už nějak neřeším, nikdy nebyl problém, že by něco nejelo a četl jsem, že je to obvyklá nemoc fábií, ale kdo ví třeba to má souvislost)

 

Díky moc za odpovědi.

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

předpokládejme, že když to dal na 1,2, tak má haťapku.

 

Nepíšeš nic o venkovní teplotě, jak máš zaplé topení, na jakém máš stupni ventilátor, to vše to ovlivňuje. Já v tyto dny kdy je ráno kolem -5°C kdy jedu do práce, tak vyrazím, topení 0, ventilátor 0 nebo 1, po 3,5-4km mi to přepíná na LPG (netopím,aby se mi rychleji ohřál reduktor), v ten moment zapínám topení na plno, ventilátor na 2. Ustálení ručky mi dojde až tak po osmi km, páč to mám nahoru dolů (z kopce se ručka se posouvá směrem dolů). Po 14km mám ručku stabilně nahoře, nicméně zastravuji a vyzvedávám kolegu. Pokud na něj chvíli čekám, tak ručka jde automaticky dolů, pokud nechám topení na plno  a ventilátor na 2 ... a to stojím, chladič se nochlazuje náporem. Takže to zhrnu, tvůj problém v případě HTP a okolní teplotě je naprosto nomální jev.

 

Stoupnutí hladiny bych zatím také nepřipisoval žádný větší význam. Možná dilatace tam je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.2 HTP 40 kW rok výroby 2003. Dneska jsem to zase pozoroval a má se to takto. Voda v nádobce byla kupodivu na stejné hodnotě jak při studenu tak při zahřátí, opravdu tomu teď nerozumím. 

Co se týče ručičky, tak ta neklesne na nulu jen trochu opadává. Vykvaltuji a za pár metrů již leze dolů. To dříve nedělalo. Nebo stačí abych stál na semaforech a než se rozjedu, tak je vidět pokles. 

Topím na: ventilátor na 2, teplota max., při delších cestách samozřejmě reguluji. Běžně jezdím kolem 20 km v terénatém prostředí, motor je teplý za chvíli. Jakmile se zahřeje stačí chvilinku jet na vykvalt a hned to leze dolů. 

 

Jako je to taková chyba nechyba, ale opravdu to dříve nedělalo.

 

Přemýšlím a že by tohle dělalo čidlo se mi moc nezdá, ale to je jen můj názor. 

 

Kdyby měl někdo nápad co to může způsobovat, dejte vědět. 

 

A děkuji za předchozí odpovědi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak mi teď hodně často svítí kontrola elektroniky motoru, ale to už nějak neřeším, nikdy nebyl problém, že by něco nejelo a četl jsem, že je to obvyklá nemoc fábií, ale kdo ví třeba to má souvislost

a nebude za tou svietiacou kontrolkou motora problém s čidlom teploty??  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...