Září 20, 20232 r Nevím teda, mám v Rapidu svůj první klimatronik a za 4 roky jsem na regulaci sáhl minimálně takže kolečka by mě nijak nechyběla.
Září 16, 20241 r V říjnu 2019 jsem dostal služební Rapid 1.0 81kW Ambition+ a za dva týdny jsem si koupil svůj Style+. Za pět let jsem najel 94000km a 35000km. Svůj Rapid jsem si kompletně odhlučnil, nové repro 4+4 Hertz, 3vrstvá antikorozní ochrana podvozku, úprava sedaček s bederní výztuhou, LED interiér, dokódování několika funkcí a spoustu dalších blbostí. Nyní jsem dostal služební Scala 1,5 110kW TopSelection a tak mi to nedá neporovnávat. Scala plusy: luxusní pohodlí, sedačky jsou ohromný rozdíl. Pohodlný podvozek + vyšší profil 16" pneu. Ostřejší brzdy (zřejmě dosaženo měkčími materiály a tedy mnohem rychlejším opotřebením viz. recenze ojetin), zrcadlení telefonu na větším displeji, který je i výše položený a tedy více na očích. Samozřejmě 4válec a vyšší výkon je znát (převody jsou podstatně kratší a tak se na vesnicích jezdí pohodlněji). Trochu širší interiér. Výdechy ventilace vzadu v loketní opěrce. Větší rejd při otáčení. Vyhřívaný volant. Lepší odhlučnění. Vyšší čelní sklo a lepší výhled. Scala mínusy: Auto je tak "chytré", že z řidiče dělá blbce. Asistenti na všechny úkoly. Neustále něco pípá (otevřené dveře, pozor motor běží, vystoupili všichni). Pokud projíždíte rozkopanou komunikací a nebo se potřebujete na poslední chvíli vyhnout překážce, tak je tahání s volantem nebezpečné. Nastavení klimatizace je ve faceliftu pohodlnější, ale pokud si jenom chcete zapnout AC a vrátit se zpět na přehrávání hudby, tak musíte kliknout 3x (tlačítko menu na klimatizaci > na hlavním displeji AC a opět kliknout na třeba Média). Sice pomůže záložka v oblíbených, ale fyzické tlačítko by pomohlo. Dále kufr. V Rapidu 550l vs 467l. U Rapida velká základna, před rezervou prostor, kde mám nářadí, kompresor, povinnou výbavu, smeták, pilku, nůž, startovací kabely, respirátory, hadry, několik rukavic, tašky, teleskopický obušek a dalších milion věcí. U Scaly tento prostor chybí. Dále v bočních kapsách mám 2x 2l PET a dalších hromadu věcí. U Scaly bída. Další problém je absence Skiboxu. Pro mě jako pro rybáře je to věc k nezaplacení. Je hrozně znát ten posun hlavně v pohodlí, ale na druhou stranu služební Rapid vyšel firmu co nám to dávala na operák na 338tKč a můj na 352tKč oproti tomu Scala bez slev 605tKč a díky slevám to kupovali za 492tKč. Jako soukromník počítám, že by vyšla cca na 550tKč a to je 200tKč příplatek za 5let oproti Rapidu. Za mě pohodlí, jízdní vlastnosti a motor rozhodně plus, ale kufr a otravné asistenty to sráží. Jako služební auto paráda, ale jako rodinné malé auto. Bohužel pro kufr musíte do Octavie a tam je to min. dalších 200tKč příplatek za rozumnou výbavu. Rapid ač ten vypadá ještě více jako lowcost auto, tak je oproti dnešním autům mnohem jednodušší na obsluhu + poměr cena/odolnost/využitelnost jen tak někde jinde nedostanete.
Září 16, 20241 r Ohledně ceny, ano 200tis nahoru je dost, na druhou stranu, když se započítá inflace, tak 5let zpět 352 000 by dnes bylo kolem 517tis. (průměrná inflace 8%) a potom už ten příplatek není 200tis, ale nějakých 33tis. https://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace#inflace-vypocet
Září 16, 20241 r @Deawon Jelikož jsem obojím prošel, tak nemohu souhlasit a Scala je oproti Rapidu dál ve všem. Asistent pruhů se dá obrátit a máš klid, ostatní neobtěžuje a zvykneš si. Kufr pokud porovnávám se Spacebackem, tak je také větší a dostačující, podvozkově nesrovnatelné a prostorově taktéž. @Martab Souhlas, za ty prachy to za mě stojí a stálo.
Září 16, 20241 r Také se mi nabízí srovnání můj Rapid SB 1,0 TSI 81kW Style+ s "pár" vylepšeními vs. párkrát do roka jedu Scalou 1,5 TSI 110kW Style+. Moje dojmy vpodst. stejné - prostorná kabina, měkčené plasty a oproti Rapidu opravdu pohodlnější posez, podstatně lepší je podvozek a jízdní vlastnosti celkově. U Rapida mi vadí nejen větší citlivost na boční vítr, ale hlavně takovéto zakymácení ze strany na stranu, když i pomalu přejedu jakoby šikmo přes nějakou příčnou nerovnost (úplně stejně to dělalaly už všechny Fabie 2 a Rapid tohle asi podědil). U Scaly mám problém, jak do ní sednu vždy po několika měsících, tak vpodst. neumím ovládat základní věci (např. topení, povypínávat všechny asistenty) a učit se to v autě které není moje za pochodu při jízdě je docela hazard, že bych jej taky nemusel vrátit vcelku 🤨. Scala v globále je velmi dobré auto, ale to ovládání komforních funkcí? Prostě není sednout a jet (jako u aut dříve) a to vnímám jako zásadní nevýhodu (což se týká vpodst. všech soudobých aut). Kdo s tím jezdí pravidelně, ten už bude vědět kde co a jak, takže pak OK.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.