ben06 Vloženo 20. Září 2023 Sdílet Vloženo 20. Září 2023 Nevím teda, mám v Rapidu svůj první klimatronik a za 4 roky jsem na regulaci sáhl minimálně takže kolečka by mě nijak nechyběla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 16. Září Sdílet Vloženo 16. Září V říjnu 2019 jsem dostal služební Rapid 1.0 81kW Ambition+ a za dva týdny jsem si koupil svůj Style+. Za pět let jsem najel 94000km a 35000km. Svůj Rapid jsem si kompletně odhlučnil, nové repro 4+4 Hertz, 3vrstvá antikorozní ochrana podvozku, úprava sedaček s bederní výztuhou, LED interiér, dokódování několika funkcí a spoustu dalších blbostí. Nyní jsem dostal služební Scala 1,5 110kW TopSelection a tak mi to nedá neporovnávat. Scala plusy: luxusní pohodlí, sedačky jsou ohromný rozdíl. Pohodlný podvozek + vyšší profil 16" pneu. Ostřejší brzdy (zřejmě dosaženo měkčími materiály a tedy mnohem rychlejším opotřebením viz. recenze ojetin), zrcadlení telefonu na větším displeji, který je i výše položený a tedy více na očích. Samozřejmě 4válec a vyšší výkon je znát (převody jsou podstatně kratší a tak se na vesnicích jezdí pohodlněji). Trochu širší interiér. Výdechy ventilace vzadu v loketní opěrce. Větší rejd při otáčení. Vyhřívaný volant. Lepší odhlučnění. Vyšší čelní sklo a lepší výhled. Scala mínusy: Auto je tak "chytré", že z řidiče dělá blbce. Asistenti na všechny úkoly. Neustále něco pípá (otevřené dveře, pozor motor běží, vystoupili všichni). Pokud projíždíte rozkopanou komunikací a nebo se potřebujete na poslední chvíli vyhnout překážce, tak je tahání s volantem nebezpečné. Nastavení klimatizace je ve faceliftu pohodlnější, ale pokud si jenom chcete zapnout AC a vrátit se zpět na přehrávání hudby, tak musíte kliknout 3x (tlačítko menu na klimatizaci > na hlavním displeji AC a opět kliknout na třeba Média). Sice pomůže záložka v oblíbených, ale fyzické tlačítko by pomohlo. Dále kufr. V Rapidu 550l vs 467l. U Rapida velká základna, před rezervou prostor, kde mám nářadí, kompresor, povinnou výbavu, smeták, pilku, nůž, startovací kabely, respirátory, hadry, několik rukavic, tašky, teleskopický obušek a dalších milion věcí. U Scaly tento prostor chybí. Dále v bočních kapsách mám 2x 2l PET a dalších hromadu věcí. U Scaly bída. Další problém je absence Skiboxu. Pro mě jako pro rybáře je to věc k nezaplacení. Je hrozně znát ten posun hlavně v pohodlí, ale na druhou stranu služební Rapid vyšel firmu co nám to dávala na operák na 338tKč a můj na 352tKč oproti tomu Scala bez slev 605tKč a díky slevám to kupovali za 492tKč. Jako soukromník počítám, že by vyšla cca na 550tKč a to je 200tKč příplatek za 5let oproti Rapidu. Za mě pohodlí, jízdní vlastnosti a motor rozhodně plus, ale kufr a otravné asistenty to sráží. Jako služební auto paráda, ale jako rodinné malé auto. Bohužel pro kufr musíte do Octavie a tam je to min. dalších 200tKč příplatek za rozumnou výbavu. Rapid ač ten vypadá ještě více jako lowcost auto, tak je oproti dnešním autům mnohem jednodušší na obsluhu + poměr cena/odolnost/využitelnost jen tak někde jinde nedostanete. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. Září Sdílet Vloženo 16. Září Ohledně ceny, ano 200tis nahoru je dost, na druhou stranu, když se započítá inflace, tak 5let zpět 352 000 by dnes bylo kolem 517tis. (průměrná inflace 8%) a potom už ten příplatek není 200tis, ale nějakých 33tis. https://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace#inflace-vypocet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 16. Září Sdílet Vloženo 16. Září @Deawon Jelikož jsem obojím prošel, tak nemohu souhlasit a Scala je oproti Rapidu dál ve všem. Asistent pruhů se dá obrátit a máš klid, ostatní neobtěžuje a zvykneš si. Kufr pokud porovnávám se Spacebackem, tak je také větší a dostačující, podvozkově nesrovnatelné a prostorově taktéž. @Martab Souhlas, za ty prachy to za mě stojí a stálo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Září Sdílet Vloženo 16. Září Také se mi nabízí srovnání můj Rapid SB 1,0 TSI 81kW Style+ s "pár" vylepšeními vs. párkrát do roka jedu Scalou 1,5 TSI 110kW Style+. Moje dojmy vpodst. stejné - prostorná kabina, měkčené plasty a oproti Rapidu opravdu pohodlnější posez, podstatně lepší je podvozek a jízdní vlastnosti celkově. U Rapida mi vadí nejen větší citlivost na boční vítr, ale hlavně takovéto zakymácení ze strany na stranu, když i pomalu přejedu jakoby šikmo přes nějakou příčnou nerovnost (úplně stejně to dělalaly už všechny Fabie 2 a Rapid tohle asi podědil). U Scaly mám problém, jak do ní sednu vždy po několika měsících, tak vpodst. neumím ovládat základní věci (např. topení, povypínávat všechny asistenty) a učit se to v autě které není moje za pochodu při jízdě je docela hazard, že bych jej taky nemusel vrátit vcelku 🤨. Scala v globále je velmi dobré auto, ale to ovládání komforních funkcí? Prostě není sednout a jet (jako u aut dříve) a to vnímám jako zásadní nevýhodu (což se týká vpodst. všech soudobých aut). Kdo s tím jezdí pravidelně, ten už bude vědět kde co a jak, takže pak OK. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.