Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP běží na 2 válce


Alan 07

Doporučené příspěvky

To bych byl rád. jen bych uvítal tip na nějaký ten servis. Zkusím autorizák u nás ve městě, ale taky jsem se díval, že místní guru Cosby tu kdysi psal, že běžně dělají HTPčka a je ze Štramberku, což mám kousek.

Editováno: , autor: gloomik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před Vánocemi jsem dělal hlavu na manželky polu mělo to najeto 134 tkm a rozvody byly OK, takže jsem je nechal. Teď to má po opravě asi 5 tkm a zatím je to dobrý, olej to nebere. Před 14ti jsem dělal fabii s tímto motorem, měla najeto jen 52 tkm a motor uvnitř jak novej, jen výfukový ventil na prvním válci podpálenej. U toho pola to bylo na prostředním.

 

A jinak abys měl cenovou představu kolik opravdu stojí díly, tak repas hlavy stál 2500 kč. Jsou v tom nový vodítka, gufera a výfukový ventily, sací ventily jsou přebroušený a líznutá dosedací plocha. Těsnění hlavy, výfuku, sání, gufero kliky, šrouby hlavy vše Elring a šroub řemenice kliky Svag přijde v Elitu po běžný slevě na cca 1500 kč.

 

Jo a rozvody se nechají koupit na Cardu za nějakých 1800 kč: https://www.autodily-cardo.cz/_nove/sada-rozvodoveho-retezu-fai-autoparts-tck10/

 

Demontáž a montáž hlavy se dá v pohodě zvládnout za nějakých 8 - 9 hodin a na vše je celkem pěkný přístup. Taková výměna vlnovce výfuku na O1 TDI 4x4 je daleko větší oser….

 

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš za co, jen jsem koukal na tvoje starší příspěvky kde řešíš spotřebu oleje. Asi by v tvém případě nebylo od věci motor překroužkovat a honovací hlavou líznout válce. Je tu totiž slušná pravděpodobnost, že po opravě hlavy půjde spotřeba oleje ještě nahoru a to někdy značně jak ukazují zkušenosti jiných.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V předešlých příspěvcích jsem řešil mou fabii, která si vezme krapet oleje, ale pokud nevjedu na dálnici nebo ji netočím jak nějaký závoďák, tak je vše ok. Motor neškube, na emisích tenkrát prošla bez problémů, jen výkon se mi zdá krapet slabší, ale na moje 5km denní popojíždění stačí. Letos mě čeká stk, tak uvidíme.

 

Teď právě řeším fabii přítelkyně, která sice olej nežere, ale jinak vše ostatní je na houby. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak hlásím, že hlava je po repasi a vyměněny i rozvody, ale mám z toho rozporuplné pocity. Než šla hlava na repas, tak se houpaly otáčky a při každém zhoupnutí auto krapet zavibrovalo. Teď se otáčky sice nehoupou, ale auto se na volnoběh mírně chvěje (vibruje). I rádio jsem vypínal, jestli se to chvění nepřenáší od reproduktorů a ono je to od motoru. Není to sice nic hrozného a kybychom neměli doma 2 fabie s htp, tak bych to možná ani neřešil, ale pokud sednu do druhé fabky, tak je to krapet něco jiného. Jinak se zdá být vše ok.

V den předání se opět rozsvítila kontrolka "motoru" a dle diag byla chyba P0130, což by měla být lambda (řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu), jenže kontrolka druhý den zhasla a tak se mám stavit, kdyby se zase rozsvítlila.

Nu, na internetu to asi nevyřeším, tak zkusím pojezdit a snad "si to sedne".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

@Sabiza Asi 14tis? A to vč. rozvodů. Musel bych se podívat. Jinak kontrolka už po výměně lambdy nesvítí, ale pořád se mi zdá, že auto je línější a krapet více žere, ale na druho stranu bych řekl, že lépe startuje než před repasí. Ještě jsem si říkal, že bych možná mohl zajet někam jinam, aby se mi mrkli, zda jsou rozvody správně "nastaveny". Nu, dojezdíme s ní do STK a asi půjde z domu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové. Pročetl jsem toto vlákno a bohužel jsem nenašel konkrétní pomoc. Mám 1.2 HTP 40kw a jede jen na dva válce. VAG ukázal na třetí válec, tak jsem koupil zapalovací cívku - nepomohlo. Koupil jsem nové svíčky - nepomohlo. Vzal jsem zkoušečku a propípal kabel k cívce, vše ok, dokonce jsem změřil i napětí opět vše ok. Stále mi to nedalo a tak jsem na konektor zapojil vyměněnou cívku se svíčkou a nastartoval. Svíčka hází jiskru jak má. Vyloučil jsem tedy závadu na této straně. Přešel jsem ke vstřiků. Nejprve jsem opět změřil kabel, vše v pohodě. Pak jsem změřil napětí, zde si nejsem jistý zda bylo správné, multimetr furt přeskakoval a ukazoval kolem 4V(jestli pamatuji správně.) Zkusil jsem proto prohodit vtřik mezi válcema. Chyba zůstala stále na 3. válci. I na válci když jsem odpojil konektor do 3. vstřiku tak nic. Čili zdá se mi, že svíčka dává jiskru v poho. Vstřik je taky ok a kabeláž ke vstřiku taky. Kde by tedy mohl být ještě problém? Chci to dovézt na měření tlaků, ale je nějaká možnost co by to mohlo být ještě než tam pojedu? Díky za rady 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrně KO komprese na tom třetím válci. Ven ráčnu a zkus ručně točit motorem jestli jsou všechny tři kompresní tlaky.

Pokud to má těch 13 - 14 barů je cítit dost velký odpor, pokud to při podpáleným ventilu klesne na 5 - 6 barů, tak při ručním točení už není znát téměř žádný odpor.

A pokud už to jede jen na dva válce, tak ten tlak tam bude ještě menší. Při 6 barech to jede ještě skoro normálně. Kolik má najeto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, repase hlavy. Tam kam vozím hlavy to dělají za 2500 kč výměnným způsobem.

Sada těsnění, gufero kliky, šroub řemenice, další nějaký 2 tkč + práce. Pokud by se měnily i rozvody, tak dalších 2500 - 4800 kč navíc.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03d198229a-rozvody-1-2htp-de-16674.html

Před necelým rokem jsem to dělal na manželky polu a rozvody jsem nechal, byly OK. Nájezd asi 135 tkm. 

Jinak kilometry pro vznik této závady nejsou rozhodující, nedávno jsem to dělal na fabii 1,2 40 kW s nájezdem 60 tkm. Rozvody byly též OK.

 

Dále tu je riziko, že po opravě hlavy začne motor brát olej. Co na to mám vliv těžko říct, je možný, že doba provozu s podpáleným ventilem. Já měl štěstí, na ženy autě se žraní oleje neprojevilo. Ale motor před opravou běžel ještě na všechny válce, jen se trochu chvěl na volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Z dravim

prosim vas mam Fabii COMBI r.v 2005 1.2 47kw  mot BME naj.  153000 km vymena oleje kazdych 7000km nove svicky  sem na slovensku v servisu kde mi tvrdi ze mi odesli ventily a chteji za opravu 1000 euro .

 

Priznaky zavady pocas jizdy na motoru vynecha 2 valec  po znovu nastartovani motor jede dalsich 500 km bez problemu .

Diagnostika vykazuje nedokonale spalovani 2 valve  po vymene  zapalovaci civky a svicky zavada totozna.  

 

Soubiezne se sporadicky objevi zavadada na druhem valci prilis bohata zmes  lambda sonda 1 rada lambda sonda byla preskousena a je ok .

 

Dekuji za radu .

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim komprese je 13.1 na vsech valcich tak nevim motor na volbiehu i za jizdy ok/ prejdu cca 300 km a zrazu sviti check a jede na 2  vypnu zapalovani nastartuju a jede dalsi 300 /500 km ale co je novyho stale pise zavada na 2  valci kde pise prilis bohata zmes lambda sonda 1 .  Kdys je studenej a necham ho bezet na volno biech  rosviti se check a pise zavadu okolo te sondy ale motor bezi ok diki moc za rady osobne si nemyslim ze sou v prdeli ventily mam prehodit ten vstrik ?  Diki moc za  radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...