Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Totéš u 7 st. DSG s 1.8, ale podle popisu by to mělo být stejné i u 6 st.

DSG na volnoběh znatelně táhne, pokud nemůže jet, tak trochu dusí motor.

Po mírném sešlápnutí brzdy (odhadem aspoň centimetr prošlápnout pedál) se rozpojí spojka, spotřeba klesne a motor se nedusí.

Odpovídá to uváděnému popisu práce DSG.

Takže přepínání na N není nutné, dělám to jen pokud zhasínám motor (z N je rychlejší manipulace po nastartování než z P).

Tak já to myslel, že sem to zkoušel jako se sešlápnutým brzdovým pedálem samozřejmě. Je jasné, že pokud tam mám D a pustím brzdu, že to začne zabírat a auto se taky začne rozjíždět, tudíž se zvyšuje aktuální spotřeba.

Sem se ptal na rozdíl převodovek, jestli mu to třeba nedělá to že je 6st. v olejové lázni, jako že by to mohl mít rozdílné. Tam sem to nezkoušel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně to není nic dramatického, ale brzdný účinek po přeřazení z trojky na dvojku se výrazně zvětší.

A to se říká, že TSI motory moc nebrzdí, ale dvojka je dvojka...

I s manuálem jsem byl zvyklý jezdit hodně na neutrál (na OI i bez motoru, ale to s DSG není to pravé ořechové :-)

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyřazení z kopce dejme tomu, když by to motor jinak brzdil, ale tvrdit, že vyřazení při dojezdu do křižovatky snižuje spotřebu a je šetrnější k brzdám, je pěkný nesmysl. Už jenom selským rozumem když se zamyslíš. Když dojíždíš a necháš tam D tak to brzdí motorem, tudíž spotřeba 0. Když dáš N tak v tu chvíli spotřeba volnoběhu cca 0,6 l/100 km . Tak jak s tímhle chceš tvrdit, že spoříš? To samé k brzdám, auto mi zpomaluje s brzdou motoru nepatrně více než na N, tudíž musím použít menší brzdění než bez motoru a tudíž si méně opotřebovávám destičky.

Schválně prozkoumej, v jakých otáčkách tvá motorizace jede opravdu na nulu (u mého předchozího TDI to bylo tuším asi 1700 a výš). Od určité chvíle (poměr rychlosti a otáček motoru) totiš auto buď "samo přidává" nebo brzdí moc a musíš přidat. Předpokládám, že se nemluví o intenzivním brždění z vyšší rychlosti (kde to brždění funguje jak popisuješ), ale o popojíždění v hustém provozu apod.

Souhlasím, postupné podřazování DSG je moc pěkné a PHM šetří, ale přece jen to trochu škube.

Hlavně když někoho vezu, tak při menších rychlostech (kolem 30) dávám N,

zpomalování je mnohem plynulejší a nevypadá to, že neumím jezdit :)

U menších rychlostí to na nižší rychlostní stupně dost brzdí a úspora by již nebyla znatelná.

Ono TSI má takový jiný brzdný učinek, dá se říct, že na vyšší rych. stupně moc nebrzdí resp. jde snadno do otáček při brždění motorem. Stejnětak DGS resp. "automatická spojka" prostě není tak komfortní při pomalém popojíždění s bržděním a rozjížděním, jako to dokáže měnič momentu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že se nemluví o intenzivním brždění z vyšší rychlosti (kde to brždění funguje jak popisuješ), ale o popojíždění v hustém provozu apod.

To se právě mluví, teda já sem aspoň tak pochopil kolegu, že prostě z např. 50- 70km/h dojíždí ke křižovatce a dává N a brzdí brzdou. Při pojíždění v koloně už to nechápu vůbec, protože právě proto sem si DSG pořídil, abych nemusel neustále něčím kvrdlat. Takhle jenom uvolním či sešlápnu brzdu, zbytek udělá volnoběh a automat za mě a auto popojede.

Schválně prozkoumej, v jakých otáčkách tvá motorizace jede opravdu na nulu

Asi jako všechny motorizace řízené počítačem a to vždy když motor pouze brzdí (auto je rychlejší jak motor) a to může být v jakýchkoli otáčkách , jinak tam máš vždy min. spotřebu na volnoběh (cca 0,5 l/100 km)

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je třeba taky říct, že hodně bude záležet jak se komu DSG chová. Jeden nadává jak mu 7° škube, jiný zase jak oproti 6° jede hladce. Já když zapnu klimu a mám studený motor, tak auto zpomaluje tak prudce (ke křižovatce) že musím dávát plyn, nebo N.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se právě mluví, teda já sem aspoň tak pochopil kolegu, že prostě z např. 50- 70km/h dojíždí ke křižovatce a dává N a brzdí brzdou. Při pojíždění v koloně už to nechápu vůbec, protože právě proto sem si DSG pořídil, abych nemusel neustále něčím kvrdlat. Takhle jenom uvolním či sešlápnu brzdu, zbytek udělá volnoběh a automat za mě a auto popojede.

Asi jako všechny motorizace řízené počítačem a to vždy když motor pouze brzdí (auto je rychlejší jak motor) a to může být v jakýchkoli otáčkách , jinak tam máš vždy min. spotřebu na volnoběh (cca 0,5 l/100 km)

Jak jsem psal, na dálnici z kopce apod. mě to ani nenapadlo. milos_s píše kolem 30, což je přesně (neznám 1.6tdi s DSG) režim, kdy "auto neví" jestli se rozjíždí a řadí další převod nebo brzdí motorem, takže často je v takových situacích jak komfortnější tak úspornější popojíždět např. vlastní vahou nebo stát na neutrál bez sešlápnuté brzdy. Obávám se, že obecně pohodlí DSG (nemuset neustále něčím kvrdlat) a šetření brzd či paliva nejde v tomto režimu dohromady...

Já když zapnu klimu a mám studený motor, tak auto zpomaluje tak prudce (ke křižovatce) že musím dávát plyn, nebo N.

...to je právě jedna z věcí o kterých mluvím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš jakou DSG 6st. nebo 7 st.? Protože sem to včera schválně zkoušel se svojí 7 st. a na všechny režimy to má spotřebu na volnoběh naprosto stejnou.

mám 6st., úmyslně to zkouším v naprosto identickém režimu (Climatronic 22 st., 2 st., bez rádia navi apod., bez Xenon., atd.), stejná cesta stejný postup, stejná rychlost i čas.

díky za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš jakou DSG 6st. nebo 7 st.? Protože sem to včera schválně zkoušel se svojí 7 st. a na všechny režimy to má spotřebu na volnoběh naprosto stejnou.

mám 6st., úmyslně to zkouším v naprosto identickém režimu (Climatronic 22 st., 2 st., bez rádia navi apod., bez Xenon., atd.), stejná cesta stejný postup, stejná rychlost i čas.

díky za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte dopocul som sa ze to take plastove hrkanie ktore pocujem pri prejazde nerovnostami a cestnymi spomalovacmi ktore vydhadza z lavej strany vozidla a v servise mi nevedeli povedat co to je, tak zevraj to ide z DSG prevodovky, konkretne mam fabiu II RS, je to pravda a da sa to nejao odstranit?? dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte dopocul som sa ze to take plastove hrkanie ktore pocujem pri prejazde nerovnostami a cestnymi spomalovacmi ktore vydhadza z lavej strany vozidla a v servise mi nevedeli povedat co to je, tak zevraj to ide z DSG prevodovky, konkretne mam fabiu II RS, je to pravda a da sa to nejako odstranit?? dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jako všechny motorizace řízené počítačem a to vždy když motor pouze brzdí (auto je rychlejší jak motor) a to může být v jakýchkoli otáčkách , jinak tam máš vždy min. spotřebu na volnoběh (cca 0,5 l/100 km)

Právě že v tom se motory určitě dost liší. Moje bývalá OI 1.8 20V v tom byla hrozná, brzdit motorem začínala až kolem 2000 otáček (při studeném motoru i víc), takže jsem třeba ve městě musel jet na trojku aby z kopce (nebo před křižovatkou) šla spotřeba na nulu a motor opravdu brzdil.

Bržděním mám na mysli vypnutí vstřikování s poklesem spotřeby na nulu.

Nová OII 1.8 TSI začne brzdit klidně i kolem 1300 otáček a brzdí zhruba až do 1100 otáček, pak teprve začne dodávat palivo a trošku přidávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze problem - 7DSG (sucha) s 1.8TSI, pri prerazovani z 1 na 2 se nekdy objevi vibrace, jako kdyz pri razeni "s kvedlackou" ma motor male otacky a chce to chcipnout. Dokonce me na dalnici jednou zacala stavkovat licha polovina prevodovky a s blikajicicim Dckem sly do "restartu auta" radit jen sude stupne (!)...

V servise diagnostika (chyba vule na spojce 1), z "Bolky" nakonec doporucena vymena lamel na one spojce (nejdrive me trochu strasili s vymenou cele DSG). Najeto cca 55 kkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potreboval by som poradit kde je problem - dnes som nastartoval, zaradil D a pockal, ze sa auto pohne, ale nic. Otacky sa zvysili na cca 1100 a auto sa vobec nehybalo. Az po cca 10 sekundach sa pomaly-pomaly pohlo. Po pridani plynu sa sprava normalne. Ked dam spiatocku, bez plynu sa normalne rozbehne. Objednam sa do servisu, auto je este v zaruke, len chcem byt pripraveny. Co to moze byt?

Editováno: , autor: Alice18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze bol som v Skodovackom servise, povedal som im ze mi daco hrka z prednej casti sli sme sa previezt aj oni to poculi povedali ze na diagnostiku sa to nemusi davat, tak to zdvihli a pokukali vsetko ze co to moze byt, zistili ze tam nema co hrkat a vratili i auto stym ze mam na tom jazdit a UVIDIM :D takze buduci tyzden zavitam do ineho servisu este ich tu mame dost na okoli :D snad sa dopatram ku skutocnej zavade :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taky můj směr :) Adaptivní světlomety, ad.tempomat, aut.prevodovka, aut.dalk.svetla,destovy senzor,asistent jizdniho pruhu a jedem :) Proto taky sním o Audi A5 S-Tronic nebo "prinejhorsim" A4, quattro v automatu 3.0TDI :)

Ja mám Q5 S-tronic a sklamem ťa, lebo ten adaptívny tempomat brzdenie vzdá pri 30 km/h a ak nezačneš brzdiť ty, tak na teba zareve, že sa rýchlo blížiš k autu pred sebou. Ale ak niekto pred tebou v pruhu odbočuje a ty ideš stále svojou rýchlosťou, tak hoci ten odbošujúci z tvojho pruhu zmizne a ty do neho nenabúraš, už sa mi stalo, že mi auto zaduplo brzdy na krv samo od seba,lebo nadobudlo dojem, že sa už zrážke nedá zabrániť. Toto sa mi stalo ale iba raz, zvyčajne mi len sekne ESP jedným kolesom. Takže ani keď je to od Audi, ešte to nie je záruka dokonalosti. Napr. DSG vo Fabii mi radí omnoholepšie a rozumnejšie ako DSG (ehm S-Tronic) v Audi.

No asi to funguje jinak.

Když stojím na "N" tak ukazuje okmžitou spotřebu 0,5 l/ hod; když nechám při stání "D" ukazuje spotřebu 0,6-0,7 l/hod;

přece tolik "nežerou" brzdový světla :smich:

Suché DSG pri státí na križovatke spojky úplne rozpojí, ak tlak v brzdovej sústave prekročí istá tlak. U mokráho DSG sa spojky pri státí na križovatke vždy trochu dotýkajú a z toho vypláva tá vyššia spotreba a nepochybne aj vyššie opotrebenie (v dlhodobom horizonte).

Tak vyřazení z kopce dejme tomu, když by to motor jinak brzdil, ale tvrdit, že vyřazení při dojezdu do křižovatky snižuje spotřebu a je šetrnější k brzdám, je pěkný nesmysl. Už jenom selským rozumem když se zamyslíš. Když dojíždíš a necháš tam D tak to brzdí motorem, tudíž spotřeba 0. Když dáš N tak v tu chvíli spotřeba volnoběhu cca 0,6 l/100 km . Tak jak s tímhle chceš tvrdit, že spoříš? To samé k brzdám, auto mi zpomaluje s brzdou motoru nepatrně více než na N, tudíž musím použít menší brzdění než bez motoru a tudíž si méně opotřebovávám destičky.

Ja som na N vyraďoval už u HDM automatu a aj u nového majiteľa funguje bez poruchy doteraz. Ja vyraďujem na N vždy vtedy, keď nepotrebujem spomaľovať prudšie. Takže zvyčajne to je pri jazde dole miernym kopcom, alebo aj v meste, kde poznám pomery a viem, kedy mám vyradiť. Je ekonomickejšie vyradiť o trochu skôr (napr. 1000m pred križovatkou) a ísť na voľnobeh, ako ísť dlhšie pod plynom a potom brzdiť motorom (napr. 500m pred križovatkou). A dá sa to aj jednoducho vysvetliť. Hoci mnohých zaslepí úžasní nula pri brzdení motorom, faktom je, že motor spotrebuje nejakú energiu na každú svoju otáčku (a to aj pri brzdení motorom). V motore sú ako straty vplyvom trenia, potom sa prekonáva zotrvačnosť a samozrejme sa energia spotrebováva aj na plnenie spaľovacieho priestoru vzduchom a jeho stláčanie. A čím sú vyššie otáčky, tám viac energie sa na každú otáčku spotrebuje. Okrem toho na voľnobehu motor urobí cca 2-3 krát menej otáčok, než pri brzdení motorm. Takže je lepšie predvídať a tým pádom nevyrobiť priveľa zbytočnej pohybovej energie, ktorú potom treba zbytočne premieňať na teplo v brzdách alebo spotrebobávať v motore na prekonávanie jeho strát a kompresie. Hybridy súce vedia časť tejto prebytočnej energie premeniť na elektrinu, ale treba si uvedomiť, že aj generátor má len istú účinnosť a rovnako aj nabíjanie akumulátora. Takže dokonca aj tam platí, že je lepšie nevyrobiť priveľa pohybovej energie, než ju premieňať neskôr na elektrinu.

Krásnym dôkazom je u nás jeden tiahly kopec (cesta pred aj za kopcom je zhruba v rovnakej nadmorskej výške), na ktorý sa vyštverám so spotrebou cca 10 litrov na 7.st a dole kopcom idem na voľnobeh približne 80 km rýchlosťou so spotrebou 0,7 l/100km. Piemerná spotreba prejazdu kopcom je najnižšia v prípade zjazdu na N (je dokonca nižšia, než pri jazde po rovnako dlhej rovinke). Na D-čku musím trochu pridávať plyn aj pri jazde dole kopcom, inak auto veľmi spomaľuje a spotreba je už vyššia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojda lidi... mohl by mi někdo pomoci? Chtěl bych se zeptat? Chci si pořidít Škodu Octavia RS 2.0Tdi DSG... zajímalo by mne, jestli je Asistent rozjezdu do kopce ve výbavě? A nebo je nutného dokoupit... děkuji všem za typ a rady

pri automate asistent ani nepotrebujes. ked pustis brdu, auto zacne tahat dopredu (ak je zaradene D). leda ak by si robil rozjazd na Lomnickom Stite. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vnímáš po výměně nějakou změnu??

mám natočeno 133 tis.; výměnu měli udělat ve 120 tis. ale škube to při podřazování a při stálých otáčkách víc než "před tím". Není olej z fabriky nějakej lepší?? :kuk:

Ahoj, změnu žádnou nepozoruji, připadne mi to stejné jako před výměnou, ale mám dobrý pocit, že to mám vyměněné. S jinou DSG jsem neměl možnost se svézt, takže určitě všechno funguje tak jak má. A jak všichni tady píší DSG je návyková. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem po vymene kompletniho bloku spojek, doporucili to servisu v MB, po udalosti, kdy ma na dalnici znicehonic "vysadila" cela licha pulka prevodovky a radili jen sude (!). Po zastaveni a restartu ridicich jednotek (vypnuti zapalovani a znovunastartovani) bylo vse OK, nicmene diagnostika stale hlasila vule na spojce 1 a sporadicke chyby pri razeni lichych stupnu. Badali nad tim, a pote doporucili servisu vyse jmenovanou vymenu. Ted to jezdi jak nove. Najeto cca 60kkm, je to sucha 7DSG...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám Q5 S-tronic a sklamem ťa, lebo ten adaptívny tempomat brzdenie vzdá pri 30 km/h a ak nezačneš brzdiť ty, tak na teba zareve, že sa rýchlo blížiš k autu pred sebou. Ale ak niekto pred tebou v pruhu odbočuje a ty ideš stále svojou rýchlosťou, tak hoci ten odbošujúci z tvojho pruhu zmizne a ty do neho nenabúraš, už sa mi stalo, že mi auto zaduplo brzdy na krv samo od seba,lebo nadobudlo dojem, že sa už zrážke nedá zabrániť. Toto sa mi stalo ale iba raz, zvyčajne mi len sekne ESP jedným kolesom. Takže ani keď je to od Audi, ešte to nie je záruka dokonalosti. Napr. DSG vo Fabii mi radí omnoholepšie a rozumnejšie ako DSG (ehm S-Tronic) v Audi.

... starsie adaptivne tempomaty ano, ale nove napr.na A7 me to uplne zastavilo a rozbehlo sa podla auta predo mno :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja mám Q5 S-tronic a sklamem ťa, lebo ten adaptívny tempomat brzdenie vzdá pri 30 km/h a ak nezačneš brzdiť ty, tak na teba zareve, že sa rýchlo blížiš k autu pred sebou. Ale ak niekto pred tebou v pruhu odbočuje a ty ideš stále svojou rýchlosťou, tak hoci ten odbošujúci z tvojho pruhu zmizne a ty do neho nenabúraš, už sa mi stalo, že mi auto zaduplo brzdy na krv samo od seba,lebo nadobudlo dojem, že sa už zrážke nedá zabrániť. Toto sa mi stalo ale iba raz, zvyčajne mi len sekne ESP jedným kolesom. Takže ani keď je to od Audi, ešte to nie je záruka dokonalosti. Napr. DSG vo Fabii mi radí omnoholepšie a rozumnejšie ako DSG (ehm S-Tronic) v Audi.

... starsie adaptivne tempomaty ano, ale nove napr.na A7 me to uplne zastavilo a rozbehlo sa podla auta predo mno :o)

Tak tady bych trochu poukázal na jeden rozpor. Adapt. temp. sice dneska zastaví sám s případě automat.převodovky, ale rozhodně se pak sám nerozjede!! Toto nelze z bezp. důvodů. Takže zastavení ano, ale zase samo rozjet rozhodně NE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...