Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Tak jsem po vymene kompletniho bloku spojek, doporucili to servisu v MB, po udalosti, kdy ma na dalnici znicehonic "vysadila" cela licha pulka prevodovky a radili jen sude (!). Po zastaveni a restartu ridicich jednotek (vypnuti zapalovani a znovunastartovani) bylo vse OK, nicmene diagnostika stale hlasila vule na spojce 1 a sporadicke chyby pri razeni lichych stupnu. Badali nad tim, a pote doporucili servisu vyse jmenovanou vymenu. Ted to jezdi jak nove. Najeto cca 60kkm, je to sucha 7DSG...

Ty mě děsíš, mám najeto 54 tis bez jakéhokoliv zaškobrtnutí, takže doufám, že to tak zůstane až do konce našeho vlastnictví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

zdarec začínám uvažovat o DSG, teda spíš druhá půlka, já zatím úplně příznivcem nejsem, ale ani odpůrcem

nyní mám O1 1,9TDi původně 66kW po chipu a tryskách tedka kolem 100kW, rád se svezu svižně a předjíždím :)

celkem bych bral 2,0 TDi DSG a kdyby bylo nejhůř tak i 1,9 a chipnout, ale nevím, zda si pak dokážu užít svžnější jízdu jako nyní

pročetl jsem to tady celý a většinou píšete, že to jezdí na spotřebu a je to dobrý do města a d zácpy, ale co ta ostřejší jízda? nepřekračuju nijak rychl.limity, ale rád mám zrychlení

a další věc, protože pokud se rozhodnu, tak O2 bude ojetá asi tak rok 2007, lze dodatečně namontovat pádla?

předem dík za reakce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...většinou píšete, že to jezdí na spotřebu a je to dobrý do města a d zácpy, ale co ta ostřejší jízda? nepřekračuju nijak rychl.limity, ale rád mám zrychlení...

To je hodně subjektivní. DSG není závodní robotizovaná převodovka a v zimě jsou občas situace, kdy by manuální jemná práce se spojkou odvedla lepší práci. Na druhou stranu když se naučíš s DSG a plynem vhodně zacházet, budeš při předjíždění spíš ještě rychlejší než s manuálem. A samozřejmě je rozhodující výkon motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, jezdím s DSG 7, vše ok a opravdu bych neměnil, pouze jedná věc mě přijde nepřirozená. Velmi občas si přeřadím z automatického režimu na manuální a řadím sám, potom jde ale v cca 80% procentech případů velmi ztežka vrátit páka z +/- (v režimu manuál se chová úplně normálně a bez problému) zpět na D, jako by ji tam něco nechtělo pustit či to bylo bloklé, jde to velmi ztuha a musím ještě chvilku řadit v manuálu a zkoušet až přijde moment kdy prostě jednoduše zaskočí zpět do D, někdy se stane, že zaskočí napoprvé zpět do D jako pomásle. Nevíte jestli tam je nějaký blok systém, který hlída otáčky, nebo musím udělat nějaký "úkon" abych mohl zpět do D. Vysledoval jsem totiž i když to není pravidlo, že menší problém je když jsou nižší otáčky (respektive je nechám spadnout), ale neplatí to vždy.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

RichardDe dik.....

myslel jsem,ze je tam ta 7mi stupnova a tudiz to bude sprevodovane trosku do rychla...Ale jak vidim myslet znamena h...o vedet....Mam octu 2 liter CRko a tam mam na sestku pri 3000ot rychlost 188,takze ,no je to pro me dost podstatny rozdil proti tomu GSG......

Skoda v mercedesu 3 litru diesel je na 7ku pri 3000 ot rychlost prez 190....Tak to asi menit do budoucna nebudu,chtel jsem pro manzelku prave ten automat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkusil do DSG v mesic stare octe diesel 104kw a je to na 6ty stupen pri 3000 ot o 10 kilaku rychlejsi nez 1,9 z roku 2007.Jelo to 160 oproti 150 u stare.Dale jsem testnul ereso taky mesic stare a to ma jen 165 oproti manualu ktery ma 188,vse zase pri 3000 otackach..

Klidně manželce to DSG kup. Uvidíš, že ocení komfort jízdy s automatem a to, jestli v 3000 otáčkách pojede 165 a ne 188 jí upřímně bude úplně jedno. A ty si nechej "kvedlačku". Na DSG jsi ještě nedorostl, protože nejsi schopen pochopit její výhody. Ona ta rychlost totiž není vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem takový drobný popis o DSG na moje.auto.cz a protože tohle vlákno se týká DSG, možná by se to někomu někdy hodilo. Tady tedy je:

Robotizovaná převodovka DSG

Základní parametry:

  • 6 rychlostních stupňů
  • 2 spojky
  • Chlazená v olejové lázni
  • Maximum 350Nm (softwarově a 500Nm mechanicky) točivého momentu
  • 5 režimů:

  1. P - Parking - zablokuje převodovkou kola
  2. N - Neutral - bez problému lze použít i při jízdě
  3. D - Drive -Úsporný režim jízdy na spotřebu, řazení automaticky
  4. S - Sport - Sportovní režim jízdy, drží motor v otáčkách, řazení automaticky
  5. Tiptronic - Řazení manuálně pákou nahoru (+) nebo dolů (-)

Funkce převodovky:

Hill Holder

Funkce pro držení vozu na místě při stání v kopci. Občas auto sice o 1 - 3cm couvne, ale to přisuzuji konstrukci převodovky (HDM roto umí lépe). Nicméně je na to spoleh a do auta za vámi rozhodně nenajedete, leda že by vám už olizoval nárazník :)

Regulace Creep

Umožňuje popojíždění vozidla bez nutnosti držet sešlápnutý plyn. V podstatě je to jako jet s manuálem bez sešlápnuté spojky na jedničku, jen máte jistotu, že to nikdy nechcípne :). Ideální pro popojíždění v kolonách, kdy stačí jen sem tam přibrzdit.

Meziplyn

Ať už při podřazování v automatickém či manuálním režimu převodovka nejdříve nahodí vyšší otáčky v motoru a teprve potom podřadí. Vynikající věc, eliminuje tím větší cuknutí při zařazení nižší rychlosti.

Rozhoupání

Klasická situace... člověk je zahrabaný ve sněhu a zbývají mu dvě možnosti, buď se vyhrabe tak že vyleze z auta a odhrabe sníh od kol ručně, nebo rozhoupe auto v brázdě a vyjede. Toto DSG převodovka naštěstí umí. Dovoluje v rychlosti do 5km/h s autem na 1. stupeň houpat. Tzn. že při popojetí dopředu a puštění plynu rozepne spojku a nechá auto couvnout načež lze opět zase dát plyn a popojet dopředu. Toto lze opakovat až do úspěšného vyjetí :)

Kickdown

Funkce pro předjíždění. Tuto funkci má co je mi známo každý automat. Aktivace probíhá sešlápnutím plynu až na podlahu. Nevím jak je to u ostatních automatů, ale tady je to řešeno tak, že je mezi maximální sešlápnutou polohou ještě malé rozmezí s mírným odporem, který musíte při sešlápnutí překonat, abyste aktivovali kickdown. Jedná se pravděpodobně o bezpečnostní prvek, aby nedocházelo k aktivaci omylem (což by bylo dost nepříjemné). V podstatě převodovka podřadí na takový rychlostní stupeň (samozřejmě opět s meziplynem), který je optimální pro dosažení nejvyššího výkonu. Auto pak vystřelí jako raketa kupředu :) Tato funkce se umí aktivovat v režimu D, S a také při manuálním řazení.

Učení se od řidiče

Každý jsme jiný, každý by potřeboval řadit trošku jinak. Na toto převodovka DSG myslí a kromě základních nastavených hodnot se zbytek učí od řidiče. V praxi to znamená, že tomu, kdo jezdí agresivněji bude řazeno více než tomu, kdo jezdí jak důchodce. Já jezdím podle nálady, takže jeden den důchodcovské jízdy a další ve sportovním duchu to této schopnosti moc neulehčuje a hold si musí zvykat znovu a znovu :)

Nouzový režim

Může se stát, že i tuto převodovku zastihne nějaká porucha. V tom případě to musí být nějak vyřešeno, abyste mohli dojet alespoň někam poblíž a auto odstavit. V tom případě si převodovka zaktivuje sama nouzový režim a dovolí vám řadit manuálně v režimu Tiptronic rychlosti 1-3.

Launch Control

Funkce pro "raketový start" :) Funkce se aktivuje tak, že vypnete ESP/ASR. Navolíte režim S nebo Tiptronic, sešlápnete brzdový pedál až na podlahu a za jeho držení druhou nohou sešlápnete plyn. Převodovka vám dovolí vytočit 3tis. otáček a po puštění brzdy se rozjedete s těmito otáčkami. Bohužel tato funkce není dle mého zjištění u Oktavií před r.v. 2007 aktivní. Ano, mě také nefunguje :(

Propojení s ABS

Převodovka sbírá data z ostatních řídících jednotek a podle jejich údajů reaguje. Jsou to zejména senzory náklonu a ABS, kdy převodovka dle různého otáčení kol v zatáčce ví, že zatáčíte a nepřeřadí nahoru, jen případně dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam nekolik nepresnosti: napriklad DSG se dlouhodobe neuci zadnemu stylu ridice. Jen na kratkou dobu kdyz vidi, ze jsi pred chvili vic slapal na plyn, tak pocka s razenim nahoru.

A pak je rozdil v kickdownu v rezimu D a S - kdyz jedu 80 a dam kickdown v S, prevodovka zaradi za 2, kdyz dam kickdown v D da jen za 3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz. Je u 6 DSG dvouhmota ? Dva kluci ze servisu mi řekli že jo , ale když jsem se ptal borce co objednává díly tak řekl že tam podle katalogu neni tak se ptám tady jestli někdo poradí pač mi tam chvilkama na volnoběh tak divně cinká a rozvybruje se motor občas

Editováno: , autor: medved 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mam uz skoro mesiac novu OII combi 2.0TDI 6 DSG 4x4 (L&K).

Zatial hlavne jazdy v meste, raz jazda BA-BB, momentalne cca 1200km na tacho.

Okrem toho ze mozem potvrdit ze DSG je silne navykova vec, mozem zatial povedat ze som velmi sklamany z vysokej spotreby. Ano, auto ma este malo km, je to 4x4, je nove, ale predsalen, Priemerna spotreba minimalne 8.5 litra pri extremne uspornej jazde je na mna prilis vela. Na OII combi 2.0TDI PD manual (2008) v rovnakej vybave L&K predFL som to nijako nesetril a po tych istych trasach som mal spotrebu cca 6.8max, pri uspornej jazde max 6.3...Pri "normalnej" jazde v poloprazdnom meste nie je problem sa dostat na 9-9.5/100km! (stale ta ista trasa)

Moja zvycajna trasa je cca 16km rano a vecer, 80% trasy mestska dialnica s povolenou 90km/h, kde casto idem aj 140 po malej casti...Chodim tadial uz 5 rokov a toto je uz 3tia OII, cize vylucujem vplyv trasy.

Navyse som si dnes vsimol ze po zaradeni z D na N pri stati na krizovatkach motor vacsinou drzi cca 1000ot/m (PC pise spotrebu 1.0-1.1/hod) ale niekedy padnu nizsie na normalny volnobeh, cca 750...A nesuvisi to s teplotou motora. Zavislot od teploty prevodovky nemam ako odsledovat, ale napr dnes, trasa cca 16km, start z teplej garaze po 3hod pauze, prva krizovatka 750/min, druha 1000...

Robi to aj vam?

PS: som si myslel ze sucasne DSG 6 uz ma suche spojky...skoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jezdím se Scoutem 2.0TDI DSG, najeto necelých 900km a spotřeba na kratkých trasách po městě cca.3-10km se pohybuje okolo 8-9l a také jedu v klidu. Na první nádrž jsem najel cca 630km, první delší výlet 50% okresky, 30% dálnice (140-160km/h) a 20% město celkem to bylo cca 350km jsem zajel za 6,8l. A dnes jsem coural po městě a chvíli venku za cca 7l (70km). Zatím to u mne vypadá, že spotřeba klesá.

Volnoběh cca 1000 je za studena a pak 750, že by nějak kolísal jsem si nevšimnul. Zkusím pozorovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Launch Control

Funkce pro "raketový start" Funkce se aktivuje tak, že vypnete ESP/ASR. Navolíte režim S nebo Tiptronic, sešlápnete brzdový pedál až na podlahu a za jeho držení druhou nohou sešlápnete plyn. Převodovka vám dovolí vytočit 3tis. otáček a po puštění brzdy se rozjedete s těmito otáčkami. Bohužel tato funkce není dle mého zjištění u Oktavií před r.v. 2007 aktivní. Ano, mě také nefunguje

Je tu niekto na fóre kto vie potvrdiť túto funkciu?

Mám novú (nemá ani mesiac) OII combi 4x4 a DSG a nefunguje mi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já psal před rokem a půl přímo do škodovky jak to s tím je a odpověď byla, cituji:

Vážený pane ....,

obdrželi jsme Váš email, ve kterém se nás dotazujete, zdali jsou vozy Škoda Octavia s převodovkou DSG vybaveny funkcí Launch

Control.

V dané záležitosti Vám sdělujeme, že vozy naší značky doposud funkci Launch Control nemají. Aktivace této funkce tudíž není

možná.

Tímto Vám podáváme zprávu a jsme s pozdravem

Pavel Volf | PST - Customer Care

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Editováno: , autor: RichardD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno nevim nevim, zda bych kvuli rychlejsimu rozjezdu z vedlejsi na hlavni absolvoval celou tu proceduru, tzn prerazoval z D na S, vypinal asr, stal na brzde/plynu a cekal, az bude cas na odpich .. to radeji pockam malicko dele a najedu tak, jak jsem zvykly .. trenovat to zrovna kvuli takove situaci nebudu, ale proti gustu zavodnika nic nemam :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jakobyste řekli, že režim S je taky zbytečný. Na sprinty nebo minimatch na semaforech se launch control náramně hodí. Navíc i to vyjíždění z vedlejší když tam už pár minut stojíte a jediná možnost je vystřelit mezi auta do provozu je užitečné.

Vychází to z konceptu dvouspojek, které by neměli řidiči omezovat možnosti oproti manuálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jakobyste řekli, že režim S je taky zbytečný. Na sprinty nebo minimatch na semaforech se launch control náramně hodí. Navíc i to vyjíždění z vedlejší když tam už pár minut stojíte a jediná možnost je vystřelit mezi auta do provozu je užitečné.

Vychází to z konceptu dvouspojek, které by neměli řidiči omezovat možnosti oproti manuálu.

Taky by se mne ta funkce libila a vyuzit bych ji umel,ale bohuzel to nejde a nic s tim nenadelam....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...