Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj. Jak jsou na tom vase 1,8TSI se spotrebou oleje. Po 7tis. km jsem pod ryskou. Dolil jsem 4deci, ktere zustali po servisni prohlidce, ale nestaci to. Je to normalni? Jezdim vetsinou kratke vzdalenosti 5-10km.

tieto motory dosť trpeli/trpia na spotrebu oleja...ak to je v záruke,tak treba do servisu na váhovú skúšku..povolená spotreba oleja je 0,5l/1000km (podľa ŠA)

nájdi si v inej sekcii tento motor,už sa to tu preberalo..

Mám tiež najazdené 7 tis. km po výmene oleja ,zatiaľ bez úbytku tesne pod hornou ryskou, motor 1.8 TSI , BZB, najazdené 87 tis. km, tiež vačšinou krátke vzdialenosti do 15 km.

BZB je ešte fajn  ...

  • Autor

Mam uz CDAA. Auto je jeste rok a pul v zaruce, tak muzu zkusit reklamovat, kdyz se to zhorsi.

Jaka spotreba oleje je na reklamaci? Podle navodu je normalni 0,7l na 1000km, to se mi zda uz moc.

tak přesně taková je norma, pod tu nic neuděláš. my jsme taky u našeho superbu II 1.8tsi CDAA zkoušeli reklamaci ohledně vysoké spotřeby (vyšší než u tebe) a neprošli jsme. No co, je ještě rok a půl v záruce, ale pak půjde pryč.

Upraveno od brc.majkl

Ja mam teda v navodu, ze maximum je 0.5l/1000km a ne 0.7.

Tak do 0,5l/1000km se tazatel s přehledem vleze.

takže do servisu nemusí ani chodiť :(

Tak na druhou stranu, dolit jednu flasku oleje po 7000km neni u turbomotoru s vetsim objemem zadne drama.

  • Autor

Nebyl jsem zvykly u zadneho auta dolevat olej. Nejvic me stve, ze prechodem na pevny servisni interval se deaktivuje upozorneni na nedostatek oleje. V servisu mi to nerekli a v navodu jsem to nenasel.

Tak naprosta vetsina turbobenzinu v objemu kolem 2 litru si proste neco malo vezme. Jedna flaska mezi vymenama je uplny standard, dve bych jeste bral jako celkem ok. Jedine auto co mi nezralo ani kapku oleje byla Felicie 1.3 :)

  • 2 týdny později...
  • Autor

Po ujeti necelych 1000km byla hladina oleje na spodni rysce, tak jesem dolil pul litru mezi rysky. Po konzultaci se servisem mam pockat, az s jistotou prekrocim pul litru a prijet na vahovou zkousku.

Motor CDAA najeto 150tis km, olej menen kazdych 30tis km, prvni dve vymeny Shell Helix Ultra AV-L, dalsi 3 vymeny FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30. Olej mi nikdy ani trochu neubyval. Jezdim ale delsi trasy.

  • 3 týdny později...

Povedlo se někomu tento problém úspěšně vyreklamovat a případně i "vyřešit" ? Mám najeto jen 35 tis, ale olej mi trochu ubývá i po přechodu na pevný interval. Do normy se v pohodě vejdu, ale i tak nevím jestli mě to má znepokojovat. Zvlášť když někomu ubývá a někomu ne, takže za vlastnost se to považovat asi nedá. Co se týče zajíždění motoru apod., tak auto je od začátku opečováváno a dostává vše co má.

Pokud se vejdeš do normy, není co reklamovat.

presne tak  :kol-31:

To nerozporuji a na reklamaci se ani nechystám, možná jsem to jen nepřesně popsal. Můj dotaz byl spíše směrován na ty, kteří se do normy nevešli (pokud někdo takový je). To co popisoval výše třeba Martin_II už je docela na hraně a možná i za. To že některé tyhle motory trpí na spotřebu oleje jsem se dočetl, ale proč jen některé a zda to má konkrétní příčinu (kroužky, gufera, turbo) jsem nikde nenašel.

 

pri 1,8 je to spodkom motoru , treba tam od začiatku dávať olej na krátky interval 5w/40 ideálne niečo rozumné čo sa nefalšuje . 

 

Tiež som nikdy nebol zvyknutý na dolievanie a asi by som si na to ani nezvykol . Ale hold každý turbomotor si niečo vezme , ale viac ako liter /od maxu po min na mierke /by som nezniesol 

proč si můj motor u TDI bere úplné minimum? na olej mam najeto 12 tisíc a měrka je furt +- stejná....  pokud je motor v pořádku, měl by žrát uplné minimum.  pokud turbo žere a má třebas 200k km, tak je to v celku už pak logické, ale ne když auta mají do 100k km, to jsou vymluvy škodovky. 

CR konečne berie ozaj minimum a za to buď rád 

to suri.: děkuji za vysvětlení :)

 

to kokta7: to vlákno jsem četl,ale nemyslím si (nebo teda doufám), že by se mělo jednat o globální problém. Nepatřím mezi ortodoxní zástance benzínu a určitě se shodneme na tom, že i nafta s sebou nese rizika. Mě prostě 1.8 TSI nadchnul a vzhledem k nižšímu nájezdu km ho považuji v mém případě za optimální volbu k tomuto vozu. Rukama mi prošlo už docela dost aut, ale prostě u auta za tři čtvrtě milionu mi prostě přijde při nejmenším divné, že bych měl častěji dolévat olej. Znovu podotýkám, že se do normy zatím v pohodě vejdu a pokud by to mělo zůstat jak je, tak to pro mě bude akceptovatelné. Ale samozřejmě, že se obávám postupně zhoršení. Letos jsem přešel, jak píše Suri, na 5W-40, ale prostě stále nerozumím tomu nesmyslu LL. Když jsem na jaře požádal autorizovaný servis o změnu na pevný interval a jiný olej, tak mi řekli že dělám dobře.....tak proč ho tam lejí ??? Nejsem automechanik a nemám ani čas denně pročítat diskuse, ale logicky důvěřuji výrobci a tohle mi hlava asi nepobere. Jinak se omlouvám za delší příspěvek.

to není pravda, pokud máš motor v pohodě, tak by fakt neměl žrát skoro nic, viz v rodině PD 2.0 BMM, cca 140k km a 6 let staré, žere to uplně minimum (olej sem posledně měnil po 14k km). to samé mám zkušenost u 1.6 75kw, nic to skoro nežere, nevím jak sou na tom tyhle TSI, ale jak vidím tak moc dobře ne.

 

nafta je dle mého už zbytečná, pokud nemáš hodně velký najezd (30-50km), já mam tak 25k km... hold když jsem v okolí vyzpovídával, jak vrčí řetězy a pak zjistím tady že se podpalují daleko dříve kroužky než u 1.6 75kw např, tak mě je z toho k breku co koncern poslal lidem na trh.. a celkem sem rád za CR(uvidíme)

"normu" měl i ten omicron a vidíš jak ho oškubali (asi).... já třeba do svého než LL nenaleji kor DPF, ale měním každych 10k km i filtr a komplet filtry kolem 30 k km....  proč ho tam lejí? protože "aby lidi ušetřili :D"

 

jinak ty tam můžeš lejt i další specifikaci V případě pevného servisního intervalu (15 000 km ) možno použít také Castrol EDGE 0W-30 / EDGE 5W-40 A3/B4 nebo i možná tohle?

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/187-2-10W-60/5/1569-Castrol-EDGE-10W-60-4l

Upraveno od kokta7

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.