Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

No právě z toho důvodu to dávám do škodovky ať to řeší oficiálně, musí mít svoje postupy přijít na to odkud to jde a následně dožadovat se kulance. Nemá někdo uložené maily komunikace se škodovkou přes zákaznickou linku po kterých kulanci uznali? abych věděl na co slyší .... ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeju Ti, aby to dopadlo co nejlépe k Tvé spokojenosti, ale velké naděje bych si předem nedělal. Žádná svolávačka na tohle nebyla a každý případ řeší individuálně. Nevím jestli jsi psal kolik oleje to bere, ale i v případě, že váhová zkouška ukáže více jak 0,5l, tak si myslím, že nový shortmotor nedostaneš a maximálně nabídnou inovovanou pístní sadu a i v tomto případě je samotná cena za práci dost vysoká. Pokud bychom brali, že válcům nic nebude, tak že v nich budou nové kroužky, písty, ojnice bude asi ok. Větší problém co vidím já je skutečnost, že se motor celý rozebere a bude se následně skládat a těžko říct kdo a jak to bude dělat. (lidský faktor, tolerance dílů, dotahovací momenty, atd), ale k tomu se Ti tady lépe vyjádří kluci jako suri, nebo libero co ty motory znají i zevnitř.Já mám taky pětileté auto a nějaký úbytek oleje pozoruji  taky. Váhovou zkoušku jsem si na doporučení vedoucího servisu nechal udělat taky a už když jsem si auto přebíral ke zkoušce, tak jsem z reakcí technika litoval, že to vůbec dělám. Dohodli jsme se, že najedu rovných 1000 km a musím říct, že za celou dobu co to auto mám jsem se k němu nikdy nechoval tak jako v průběhu zkoušky. Výsledek zkoušky byl 0,2l a za nějaké 4 tisíce korun, co mě stála váhovka, jsem se dozvěděl, že motor je v naprostém pořádku.Ale je pravda, že na novém oleji ten úbytek nikdy nepozoruji tak jako třeba po nějakých 10 tis.

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S Tvojí ,,relativně malou spotřebou,, bych to neřešil ale u mě je to bohužel cca. 1,2l/1000km a to je již pro motor hodně špatně prostě se zanáší kde co tak to nemůžu odkládat. Vím, kulance se řeší individuálně, ale pokud se bude eskalovat přes autorizák i přes zákaznickou linku tak se snad např. 50% z ceny opravy nebo dílů podaří vyhádat. Svolávačka nebyla, ale je to konstrukční vada za kterou nemůže uživatel, ale výrobní závod a průser je to hodně velkej protože těch aut je fakt mraky co tenhle problém mají. Oficiálně se škodovkou to řeším také proto že jsem vůz zakoupil od předchozího majitele a po nájezdu 1000km od koupě se objevila taková spotřeba oleje ( on si stojí za tím že když mi auto prodával tak to prostě olej nebralo ) , bez oficiálního vyjádření od škody my žádnou slevu z prodejní ceny auta nedá nebo se na opravě nebude podílet což je zcela pochopitelné. Jde tedy o to zaprotokolovat spotřebu, diagnostikovat jestli to jde opravdu přes kroužky - ano rozeberou motor ale tohle musí zvládnout a jiná možnost prostě není a po zjištění závady se bude komunikovat s výrobním závodem kulance a řešení.  Jinak mě trochu překvapuje proč po tobě chteli nájez 1000km. Oficiální postup je nájezd 333km a pak dopočet.

Editováno: , autor: Mara2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud  máš 1,2l, tak to je opravdu hodně. Mě sice naměřili 0,2l, ale nebylo jak si to ověřit a kvůli dvěma deci (i když tedy na nájezd 50 tkm považuji i to za moc)  bych tam nejezdil. Jinak co se týče toho počtu najetý km, tak 300 km je minimum a čím více najedeš, tak podle mě lépe pro Tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dle očekávání kulance neuznána, auto je prý moc ,,staré,, tedy přešvihlo již 5let stáří, škodovka nacenila cenu opravy tj. pístní sada + práce 45-50.000Kč. Nyní jdu dělat binec na zákaznickou linku nevím jestli si pomůžu ale horší než se neozvat a nezkusit to. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mara2000 << nic ti nepomůže, já to zkoušel i přes známého přímo v MB, nicméně jsou dané postupy a nikdo žádnou výjimku neudělá.. U mě auto bylo staré 4 roky a mělo najeto 120 tis km a jediné co bylo, když to MB zamítla, nabídka na nový polomotor za 120 000 Kč  :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dle očekávání kulance neuznána, auto je prý moc ,,staré,, tedy přešvihlo již 5let stáří, škodovka nacenila cenu opravy tj. pístní sada + práce 45-50.000Kč. Nyní jdu dělat binec na zákaznickou linku nevím jestli si pomůžu ale horší než se neozvat a nezkusit to. 

 

Tak to jsem na tom stejně, mám ale najeto 140 000 tak teď babo raď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se teď domluvám z jedním šikovným mechanikem z Benešova jestli by mě to dal dohromady, samozřejmě jen překroužkování v Else už je nějaká nová náhrada za původní kroužky a po 8000km mu no nesebralo ani deci po opravě na svém autě. Fakt ať jde celá škodovka někam. práce 4-5 dní celý motor ven. Mimochodem technik de v autorizaku splet později volal že to není 45-50 ale prý do 60.000Kč což je bez kulance uplně mimo hru. Váhovka dopadla1,8L/1000Km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, nemáte někdo zkušenost s přípravky od firmy Liqui Moly mají přípravky při úniku oleje a na zlepšení viskozity oleje. Prej to docela funguje. Volal jsem i do centrály do Německa a mluvil s technikem a ten zná tento problém , tak mi doporučil nedříve vypláchnutí motoru před výměnou oleje. Mají přípravky co by měly ty usazeniny na píst. kroužcích rozpustit a pak s novým olejem dát ješte dvě přísady. Mluvil jsem z mechanikem z Brna a prý to dělají běžně a prý to funguje. Tak se chci zeptat jestli nemáte někdo nějakou zkušenost. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připravky na tento problém ... nevim nevim kroužky jsou tak brutálně zapečeny že pokud to zvládne uvolnit chemie jako přísada tak klobouk dolů. Jinak kluci v Brně mi to už opravili, je to malá GO motoru stím že motor je defakto ve stavu nového. 

 

viz. link

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696

Editováno: , autor: Mara2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Motor 1.8TSI,nejčastější problém u těchto motorů je napínák řětězů za jehoš konstrukci by se měli VW stydět a dále používání nevhodných olejů s nízkým teplotním stupněm karbonizace a tenkým mazáním filmem,které způsobují praskání či zapékání písních kroužků... prosím jaký tedy olej používat????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hledám, ale nenacházím - jaký je rozdíl v objemu oleje mezi minimální a maximální hladinou na kontrolní rysce? Kontroloval jsem včera nejdřív v garáži po dlouhém stání a chvíli na to na benzině se zahřátým motorem (mohlo být cca 5-10 minut po vypnutí motoru). V obou případech mi ryska ukázala cca 50%. Od výměny oleje auto ujelo cca 2500 km. Že spotřeba oleje asi nebude úplně ideální, o tom žádná, ale jaká teda je?

 

Ohledně rysky ještě jedna věc - když mi v autorizáku ukazovali stav oleje, tak při standardním postupu (vytáhnout, otřít, změřit) vytáhli rysku s krásně viditelnou hladinkou. Když provedu já to samé, tak je obvykle ryska dosti oslintaná, obzvlášť po delším stání. Co dělám špatně, mám radši vždy měřit se zahřátým motorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jen dotaz jeste k te merce. Ja zase vzdy kdyz ji vytahnu, tak na ni mam hladinu oleje zešikma. Tzn. ze nedokážu přesne určit kolik je oleje, protoze hladina na merce neni kolmo k merce, ale pod uhlem. Jako by merka do olejové vany zajizdela ne úplně svisle, ale zkriva. Taky to tak mate?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pak mam nějakou divnou merku. Kdyz ji zasunu zobackem na merce k zobacku v uchytu, čímž se zároveň i dobre vytahuje, tak mi merka zajíždí tak jak jsem psal. Je možné, ze nekdo treba špatne nasadil "trubku" na merku, kdyz se dělaly rozvody? Ze by ji otočil o 90stupnu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wizaard: Ja si nechal ve škodovce ted pred chvilkou vyhledat podle VINu číslo merky a je to skutečně ta, co mam v autě. Uz jsem si i rikal, jestli tam nekdo z předchozích majitelů nedal z nějakého důvodu treba jiný typ z jiného auta. Takze ji mas taky směrem od oranzoveho "ouška" tak jak psal p2p (správně vůči hladině oleje) a pak az dole nad značkou MAX je na ni vrtule a otočí se o 90stupnu a tudíž hladinu měří zesikma..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...