Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

nedávno jsem pořizoval Superba II s 1.8 TSI 118 kW a proto bych se chtěl zeptat, jestli se ten problém s výměnou pístních kroužku, atd. doopravdy děje jen u motorů CDAA, nebo se s tím už někdy někdo setkal i u BZB (mám v něm BZB)?

Navíc jsem chvíli po koupi v autě při +/- 110 000km nechal vyměnit olej a teď jsem zhruba po 6 600 najetých km musel dolít přibližně litr, tak bych taky rád věděl, jestli je to už nějaký náznak možných budoucích problémů, nebo mám být prozatím v klidu?

Editováno: , autor: Czeczo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Czeczo napsal:

Zdravím,

nedávno jsem pořizoval Superba II s 1.8 TSI 118 kW a proto bych se chtěl zeptat, jestli se ten problém s výměnou pístních kroužku, atd. doopravdy děje jen u motorů CDAA, nebo se s tím už někdy někdo setkal i u BZB (mám v něm BZB)?

Navíc jsem chvíli po koupi v autě při +/- 110 000km nechal vyměnit olej a teď jsem zhruba po 6 600 najetých km musel dolít přibližně litr, tak bych taky rád věděl, jestli je to už nějaký náznak možných budoucích problémů, nebo mám být prozatím v klidu?

Myslím, že ano - uvidíš po první výměně, ale očekávám, že spotřeba poroste velmi rychle, když už teď dáváš litr na 6000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele datum první registrace 3.2009. Upřímně mám auto půl roku. Ale na každým autě co jsem měl jezdím v lednu na výměnu všech filtrů a náplní. Nikdy jsem neřešil jestli už mám interval nebo ne. Prostě jsem to udělal. Každý rok v lednu. Ale vždy to bylo při nájezdu menším než 15k.  A kdybych věděl kde najdu číslo motoru, klidně bych se podíval.

 

Olej mi mění bratr, jaký tam dává, netuším. 

Editováno: , autor: Hanys.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na horním deklu rozvodů je štítek s číslem a datumem výroby motoru. Takže máš asi štěstí a písty BK z BZB, p2p má takovou zkušenost. Já to zatím nikde jinde nedohledal, VW má strašný bordel v ETKA, prej dohledatelnost v automotive ...:_icon_smich2:

 

BK jsou naposledy uvedený pro BZB k 1.10.2008, CDAA má všude uváděný od začátku jen BS, skutečnost je ...

 

A když to tedy má fix servis, co tam konkrétně lijete, zeptáš se?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omlouvám se za lehký offtopic :)

jde nějak zjistit, kdy přesně (aspoň měsíc/rok) se konkrétní auto vyrobilo?  zajímá mě to, protože já mám oproti Hanysovi první registraci "až" 4/2009, ale mám v autě ještě BZB, pokud štítek nekecá

UPDATE: si asi v té době ve Škodovce házeli kostkou, jestli tam dají BZB nebo CDAA, vyrobeno 16.4.2009

Editováno: , autor: Czeczo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 4 měsíce později...

Jak je to prosim s treti generaci 1.8 tsi 132kw? Kod motoru CJSA. Vite nekdo jestli je problem s pistnimi krouzky poresen nebo je to porad nachylne? Mam Octu s timto motorem vyrobenou 06/2013. A zajimalo by me, jestli me to pravdepodobne take nekdy ceka. Zatim to olej nezere, ale najeto jen 54t. Jezdim hlavne mesto. Diky

Editováno: , autor: Xarias
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam CDAA 4/2009 DSG najeto 245.000km. Mam to od novoty, vymena oleje cca kazdych 28.000km a nikdy mi to nebralo ani kapku oleje az ted pred posledni vymenou jsem musel dolit asi litr, protoze se rozsvitila kontrolka oleje. Od te doby si na to davam bacha, najeto 25.000km a skutecne mi to ted trochu olej zere, asi litr na 20.000km.

Oleje davam Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, 5icz napsal:

Ja mam CDAA 4/2009 DSG najeto 245.000km. Mam to od novoty, vymena oleje cca kazdych 28.000km a nikdy mi to nebralo ani kapku oleje az ted pred posledni vymenou jsem musel dolit asi litr, protoze se rozsvitila kontrolka oleje. Od te doby si na to davam bacha, najeto 25.000km a skutecne mi to ted trochu olej zere, asi litr na 20.000km.

Oleje davam Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W-30.

Taky si myslím, že 1l na 20tkm je uplně v normálu. Stejně by mě ale zajímalo, kdyby se udělal nějakej přehled, kterejm CDAA to bere a kterejm ne. Máš 4/2009 a přestože si o tom každý myslí svý, tak v ETKA nejen pro AUDI A3 tak Škodovky se stále ještě nechá dohledat, že až do 10.5.2009 tam frkali vysoký stíráky 06J198151E s prořezy a proto to tedy olej nemůže brát jako když se ucpou nízký a jen vrtaný kroužky.

A to, že to teď bere olej nemusí souviset s kruhy, jak vypadá odlučivač na krytu hlavy, máš stále původní? Případně turbo ale to snad ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5/18/2017 na 11:33, rayx napsal:

Přestože si o tom každý myslí svý, tak v ETKA nejen pro AUDI A3 tak Škodovky se stále ještě nechá dohledat, že až do 10.5.2009 tam frkali vysoký stíráky 06J198151E s prořezy a proto to tedy olej nemůže brát jako když se ucpou nízký a jen vrtaný kroužky.

Jinak tohle je dost zajimava informace, zil jsem v tom, ze mam rizikovy motor, ale podle toho, co mam na motoru a vzhledem k tomu, ze s olejem nemam problem, je mozne, ze jsem mel o 10 dni stesti..

20170521_163458.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nikdo to nechce potvrdit, ale ta informace je dosud v ETKA, odkud už dávna vyřadili čísla dílů k problémovým pístům i kroužkům, a navíc ty km na LL, to nemůže být náhoda B) Rozebírat motor pro ověření ale nemusíš :D Na ty km si myslím bude třeba vyměnit jen vrchní separátor/odlučovač, kde bude podle mě na tuty ta membrána už hin, tím srovnáš spotřebu oleje a jezdíš dál B) Jak to na krytu hlavy kolem PCV vypadá, sucho?

 

Škodovka

59228a96be8dc_Krouky06J198151E.thumb.jpg.ef25126d83cef20ce0d4c15374762b74.jpg

a ještě podrobnější info od audi i s časovým obdobím, kdy tam ty umělci měli frkat stíráky 1,5mm na BS pístech ...

59228ac90157e_Krouky06H198151B.thumb.jpg.bb242f1b156c8b881525a9533248a950.jpg

 

A to, jak VAG / LexCom udržují ETKA pravdivou ukazuje třeba použití posledních trojdílných stíráků 06H198151J u každý ze značek ... No jsou to prasata ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...