Publikováno Srpen 29, 201312 r Ahoj, mám Octavii Tour, r.v. 2009, 1.6 MPi a mám s ní asi 2 roky hodně zvláštní problém, na stejném místě na dálnici, v úseku mezi Mladou Boleslaví a Bakovem nad Jizerou, před klesáním k restauraci "Letadlo" auto na chvíli (cca 100 metrů) chcípne. Pak zase naskočí a normálně jede dál. Dělá mi to v obou směrech, podél je vedení vysokého napětí a nejsem si teď jistý, jestli nevede i přes dálnici, myslel jsem jestli by to nemohlo např. rušit nějakou jednotku apod. V servisu se s tím nesetkali, nemáte někdo stejnou zkušenost nebo radu?? Díky moc
Srpen 30, 201312 r Mi to dělalo v jednom táhlém úseku, když jsem ještě měl R-Mégane. Zprvu jsem si dělal z toho prdel, ale když se to opakovalo už asi po páté, začal jsem to brát vážně. A tak jsem zjistil totéž - křížení VVN. Prostudoval jsem vše dostupné na netu a náhodou jsem narazil na jistý článek ze zkušebny Praha Běchovice. Týká se izolátorů, které mají horší svodové vlastnosti a po jejich povrchu tak tečou velmi malé doutnavé výboje. Nemají vliv na energetické sítě, zato však v elektromagnetickém poli údajně pekelně ruší. Po dobu chodu motoru sice mají být příkazy přes CAN z jednotky IMMO i dálkového ovládání ignorovány (logicky po nastartování), ale kdoví čertví. Samozřejmě se ten článek nezmiňoval o dopadech tohoto elektromagnetického pole na elektronická zařízení poblíž. A už vůbec si nevzpomenu, kde jsem na ten článek narazil - je to hezká řádka let. Přeji hodně pevné nervy při pátrání po příčině problému.
Srpen 30, 201312 r Tak kazdopadne by to melo jit nejak resit, pochybuju ze se to tam stane kazdemu autu, takze na tom tvem bude patrne neco blbe, co ho cini nachylnejsim tomu vysokemu napeti.
Srpen 30, 201312 r skodovka a koncern ma tohle dobre vyreseny, delaji more mereni a odolnost proti ruseni se ladi malickostma jako umisteni baterky, dodavatel klaksonu apod. pokud se na aute zmeni dodavatel nejake casti, ladi se vse znovu. takze to, ze tvoje auto ma tenhle problem, muze zpusobit malickost jako je instalace neorig. radia, antena, antena gps, park. senzory, prip. instalace kovovych doplnku, kridlo, tahokov atd.
Srpen 30, 201312 r ... a pak, ŘJ motoru je celá v hliníkovém pouzdře, zastíněná, pouzdro je ukostřené. Žádné rušení nemůže dovnitř a ani ven. Teda za předpokladu, že je všechno OK. Kdyby to bylo, jak popisujete, tak náchylné, pak by každých pět set metrů někde stálo nějaké nepojízdné auto.
Srpen 31, 201312 r tady ale vubec nejde o RJ, muze byt ukostrena jak chce. ale predstavte si kolik je ve vzduchu ruznych signalu, wifi, BT, DVB.... a v aute je taky plno signalu vedenych po dratech a ty muzou fungovat jako antena a muze dochazet k zaruseni signalu. mereni EMC se ve skodovce dela od dob prvnich felicii. driv se stavalo bezne, ze nektery hlavne japonsky auta pri prujezdu v nemecku u vysilace a soucasne vedeni VVN chcipaly. mereni elektromagneticke kompatibility je pomerne novy obor, ktery vznikl prave na zaklade velkeho mnozstvi signalu, ktere se siri okolnim prostredi a je to opravdu "veda", nekdy staci mala blbost a hned muzou nastat problemy. osobne jsem navsivil pracoviste v MB, kde se tohle resi :-)
Září 1, 201312 r Přesně tak. To, že je ŘJ motoru v hliníkovém futrálu a zastíněná (i kdyby třeba byla ve Faradayově kleci), tak kabely na ní napojené jsou nestíněné. Způsob, jakým jsou tyto vodiče chráněny proti rušení elektromagnetickým polem, je kroucený dvojvodič a symetrická metoda vedení signálu. Jakékoliv naindukované parazitní napětí v souladu s pravidlem, že v obou vodičích musí být toto napětí vždy shodné, se na vstupech dané jednotky vzájemně vyruší. Podmínky pro toto pravidlo jsou, aby kroucení dvojvodiče bylo pevné (nesmí se rozjíždět), délka obou vodičů musí být stejná a oba vodiče musí být stejně impedančně zatíženy. A to popisuji jen rozvody CAN, další citlivou kabeláží jsou třeba ty k jednotlivým čidlům. Samo rušení z rozvodů VVN vozidlo jen tak nezastaví (to by se tam tvořily fronty - super retardér). Teprve kombinace silného zdroje rušení a nějaké výše zmíněné závady může způsobit popsaný problém. Zdůrazňuji, že může. Měl si to na diagnostice? Chtělo by to načíst závady.
Září 2, 201312 r Autor Měl jsem ho na VAGu a tam to psalo nějakou sporadickou závadu na nějakém snímači na alternátoru, asi před rokem jsem to taky měl na diagnostice a tam to zase ukázalo příliš chudou směs na 3 válci. Nevím jestli tyto závady mají spojitost s tím chcípáním. Včera jsem tam zase jel, ale bez problémů, ale všim jsem si že skutečně přesně v tom místě přechází vedení přes silnici. Upraveno Září 2, 201312 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!!
Září 2, 201312 r Kdyby se ten problém opakoval s železnou pravidelností, doporučil bych VAG bezprostředně před a po jízdě na zmíněném úseku, ať se vyloučí jakékoliv náhody. Ale když se zrovna nic neděje, to pak těžko hledej příčinu problému! Případná závada na alternátoru ani směsi na jednom válci určitě nezpůsobí náhlé vypnutí motoru.
Září 3, 201312 r Ahoj, mám taky podobný problém- auto sice úplně nechcípne, jen jakoby na 2-3vteřiny motor ztratí tah. Stává se to ve stejném místě na rovině, jedu ustálenou rychlostí asi 85km/h a velice důležitá podmínka je skoro prázdná nádrž- zhruba tak 20-40km před pípnutím rezervy. Dělá to se železnou pravidelností, pokud je v nádrži jiný množství paliva, tak to neudělá. VAG píše sporadickou chybu lambdy.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.