Přejít na obsah

Řazení zpátečky


taktik

Doporučené příspěvky

Zpátečce se i u mě sem tam nechce, vyřadím, hodím za jedna a už bez problému. Asi má ta převodovka nějaký velký zub. Když to nepomůže, ještě pustit spojku a vždycky bez problémů. Tohle se mi ale stávalo občas u všech aut, že jsem zajel zrovna do momentu, kdy to do sebe nezapadlo ideálně a je jedno, jestli tam byla manžeta nebo byla v klasickém háčku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pawouk: omlouvam se, nevsiml jsem si, ze kdyz vyhledavam, (defaultne) se hleda jen v sekci, kde se prave nachazim a byl jsem asi nekde mimo:)

 

@pusher...: najeto mam cca 3800km, co jsem se tady docetl, tak zkusit to nechat sednout.

 

Jinak mam vlastne uplne stejny problem jak ostatni. Ale zpatecku pouzivam casto, tak uvidime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze začátku jsem byl taky překvapen, že se při řazení zpátečky "potkaly" nějaké dva elementy a ne a ne zařadit. Pokud se nepotkaly, tak proces zařazení proběhl rychle a hladce. Při jednom neúspěšném pokusu zařazení jsem s citem zkoušel různé varianty pro dokončení procesu. Moudro našich průkopníků automobilismem stále platí. Pokud se pohyb řadicí páky "zarazí", tak stačí lehce uvolnit spojkový pedál a znovu ho sešlápnout a pak zařazení s citem dokončit. Jen lehce v řadící páce ucítíte, jak do sebe ozubení kol správně sedlo. Že by zařazení vadilo něco jiného, než vzájemná poloha zubů ozubených kol v převodovce jsem neobjevil. Poslední dobou zpátečku řadím bez problémů. Asi jsem našel ten správný grif pro tuto převodovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to o tom že by nešla zařadit ale že jednou za čas tam proste nedrží......když bych si ji tam sám držel tak normálně můžu couvat...

Kdyz to nejde tak proste vyradim a zmacnu spojku znova a vetsinou to pak jde....

Je to už jen jednou za cas ca 1-2x tydně.... (jezdim kazdej den a couvám min. 3x denně)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

moje zkušenost po cca 12500km občas jde blbě musím dvakrát spojku a což mě překvapilo oproti Fabce často nejde vyhodit ven ta zpátečka. Snad se to rozchodí. Už táta mi říkal, že zpátečky škodovka neumí (105S blahé paměti, budiž ji země lehká). Jinak řazení všeho ostatního v pohodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Víte proč vám tam občas ta zpátečka nejde? :-) Protože zpátečka nemá synchronizaci...

 

Až Vám to zase nepůjde tak vyřaďte, pusťte spojku a znovu ji zmáčkněte a zařadíte ji bez problémů. Stejně tak funguje když auto odbrzdíte a hnete s koly, když tedy nejste úplně na rovině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...
  • o 7 měsíců později...

Zdravím, mám nově rapida MR2019 motor 1.0 TSI 81kw. S autem mám najeto 1500km. Se zpátečkou mám trochu jiný problém. Když sešlápnu spojku(až nadoraz) a zařadím zpátečku, tak mi to tak v 1z10 případů trhne celým autem. Trhne to v době, kdy mám spojku ještě plně sešláplou.  Když jsem zkoušel se stále ještě sešláplou spojkou vyřadit na neutrál a znovu na zpátečku tak to trhlo úplně stejně. Vím, že tam neni synchro, ale zdá se mi to teda dost násilné. Máte/měli jste to tak taky? Začínnám z toho být pomalu osypanej ? Díky za postřehy. Našel jsem tu vlákno, kde se řešilo, že to jede "přes zuby" , ale ten můj případ je, jako kdyby to akorát prudce dosebe zapadlo ty zuby. Možná řadím rychle... U F2 HTP jsem ze spátečkou tento problém nemíval.

 

Edit: vyřešeno- Před zařazením zpátečky, cca 2s postojím na spojce, pak to už nedělá. Pokud budu potřebovat rychle změnit na zpátečku, tak to řešit nebudu, je na to 5 let zaruka...

Editováno: , autor: Kuxy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, řazení zpátečky přes zuby právě řeším se servisem. Rapid MR2017, 1.0TSI, 70kW, najeto 25 tis. Převodovka MQ200 02T. No spíš jsem asi dořešil.

V pondělí do servisu, ve čtvrtek přijeďte si, nic se neprojevilo. Udělám kolečko kolem města, ohřeje se převodovka a z 10 zařazení 10x přes zuby a vždy to cuklo př. koly.

Servisák řekl: Hmm to je na servis, to je zkroucená lamela vlivem zařazení nízkého rychlostního stupně při vysoké rychlosti, nebo jízda "přes spojku" popojíždění / couvání. Auto tady opět nechte, vyměníme lamelu. A další týden v servisu. Také se mi snažili namluvit, že jsou v Rapidech slabé převodovky ze CityGo :-D

No nakonec to ani nerozebrali, jen cvičně odvzdušnili spojku a řekli, že prý posílali video do servisního centra ŠA a oni vzkázali, že je to v normálu s poučením, že vozidlo musí stát a musíte čekat 4s !!! před zařazením zpátečky. Tak mi auto vrátili.

Záruka je ještě 3 roky, tak to budu řešit v jiném servisu.

 

 

To je zatím vše :-(

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předem omluva za Off Topic.  Vyzvedl jsem auto ze servisu. Kontroluji  jestli odvzdušňovali spojkové vedení jak říkali a ejhle, odvzdušňovací šroub i čepička zaprášená a bez známek pracovní činnosti a navíc mi prohnali nikdy nemyté auto v myčce, kartáčema ???

2.7.2019 Jsem objednaný do jiného servisu. Budu informovat.

IMG_20190607_182608.jpg

IMG_20190607_182540.jpg

IMG_20190607_182808.jpg

Editováno: , autor: Sputnik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Popsal jsem problém panu Sixtovi.

Odpověď zněla: Zkontrolovat spojku, popřípadě ji vyměnit. Co se týče těch 4 sekund je správně. Je to doba na zastavení hnací hřídele, která se točí vpravo, spojka ji musí zastavit protože se bude otáčet vlevo.

Do 4 sekund je:
1 doba zatlačit páku dolů
2 doba zařadit páku vlevo
3 doba zařadit dopředu
4 doba zařazení Z a rozjezd.
Znám případy, kdy po rychlém zařazení Z vždy cuknou kola což je možné sledovat venku vozidla.
Dále je nutno zkontrolovat synchron na 5r a řadící hřídel, která po zatlačení dolů lehce zatlačí synchron do 5r. aby synchron pomohl k zastavení hnací hřídel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj. Nikde jsem tady nenašel podobné téma. Neměl někdo problém u 6. stupňové převodovky problém s řazením zpátečky? Řazení nejde přes zuby, ale jde ztuha. Při řazení dopředu musím často zařadit předtím dvojku nebo jedničku. Při vyřazování zpátečky se zase stává občas, že se nechce jakoby vyřadit a musím někdy vypnout motor. Pak vyskočí lehce. Do té doby jako by byla v záběru. Možná výměna oleje? Táhla jsou seřízená. Nebo zavzdušněná spojka? Děkuji za rady

 

Rapid 1.2 TSI, 81Kw, 2016

Editováno: , autor: Spk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně Škody Rapid 2018, 1.0Tsi 6-kvalt. Včera jsem ráno vyjížděl od baráku a zpátečka šla normálně zařadit. Ujel jsem zhruba 120km, chtěl jsem zaparkovat a zpátečka tam nešla dát. Při pokusu o zařazení jde řadící páka normálně dolů, doleva jde taky normálně ale dopředu jde jen tak z 25%. Zasekne se jakoby v tom místě, kde by měla skočit a zařadit se tam. Neví někdo čím to může být? Díky za případné rady.

Editováno: , autor: Adam Solanský
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...