Přejít na obsah

Řazení zpátečky


taktik

Doporučené příspěvky

Pokud ti nejde zpátečka na první dobrou, vrať se na neutrál, povol spojku, znova ji sešlápni a zkus znova zařadit. Tím povolení a sešlápnutím spojky pootočíš kolečky v převodovce a kvalt lépe zapadne. Občas si to může takto postavit hlavu a je to celkem normální. Doporučuji také zpátečku řadit postupně na 3 sekundy - 1. sekunda je stisk páky dolů, 2. sekunda je pohyb páky k sobě, 3. sekunda je pohyb páky dopředu. Předejdeš tím škrtnutí o zuby, které hrozí při zbrklém řazení zpátečky. Je to prostě vlastnost této převodové skříně. Sám mám obdobného Rapida. Moderátory prosím o přesun do správné sekce Rapid a ty si dej příště pozor, abys psal do správného vlákna :-)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, nechci zakládat nové vlákno, tak dávám dotaz tady. Mám R 2016 1.2 TSI 66kw, tj. pětikvalt. Asi kolem 75tis.km za studena mi jde zařazení zpátečky přes "zuby". Spojka zkontrolována je v dobrém stavu neopotřebována. Nechal jsem vyměnit převodovkový olej, kdy pak asi tři dny vůz zázračně řadil zpátečku bez "zubů", nyní opě každé ráno jde přes zuby. V serivsu Škoda vše zkontrolováno, nechtějí lézt do převodovky zatí... Nemáte někdo s tím zkušenost? Díky 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také se mi občas stalo na Rapidu 1,0TSI 81kW MR 2019. Naučil jsem se (a to nejen u Rapida, ale prventivně u všech aut do nichž sednu) neřadit ji zbrkle, ale na tři doby (trvající řekněme 2-3 sekundy). První stisk dolů, druhá pohyb doleva, třetí pohyb dopředu. Už to mám tak zautomatizováno a zcela bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řešil jsem tuto záležitost s řazením zpátečky přes zuby cca 6 měsíců v kuse. Mám Rapida 1.0, 70kW, rv.2015. Otravoval jsem značkový servis u nás. Nic nevyřešili, navíc mi protáhli "nové" auto (15 tis km) myčkou na sucho. Pak servis v Praze. Tam vyměnili na záruku lamelu a přitlačák a stále bez úspěchu. Stížnost na zákaznickém oddělení ŠA ukončena odpovědí " Před řazením zpětného chodu je nutné počkat po sešlápnutí spojkového pedálu cca 3-5 sekund". No, to jsem si mohl koupit Ávii a ne Škodovku. Poslední cesta vedla k panu Sixtovi. Ten mi vysvětlil, kde je jádro problému. Do osy páky, která vede do převodovky (to na co jsou napojeny táhla od řadící páky) je vylisovaná kulička a pod ní pružinka. Ta kulička se za čas ochodí, nebo se unavý ta pružinka a začne to dělat problém při řazení zpátečky. Servis tvrdí že zpátečka nemá synchron a proto se musí čekat, jinak to dělá tyto zvuky. Ano synchron nemá, ale proto tam je ta kulička a ta se při pohybu té osy lehce dotkne synchronu 5. převodového stupně a tím má zastavit hnací hřídel, a pak to zařadí bez škrtání zubů. Se Škodovkou nebyla řeč a věcné dohadování mě vysávalo, jak Drákula. Zvykl jsem si nepouštět před řazením z dopředných rychlostí na zpátečku spojku a je po problému, protože když to tak dělám, tak mám zaručeno, že mi hnací hřídel vždy zastaví synchron dopředné rychlosti. Jinak ta osa která jde do převodovky i s tím domečkem vycházela jestli se nepletu cca 5 tis. (už je to skoro 4 roky co jsem to řešil)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad se mi to povede vysvětlit :-)

Situace: Chci parkovat- vidím parkovací místo. Dojíždím třeba na 2ku, vymáčknu spojku (nepouštím jí), zabrzdím, řadím zpátečku (bez rachotu), pouštím spojku a couvám.

Jde jen o to, aby se mezi vyřazením dopředné rychlosti (1,2,3..) nepustila spojka před zařazením zpátečky.

Můžeš si zkusit na místě ten rozdíl:

1) Nastartovaný moto na neutrál, sešlápni spojku a ihned zařaď R- půjde přez zuby (škubne).

2) Nastartovaný motor, zařaď 1ku, nepouštěj spojku a z 1 zařaď R - bude klid, protože dopředná rychlost zastavila jejím synchronem hnací hřídel, která se neroztočí pokud nepustíš spojku.

To je ten "fígl" na tiché řazení zpátečky, aby si kolemjdoucí neťukali na čelo, že za volantem sedí nešika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 15. 11. 2022 na 20:59, Sputnik napsal:

Ahoj, řešil jsem tuto záležitost s řazením zpátečky přes zuby cca 6 měsíců v kuse. Mám Rapida 1.0, 70kW, rv.2015. Otravoval jsem značkový servis u nás. Nic nevyřešili, navíc mi protáhli "nové" auto (15 tis km) myčkou na sucho. Pak servis v Praze. Tam vyměnili na záruku lamelu a přitlačák a stále bez úspěchu. Stížnost na zákaznickém oddělení ŠA ukončena odpovědí " Před řazením zpětného chodu je nutné počkat po sešlápnutí spojkového pedálu cca 3-5 sekund". No, to jsem si mohl koupit Ávii a ne Škodovku. Poslední cesta vedla k panu Sixtovi. Ten mi vysvětlil, kde je jádro problému. Do osy páky, která vede do převodovky (to na co jsou napojeny táhla od řadící páky) je vylisovaná kulička a pod ní pružinka. Ta kulička se za čas ochodí, nebo se unavý ta pružinka a začne to dělat problém při řazení zpátečky. Servis tvrdí že zpátečka nemá synchron a proto se musí čekat, jinak to dělá tyto zvuky. Ano synchron nemá, ale proto tam je ta kulička a ta se při pohybu té osy lehce dotkne synchronu 5. převodového stupně a tím má zastavit hnací hřídel, a pak to zařadí bez škrtání zubů. Se Škodovkou nebyla řeč a věcné dohadování mě vysávalo, jak Drákula. Zvykl jsem si nepouštět před řazením z dopředných rychlostí na zpátečku spojku a je po problému, protože když to tak dělám, tak mám zaručeno, že mi hnací hřídel vždy zastaví synchron dopředné rychlosti. Jinak ta osa která jde do převodovky i s tím domečkem vycházela jestli se nepletu cca 5 tis. (už je to skoro 4 roky co jsem to řešil)

Ahoj mám stejný problém,u mého rapida při řazení zpátečky, někdy mě jde zařadit Z normálně a pak někde dojedu a zařadit Z aniž by to spočítal o zuby se mě nedaří.kdyz je auto studené po ránu nastartují tak tam jde normálně ale ujedu pár kilometrů a pak mám někdy problém ji tam dostat, dávám tomu za vinu,ta osa páky stou kuličkou co jde do převodovky že je už špatná a proto to nejde.chci se zeptat kde je možné koupit nový tenhle díl nikde ho nemůžu najít na 6 kvaltovou převodovku.jen 5 kvalt.a ještě jedna věc jde to vyměnit bez rozebírání převodovky.Děkuju za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...