Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

ano přesně, tohle je ten důvod, jinak abnormálně se vrací ti, kteří hlavu opravovali tím, že vyměnily jen ventily, musí se měnit ventily včetně vodítek, ale není nutné hned kupovat novou hlavu,

třeba u silnějšího HTP je katík taky jako u slabšího bráchy a auto vydrží více, v mém případě 250.000 km, teď už po výměně ventilů a vodítek líta zas jako z praku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, tak to ma trosku znepokojujete, pretoze ja som uz kvitnuce ventily raz riesil , nie vsak v skodaservise, teda nebola ani opravna sada hlava + kat. Katalyzator som nechal povodny, sedla zabrusene, ventily nove, voditka - veru neviem, spolieham vsak na doslednost stareho pana majstra. Myslim ze nie som az taka technicka lama, ale nechapem ako moze motor nasavat cez katalyzator pri brzdeni motorom. sucinnost piesta a ventilov je vtedy predsa rozfazovana rovnako ako ked je motor v zabere. Ok, chapem ze moze nasavat z katu vtedy, ked je ventil uz podpaleny a dobre netesni - pri pohybe piesta nadol a uzatvorenej skrtiacej klapke to ano, beriem. Ale ked ventil tesni, tak toto sa stat nemoze.

O te prvotnej pricine sa vedu len dohady,

O tej opravnej sade som uz kdesi cital, ale myslim ze novy kat je v dodavke skor preto, lebo pri tejto zavade sa stary poskodi unikanim nespaleneho paliva do vyfuku. no, ktovie.

Cize v snahe vyvarovat sa opakovanemu vyskytu rozkvitnutych ventilov, nema vyznam pchat tam nejaky novy univerzalny katalyzator, ktory zrejme nema potrebnu konstrukcnu upravu? Mam sto chuti ho cely vyrezat a hotovo. Alebo ho umiestnit niekde do spodu auta? Nelezal som pod autom uz dost dlho, nepamatam presne ako to tam vyzera ale silno pochybujem by sa tam pren naslo vhodne miesto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, myslel som to tak, ze lambda pred katom by musela zostat na povodnom mieste aby rychlo dokazala kontrolovat zlozenie zmesi a posielat pravdive udaje do CU, a ze lambda za katom je len pre kontrolu ucinnosti katalyzatora. teda ze nezalezi az tak velmi na tom, ci je v potrubi 50 cm od motora alebo 120cm. ale mas zrejme pravdu. asi by sa to rozladilo. upustam od tohto napadu :feve: . kazdopadne, myslienka ze kvitnuci ventil sa mi moze vratit ma dost znepokojuje. spolieham ze skrateny interval vymeny oleja ma od toho uchrani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně si myslím, že kat se odpálí právě problémem s ventilama, pokud vlastníte kabel a vag, tak si diagnostikou snadno zjistíte stav sond i katu

vag i kabel mám, můžeš to trochu podrobněji rozvinout :help:? Vím že tam je někde test stárnutí atd. ... můžeš dát podrobnější návod pls?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

slant:přečti si tento zajímavý článek http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Ten clanok som cital uz niekolkokrat. Pekne napisane, ale ani z toho som z toho nepochopil ako vo vyfukovom potrubi moze vzniknut taky podtlak, aby bol bordel z katu bol nasavany do motora pri brzdeni motorom.

Za prve: vo velkej vacsine svojho zivota je motor v zabere ( aspon ten moj ;) ) a ak sa aj v katalyzatore nejake piliny alebo prach uvolnuju, su (mali by byt) prudenim vykovych plynov priebezne vytlacane von, teda kat. sa plusminus priebezne udrziava cisty.

Za druhe: nasavanie pilin sa podla mojho nazoru moze udiat len vtedy, ked uz ventil netesni a tympadom je uz jedno z akeho dovodu je zniceny ked je to vsetko zrele na opravu. Ja prvotnu pricinu vidim vazne bud v zakarbonovanych driekoch alebo v tych velkych volach driekov ventilov, moznom chveni a naslednom nedovierani vo vysokych otackach. Tuto teoriu by mi potvrdzovala aj moja skusenost, ze problem s ventilmi som zacal pozorovat po dlhodobej jazde na dialnici v otackach nad 4000/min. No a tym ze v dvoch servisoch nevedeli najst pricinu, som potom jazdil este aj s tym traslavym motorom, tak som zlikvidoval aj sedlo. :doh

V clanku je velmi negativne hodnoteny cely HTP, ja som vsak okrem podpaleneho ventilu a nasledne katu iny vyrazny problem nemal, 70tkm som robil len vymeny beznych spotrebnych veci, olej, filtre. Motor sa mi az na tuto jednu vadu javi vcelku spolahlivy a to som druhy majitel.

Nekonecna tema, tieto ventily ;-)

Cize ja vsadzam na vymenu oleja po max 10tkm, jazdim vacsinou cesty 1triedy, obcas mesto - teda max 90 az 100km/h, na to mi v pohode stacia otacky 3000.

Mam 18 000km od opravy a zatial sa moj system osvedcuje, aspon moj pocit je taky ze je vsetko ok. Predpokladam ze buduci tyzden sa dostanem do servisu pre istotu zmerat tlaky a ak su dobre, davam do auta plyn.

Jar_da: hod sem nejaky podrobnejsi popis toho testu sond a katu, prosim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten članok je dosť prehnany a zavadza pekne laickeho majitela HTP.

O.K. Já netvrdím,že to co se tam píše musí být nutně všechno pravda. Nejsem motorář. ;) Hodil jsem to sem pro zajímavost. Samotného by mě teda zajímalo co způsobuje podpálení ventilů u moderních motorů. Stalo se mi to totiž u FI 1.4 16V... A nikdo nebyl schopen říct proč se to událo,v servise cosi blekotali o nekvalitním benzínu,jinak krčení rameny. Jinak kromě vadné zapalovací cívky s motorem není žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk. Minuly tyždeň som mal dva podpalene ventili. Vo štvrot 6V 105tis. km. treti valec ukazal slabo 11 a vozi opatrovatelky do Rakuska čiže dlhe cesty.

Sobota 12V 134tis. km. prvy valec slabo 11,5 kombinovane mesto dialnica a tento motor už 31tis. bol raz podpaleny ventil. Na hlave je že POLAND tak je to asi jasne že to potom odchadza tak často. Aj ja som počul o nekvalite benzinu ale ja si myslim skôr to bude nekvalitne vyrobene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ahojte,

do fajrontu daleko, otvaram staru temu. je nam uz jasne ze podpalene ventily u HTP sa opakuju.

opakovalo sa to niekomu aj s vymennou skodovackou sadou? piste vase skusenosti, moze byt story z vasho okolia.

mimochodom, aky je rozdiel medzi 6 ventilovou hlavou z HTP 40kw a 6 ventilovou z HTP 44 kw? neobsahuje ta opravna sada nahodu hlavu zo 44 kw motora? snazim sa proste veci prist na klb, mal som otvoreny motor a videl som ze 2 vyfukove ventily su zase vypalene do seda. zatial som to zlozil tak ako to je, ale je to asi uz len otazka casu kedy to znova pride.

prvy raz to bolo pri cca 127tisic, druhy raz pri 166 tisic, teraz mam 196 tisic, ja som vymennu sadu nedaval, opravili sa sedla, vymenili voditka a supli sa tam nove ventily. katalyzator bol povodny. ine problemy s motorom nemam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Hlásím se do klubu podpálených ventilů :-(. Koupil jsem manželce pět let starou fábii s 128 tis. km a hned na úvod jsem jí musel nechat udělat ventily. Nicméně to není likvidační položka a alespoň mám, alespoň doufám, na nějakej čas od toho klid. I když, to asi ještě budu muset nechat doladit, na můj vkus, jsou ventily v tahu motoru dosti slyšet - cvakají (hned jsem si vzpomněl na mou starou 120ls). Ale s tím se přinejhorším už bez problémů nechá jezdit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Už dlhšiu dobu som rozmýšlal, prečo sa na motore HTP môžu tak vo veľkom kaziť ventile. Existujú rôzne teórie, prečo sa to deje, no väčšina z nich bola vyvrátená. Uvediem príklady:

 

1) Prepálený olej, pretože katalyzátor je blízko olejového kanála: hubo44 nám ukázal, že žiaden olejový kanál sa na prednej strane hlavy nenachádza a tiež veľa užívateľov tvrdilo, že (skoro) od začiatku menili olej pri cca 7500km ale aj tak sa im ventile podpálili. Takže asi to s tým olejom nebude úplne tak pravda a v skutočnosti sa veľmi neprehrieva. Tak či onak si nemyslím, že výmena o pár km skôr môže mať len a len pozitívne vplyvy na motor (napr. v USA ešte stále bežne menia oleje po 5000 až 8000km)

 

2) Rozpadávajúci sa katalyzátor, ktorý zanesie výfukové ventile: v tomto prípade zasa pomohol hubo, ktorý v jednom príspevku spomína, že po repase hlavy odstránili katalyzátor a hlava bola po niekoľko desať-tisíc kilometroch znova v háji, takže katalyzátor v tomto prípade nezohnal žiadnu rolu.

 

 

Ďalej som tu na fóre veľa krát počul, že taxikárom alebo obchodným zástupcom vydržia tieto motore hafo km bez nutnosti väčšieho mechanického zásahu. Naopak dôchodcom odchádzajú ako na bežiacom páse, niekedy pokojne aj len po 50tis km. Z toho som si teda utvoril jeden jediný záver:

 

...motor HTP sa absolútne nesmie podtáčať, pretože ak sa podtáča (spomente si na to hučanie keď sú otáčky hlboko pod 2000ot/min a človek sa snaží prudko akcelerovať), tak v motore vznikajú obrovské vibrácie, vďaka ktorým sa vyklepú sedlá ventilov a potom to všetko začína. Osobne si nemyslím, že otáčky okolo 2000ot/min sú úplne v poriadku a snažím sa to vždy držať okolo 2200ot/min, prípadne viac, pretože vtedy je cítiť, že má motor dobrú svižnosť ale pri mestskom provoze to stále nie sú otáčky, pri ktorých by motor zbytočne veľa hučal. 

 

Avšak tým, že ide zima chcem upozornitť, aby aj zahrievanie sa robilo plynulo a aby človek tomu ihneď po štarte nedupal na krk. Radšej si minútku dve posedieť v aute, prichystať si autorádio, uložiť si veci a potom sa pomaly vydať na cestu. Pri precíznej práci so spojkou sa  dajú otáčky pri jazde imrvére udržať okolo 2100ot/min a tak aj v zime je motor zahriaty relatívne rýchlo, no stále, dovolím si tvrdiť bezpečne.

 

A spotreby sa absolútne netreba báť, pretože aj napriek tomu, že motor stále "točím", tak moje priemerka sa ešte nedostala NAD 7l/100km a to väčšinu tras robím len v meste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli se musí auto točit, my máme doma HTP 47 kW 12V, má najeto skoro 160 000 km, měla ho ženská-doktorka, pak ho měl nějaký chlap a potom jeho otec. Takže předpokládám, že to auto nikdo nikdy nehonil, na výměnu oleje jezdilo pravidelně po 15 000 km a nic se mu nestalo. Nejsem si jistý, jestli tohle je taky recept na to, aby HTP vydrželo.

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, keď som písal ten text, tak som predpokladal, že toto bude cca platiť pre obe verzie, ale teraz vlastne neviem, prečo by sa to malo týkať iba 6V

 

Tak či onak "točením" som nemyslel, aby motor stále dostával nakladačku v podobe obmedzovača, len jednoducho radiť tak, aby otáčky boli stále nad 2000-2200 a do kopca si prípadne podradiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PaveloSK: popravdě nějak nevím, v kolika otáčka běžně jezdíme, páč já jezdím většinou na sluch, než na otáčky :D ale vím, že 50 kmh jezdíme na 4 a 70 kmh na 5, samozřejmě po rovině, do kopce je potřeba podřadit :) ale je všeobecně známo, že 12V na podpalování ventilů trpí mnohem méně, než staré 6V :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dobách nedávno minulých, když ještě šlo auto opravit v garáži, byla příčinou podpálení ventilu špatně seřízená ventilové vůle. Ventil nedosedal do sedla, netěsnil, o sedlo se nechladil. Nemohl by proto problém souviset s hydroštely??

Asi to bude konštrukcia hlavy na pričine. Pozri tu napriklad že tie hydra montuju aj do inych motorov a podpaluju sa iba HTP-čka.

http://www.skoda-dily.cz/eshop/036109423a-zdvihatko-ventilu-hydrostel.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se té myšlenky tak lehce nevzdával. Myslím, že nejde jen o samotný hydroštel, ale například i o sílu ventilové pružiny, použitý olej .... Myslím to takto: Pro správnou funkci zdvihátka, je nutný jistý nepatrný unik oleje z komůrky zdvihátka mezerou A (viz http://books.google.cz/books?id=MCg7rg4RsjwC&pg=PA167&lpg=PA167&dq=hydraulick%C3%A1+zdvih%C3%A1tka+ventil%C5%AF+fabia+funkce&source=bl&ots=qNQW2TattR&sig=8ncrshx3Jz4NEXugAL25c9x0rY8&hl=cs&sa=X&ei=s1JtUpvjOOee4gTi0YCIDA&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q=hydraulick%C3%A1%20zdvih%C3%A1tka%20ventil%C5%AF%20fabia%20funkce&f=false na straně 168) Když bude tento únik malý, bude i vytváření ventilové vůle a tím pádem i těsnost a chlazení ventilu ovlivněno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...