Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ja som mal vysypany kat čiže prazdny a aj tak sa podpalil ventil po 30tis.

43 minutes ago, cosby said:

Tak to se na mě nezlob,ale jen......by jezdil na longlife.Všude na netu píšou..pokud chcete svému vozu dopřád,nejezděte LL.A to jak u benziňáku tak dieselů.

 

Bolo to v roku 2003!!! aj vtedy si uz bol taky mudry ze LL je na p**u? Teraz po 14 rokoch sa toho okolo toho namudruje, vtedy LongLife ako taky zacinal!

34 minutes ago, hubo44 said:

Ja som mal vysypany kat čiže prazdny a aj tak sa podpalil ventil po 30tis.

 

preto vravim, ze OLEJ zohrava svoju ulohu rovnako ako kat!

1 hour ago, cosby said:

:-) :-) :-) to bych tě chtěl vidět jak jej budeš kontrolovat :-) :-) asi jsi trošku mimo obraz a neviděl jsi,jak to uvnitř vypadá

To je pravda, ja som to rozobrane nevidel nikdy.

 

Takze ak to spravne chapem, ak niekto demontuje katalyzator, nic na nom nezisti.....?

3 minutes ago, gourney said:

To je pravda, ja som to rozobrane nevidel nikdy.

 

Takze ak to spravne chapem, ak niekto demontuje katalyzator, nic na nom nezisti.....?

 

ale zistis, vstupne zvody budu bud pekne vypalene cierne ale s bielym nadychom tzn. ze vsetko funguje ako ma a kazdy valec spaluje spravne alebo budes mat zmenu farby na postihnutom valci do cierna pripadne usadeniny karbonu...

ve výfuku karbonu nic nezjistíš.

Jinak ten,kdo s autami dělal od začátku veděl,že LL je krok zpět. a paltí to i dnes.

Ohledně katalyzátoru, mám pocit, že 6 ventilová a 12 ventilová verze má stejný katalyzátor i celý výfuk a problémy jsou jen s 6V.

 

A ohledně olejů, když byl motor zašpiněný od karbonu, jste si jisti, že ten olej v servisu opravdu mění?? Mají problémy i ti, co si mění olej poctivě a sami?

Ja som mal podpaleny ventil na 12V verzii. Olej sa menil max. po 10tisic km ale i tak tam mohlo byt dost karbonu, bolo tam par dalsich veci co to mohli negativne ovplyvnit.

Predpokladam ze ked uz je zla kompresia tak sa vyfuk zasvini kvoli nedokonalemu spalovaniu....

 

Chlapik co to opravoval sa prave vzdy snazi z katalyzatora dostat keramicky prach pokial tam nejaky je. Preto som predpokladal ze kat by nejak skontrolovat siel, no komu sa to chce cistit je druha vec.

 

 

Vygugluj si jak bypadá kat a uvidíš.Opravdu nic nepoznáš.Když se do něj podíváš vidíš keramiku,nic víc.ani tlakovým vzduchem z toho nic nepoznáš.

OK. Zda sa ze kym sa nerozreze obal katalyzatora tak toho moc nejde zistit.

To by som musel mat v ruke len tu keramicku vlozku.

 

Potom mi napada rypava otazka ako sa zistilo ze problemom je mala priechodnost katu?

Nebude ten zaneseny kat v mnohych pripadoch NASLEDKOM podpalenych ventilov a blbeho spalovania?

22 hours ago, hubo44 said:

Ja som mal vysypany kat čiže prazdny a aj tak sa podpalil ventil po 30tis.

 

Boli po tom vysypani katu vymenene voditka?

 

ak dovolite ja vam to vysvetlim aj ked cosby neguje vsetko co napisem a o com sa vyjadrim. auto s tymto motorom vlastnim od roku 2003, kupil som ho nove a doteraz som si s nim prezil dost na to aby som vedel co mam a co sposobuje problemy, taktiez vychadzam z mnohych poznatkov co sme este 10-12 rokov dozadu riesili na nemeckom fore, ked na slovensku/v cechach o tychto motorch a ich problemoch nevedel nikto poriadne nic...

 

stare typy katalyzatora robia zlobu z toho dovodu, ze keramicka vlozka je za prve malo priedusna a za druhe je do plechoveho obalu katalyzatora vlepena, skratka je osadena a zafixovana lepidlom. pocas jazdenia po cestach dochadza k za prve k nadmernemu prehrievaniu katalyzatora (co jeho ucinnosti nevadi prave naopak to je konstrukcny ciel aby mal co najskor co najvyssiu teplotu a tym aj ucinnost, preto je husta keramicka vlozka) za druhe vplyvom kilometrov a nerovnych ciest dochadza postupne k uvolneniu keramickej vlozky, ktora sa nasledne odiera o obal katalyzatora a tym, ze keramika je odolna ale krehka vznikaju keramicke piliny. tieto piliny sa vplyvom nepriechodnosti katalyzatora dokazu dostat spat do hlavy a tym, ze po uvolneni keramickej vlozky zostane lepidlo, ktore sa pri tej teplote sa tiez rozpusta tak keramicke piliny obalene zvyskami lepidla sa dostavaju do hlavy kde sa lepia na ventily a sposobuju nedovieranie ventilov a ich nasledne podpalovanie. ze sa tento jav deje takto nezistil nikto iny ako samotna SKODA, lenze tieto informacie nie su urcene pre verejnost, pretoze by skoda zadarmo musela vsetky motory repasovat a to sa v nasich europskych koncinach nedeje, nie sme skratka v USA aby sme sa k tomuto vedeli dopracovat. Z tohto dovodu aj SKODA zaviedla opravarensku sadu obsahujucu novu hlavu + novy katalyzator + vsetky tesnenia a srouby za rozmunych 500 EUR aby vramci tzv. kulancie opravovala postihnute motory. samozrejme skodovka vedoma si svojich chyb vyrazne zmenila katalyzator v tom zmysle, ze posledne verzie uz su stabilne nedochadza k uvolneniu keramickej vlozky a tiez lepidla su teplotne absolutne vyhovujuce a teda vysledkom nie su problemy s podpalovanim ventilov.

 

problem cislo dva, ktory si bola skodovka vedoma je rychle starnutie oleja vplyvom vyskokych teplot v motore (olej bezne dosahuje az 140-150 C) a nasledna tvorba karbonovych usadenin na ventiloch, zdvihatkach atd. co sposobovalo zase podpalovanie ventilov a tie iste problemy...

 

takze kratky sumar: kto chce s tymto motorom zit musi sa naucit pouzivat teplotne odolnejsie oleje urcite nie 5W-30, menit ho kazdych 7.500-10.000 km a zbavit sa problemoveho katalyzatora a najlepsie vymenit ho za plechovy monolit (ako som spravil ja) a mat tak pokoj navzdy. Taktiez sa odporuca pouzit vyfukove potrubie od katalyzatora cez vlnovec po predny tlmic z 1.4 motorov, ktore ho maju vyrazne vacsie priemerom aby sa definitivne vylucili problemy s tepelnymi zapchami.

 

nechce sa mi viac k tomu pisat je este milion veci co by som k tomu dodal/uviedol/napisal/upresnil ale v kocke je to takto a nie nijak inak. kto tomu neveri nech si mysli svoje, mam svoje zdroje a venujem sa tomu roky a na tom aute jazdim denne, takze viem ako sa sprava...

Upraveno od swift

gourney blba otazka ako keby si len prispevky nahaňal.

Swift: Ty si teplotu oleje měřil?? Běžně 140 - 150??? Mně se fámy o teplotě oleje moc nezdály a proto jsem udělal to nejjednodušší co se udělat dá. Změřil jsem si teplotu oleje. A ať jsem dělal co jsem dělal, na dálnici, do kopce, venku 32 st., teplota oleje (5W-30) se dostala na nejvýše 118 stupňů. Takže asi tak. ;-)

8 hours ago, hubo44 said:

gourney blba otazka ako keby si len prispevky nahaňal.

 

OK, v to som dufal :)

Ale v tom pripade ta pricina vobec nemusi suvisiet s katalyzatorom

a tipujem to na odflaknutu vyrobu niektorych kusov.

I tak sa moze stat nieco z veci o ktorych sme sa bavili, takze tie rady uvedene vyssie nebudem podcenovat.

 

Nemůžou být špatný přimo ty ventily? To nejjednodušší řešení bývá zpravidla správné. :-)

4 hours ago, McMatej said:

Swift: Ty si teplotu oleje měřil?? Běžně 140 - 150??? Mně se fámy o teplotě oleje moc nezdály a proto jsem udělal to nejjednodušší co se udělat dá. Změřil jsem si teplotu oleje. A ať jsem dělal co jsem dělal, na dálnici, do kopce, venku 32 st., teplota oleje (5W-30) se dostala na nejvýše 118 stupňů. Takže asi tak. ;-)

 

nie ja som to nemeral, zaoberali sa tym ale dvaja ludia na nemeckom fore a riadne to pomerali a na dialnici pri 130 km/h je tato teplota okolo 140-150 C uplne bezna, problem je, ze 1.2 HTP nema ziadne chladenie oleja (zrejme z ekonomickych dovodov - setrenie pri vyrobe) a je dobre ked sa dorobi...

 

za dalsie neviem co sa ti na tej teplote nezda jazdil som teraz 3 mesiace na Octavii s 1.6 TDI a pri dialnicnej jazde teplota oleja bola uplne bezne okolo 120 C (podla palubneho pc) a to ta 1.6 TDI chladic oleja ma a je to obycajny nizkootackovy diesel....

Upraveno od swift

5 hours ago, McMatej said:

Nemůžou být špatný přimo ty ventily? To nejjednodušší řešení bývá zpravidla správné. :-)

 

a ked sa zakarbonuju ventily/zdvihatka/cela hlava tak je to vada materialu, ze sa na nom usadza karbon alebo je to dosledkom toho, ze olej uz nema svoje povodne vlastnosti ake ma mat a je zdegradovany???

Upraveno od swift

1 hour ago, cosby said:

Možná by chtělo si i o tom někde přečíst něco a né pořád řešit věci dokola.

 

Třeba- http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu-je-novy-strasak-modernich-benzinovych-ojetin

pomoct- http://www.iob.cz/o-nas/napsali-o-nas/vznik-karbonovych-usazenin.php

a takových článku kde je možno se něco dozvědět je povícero

 

prebehol som ten prvy clanok a je tam napisane to o com sa tu bavime tak neviem s cim si nespokojny, vyberam:

 

Degradovaný  olej, který se doslova vypéká a mění v mazlavou kaši, pak funguje tak trochu jako krevní sraženina, která může ucpat tepnu. Jen si představte sací ventil jako srdeční chlopeň. Hromadící se karbon je pak takový blížící se infarkt motoru. 

 

Jak omezit tvorbu karbonu v motoru?

  • Měňte včas olej, klidně v rozmezí 10 až 15 000 kilometrů podle stylu jízdy

 

Kedze 1.2 vo verzii 6V neobsahuje ani EGR ventil posledna obehova vec je odvetravanie kluky to je vsetko. Neviem cim novym si nas chcel tymto clankom poucit...

Upraveno od swift

cosby to spravne vystihol že ,, Možná by chtělo si i o tom někde přečíst něco a né pořád řešit věci dokola,,

13 hours ago, McMatej said:

Nemůžou být špatný přimo ty ventily? To nejjednodušší řešení bývá zpravidla správné. :-)

Ťažko povedať. V tomto beriem rozumy asi výlučne od Ivana Kasla, najjednoduchšie by bolo sa ho priamo opýtať. :-)

Mne ale vrámci opravy ventily nevymenil, len zabrúsil a to už mal skúsenosti z veľkého počtu opráv po ktorých sa už závada nevrátila.

Vodítka ventilov z HTP dával nejak skontrolovať či nie sú z horšieho materiálu a pochybujem že by ventily unikli pozornosti.

Vo finále to podľa neho môže byť viacero rôznych príčin.

To zanesenie katalyzátora mi znie dosť pravdepodobne, mimo iného. Každý kto s tým nepracuje to posudzuje podľa svojho prípadu :-)

Máme ve firmě přístroj na chemickou analýzu materiálu (PMI). ;-)

On 13. 1. 2017 at 9:46 PM, gourney said:

Vo finále to podľa neho môže byť viacero rôznych príčin.

 

a ake ma teda on skusenosti/nazory? vzdy je zaujimave mat feedback od cloveka co to opravuje a preslo mu toho rukami mozno aj desiatka/desiatky tychto motorov

Tipol by som skôr stovky motorov. Kým som tam čakal na auto tak mu priviezli pár ďaľších hláv HTP na opravu.

Opravuje samozrejme mnohé iné motory, takže asi nemá dôvod hovoriť o HTP nejak neobjektívne.

Keby mi dal jednoznačnú odpoveď tak to sem už dávno napíšem. Ale možno sa to za tie 3 roky zmenilo.

Opravár vlastne môže byť spokojný keď to dlhodobo funguje po jeho oprave. Prečo sa to vy**** predtým nemá dôvod zisťovať.

 

Inak aj tu na fóre máš ľudí ktorým toho prešlo rukami dosť a pravidelne uverejňujú fotky.

 

On 1/15/2017 at 7:49 PM, McMatej said:

Máme ve firmě přístroj na chemickou analýzu materiálu (PMI). ;-)

 

Asi to použili na kontrolu vodítok :) Identický materiál ako u iných.

 

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.