Publikováno Listopad 14, 201311 r ...čím dál víc vidím jezdit okty s clonou na chladiči, jaký na to máte názor?... znám to z náklaďáků a dalo se kdysi koupit takový koženkový udělátko na žigula, ale kolik se tehdy najezdilo kiláků, maximálně do práce z práce, takže furt studený auto, a na vánoce na hory...teď není problém udělat za víkend Alpy a to je celkem nálož...chlazení je nějak dimenzovaný a podle mě má clona význam jenom v extrémních podmínkách pod -20 stupňů a na krátkých trasách, nebo se pletu ?....
Listopad 14, 201311 r Sice ne pro OIII, ale pro jiný modely tady nejdeš spoustu témat s názorama pro a proti. A´t u FI, OII, FII nebo SUP. Princip a výsledek je stejnej u jakýho koliv modelu.
Listopad 14, 201311 r Blíží se zima, tak přišel tradiční evergreen - zimní clona.http://forum.skodahome.cz/topic/77960-kryt-masky-chladice-o2/page-2?hl=clonahttp://forum.skodahome.cz/topic/35231-rychlejsi-zahrati-motoru/?hl=+clona%20+chladi%C4%8Dehttp://forum.skodahome.cz/topic/121072-zimni-clona-ma-to-smysl/?hl=%2Bclona+%2Bchladi%C4%8De#entry1685863
Listopad 14, 201311 r Pawouku, mám použít mé (i Tvé) oblíbené slovo jako odpověď na potřebu clony chladiče?
Listopad 15, 201311 r Tak u OIII se clony neřešili, tak to tu nechat. Jen pak smáznout OT. Třeba někdo dojde s něčím novým.
Listopad 18, 201311 r docela slušivá zimní clona na O3 http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-octavia-iii/plexi-ofuky-oken-zimni-clony/skoda-octavia-iii-zimni-clona-predni-masky-ki-r-horni-id:9501.eshop
Listopad 18, 201311 r Z této diskuze jsem tedy "pochopil" že je tady více odpůrců než zastánců "clony" ?
Listopad 19, 201311 r S tzv.clonou, (jsem asi ze staré školy, já tomo říkám pořád lidově dečka) dosáhnu daleko dříve za stejných klimatických podmínek plné provozní teploty na vozidle +- 90st.Jde to krásně vidět na starých dobrých motorech 1.9 tdi 66/81kw : Četl jsem si tady názory i v jiných tématech a každý se může vyjádřit, tak doufám, že mě zato tady neukamenují, ale já jsem jednoznačně PRO. Není třeba to rozebírat z hlediska teorie (okruh, voda..), praxe je prostě taková, že vozidlo se zahřeje rychleji (vnější část chladiče není ochlazována v celé své ploše). Pokud pojedu za stejných klimatických a provozních podmínek se stejným vozidlem bez a se clonou, tak se clonou dosáhnu dříve teploty 90st. Navíc clonu většina řidičů montuje (s přihlédnutím že jsme na Oc.fóru) na horní část plastové mřížky, přičemž k největšímu náporu, příp.ochlazování dochází právě spodní částí (spodní částí masky). Člověk, který jezdí s autem na delší tratě třeba rozdíl nepozná, nebo to nějak neřeší. Píšu tady ale z vl.zkušenosti, že pokud jedu např.trasu +- 15 km v -15st. i s přihlédnutím k tomu, že je např.povrcvh vozovky pokryt uježděným sněhem apod. - styl jízdy, tak rozhodně zahřeju rychle vozidlo s dečkou a nepřijedu např.do práce a motorem na 70st.
Listopad 19, 201311 r ... Navíc clonu většina řidičů montuje (s přihlédnutím že jsme na Oc.fóru) na horní část plastové mřížky, přičemž k největšímu náporu, příp.ochlazování dochází právě spodní částí (spodní částí masky). .. jen drobnost... O III ma "děravou" jen dolní ani né polovinu mřížky masky.... horní část mřížky je zaslepená... a předpokládám, že tou spodní částí jsi myslel tu voštinovou mřížku v nárazníků... což je pravda, tudy jde nejvíc vzduchu náporem k motoru, resp. chladiči...
Listopad 19, 201311 r Reagoval jsem zejména na název tématu "zimní clona chladiče".Chtěl jsem vědět, co si o tom myslí i ostatní
Listopad 22, 201311 r nedělají, ale je to děs a dovedu si představit jak se vibracemi ta pěkná lesklá maska poškrábe a vyleští...
Listopad 22, 201311 r Kdo chce kam, pomozme mu tam. Včem tedy je ta clona nevýhodná? Nerozumím tomu, když se dobře upevní, tak nechápu jaké má zápory. K přehřátí motoru rozhodně nedojde, tak v čem je tedy problém, když neberu v úvahu estetiku, to u mě není argument.
Listopad 23, 201311 r nechápu jaké má zápory Já zas nechápu, jaké má přínosy. Lidi, na stodvacítky jsme dávali kus papírovýho kartonu, tam to mělo nějaký smysl. Na dnešní auťáky to snad není zapotřebí! To se přesně poznaj škodovkáři (ve vší úctě teda). To v zimě na jiných autech neuvidíte.
Listopad 23, 201311 r vasku, plusy jsou pokud jezdis v zime tyto: do motoroveho prostoru jde min bordelu, kaminky, ktere muzou poskodit chladic pri pruletu maskou (a v zime jich je z posypu hodne) se vetsinou zastavi uz o clonu, a ohrivani je taky trochu rychlejsi a motor si dele drzi teplotu
Listopad 23, 201311 r no urcite se tak neochlazuje chladic takze smysl to ma ja mam na sve II jen spodni v natazniku
Listopad 23, 201311 r presne tak, ja uz ted take cekam na jeziska, ktery by mi mel obe clonky prinest...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.