Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak ono jsem spíše myslel, že to o učení stylu jsem četl, ale o tom učení přes manuál ne. V reálu je to s DSG dle všeho tak, že adaptací je myšelno nastavení tlaků, spojek, poloh pedálu, škrtící klapky a podobných věcí, což se uděje na začátku a pak se již nic neděje, tedy ne, že by to nějak upravovalo hodnoty na základě jízdiho stylu jednotlivce. Toto je citelné a znatelné, když resetneš adaptační hodnoty v DSG, necháš nastavit spojky. Pak by se měl udělat jízdní test, ale když ho neuděláš, tak určitý čas máš pocit, že si DSG dělá, co chce. To se pak ale zklidní, protože se nastaví nové adaptační hodnoty i při běžné jízdě, jen to déle trvá. Ale popravdě nevím, jak velký je rozdíl mezo tím, když děláš nastavení tak, jak se píše ve VIS, nebo když to necháš tak, tedy, jestli je v tom ve výsledku rozdíl.

Vloženo

Ja nechapu, ze si koupite automat a chcete resit kdy a jak ma radit. Automat mam, abych o necem, co se jmenuje razeni, vubec nevedel a nemusel premyslet. Jestli auto obcas zaradi jinak, nez bych radil rucne, je mi uplne sumak.

No a máš tedy automat nebo to byla jen taková řečnická fráze ? Protože pokud ho máš, musíš přeci vědět, že jízda na D, v otáčkách 1100 - 1200, naftovýmu motoru svědčit nemůže. Takže tak úplně šumák by ti to být nemělo. 

Vloženo

Jirko, v tomto nemáš úplně pravdu. Dnešní konstrukce a nastavení je jiná a již při těchto otáčkách máš zpravidla k dispozici 80% točivého momentu. A k pohybu vpřed to stačí.

 

swenak: nevím, jak je to popsané ve VISu. Ale de facto by to mohlo fungovat i podle Tvého popisu - resetovat ŘJ v DSG a vlastní jízdou si nastavit o chlup odlišné adaptační hodnoty. Elektronika je totiž naprogramovaná tak, aby se snažila kopírovat jízdní styl řidiče. A to není kec, ale fakt. Ale nevím, jak je to v případě ojetých skříní - já měl/mám vždy co činit s novými vozy a nepoznamenanými mapami.

Vloženo

teď jsem koukal na graf svojeho motoru a nebude to sice až 80%, ale je to dost na to, aby to motor pobral. Pro nás, co jezdíme celý život s manuálníma naftama, je to velice nezvyklý. Sám bych takhle prostě nikdy neřadil. A ostatně, kdybych např. jako žák autoškoly přeřazoval ve 1200 ot., tak mě instruktor 2 - 3x upozorní a pak rovnou vyhodí od volantu. To je ale taky fakt.  

Vloženo

autoškoláci jsou vlastní skupina... většina z nich se učila jezdit před XX lety ještě na parních strojích (  :kol-28: ) a tento "moderní" styl učí všechny žáky. V Německu se nám s tím podařilo už něco udělat, teď bojuju ještě s dalšími v ČR. Holt doba se mění a je třeba se době přizpůsobit. Na smartfouny jsme si všichni zvykli rychle - i na mobily celkově - ale ještě před necelými 20ti lety se muselo pro volání točit velkým kulatým ciferníkem a internet byl ještě v plenkách. V tom se všechno změnilo, ale ve stylu řízení - bohužel - ne :( Ale to už jsem totální mimo mísu tohoto téma  :kol-32:

Vloženo

No a máš tedy automat nebo to byla jen taková řečnická fráze ? Protože pokud ho máš, musíš přeci vědět, že jízda na D, v otáčkách 1100 - 1200, naftovýmu motoru svědčit nemůže. Takže tak úplně šumák by ti to být nemělo.

Zase na druhou stranu, s predchozi Octou (05) jsem najezdil cca 141.000km a s Passatem (07) necelych 126.000km a oba motory byly OK.

Vloženo

autoškoláci jsou vlastní skupina... většina z nich se učila jezdit před XX lety ještě na parních strojích (  :kol-28: ) a tento "moderní" styl učí všechny žáky. V Německu se nám s tím podařilo už něco udělat, teď bojuju ještě s dalšími v ČR. Holt doba se mění a je třeba se době přizpůsobit. Na smartfouny jsme si všichni zvykli rychle - i na mobily celkově - ale ještě před necelými 20ti lety se muselo pro volání točit velkým kulatým ciferníkem a internet byl ještě v plenkách. V tom se všechno změnilo, ale ve stylu řízení - bohužel - ne :( Ale to už jsem totální mimo mísu tohoto téma  :kol-32:

báječní muži na parních strojích, to je fakt dobrý   

Vloženo

Jirko, myslel jsem opravdu O.K. O Octe nic nevim (odcizena) a Passat jeste vesele jezdi nekde ve Francii. Osobne si myslim, ze zivotnost techto CR motoru by mohla byt kolem 200.000km bez vetsich investic (pokud neodejde DPF). Aktualne me to zajima jen do konce zaruky, pak doufam obmenim.

Vloženo

Jirko, v tomto nemáš úplně pravdu. Dnešní konstrukce a nastavení je jiná a již při těchto otáčkách máš zpravidla k dispozici 80% točivého momentu. A k pohybu vpřed to stačí.

 

swenak: nevím, jak je to popsané ve VISu. Ale de facto by to mohlo fungovat i podle Tvého popisu - resetovat ŘJ v DSG a vlastní jízdou si nastavit o chlup odlišné adaptační hodnoty. Elektronika je totiž naprogramovaná tak, aby se snažila kopírovat jízdní styl řidiče. A to není kec, ale fakt. Ale nevím, jak je to v případě ojetých skříní - já měl/mám vždy co činit s novými vozy a nepoznamenanými mapami.

 

Mám druhý vůz s DSG, třetí mechatroniku, ale jak nová, tak stará mechatronika musím mít stejný princip a po resetu mají jistě stejné procedury, samozřejmě, dle verze SW a převodovky (pro každou převodovku je jiná verze, někdy je k dispozici i update - to ověří servis, dnes asi již jen online).

 

Jinak, tady něco k resetu http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/6-Speed_Direct_Shift_Gearbox_%28DSG/02E%29, to je pro 6ti stupňovou, a http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_Direct_Shift_Gearbox_%28DSG/0AM%29 pro 7mi stupňovou.

 

 

Teoreticky je i možnost resetu mimo diagnostiku, ale to jsem zatím nezkoušel.

 

1 Put your key in the ignition and turn ignition to the on position (don't start the engine!)

2 Hold down the gas pedal pressing the button under the pedal for at least 20 seconds.

3 Let foot off pedal and start car. Be sure that you do no turn ignition off because that will void the reset

 

nebo

 

a. put key in ignition and turn key to the position just before cranking

b. hold down the accelerator for 10s

c. let go of accelerator and turn key back to Off before turning it back to the position before cranking

Vloženo

S tím VAGem to bude určitě funkční, to dělám často, to bez VAGu nevím, to jsem našel náhodou v tématu o Golfech VI, takže možná to půjde jen na novějších, ale zítra zkusím na svém voze :-)

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Pánové, dovolím si dotaz. Dřív jsem měl V70 s Aisinem kde mi pán co se v nich vrtá řekl, že pokud není jó kopec, klidně pouze P že v Aisinu je extra pastorek na parkování. V manuálu u OIII zas píší, že parkovat na ručku a pak zařadit P. Máte s tím prosím nějaké zkušenosti?

Vloženo (editace)

Ja tak parkuju (rucka + P). Kdyz tak nezaparkujes, tak prerazeni paky z P na cokoliv jineho jde citelne hur. Nekde jsem cetl, ze tlak je pak prenasen na jehlove lozisko, ktere se casem rychleji opotrebi a pak muze zpusobovat horsi problemy (ale tuto cast ber jako neoverenou) pokud parkujes bez rucni brzdy.

Mimochodem, stejny postup pri parkovani doporucuji v Land Roveru (Range Rover), Jaguaru i Mercedesu.

Editováno: , autor: skodaforum20
  • o 2 roky později...
Vloženo

Ahojte mám škodu octavia 1,6tdi 7stup . A.T. - mám nabehané 120 tis , auto som kupoval pri 70 tis. , a ide mi tak tažšie na rozbiehanie , a občas sa nerozbehne sám bez plynu , plus ked zaradím R tak chvýlku trvá dokým preradí , inak radí pekne hladko , len občas ako keby sa tomu nechcelo ísť , mal by som meniť lamely ? PS.: olej v prevodovke aj s filtrom som menil pri 85 tis .

Vloženo

Nech si v autorizáku udělat základní nastavení mechatroniky spolu s jízdním testem naučení spojek.

Hodně to pomuže. Pokud budou hodně opotřebovaný spojky, většinou to napíše nějakou závadu, pak mušíš vyměnit celý set spojek.

PS píšeš že jsi vyměníl olej plus filtr, ale 7dsg žádný filtr nemá.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Dobrý den, doufám že se ptám na správním místě. Máme 1.4 TSI r.2009 automat 7 stupňová převodovka. Dneska se nám při jízdě na palubce začala blikat ikonka řazení. Jak je napsána jestli jedete v D, nebo R, tak to začalo blikat... co to muže znamenat? 

 

Dekuji 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

1.8tsi 7st DSG rok 2011

Čau prosím o radu když popojizdim v kolonách, tak se automat prehodi na 1 až někdy při 7 km/h Když jedu třeba 12km/h tak se rozjíždí na 2 a jakoby v tom skubne. Nevíte co s tím ? Nebo to je normální? Diky
 

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...
Vloženo

Ať nezakládám nové vlákno. Co jsem slyšel, tak u manuálu je s výměnou spojky lepší vždy vyměnit i dvouhmotu. Je to stejné i s DSG?

 

Jde mi o to, že teď jsem byl s DSG7 na výměně oleje a tam mi bylo řečeno, že spojka je dost opotřebovaná a na výměnu (zabírá prakticky ihned naplno, což vyvolává zdání cukání, když chce člověk popojet). A nakalkulovaná cena byla přes 40tis. (12tis. spojka,, 16tis. dvouhmota, 11tis. práce a něco za olej a další spotřební materiál). Jinak mi spojka (dle mého) řadí úplně normálně.

 

Dále by mě zajímalo, jestli je u DSG nutné to hned řešit anebo s tím člověk může jezdit jak u manuálu prostě do té doby, než spojka přestane fungovat. Třeba u manuálu mi prokluzovala spojka mezi 2-2,5tis. otáčkama a oprava i s dvouhmotou by byla za 20tis. Rozhodl jsem se s tím jezdit dál a v klidu jsem s tím jezdil další 3 roky s tím, že jsem prostě počítal, že mě to někde může nechat viset a až pak bych to vyměnil, protože žádné další poškození auta nehrozilo.. Tak si říkám, jestli to samé udělat i s automatem.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...