brndo Vloženo 30. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2013 Dobry, mam fabiu rok. v. 2001 1,4 16V 74kW, svieti mi kontrolka motora ked som bol v lete na teste tak ukazalo poruchu RG ventilu (neviem ci som to napisal spravne, . Auto vsak aj nadalej isle v poriadku bez problemov, Teraz sa stalo to ze motor ide len do urciteho poctu otacok v mojom pripade do 3300 ot/min co zodpoveda rychlosti 120 km/h a dalej mozem stupat na plyn az na podlahu auto rychlejsie nejde ako by ho pocitac blokoval. momentalne ho mam u opravara a test ukaza zle dve sondy na katalyzatore, su hodne drahe vraj okolo190 eur jedna moze to byt ten problém, dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 30. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2013 (editace) No a ten EGR ventil se opravil sám od sebe? Vzhledem k tomu, že lambda sonda (ta před katalyzátorem) určuje množství benzínu v motoru, tak při její závadě roste spotřeba a bohatost směsi v motoru až po to, že pomalu teče benzín výfukem. Neexistuje porucha lambdy, která by ochudila směs, vždycky je jen bohatší až strašně bohatá. Ale že by nastavila 3300 otáček jako maximum si nemyslím. To by musel být motor strašně bohatý, aby se víc nevytočil. Spíš snímač otáček nebo polohy vačky. Nebo rozpadlý katalyzátor a ucpaný výfuk. A co je vůbec obsahem paměti závad? Jen ty lambdy - před a za katalyzátorem? Pokud je problém ve vynechávání zapalování - třeba - je ve výfuku spousta kyslíku a tak může být problém v nedosažení spodní hranice regulace a to se napíše do paměti závad (lambda sonda je vlastně kyslíková sonda , měří obsah kyslíku ve výfukových plynech). Ale je to následek, ne příčina. Lambda má obvyklou životnost 160 000 km, tak jestli máš najeto víc, asi nebude chyba pořídit novou/obě nové. Ale chtělo by to vědět celý obsah té paměti závad. Editováno: 30. Prosinec 2013, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 31. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2013 Lambda regulace se u studeneho motoru zapina az par sekund po nastartovani, skus u studeneho motoru hned po nastartovani jestli jde vytocit nad 3300 otacek, pokud ne, tak bych ty lambdy prozatim neresil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brndo Vloženo 3. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 3. leden 2014 Dobry, motor pri nezaradenej rychlosti vytocim aj cez 4000 ide krasne ak zaradim rychlost a idem tak az vtedy mi to na 5 tom stupni nejde viac ako 120, ako keby ho dusilo ked chcem pridat plyn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.