Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

U nové O III Combi, 2.0 TDI CR, mám problém s rozbíhajícím se ventilátorem na chladiči. Vcelku často se mi stává, že zastavím a ventilátor ještě dlouho hučí. Při jízdě to poznám, že se deaktivuje START-STOP systém. V létě jsem si říkal, že se snad zahřát může, ale na podzim a v zimě situace stejná. Včera mi dokonce běžel po cca 5km trase do práce, když měla voda podle teploměru sotva 700C a venku byly -40C. Auto bylo v aut. servisu a samozřejmě nic nenašli.

 

Je to normální?

je to predsa aj v Návode na obsluhu...

Heh, to jsem tu byl vedle poučen, že návody (skoro) nikdo nečte - dokonce to prý vyzkoumali. :kol-32:

Je to jak píše Pawouk...souvisí to s regenrací DPF filtru...

Heh, to jsem tu byl vedle poučen, že návody (skoro) nikdo nečte 

veru...vlastne áno..že to vôbec píšem  :kol-25:

No mě to tak dělá taky a nepovažoval jsem to za chybu,jestli to souvisí s regenerací DPF,tak by bylo možná fajn,kdyby mi to MAXIdot sdělil,že regeneruje.

bohužiaľ sa tak ale nedeje...

Ale kontrolka na přístrojovce na to je, ta se mi jako rožne, až bude zle nebo jak to mají pořešené?!

Kontrolka se ti rozsvítí, až po několika neúspěšných pokusech o regeneraci. Jinak je to jako bezoblužný systém a neměl by si o něm vubec vědět.

Zase stejná situace - vše je popsáno v manuálu, konkrétně v oddíle "Obsluha" (str.24) - a to jak kontrolka (kdy a proč svítí) a také proč běží ventilátor...

:kol-97:  :kol-73:

  • Autor

Děkuji za odpovědi.

 

Návody (náhodou) čtu, ve všech autech která jsem kdy měl (Š120, Fávo, Fabia I, O II (3x) a teď O III) psali, že ventilátor může sepnout (i když tehdy ještě DPF neznali). Akorát ve skutečnosti to dělala jen Š120 a teď O III. Paradox taky je, že jedna ekologická funkce (DPF) odstaví jinou (Start - Stop).

O tom, že po vypnutí motoru může běžet ventilátor se píše na str. 115, ale to je právě ta obecná informace, jak o ní píšeš, že je i v manuálech ke starším vozům. V souvislosti s DPF je to jak jsem psal výše - str. 24.

  • 2 měsíce později...

Ahoj,

 

víte jakou přesně má spojitost sepnutý ventilátor s regenerací DPF?

 

Díky

A čteš to tady vůbec? Manuál str. 24 = ochlazení motorového prostoru po vypálení DPF...

post-32075-0-17458900-1397412045_thumb.j

Pavle zasa??  :kol-28:

 

 

Ahoj,

víte jakou přesně má spojitost sepnutý ventilátor s regenerací DPF?

Díky

hlavne pre toto post-62595-0-93406000-1397426062_thumb.p   :kol-43:

  • 2 týdny později...

Docela mě zaráží že se nedoporučuje jezdit na krátké vzádlenost - takže uživatel vozu se mu musí přizpůsobovat? Chtěl bys jednou diesel , ale ne abych jezdil dle toho jak auto potřebuje ale naopak aby auto jezdilo tak jak potřebuju já...

Nevím, co je na tom divného, DPF prostě z principu jeho fungování potřebuje určitý režim, ve kterém by se měl provozovat. A motorům obecně také nesvědčí krátké poskoky. Kup si elektromobil a nebudeš muset toto řešit. :kol-44:

Z tvé odpovědi cítím aroganci a snahu nadřazovat se.. a ten smajlík tím chtěl básník říci co?

 

Proč elektromobil?  S tím daleko nedojedu

Upraveno od jindrous

Odpověď je na stejné úrovni, jako tvůj předchozí příspěvek. A smajlík? Myslím, že někdy vystihne víc, než odstavec textu. A ano, uživatel automobilu se mu musí přizpůsobovat a to nejen v tomto bodě. Víc to tady nemá smysl řešit, beztak je to už dost off topic.

PS: jestli jezdíš daleko, tak proč řešíš problémy s jízdou na krátkou vzdálenost?

  • 4 týdny později...

A čteš to tady vůbec? Manuál str. 24 = ochlazení motorového prostoru po vypálení DPF...

attachicon.gifchlazení.JPG

A možná také jeden postřeh nahrazující kontrolku. Všiml jsem si, že pokud zastavím, během chviličky klesnou plynule volnoběžné otáčky ze zhruba 800-900 na nějaké kolem 600. Je to na otáčkoměru znatelný pokles. V případě vypalování filtru (což si myslím vzhledem ke smradu, který z auta šel, skutečně probíhalo), běžel ventilátor naplno a pokles otáček se nekonal. Tak asi tak. :kol-48:

Tak teď si objevil Ameriku, ...

Tak Ameriku asi ne, ale někdo si posteskl, že není kontrolka na probíhající vypalování a já si všiml těch otáček. Nikde se o nich myslím nepíše, já měl O2 ještě bez filtru, teď mám RS a zjistil jsem to. Nic víc nic míň.

Myslel jsem to tak že zvýšené ot. při vypalování se tu už probírali tisíckrát a kyždý o tom už ví kdo to tady čte.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.