Publikováno Leden 24, 201411 r U nové O III Combi, 2.0 TDI CR, mám problém s rozbíhajícím se ventilátorem na chladiči. Vcelku často se mi stává, že zastavím a ventilátor ještě dlouho hučí. Při jízdě to poznám, že se deaktivuje START-STOP systém. V létě jsem si říkal, že se snad zahřát může, ale na podzim a v zimě situace stejná. Včera mi dokonce běžel po cca 5km trase do práce, když měla voda podle teploměru sotva 700C a venku byly -40C. Auto bylo v aut. servisu a samozřejmě nic nenašli. Je to normální?
Leden 24, 201411 r Heh, to jsem tu byl vedle poučen, že návody (skoro) nikdo nečte - dokonce to prý vyzkoumali.
Leden 24, 201411 r Heh, to jsem tu byl vedle poučen, že návody (skoro) nikdo nečte veru...vlastne áno..že to vôbec píšem
Leden 24, 201411 r No mě to tak dělá taky a nepovažoval jsem to za chybu,jestli to souvisí s regenerací DPF,tak by bylo možná fajn,kdyby mi to MAXIdot sdělil,že regeneruje.
Leden 24, 201411 r Ale kontrolka na přístrojovce na to je, ta se mi jako rožne, až bude zle nebo jak to mají pořešené?!
Leden 24, 201411 r Kontrolka se ti rozsvítí, až po několika neúspěšných pokusech o regeneraci. Jinak je to jako bezoblužný systém a neměl by si o něm vubec vědět.
Leden 25, 201411 r Zase stejná situace - vše je popsáno v manuálu, konkrétně v oddíle "Obsluha" (str.24) - a to jak kontrolka (kdy a proč svítí) a také proč běží ventilátor...
Leden 25, 201411 r Autor Děkuji za odpovědi. Návody (náhodou) čtu, ve všech autech která jsem kdy měl (Š120, Fávo, Fabia I, O II (3x) a teď O III) psali, že ventilátor může sepnout (i když tehdy ještě DPF neznali). Akorát ve skutečnosti to dělala jen Š120 a teď O III. Paradox taky je, že jedna ekologická funkce (DPF) odstaví jinou (Start - Stop).
Leden 25, 201411 r O tom, že po vypnutí motoru může běžet ventilátor se píše na str. 115, ale to je právě ta obecná informace, jak o ní píšeš, že je i v manuálech ke starším vozům. V souvislosti s DPF je to jak jsem psal výše - str. 24.
Duben 13, 201411 r A čteš to tady vůbec? Manuál str. 24 = ochlazení motorového prostoru po vypálení DPF...
Duben 13, 201411 r Pavle zasa?? Ahoj, víte jakou přesně má spojitost sepnutý ventilátor s regenerací DPF? Díky hlavne pre toto
Duben 23, 201411 r Docela mě zaráží že se nedoporučuje jezdit na krátké vzádlenost - takže uživatel vozu se mu musí přizpůsobovat? Chtěl bys jednou diesel , ale ne abych jezdil dle toho jak auto potřebuje ale naopak aby auto jezdilo tak jak potřebuju já...
Duben 23, 201411 r Nevím, co je na tom divného, DPF prostě z principu jeho fungování potřebuje určitý režim, ve kterém by se měl provozovat. A motorům obecně také nesvědčí krátké poskoky. Kup si elektromobil a nebudeš muset toto řešit.
Duben 23, 201411 r Z tvé odpovědi cítím aroganci a snahu nadřazovat se.. a ten smajlík tím chtěl básník říci co? Proč elektromobil? S tím daleko nedojedu Upraveno Duben 23, 201411 r od jindrous
Duben 24, 201411 r Odpověď je na stejné úrovni, jako tvůj předchozí příspěvek. A smajlík? Myslím, že někdy vystihne víc, než odstavec textu. A ano, uživatel automobilu se mu musí přizpůsobovat a to nejen v tomto bodě. Víc to tady nemá smysl řešit, beztak je to už dost off topic.PS: jestli jezdíš daleko, tak proč řešíš problémy s jízdou na krátkou vzdálenost?
Květen 22, 201411 r A čteš to tady vůbec? Manuál str. 24 = ochlazení motorového prostoru po vypálení DPF... chlazení.JPG A možná také jeden postřeh nahrazující kontrolku. Všiml jsem si, že pokud zastavím, během chviličky klesnou plynule volnoběžné otáčky ze zhruba 800-900 na nějaké kolem 600. Je to na otáčkoměru znatelný pokles. V případě vypalování filtru (což si myslím vzhledem ke smradu, který z auta šel, skutečně probíhalo), běžel ventilátor naplno a pokles otáček se nekonal. Tak asi tak.
Květen 26, 201411 r Tak Ameriku asi ne, ale někdo si posteskl, že není kontrolka na probíhající vypalování a já si všiml těch otáček. Nikde se o nich myslím nepíše, já měl O2 ještě bez filtru, teď mám RS a zjistil jsem to. Nic víc nic míň.
Květen 26, 201411 r Myslel jsem to tak že zvýšené ot. při vypalování se tu už probírali tisíckrát a kyždý o tom už ví kdo to tady čte.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.