Publikováno Leden 27, 201411 r Mě pumpa odešla v necelých 90tis km.Ráno přijdu k autu a pod ním louže, v nádržce nic.Takže mě čekala výměna. Já bych se,ale zeptal na jiný problém jestli nemá někdo zkušenost.Mě se motor strašně dlouho zahřívá.Na provozní teplotu se dostanu tak cca po ujetí 13-15km při venkovní teplotě cca +2st. Například mi to ukazuje 70st a jedu třeba volně z kopce dojedu na křižovatku a vidím jak ručička ještě víc klesne. Když už se ale teplota dostane na správnou hodnotu,tak pak už drží a nepadá ani při volnoběhu. V létě je to o něco lepší,ale i tak ta doba zahřívání je podle mě dlouhá. Termostat jsem už měnil,právě z tohoto důvodu,ale dělá to pořád.Diagnostika nic. Má někdo zkušenost? Jak se vám zahřívá 1,8 tsi ?
Leden 27, 201411 r Taky teď řeším zahřívání motoru. V posledních dnech kdy jsou takové mrazy se motor ohřeje na +-10km na 75-90°. Si říkám jestli je to v pořádku nebo ne. Když je toplota kolem 5°, tak se mi to na 90° stupňů dostane asi po 6km. Chladící kapalina se mi teď ztrácí taky (cca 2 měsíce než to klesne na minimum), ale zatím neznám přícinu, snad to nebude vodní pumpa.
Leden 27, 201411 r radime jak tam máš dlouho tu chladící kapalinu? ona není nesmrtelná, asi jako olej v převodovce... taky jsem doléval ve firmě do třech aut chladící kapalinu, ještě k tomu mráz...
Leden 27, 201411 r Řekl bych, že tam bude of výroby, tzn. konec 2007. Jak často měníte, co 6 let? Případně po nějaké porci km?
Leden 27, 201411 r to se ani nedivím, že ti zmizela... běžná věc...jestli máš penízky navíc a chceš investovat do auta, tak ji klidně celou vyměn i brzdovku třeba a třeba i olej v převodovce, nic s tím nezkazíš. někde tu byl test, třeba tenhle: http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004 a použít tu origuš G13... doporučují po 5 letech či 250 000km, což fakt odpovídá.. protože po 6 letech začala mizet u scouta... Upraveno Leden 27, 201411 r od kokta7
Leden 28, 201411 r Tu chladicí kapalinu určitě vyměním. Díky Kokta Dnes jsem udělal měření zahřívaní motoru při cestě do práce (město). Na 90° se mi dostal po 8km, průměrná rychlost 38km/h, venku -6°C.
Leden 28, 201411 r Poroblém je v tom, že teploměr chladící kapaliny je poněkud optimistický a teplota oleje bývá v tomto případě ještě nedostatečná.
Leden 30, 201411 r Autor Mě se voda neztrácí,to ne,ale ta doba ohřevu se mi nezdá.Navíc jak jsem už psal, než dosáhne těch 90 tak je i vidět jak při menší zátěži teplota spadne a když se tomu trochu přišlápne tak zase povyskočí.Takhle to blbne,když je v háji termostat ne? Ten jsem ale pro jistotu vyměnil a vůbec jsem si nepomohl. Možná zkusím vyměnit ještě tu kapalinu, je to už 6 let ...
Únor 8, 201411 r Moje zkušenosti: 1.8TSI mam 3.5 roku - aktualne mam najeto 117 000km. Zahřivani jak popisujete je normalni. Pokud je např. -2 mam zaple topeni na 22°C tak se mi auto zahřeje třeba až za 10 km. Hodne zaleži na profilu cesty. Před rokem jsem pro jistotu měnil rozvodovy řetěz a napinak (už mi to občas chrastilo) - po vyměně klid. Co se tyče chladici kapaliny, tak se me začla stracet asi při 90tkm. Nejprve se ztracela jen když byla zima a projevovalo se to tim, že ve středu na krytu motoru bylo mokro a potečený blok motoru. Ubytek nebyl velky a proto sem to nechal. Až před 2 měsici se mi ztracela voda cca 2dl na 100km. To byl impulz pro vyměnu vodní pumpy (tyto motory na to trpí). Po výměně vodní pumpy sucho a neztraci se nic. Vodní pumpa neni umistěna klasicky na rovzodovem řemenu (řetězu) ale je asi ve středu motoru pod sáním a je docela drahá - cca 4500kč. Takže pokud mužu doporučit lidem, co maji najeto s motorem BZB kolem 100tkm, preventivni vyměnu rozvodu (napinak musí být typ "K"). Pumpa stači menit až bude tect hodně. Jinak termostat a čidlo chladící kapaliny je integrován ve vodní pumě a je dost špatný příztup - možna vyměnit už všechno, protože dle me ta pumpa vydrží těsná max 120tkm.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.