Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahojte,

som uplny lajk v pouzivani startovacich kablov. Zial uz som to robil no podla vsetkeho zle :(

Frajerka ma zlu bateriu v aute a za tyzden stania na parkovisku nevie nastartovat. tak som ju zopar krat "nakopaval." Daval som plus na plus, minus na minus. Dozvedel som sa ze jeden minus sa ma uktovit na kostru motora vo vybitom aute co nabuduce spravim :)

 

Skor sa mi jedna o to ze som ju dobijal aj 8 - 10 minut v kuse, pretoze tolko trvalo kym bolo jej auto schopne nastartovat. Akoby som ju dobil. Na nete som cital ale ze vybite auto musi nastartovat prakticky ihned, co mi po zamysleni aj dava samozrejme zmysel.

Myslite ze je mozne aby som si tym ze som dlho nabijal druhe auto nejakym sposobom nieco znehodnotil na svojom aute a prejavy sa to niekedy v buducnosti?  Napr. zivotnost baterie atd.? 

 

Dakujem!

Editováno: , autor: epedo
Vloženo

ake dobijanie ? co za 10 min dobijes ? akurat tak nicis jej baterku. pri starte dostane zaber a nema skoro ziadnu kapacitu...

normalne pripoj plus a minus na baterku, sadni do jej auta a nastartuj. pokial ma ona sustavu v poriadku tak sa jej baterka zacne dobijat alternatorom. este sa hovori ze pokial startujes napr benzinove auto pomocou dizla je vhodne nechat dizla nenastarovany, lebo ma uz samostatnu baterku dost silnu oproti benzinu. ked naopak, doporucene je mat auto nastartovane aby zas naopak netrpela bateria pomocou ktorej startujes druhe auto. na dobijanie nabuduce pouzivaj nabijacku ..

Vloženo (editace)

Já bych řekl, že ty startovací kabely jsou moc tenké - malý průřez vodiče. Startér má velký proudový odběr a tolik proudu tenkým (a dlouhým) vodičem neproteče. Proto musíš napřed baterii "dobíjet". Ničemu by to vadit nemělo, možná je vybitá baterie nabíjena zbytečně vysokým proudem, ale když neudrží napětí, tak už je jí to asi vcelku jedno, stejně je těsně před smrtí.

 

Tvému autu to jistě nevadí.

 

Kabel na kostru auta se připojuje z bezpečnostních důvodů. Plyny uvnitř baterie jsou třaskavé a při dobíjení se dostávají z baterie ven. Ty pak může jiskra vzniklá při odpojování zapálit. Podle mého názoru je to přehnaná opatrnost.

Editováno: , autor: McMatej
Vloženo

Záleží asi hodně na kabelech, doporučuje se tuším od 400A. Jednou při -18C muselo startující auto běžet snad 20 min, než se nám podařilo nastartovat.

  • o 2 roky později...
Vloženo

pred asi 2 rokmi v zime som pomahal startovat chlapikovi auto- spolahol som nanho a on zapojil startovacie kable opacne .....

 

- moje auto bolo nastartovane , ked to pripojil.

ked nevedel nastartovat tak som mrkol a zistil ze to prepoloval. trvalo to nespravne prepojenie mozno minutu ,ale este aj teraz mam z toho blby pocit -

nemohlo to nacat alternator? konkretne napr diody ?  ziadny problem u mna zatial - len ma zaujima nazor niekoho kto sa vyzna.

auto ma 135 000 km - zeby som dal urobit repas altika ?

tuto v tej fime - http://www.rmteam.sk/

mali by mat aj skusobne stolice  a ine zariadenia na skusanie - nepozna niekto ? repas od min 60eur do komplet repas za 160 eur s rocnou zarukou

 

 

pri tej prilezitosti by ma zaujimalo, ked odpojim akumulator ,zaizolujem  konce kablov a vymontujem alternator - mozem bez obav naspat zapojit aku ?  inak totiz nezavrem dvere -len centralom - nemam vobec otvaranie klucom ( tak som auto uz kupil )

Vloženo

Na dovolenke se ti může "posrat" kdykoli cokoli, já bych to neřešil to zas na altík není tak velký nájezd. Ale jestli máš zbytečné peníze tak si to dej repasovat.

Vloženo

Možná to mohlo udělat škodu hlavně u něj, neboť jeho aku byl vybitý a přepólování mu nepomohlo ale tvůj stále udržoval správné napětí v tvém autě.

Vloženo

Já bych řekl, že když se dva zdroje spojí místo + s + a - s - (paralelně), zapojí se + s - a + s - , zapojí se seriově (12 V + 12 V) a na krátko!!! (do zkratu). Pokud by šlo o dvě zdravé autobaterie, protékající velmi velký proud by spálil spojovací vodiče. Pokud jste to přesto dokázali, musela být jedna baterie v dost žalostném stavu, proto velký proud neprotékal.

Každopádně to zatěžovalo jen spojovací vodiče a baterie. Autobaterii sice vadí zkratové proudy, ale díky polomrtvé druhé baterii asi nebyly tak velké, tak by se nemělo nic stát.

Vloženo

tiez sa mi javi, ze  vacsie riziko je na strane vybitej baterie -  je kompletne prepolovana elektronika.

neviem ci je vobec palubna siet a jednotky nejako chranene (dioda) proti prepolovaniu- na scheme elektriky Fabie nic take nie je- samozrejme su tam poistky ,len ci to staci a ten prud do chvili kym sa prepali nenarobi paseku...

jedine ak priamo kazda jednotka ma vo vnutri ochranu.

 

ale presvedcili ste ma - necham to tak

Vloženo

Pokud ta druha baterka byla mrtva , tak byl maly proud z ni , takze se nic extra spatneho nestalo. O tom svedci to , ze to dva roky funguje. Neni treba menit neco co funguje.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...