Přejít na obsah

1.6i BFQ při prvním přidání plynu se dusí studený motor


cz pida

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám motor 1.6i BFQ, r.v. 2003, najeto necelých 200 000….do konce minulýho roku bylo vše OK…pak najednou auto nešlo za plynem a zvýšila se spotřeba.

Na Vagu zadní lambda, jinak nic….tu jsme vyměnil, ale nic se nezměnilo, auto líný a při rozjezdu se studeným motorem se dusilo, po pár stech metrech  bylo vše ale v pořádku.

Začal jsem měnit všechno možné, zmiňovanou lambdu vzadu, svíčky, všechny filtry, olej, vyčistil váhu vzduchu, dal nový spínač polohy spojkového pedálu, vyměnil kompletní výfuk, VAG neukazuje nikde žádnou závadu a READYNESS KÓD jde bez problémů také vytvořit. Vše je dobré jen chvíli po základním nastavení , ale po několika dnech se vše vrátí do starých kolejí.

Napadá mě už jen že by ještě mohla být vadná škrtící klapka, ale v bloku hodnot se stejně jako plynový pedál  tváří že je vše OK ( hodnoty jsou jak mají být a vše je plynulé).

 

Mám tam před lety od Mr. Cimbu nahranou úpravu přechodových stavů, tak jsem mu ze zoufalství napsal, jestli to nemůže být tím, odpověděl mi že na 100% ne a ať ještě vymění čidlo teploty, že když to dělá jen když je studený motor, že to bude nejspíš tím (dole jeho celá odpověď)……šel jsem tedy a vyměnil i čidlo….no ale bohužel dál nic…po základním nastavení všeho …2 dny OK a pak ráno nastartuju, jedna a při dvojce a přidání plynu se auto zadusí že skoro chcípne,…..za chvilku znova a po pár dalších metrech jede najednou jako vítr, zvláštní je že nijak třeba nekolísá volnoběh, prostě jenom při prudším přidání plynu nereaguje na plyn….je to těžko popsatelný a dost nepříjemný. Spotřeba je v pohodě, nikde nic nekouří, auto jede po výměně  všech těch věcí jako za mlada…ale ty rozjezdy, to je hrůza.

 

Nechce se mi investovat zbytečně dalších 10 000kč do starého auta, potřebuji ale ještě aby aspoň rok nebo 2 vydrželo a tak mě napadla už jen vadná jednotka, což. Ing. Janda tvrdí že je blbost, vadná váha vzduchu(to by to ale blblo neustále) a nebo vadná škrtící klapka  nebo nějaké čidlo něčeho co na to má nějaký vliv případně přední lambda, tak ale je snad OK.

Prosím kohokoli a jakoukoli relevantní radu …..díky

 

M

 

P.S. Jaké by měly být při úplně studeném motoru být vysoko otáčky na volnovběh a kolik když je zahřátý?

 

Dobrý den,

 

Takže cca 4,5 roku SW pracuje normálně a nejednou se sám od sebe rozbije,  navíc nebude fungovat jen při nízkých teplotách ? Takže vyměňte čidlo teploty vody a vše bude O.K. Readiness k´d jde vytvořit jen když je motor teplý, spotřeba je O.K., protože čidlo nefunguje jen v nějakém pásmu nižších teplot. Vezmete – li  osciloskop a pojedete záznam náběhu odporu čidla teploty, nesrovnalosti vyplavou na povrch.

SW dělá jen a pouze to, že sériový po sepnutí mikrospínače volnoběhu při ubrání plynu nastaví cca 15 st. zástih, upravený SW dělá hned předstih. S Vašimi problémy to tedy nemůže souviset !

 

Mr. Cimbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo tak škrtiaca klapka? je vyčistená? základne nastavenia klapky si skúšal? tlak paliva si meral? 
pri volnobehu cca 1250-1100ot/min kabeláž ku sviečkam je dobrá? skús otestovať plynový pedál, ak bude dobrý, išiel by som po sviečkach a škrtiacej klapke. 

Editováno: , autor: lusl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klapku jsem nečistil dobrých 50tis Km, na vagu ale nevykazuje zádné špatné hodnoty a základní nastavení jsem dělal několikrát, každopádně ji ale o víkendu vyndám a vyčistím. Svíčky jsou nové, kabely kouknu, ale je mi divné že to jen při studeném motoru a jen při prvotnímr ozjezdu a pak je to OK. Plynový pedál na VAGu v bloku hodnot je tak vše jak by mělo být. Tlak paliva jsem neměřil, respektive nevim jak bych to měl udělat....jde to nějak přes VAG, případně jaká je adresa v bloku hodnot?

Jinak otáčky za studena jsou ca jen 900 a při zapnutí klimatroniku necelých 1000, za tepla ca 700.

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mi dělala vadna řídicí jednotka motoru, ale u jiného auta Felicie 1.6 55 kW, jinak taky děla bordel egr ventil, pokud ho máš, tu klapku bych pročistil znova + nastavil a na váhu zkusil udělat log, teda nevím jestli to u benzínu půjde. Jinak kabely určitě můžou dělat za studena problém.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kvalitni teplotni cidlo je zaklad, zadna china :kol-47: Asi bych se zameril na lambdu pred katalyzatorem, ta ma nejvetsi vliv na slozeni smesi, v pripade lambda regulace u studeneho motoru je to zvlastne citlive. Pokud neni v poradku vyhrivani sondy, nebo je sonda otravena, pripadne uz nereaguje tak rychle jak by mela, projevi se to na kvalite slozeni smesi a na chodu motoru.

 

Tesne po nastartovani jeste neni lambda regulace aktivni, do nekolika sekund pak zacne mluvit do slozeni smesi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ešte by som skúsil odpojiť váhu vzduchu. má vôbec tento motor EGR? mne sa zdá (teda aspoň čo vidím) že tam je sekundárny vzduch, teda KOMBI ventil. dúfam že všetky veci dávaš originál. 

Tlak paliva zistíš manometrom napojeným na palivovú sústavu (Najlepšie na palivovú lištu napojený analógový manometer) . cez VAG nie. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, všechno jsou origo díly, pokud možno prvovýroba, už jsemse jednou vyučil na Starlinu a od té doby jedině originál. Klapku vyčistím určitě, lambdu mám doma někde starou, z před pěti lety, omylem jsem koupil místo zadní přední a když už se stalo tak jsem jí hned vyměnil a starou ktrerá byla v pořádku jsem si schoval, jen jsem na ní sahal rukama tak nevimjestli to nebude vadit.

Kabely nevim, přijde mi divný, že volnoběh je úplně v pohodě a nikde nic nekolísá.......je to spojený až s přidáním plynu, jako by nebylo dost paliva, nebo bohatá směs nebo tak..jakmile se to ale 2x protůruje tak je to pak už dobrý.......jiank děkuju za všem za názory a rady, nečekaljsem že vás bude tolik.

 

Joa EGR ventil tam je, zdá se být ale v pořádku, základní nastvení jsem dělal taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak tohle mi k tomu dneska ještě napsal p.Janda(CIMBU)...logiku to taky má

 

Dobrý den,

 

řídící jednotka po studeném startu dělá to, že cca 20 s nastaví pozdní zážeh a naopak bohatou směs, navíc se pustí čerpadlo sekundárního vzduchu. Cílem je, aby nespálený benzín začal hořet až v katalyzátoru a tím ho rychleji ohříval. Z prvního emailu jsem nevyrozumněl, že jde právě o tento režim. Jediné, co mě napadá je to, že nesprávně funguje systém čerpání sekundárního vzduchu. Zkontrolujte čerpadlo ( dá se spustit v diagnostice akčních členů ), hadici a přepouštěcí ventil do výfuku. Podle všeho to vypadá, že tento systém pracuje jako naše vláda a tak se to uchlastává...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

erg máš a to že nevykazuje žádnou chybu neznamená že je OK, mě dělal bordel sice jinak než tobě (motor jemně cukal na 3.4.5.) ale diagnistika nic nepsala a servis si v záruce nevěděl rady, po výměně svíček, vstřiků, kontrolou paliva servisem aby mě odpálili nakonec na pokyn výrobce vyměnili egr a byl klid a dokonce ho ani nijak nenastavovali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem vyčistil klapku, nijak extra špinavá nebyla, ale teď je prostě úplně jako nová, vyčistil jsem i váhu vzduchu, vymazal adaptační hodnoty a udělal základní nastavení klapky a EGR ventilu.

Jak mi radil Janda, prošel jsem všechny hadice, podtlak je všude OK, nikde nic neuchází, nesyčí, prostě nic. Čerpadlo sekundárního vzduchu je taky v pohodě. Koukal jsme i na kabely od svíček a visuelně jsou taky OK.

Jinak si teda nemyslím, že by se to prvotně uchlastávalo, ale že tam prostě není benzín….tlak jsem neměl jak změřit, ale po víkendu to nechám pro jistotu někde udělat, přijde mi ale že to tím být nemůže, to co se mi děje jen vždycky po ránu a nebo když pak auto řekněme aspoň 8 hodin stojí, kdyby byl špatnej tlak tak to bude nejspíš dělat po každém nastartování, ale to se neděje…když třeba jedu po hodinovém nebo i delším stání , je všechno OK a auto se chová jak má.

Třeba dneska, jsem nastartoval a naplno sešlápl plyn a prvotní reakce byla nulová, po 1 – 2 vteřinách teprve pozvolna vystřelily otáčky úplně nahoru, po druhotném plném sešlápnutí už byla reakce rychlejší, ale bylo to přidušený, pak když jsem to trochu protůroval tak už bylo vše jak má být a já úplně normálně odjel.

Přijde mi jmi jestli třeba nemůže bejt nějakej  mechanicky vadnej  plynovej pedál a že prostě prvotně neudá  správně svojí polohu a jak sena to párkrát šlápne tak se tam něco stane a pak je to OK…i když to by taky dělalo asi neustále…..s tim spojená je i škrtící klapka a tak by to mohla být ona…prostě jedna z těch věcí si myslím že to bude .

Než se mi vybila baterka v noťasu tak jsem ještě koukal do bloku hodnot na klapku a je mi divá jedna věc….v dílenský příručce a VISce je napsáno toto:

post-6551-0-58302500-1393694555_thumb.jp

no a já v poli 3 mám 0,0 a mělo by být 1,9 - 5,7......podotýkám, že mluvím o stavu s nenastartovaným motorem, tak mě napadá jestli oni to ve VISce nemyslí s nastartovaným při volnoběhu i když to je asi blbost.....taky to může být tou úpravou od CIMBU....kdo ví:-(

V plánu mám teď udělat 2 věci:

1. ráno zkusim párkát pročlapat naprázdno plyn a uvidíme jestli se něco nezmění(myslím ža nejsíš ne)

2. nechám auto pár minut ohřát na volnoběh a uvidím jak se bude prvotní plyn chovat pak.....jestli už bude v pořádku a můj problém je spopjený nějak s teplotou motoru anebo jestli to bude dál blbý a to by to pak spíš ukazovalo na nějakou mechanickou závadu jako ochozená klapka, omačkanej plynovej pedál nebo něco takového....už jsme z toho pomalu cvok.......tak jestli se to někomu chce číst a dál mi zkoušet pommáhat a radit tak budu moc rád za všechno, díky :-)

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě k těm hadicím, mě tenhle samej motor zlobil tak, že start ok, první rozjezd když byl klidnek tak ok, ale vždycky pak na první křižovatce (cca 200m) mi to při rozjezdu vždycky málem zdechlo, na další křižovatce už ale ok. Nakonec maník v servisu zjistil že na té plastové hadici sání vzduchu (co vypadá jak tlustá hadice od vysavače) byla povolená nějaká sponka a těch prvních pár metrů si to přicucávalo extra vzduch a blblo to řj, potom, nevim proč, ale už ne. Takže maník v servisu dotáhl všechny sponky na hadici a od té doby to přestalo. Držím ti pěsti aby to byla taky jen takováhle prkotina a ne třeba ta ŘJ jak tě tu někdo strašil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

plastové hadici sání vzduchu (co vypadá jak tlustá hadice od vysavače) Držím ti pěsti aby to byla taky jen takováhle prkotina a ne třeba ta ŘJ jak tě tu někdo strašil.

Tak zaprvé: Hovořím o tom co jsem opravoval milý uživateli Joseamigo nestraším  

a za druhé: pobavil mě příspěvek od někoho kdo přirovnává sání k hadici od vysavače.

Vidím v tobě radila kterému se už podařilo sundat plastový kryt z motoru nebo už tam nebyl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak máš niekoho v okolí kto má octaviu tak skús vymenit ten plynový pedál, ale to sa mi nezdá, keďže by to robilo problémy stále a nie len pri studenom motore. 
napadá ma ešte regulátor tlaku paliva (nachádza sa na palivovej rampe, je ovládaný podtlakom.. )
otestuj cez VAG čidlo teploty chladiacej kvapaliny.. ajkeď je nové, skús to. tak isto aj váhu vzduchu. premeral by som aj vyhrievanie prvej lambdy. tú RJ by som asi dal ako poslednú možnosť keďže to je dosť vysoká finančná položka..

Editováno: , autor: lusl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pedál budu mít v úterý, zkusim ho vyměnit stejně jako váhu....vemu to celý i s filtrboxem ať je to hned, minimálně pak budu moct něco vyloučit......regulátor tlaku mě napadl taky, ale to si  pořád tak nějak myslim že to by dělalo úplně po každým delším vypnutí motoru a ne jen když je úplně studenej.....na druhou stranu s vedením paliva to souviset může, na volnoběh není potřeba tolik tlaku...jen prostě zase že by byl tlak tak malej, že by při prvních dvou sešlápnutí plynu na doraz nebylo víc paliva než jen na volnoběh, to se se mi nezdá...z toho usuzuju, že kdyby byl falešnej údaj o teplotě chladící kapaliny a motoru, tak by to třebacukalo, šlo nějak divně, ale že by to nereagovalo vůbec, to se mi nezdá....spíšmi to přijde jako nějaká mechanická závada něčeho....párkrát se pedál prošlápně a pak je OK....takhle jsem měl v pytli jednou čidlo u spojkového pedálu....ta tyčka se lehce zadrhávala, když jsem ale párkrát prošlapal pedál tak to pak bylo celej den dobrý.....jinka lambda před katem je stará 4,5 roku a má za sebou 50 000km, byla origo ze škodovky myslim BOSCH.

Udělal jsem nějaký měření a jediný co mi nesedí je to jak jsme psal nahoře v printscreenu, ta hodnoty klapky v klidu....mohlo by se někdo z vás podívat co tam má případně on  prosím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na fabii mi za studena nejšlo naštartovať, štartér točil, auto len blafalo ale nechytalo. vytiahol som sviečky a boli uplne mokré. keď sa náhodou podarilo naštartovať, tak auto už išlo v poriadku. vymenil som čidlo teploty chladiacej kvapaliny a auto chytalo jak nové. zmeral som to staré čidlo, a v studenom stave (teplota okolia, cca 20°C odpor malo cca 17MOhm) originál čidlo malo 20kOhm pri tej istej teplote. keď som čidlo dal pod teplú vodu tak sa odpor zmenil z MOhm na kOhmy a meralo ako malo. 

s tou klapkou ti neporadím, nemám ten motor ale môže to byť aj tým. len si myslím, že ak by bola zlá klapka, tak by to blblo stále. možno má klapka nejakú špeciálnu polohu keď ide motor na sytič, neviem. skús a uvidíš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak včera jsem smazal všechny adaptační hodnoty jako vždycky a udělal základní nastavení a dneska celý den jelo auto od prvního plynu úplně normálně....to je bohužel pokaždé a po ca. 2 dnech to začne zase dělat čili tak zase v úterý ráno...jezdím teď noťasem a kabelem a udělám nějakej log hodnot po startu a až e to projeví tak ho sem hodim, třeba z toho někdo něco vyčte...mezitím zkusím vyměnit ten plyn. pedál, váhu vzduchu a regulátor tlaku paliva z jiného auta ať můžu aspoň něco na 100% vyloučit a uvidíme :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo, asi máš pravdu...taky si myslim, že to bude nejspíš zbytečná práce..vidim to osobně na klapku...jen jsem si říkal, když tu ta možnost je a práce to moc není, že bych to tim vyloučil a byl by aspoň nějakej posun.......pořád přemýšlím o tom nechat znova přehrát jednotku do původního stavu, mám tam jak jsem psal soft od Jandy kvůli přechodovým stavům, ale to by asi taky nepomohlo...4 a půl roku to fungovalo normálně tak proč byto teď mělo být tím...jedině že by byla v kýblu....pořád mi nejde do hlavy, proč po základním nastavení je to 2 dny OK a pak se to zase vrátí do původního stavu :-( :-( :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neni horsi zavada, nez ktera se projevuje jenom nekdy a pomocnou ruku ti nepoda ani pamet zavad.

 

Jeste zkus proverit ten sekundarni vzduch jak zminoval Janda, odpoj napajeni cerpadla, a jezdi chvili bez nej, hold to bude mit za studena chvili horsi emise. Treba to obcas fakt netlaci vzduch jak ma, a lambda je pak vystavena bohate smesi, a tak ji hned vyreguluje snizenim vstrikovane davky paliva, motor se pak dusi chudou smesi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dneska ráno to zase bylo.....jen teda jednou ale pořádně, udělal jsme LOG. nějakých hodnot a tak ho sem dávám, třeba z toho někdo něco vyčtete.

Jetam evidentně vidět že lambda z kraje nedělá nic (což nevim jestli dobře nebo špatně) a hlavně v okamžiku kdy to nejde do otáček, tak snímač na pedálu ukazuje vysoké hodnoty, čili je nejspíš OKpost-6551-0-97937200-1393835225_thumb.jppost-6551-0-61510500-1393835232_thumb.jppost-6551-0-36977600-1393835237_thumb.jp

 

Tady ještě malá rekapitulace co se děje a neděje pro zjednodučení:

Při studeném startu (auto musí stát několik  hodin)…. start do volnoběhu na ca 1050ot/min

při prvním přidání plynu auto nereaguje správně na pedál, po jeho sešlápnutí klidně až na podlahu, se motor jakoby dusí neděje nic, pomůže jeho uvolnění a opětovné sešlápnutí….to někdy ihned pomůže, jindy se musí udělat ještě jednou to samé…..případně motor na místě „protůrovat“…..ihned poté je vše v naprostém pořádku a auto jde krásně za plynem, nikde necuká, nekouří  prostě vše jak má být.

 

 

Celý LOG. excell je v ZIPu

 

 

 

jinak tohle mi k tomu jetě dnes odpověděl  p. Janda...tak nevim...asi už se mě chtěl zbavit...nedivím se mu :-)

 

Dobrý den,

 

 

 

nevím, jak Vám vysvětlit, že to je vlastnost tohoto motoru.  Je to dané programem, který je takový kvůli emisím. Jestli si myslíte, že tam není benzín, jděte za auto krátce po tom studeném startu, benzín nejen budete cítit, ale de facto teče z výfuku.

 

Moje rada : po studeném startu počkejte cca 20s ( přesnější čas snadno zjistíte tak, že otevřete při startu kapotu a je to doba, po kterou funguje čerpadlo sekundárního vzduchu ) a pak jeďte... Ostatně je to cítit i v autě, chod motoru není po tuto dobu klidný !

Log 3.brezen2014-06.39 rano.zip

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...